TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Liff er simpelthen så "snottet"

Dvs. Hun har lidt snot i næsen, og lyder som en kaffemaskine der er klar til afkalkning... men hun har så meget slim i halsen også :( og hoster!

nogen gode råd???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Liff er simpelthen så "snottet"

Dvs. Hun har lidt snot i næsen, og lyder som en kaffemaskine der er klar til afkalkning... men hun har så meget slim i halsen også :( og hoster!

nogen gode råd???

Få hende tjekket for astmatisk bronkitis. Sådan lød Asger også 3 mdr gammel.

Saltvandsmasker er guld værd med meget slim men det er ikke nemt når man ikke har maskinen der forstøver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Få hende tjekket for astmatisk bronkitis. Sådan lød Asger også 3 mdr gammel.

Saltvandsmasker er guld værd med meget slim men det er ikke nemt når man ikke har maskinen der forstøver.

Det lyder som en tur til lægen på mandag! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frygter natten med en baby der kun har sovet i alt ca 45 min siden kl 13.30 og stadig ikke sover :( Håber fars rolige gemyt kan overbevise hende om et langt og roligt stræk nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ift. terminsdatoen. Men nogle børn er lidt senere eller lidt tidligere. Adam har i hvert fald ikke læst på hvornår hans spring skal begynde, så han passer sjældent på dem ift. tid.

Generelt tror jeg bare, at jeg tænker 'han har nok noget han bearbejder/kæmper med/lærer i øjeblikket', når han er mærkelig! Det hjælper mig til at bevare forstanden, når han driver mig til vanvid ;)

De der tigerspring er lidt ligesom horoskoper for mig. Noget passer og andet passer ikke, og hvis det gøres bredt nok kan alle få det til at passe. Jeg tror på, at de små i perioder tager nogle kvantespring både mentalt og fysisk, men at kunne sætte det i præcise kasser på dato, tror jeg ikke på :)

Er vild med det du skriver med horoskoperne og at vi ikke kan puttes i kasser:-) desværre går de andre damer/piger i min mg meget op i hvad barnet kan bagefter og hvis ikke børnene kan det der står i bøgerne så er de bagud :-( nå men det jeg ville med det her var at sige at jeg synes det er fedt at der er andre der tager let på det (hvilket jeg vil gøre fra NU af) :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender du et sted hvor man kan se øvelser/lege til babysvømning? Vil gerne igang men der er desværre laaaaang ventetid til babyhold hos os :-( så må jeg jo selv prøve ;-)

Politiken har en bog om babysvømning. Nu ved jeg ikke lige hvor du bor? men i de fleste svømmehaller kan livedderne også hjælpe med tips og tricks :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er vild med det du skriver med horoskoperne og at vi ikke kan puttes i kasser:-) desværre går de andre damer/piger i min mg meget op i hvad barnet kan bagefter og hvis ikke børnene kan det der står i bøgerne så er de bagud :-( nå men det jeg ville med det her var at sige at jeg synes det er fedt at der er andre der tager let på det (hvilket jeg vil gøre fra NU af) :-)

Jeg kigger faktisk ikke på hvad de skal kunne efter springet men bare at hun f.eks er i et. Børn er vidt forskellige og det er vigtigt at huske! Det står også tydeligt både i bogen og app'en kan du jo hilse og sige til de andre i din mg og det står også tydeligt at de ikke vil kunne alle tingene lige efter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er vild med det du skriver med horoskoperne og at vi ikke kan puttes i kasser:-) desværre går de andre damer/piger i min mg meget op i hvad barnet kan bagefter og hvis ikke børnene kan det der står i bøgerne så er de bagud :-( nå men det jeg ville med det her var at sige at jeg synes det er fedt at der er andre der tager let på det (hvilket jeg vil gøre fra NU af) :-)

Jeg bliver i hvert fald ikke en hverken værre eller bedre mor af, at vide præcis hvilken dag Adam skal være i tigerspring - især fordi han faktisk ikke har læst den app og er bedøvende ligeglad med hvad den siger :P

Mht. hvad de kan, de små, er det simpelthen for tidligt at tale om at være 'bagud'. De vælger deres kampe selv og bliver gode til tingene i den rækkefølge DE synes. Møg frustrerende når de andre børn i mødregruppen kan. Jeg ved det, for jeg har også barnet der ikke har så travlt som de andre - i hvert fald grovmotorisk. Til gengæld har han virkelig travlt på det finmotoriske plan og sådan er vi mennesker så forskellige.

Det lyder rigtig træls at være i en mødregruppe, hvor man ikke kan se plads til at børnene også er forskellige.

Jeg finder nogle gange, når jeg bliver aller mest utålmodig, ro i at tænke på, at lige meget hvor meget jeg prøver, så kravler/triller/går han først når det passer HAM, og så kan vi sgu ligeså godt bare hygge os, indtil han synes han skal kunne noget nyt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kigger faktisk ikke på hvad de skal kunne efter springet men bare at hun f.eks er i et. Børn er vidt forskellige og det er vigtigt at huske! Det står også tydeligt både i bogen og app'en kan du jo hilse og sige til de andre i din mg og det står også tydeligt at de ikke vil kunne alle tingene lige efter ;)

Nemlig!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er vild med det du skriver med horoskoperne og at vi ikke kan puttes i kasser:-) desværre går de andre damer/piger i min mg meget op i hvad barnet kan bagefter og hvis ikke børnene kan det der står i bøgerne så er de bagud :-( nå men det jeg ville med det her var at sige at jeg synes det er fedt at der er andre der tager let på det (hvilket jeg vil gøre fra NU af) :-)

Ej det er jo MEGA misforstået af dem i din mg! :( Bogen siger jo netop ikke, at børnene nødvendigvis kan det, men at de udvikler anlæg for at kunne lære det. Om de så kan det eller ej, det handler dels om stimuli men også om børnenes interesser og hvad der ellers lige sker. Så børn er da overhovedet ikke bagud, hvis de ikke kan alle tingene :prik

Edit: hov, kan se at det allerede er nævnt, sorry :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er da totalt fjollet at sidde og holde øje med, kan de nu de ting. Jeg bruger det kun til at vise hvornår springene Ca ligger og så synes jeg bare det er fedt når jeg opdager en ny evne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en tur til lægen på mandag! :)

Hvis det kan vente til mandag. Vi var omkring børnemodtagelsen. Har hun indtrækninger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På vej i svømmehallen med Asger for første gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På vej i svømmehallen med Asger for første gang :)

 

Håber det var en succes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er den baby der sov mere end 1 Time om eftermiddagen?

Venligst tilbagelevere, tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er den baby der sov mere end 1 Time om eftermiddagen?

Venligst tilbagelevere, tak

 

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Tak - nu har hun fået lov at tag en lur på mig. Jeg er alligevel den eneste der er vågen her i hustanden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uff jeg har dårlig samvittighed...

Freja var jo syg tirsdag og onsdag med høj feber, men har været feberfri torsdag-fredag selvom hun ikke har været 100% i topform. Hun har haft nogle uforklarlige grådanfald, men ellers intet.

I går røg tempen så lige op over de 38 igen og hun var enormt pjevset.

Og i nat sprang hendes trommehinde så :boo

Hun har bare slet ikke markeret for ørepine, men har alligevel dårlig samvittighed over at det ikke er blevet opdaget.

Heldigvis har hun det meget bedre i dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uff jeg har dårlig samvittighed...

Freja var jo syg tirsdag og onsdag med høj feber, men har været feberfri torsdag-fredag selvom hun ikke har været 100% i topform. Hun har haft nogle uforklarlige grådanfald, men ellers intet.

I går røg tempen så lige op over de 38 igen og hun var enormt pjevset.

Og i nat sprang hendes trommehinde så :boo

Hun har bare slet ikke markeret for ørepine, men har alligevel dårlig samvittighed over at det ikke er blevet opdaget.

Heldigvis har hun det meget bedre i dag

 

:kram det skal du ikke have. Det er ikke altid nemt at opdage når de små har det skidt. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uff jeg har dårlig samvittighed...

Freja var jo syg tirsdag og onsdag med høj feber, men har været feberfri torsdag-fredag selvom hun ikke har været 100% i topform. Hun har haft nogle uforklarlige grådanfald, men ellers intet.

I går røg tempen så lige op over de 38 igen og hun var enormt pjevset.

Og i nat sprang hendes trommehinde så :boo

Hun har bare slet ikke markeret for ørepine, men har alligevel dårlig samvittighed over at det ikke er blevet opdaget.

Heldigvis har hun det meget bedre i dag

Forstår dig godt, men hvor skulle du dog vide det fra? :kram Godt hun har det bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uff jeg har dårlig samvittighed...

Freja var jo syg tirsdag og onsdag med høj feber, men har været feberfri torsdag-fredag selvom hun ikke har været 100% i topform. Hun har haft nogle uforklarlige grådanfald, men ellers intet.

I går røg tempen så lige op over de 38 igen og hun var enormt pjevset.

Og i nat sprang hendes trommehinde så :boo

Hun har bare slet ikke markeret for ørepine, men har alligevel dårlig samvittighed over at det ikke er blevet opdaget.

Heldigvis har hun det meget bedre i dag

En trommehinde springer altså forholdsvist nemt men vokser hurtigt sammen igen. Det er bare et lille bitte hul der kommer, men det er sandsynligvis det der har lettet hendes øreringe :)

Og det er altså svært at lure når det er ørerne der er problemet :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Politiken har en bog om babysvømning. Nu ved jeg ikke lige hvor du bor? men i de fleste svømmehaller kan livedderne også hjælpe med tips og tricks :)

Vi er flyttet til Frederiksberg for et år siden og det er umuligt at få plads i Frederiksberg svømmehal har prøvet vestbadet dn gang og det var en dårlig oplevelse følte at vi var til besvær :-( er der andre steder du kan anbefale ? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øreringe flot autocorrect der skulle have stået ørepine... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det er jo MEGA misforstået af dem i din mg! :( Bogen siger jo netop ikke, at børnene nødvendigvis kan det, men at de udvikler anlæg for at kunne lære det. Om de så kan det eller ej, det handler dels om stimuli men også om børnenes interesser og hvad der ellers lige sker. Så børn er da overhovedet ikke bagud, hvis de ikke kan alle tingene :prik

Edit: hov, kan se at det allerede er nævnt, sorry :oops

Hvor er i skønne piger. Willum skal nok nå det hele inden han skal starte i skole (håber jeg hihi )

Det er bare hårdt at høre "ej kan han ikke det!?!?" Hele tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i skønne piger. Willum skal nok nå det hele inden han skal starte i skole (håber jeg hihi )

Det er bare hårdt at høre "ej kan han ikke det!?!?" Hele tiden.

 

Det lyder godt nok også belastende. Sådan er stemningen heldigvis ikke i min mødregruppe, og jeg ville nok ærligt talt overveje, om jeg havde lyst til at være i mødregruppe, hvis det var sådan en stemning. Kan man ikke sige til dem på en pæn måde, at du ikke synes, det er rart med de kommentarer? Forhåbentlig er det jo ikke noget, de tænker over :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER