Freyasmor

Tidlig scanning

17 indlæg i dette emne

Er der nogen af Jer, der ved om det er muligt og få en scanning tidligt i graviditeten? Jeg vil bare gerne sikre mig, at alt er som det skal være.. Da mange af de gange jeg er blevet gravid, er det gået til grunde. :boo

:help

Grrr... Det irretere mig jeg ikke bare kan slappe af og nyde, at jeg rent faktisk er gravid, og at det ser ud som om det rent faktisk lykkedes denne gang. *Suk* :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først en :kram2

Det er jeg da ret sikker på du kan... skal ik gøre mig klog på det, men syntes da jeg har hørt flere der har fået sådanne en tryghedscanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke man kan blive scannet tidligt af det offentlige sundhedsvæsen, medmindre der er en medicinsk årsag til grund for det. Altså hvis man fx har mistet mange gange før, har ondt eller bløder osv. Men man kan jo vælge at betale for en privat scanning, det ved jeg at der er mange steder der tilbyder. Man skal vist være omkring 7.uge for at man er sikker på at kunne se hjerteblink, før er spiren ikke stor nok :) med vores første barn blev jeg scannet i uge 7+2 pga blødning, og der kunne vi se fint hjerteblink :)

Kan godt forstå det er svært når du har prøvet at miste før. Måske du kunne prøve at tale med din læge om din bekymring, hvis han/hun har været inde over de gange du har mistet? Måske det kan give dig lidt ro i sindet. Jeg bekymrer mig også over om spiren har det godt, har dog (7-9-13) aldrig mistet før, men tror det er en del af det at være nygravid, at man bare tænker og tænker over den slags :unsure Men ja, det ville være rart hvis man "bare" kunne nyde det og tage den med ro.

:) rigtig god weekend til dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, jeg har tid ved lægen mandag. Så snakker jeg med hende om det . :)

Jeg blev også scannet tidligt i min graviditet med Freya, også pga. Lidt blødning, men det var fordi jeg havde løftet rundt på min venindes datter en hel dag i tivoli :)

Jeg har alle tegn på graviditeten går godt. Kvalme, svedeture, enorm appetit, murren i maven og så er jeg konstant træt.

Så måske jeg skulle prøve og tænke på noget andet. Vi skal en tur i zoo i morgen, så håber det kan få mine tanker lidt væk.

Nu er jeg også løbet tør for tests, har været sindsyg testoman i denne uge, fordi jeg ikke kunne fatte, at jeg rent faktisk var gravid... Haha så det er måske meget sundt og få det lidt på afstand... ;D

Undskyld hvis det står lidt rodet, sad i bussen og min mobil ordbog driller, Hehe;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak allesammen. :) jeg har ikke pt penge til en privat scanning. Men jeg prøver og slappe lidt af, og snakke ned lægen mandag.

Og ja, der er nemli lige præcis stadig min. 2 uger til jeg overhovedet kan scannes anyway. Så jeg kan jo ligeså godt forsøge og få tankerne et andet sted hen :

Det tog 2 og et utal af kemiske graviditeter før jeg fik min skønne datter. Og hun er 5 nu.. og vi har kun brugt beskyttelse det første år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha ja det er aldrig sjovt at gå og tæææænke uden at kunne få klarhed. Men som andre også har skrevet så har du jo muligheden for en tidlig skanning hos en privat JM, pris ca. 500,-. Det kan gøres fra graviditetsuge 8 :) :goodluck :goodluck

(p.s. din terminsdato ude til venstre, er vist ikke helt korrekt :rolleyes )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha ja det er aldrig sjovt at gå og tæææænke uden at kunne få klarhed. Men som andre også har skrevet så har du jo muligheden for en tidlig skanning hos en privat JM, pris ca. 500,-. Det kan gøres fra graviditetsuge 8 :) :goodluck :goodluck

(p.s. din terminsdato ude til venstre, er vist ikke helt korrekt :rolleyes )

Okay, troede det var dyrere... Tak :)

Hmm.. kan ikke se mine tickere, her på mobilen.. kigger lige på det når jeg kommer hjem, tak ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

(p.s. din terminsdato ude til venstre, er vist ikke helt korrekt :rolleyes )

Hvad er det for en terminsdato der er noget i vejen med ? :huh

Ahh... Nevermind, nu så jeg det.. haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået tid til en tidlig scanning i morgen. Fik en henvisning af min læge, efter jeg har haft en SA i februar.

Er SÅ spændt på om de overhovedet kan se noget så tidligt....ellers må jeg jo komme igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået tid til en tidlig scanning i morgen. Fik en henvisning af min læge, efter jeg har haft en SA i februar.

Er SÅ spændt på om de overhovedet kan se noget så tidligt....ellers må jeg jo komme igen :)

:yiepie Håber alt ser ud som et skal :loveshower

Jeg besluttet og lægge frygten på hylden, og har oprettet en graviditets tråd i stedetfor, for at få mine tanker ud ;D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der om 2 timer jeg skal scannes! Er pænt meget nervøs!

Det forstår jeg godt. Men selvfølgelig er bebs, hvor den skal være. Hvor bliver det skønt og se det lille vidunder... Jeg glæder mig så meget ;D :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er spændt på at høre hvordan det gik til scanningen.

Jeg glæder mig helt ustyrligt til min scanning. Men også bare til lægebesøg. Vil gerne have det endnu mere bekræftet, for jeg synes slet ikke jeg har så mange symptomer som jer andre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor dejligt :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligtballoons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det godt! :) tillykke med det :) mangler balloner og diverse da jeg er på fra mobilen, så dem må du forestille dog :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke... Hvor er det skønt du har set hjerteblink :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii :balloons :balloons

Hvor er det utroligt, vi har knap testet positiv, før den evige bekymring sætter ind. Og jeg har på fornemmelsen at den aldrig forsvinder igen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER