TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Spændende. Midt i februar starter min mand til babysvømning med S. Vi er meget spændte på, hvad hun synes om det :)

Det kan i godt glæde jer til. De siger at alle babyer vil blive glade for det, nogle skal bare bruge lidt tid til at vænne sig til det, det er en vild oplevelse for dem, og flere af dem i dag faldt i søvn på vej ud af svømmehallen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan i godt glæde jer til. De siger at alle babyer vil blive glade for det, nogle skal bare bruge lidt tid til at vænne sig til det, det er en vild oplevelse for dem, og flere af dem i dag faldt i søvn på vej ud af svømmehallen ;)

:ditto de første par gange er de måske også kun i 10-20 min. fordi det er så stort for dem. Liv hsr gået siden oktober og hun er stadig helt færdig efter men nyder det helt vildt mens vi er i vandet :) i dag begyndte hun at plaske med hænderne for første gang og det var sjovt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liv fik lov til at være model i dag :D Vi var kun 2 der var kommet til undervandsbilleder til babysvømning i dag, så de benyttede lige chancen til at få taget lidt ekstra billeder af nogen børn der lavede nogen af de ting vi plejer st lave til babysvømning. De skal måske bruges til deres hjemmeside og brochurer :) og det fede er at vi får billederne digitalt :glad

 

Super fedt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liv fik lov til at være model i dag :D Vi var kun 2 der var kommet til undervandsbilleder til babysvømning i dag, så de benyttede lige chancen til at få taget lidt ekstra billeder af nogen børn der lavede nogen af de ting vi plejer st lave til babysvømning. De skal måske bruges til deres hjemmeside og brochurer :) og det fede er at vi får billederne digitalt :glad

Sejt hvis hun bliver brugt :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2. gang i mødregruppe tegner stadig godt :) Vi er 6, så det er rart.

Og så fik jeg lige husket på at værdsætte min datters gode sovehjerte og milde sind :tak (så kan det godt være jeg ikke er 100% i zen med denne tid, meeen...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Willum har fået den idé at han kun vil sove med mit bryst i munden eller ved mit bryst. Vi har prøvet alt, sutter, trøst, svøbe, gåtur mm intet virker - jeg vil helst undgå et barn der SKAL være hos mor for at sove.

Kom endelig med gode råd til hvordan jeg får mit nemme barn tilbage for hold nu op jeg er brugt og trænger i den grad til fem min alene (drømmer om et vad der varer mere end fem min ;-) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto de første par gange er de måske også kun i 10-20 min. fordi det er så stort for dem. Liv hsr gået siden oktober og hun er stadig helt færdig efter men nyder det helt vildt mens vi er i vandet :) i dag begyndte hun at plaske med hænderne for første gang og det var sjovt :D

Kender du et sted hvor man kan se øvelser/lege til babysvømning? Vil gerne igang men der er desværre laaaaang ventetid til babyhold hos os :-( så må jeg jo selv prøve ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Willum har fået den idé at han kun vil sove med mit bryst i munden eller ved mit bryst. Vi har prøvet alt, sutter, trøst, svøbe, gåtur mm intet virker - jeg vil helst undgå et barn der SKAL være hos mor for at sove.

Kom endelig med gode råd til hvordan jeg får mit nemme barn tilbage for hold nu op jeg er brugt og trænger i den grad til fem min alene (drømmer om et vad der varer mere end fem min ;-) )

Hvor gammel er han, tænker at det måske er et tigerspring.:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille bitte baby (på 7,5 måned) har vinket farvel til flasken! :O han nægter pure at spise når det er en flaske, men alt andet mad flyver indenbords. Vand drikker han også af kop, som fik han penge for det.

Så stor han bliver, altså :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gammel er han, tænker at det måske er et tigerspring.:kram

Er ikke så god til at tælle uger men han er godt og vel 4,5 mdr.

Tigerspring kunne self være en mulighed Tak :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er lige så gammel som Laura og hun har lige forladt et tigerspring men Mener Willum bleen født før tid og hun efter, så det passer vist ret godt med et tigerspring lige nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er lige så gammel som Laura og hun har lige forladt et tigerspring men Mener Willum bleen født før tid og hun efter, så det passer vist ret godt med et tigerspring lige nu :)

Ja han er født før tid :-) vidste ikke det betød noget i forhold til tigerspring. Regner man ikke fra den dag de blev født? Eller er det terminsdagoen?

Var hun også " brystsyg "?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ift. terminsdatoen. Men nogle børn er lidt senere eller lidt tidligere. Adam har i hvert fald ikke læst på hvornår hans spring skal begynde, så han passer sjældent på dem ift. tid.

Generelt tror jeg bare, at jeg tænker 'han har nok noget han bearbejder/kæmper med/lærer i øjeblikket', når han er mærkelig! Det hjælper mig til at bevare forstanden, når han driver mig til vanvid ;)

De der tigerspring er lidt ligesom horoskoper for mig. Noget passer og andet passer ikke, og hvis det gøres bredt nok kan alle få det til at passe. Jeg tror på, at de små i perioder tager nogle kvantespring både mentalt og fysisk, men at kunne sætte det i præcise kasser på dato, tror jeg ikke på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også begyndt at tænke, "det er nok et tigerspring", når Storm reagerer anderledes, for der er jo spring næsten hele tiden :D

Han har altid været tidligere ude i forhold til spring-tidslinien, så det er da rart som en guide, men alt herhjemme tilskrives spring i øjeblikket ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja han er født før tid :-) vidste ikke det betød noget i forhold til tigerspring. Regner man ikke fra den dag de blev født? Eller er det terminsdagoen?

Var hun også " brystsyg "?

Det regnes fra terminsdatoen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja han er født før tid :-) vidste ikke det betød noget i forhold til tigerspring. Regner man ikke fra den dag de blev født? Eller er det terminsdagoen?

Var hun også " brystsyg "?

Nej hun spiser ikke ret meget i perioden :( ellers prøv at hente appen vidunderlige uger den koster vist en tyver og så kan du se præsis hans tigerspring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm Laura har meldt sig mange gange i dag og for en time siden måtte vi gi en flaske pga hun blev sur og ked af det ved mig.

Plus hun har været sur og fortrukket flaske de sidste aftner - måske hun er ved at stoppe amningen eller også er det tid til grød.

Må snakke med sp på tirsdag om det, hvor hun også blir 4 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, Storm har ikke haft en lorteble i en uges tid nu.

Vi er vant til ca 10 lortebleer dagligt, men nu ingenting.

Han bliver fuldammet, så ved godt det er normalt, men det er da vildt.

Han virker ikke til at have ondt, og der er masser af tisbleer.

Er 14 dage max for hvor længe, der max må gå?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, Storm har ikke haft en lorteble i en uges tid nu.

Vi er vant til ca 10 lortebleer dagligt, men nu ingenting.

Han bliver fuldammet, så ved godt det er normalt, men det er da vildt.

Han virker ikke til at have ondt, og der er masser af tisbleer.

Er 14 dage max for hvor længe, der max må gå?

Har ikke selv oplevet der er gået så længe. Men en i min MG har en datter, som kun leverer sjældent. Hun fik at vide max. 14 dage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke selv oplevet der er gået så længe. Men en i min MG har en datter, som kun leverer sjældent. Hun fik at vide max. 14 dage

Ja ok, så er der lidt tid at løbe på endnu :)

Men hvad dælen gør man, hvis ikke det kommer indenfor de næste par dage?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved faktisk ikke hvad man gør. Hende fra min mødregruppe gav lidt sveskemos. Nu er de startet på Movicol, men det var vist fordi at hun stadig ikke leverede bonusbleer selvom hun var begyndt at supplere med MME.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ok, så er der lidt tid at løbe på endnu :)

Men hvad dælen gør man, hvis ikke det kommer indenfor de næste par dage?

Gymnastik med benene.

Hvis du vil være lidt ond mod ham så stimulerer endetarmen med et termometer. Asger har skudt termometeret ud mange gange inde på Skejby :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gymnastik med benene.

Hvis du vil være lidt ond mod ham så stimulerer endetarmen med et termometer. Asger har skudt termometeret ud mange gange inde på Skejby :D

Bare cykle med benene?

Hehe, altså så længe han ikke virker til at have ondt i maven, venter jeg lige med termometer tricket ;)

Til gengæld er der fri passage for luft, for er du gal, han prutter, og de stinker :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare cykle med benene?

Hehe, altså så længe han ikke virker til at have ondt i maven, venter jeg lige med termometer tricket ;)

Til gengæld er der fri passage for luft, for er du gal, han prutter, og de stinker :D

Cykle med benene, bøje benene og presse op mod maven, bøje et ben ad gangen op mod maven mens du strækker det andet ud, se om tæerne kan nå panden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cykle med benene, bøje benene og presse op mod maven, bøje et ben ad gangen op mod maven mens du strækker det andet ud, se om tæerne kan nå panden.

Ok, det prøver vi lige først.

Frygter godt nok for mængden efterhånden, for han var god til at fylde bleerne, da de kom hver 3. time..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER