TroldeMor

Baby - smalltalk

19,059 posts in this topic

Lille Karla er dybt ulykkelig næsten hver evig eneste aften. Der er INTET om dagen og hun sover fint om natten. Men om aftenen kan hun simpelthen ikke finde ro. Når det endelig lykkedes os at få hende til at sove, så sover hun max en halv time og så skriger hun igen. Nogle gode råd? Synes jeg har prøvet alt. Vi går rundt med hende, vugger hende på armen, vugger hende i liften, svøber hende, ammer hende, masserer mave, putter hende i seng, slukker lyset, slukker tv'et etc. Indtil videre er der ikke noget som sådan rigtig virker og vi er ved at gå ud af vores gode skind herhjemme. Kan ikke forstå hvordan hun kan være så glad om dagen og så ked om aftenen..

Lille Karla er dybt ulykkelig næsten hver evig eneste aften. Der er INTET om dagen og hun sover fint om natten. Men om aftenen kan hun simpelthen ikke finde ro. Når det endelig lykkedes os at få hende til at sove, så sover hun max en halv time og så skriger hun igen. Nogle gode råd? Synes jeg har prøvet alt. Vi går rundt med hende, vugger hende på armen, vugger hende i liften, svøber hende, ammer hende, masserer mave, putter hende i seng, slukker lyset, slukker tv'et etc. Indtil videre er der ikke noget som sådan rigtig virker og vi er ved at gå ud af vores gode skind herhjemme. Kan ikke forstå hvordan hun kan være så glad om dagen og så ked om aftenen..

De udfordringer havde vi også med Storm den første måneds tid til halvanden.

Vi prøvede alt, og jeg endte tit med at sidde i sofaen meget af natten med ham på brystet, hvor han gerne ville sove i kortere perioder.

Ellers lå jeg i sengen med bar mave og ham kun i ble på mit bryst. Der fik han gerne nogle timer ad gangen.

Det gik gradvist over og blev bedre, så tror vist det er et spørgsmål om tålmodighed :kram

Vi fandt ihvertfald ikke en løsning andet end at have ham liggende på mig.

Annonce ♥

Mange babyer bliver urolige om eftermiddagen og ekstra pylrede. Her hjalp det at lægge ham i seng meget tidligere. 

Annonce ♥

Har prøvet at lægge hende tidligere i seng, men så vågner hun kort tid efter når jeg ikke er der. Det er ikke fordi jeg ikke gerne ville gå i seng og sove sammen med hende, men i dag startede urolighederne allerede kl. 16/17 og det er lige tidlig nok at gå i seng. Har også ladet hende sove hos mig (uden at lægge hende når hun er faldet i søvn) og alligevel vågner hun.

Hun er 8 uger gammel og set har stået på i nogle uger nu. Det er lidt frusterende at gå op og ned af gulvet med hende hver aften og lige lidt hjælper det.

Annonce ♥

Har prøvet at lægge hende tidligere i seng, men så vågner hun kort tid efter når jeg ikke er der. Det er ikke fordi jeg ikke gerne ville gå i seng og sove sammen med hende, men i dag startede urolighederne allerede kl. 16/17 og det er lige tidlig nok at gå i seng. Har også ladet hende sove hos mig (uden at lægge hende når hun er faldet i søvn) og alligevel vågner hun.

Hun er 8 uger gammel og set har stået på i nogle uger nu. Det er lidt frusterende at gå op og ned af gulvet med hende hver aften og lige lidt hjælper det.

Sådan var det også med Emil, da han var 3½ mdr. ca tog han en fast sengerytme....det kom lidt af sig selv....Men nu er hun jo så lille endnu, at sengerytmen ikke kommer med det samme....måske kan du prøve at amme/give flaske og lægge hende over i seng og sig godnat og gå, og komme og gøre det samme når hun klynker  og så fortsætte med det indtil hun sover....

Annonce ♥

Sådan var det også med Emil, da han var 3½ mdr. ca tog han en fast sengerytme....det kom lidt af sig selv....Men nu er hun jo så lille endnu, at sengerytmen ikke kommer med det samme....måske kan du prøve at amme/give flaske og lægge hende over i seng og sig godnat og gå, og komme og gøre det samme når hun klynker  og så fortsætte med det indtil hun sover....

En tur i barnevogn hjælper ikke?

Annonce ♥

Liv faldt i søvn for natten allerede kl. 18.45 - eller det troede vi hun gjorde. Hun vågnede nemlig omkring kl. 21 og er først lige faldet i søvn igen <_< Hun har så brugt tiden på at spise 2 gange af begge bryster, skide igennem og på at sidde lidt os sin far i stuen fordi hun overhovedet ikke kunne finde ro. Nu håber jeg (antijinx - 7.9.13 - bank under bordet) at hun sover for natten og tager et ordentlig stræk! Tiger forlad min baby!!!

Annonce ♥

Vi har også haft urolig baby de sidste par aftner. Det er ikke sjovt og har ikke rigtig nogen løsning.

:kram til dig, metten86 Håber snart det bliver bedre.

Annonce ♥

Vi har haft succes med sukkervand når Asger en sjældent gang har været urolig.

Annonce ♥

Vi har haft succes med sukkervand når Asger en sjældent gang har været urolig.

Bare lidt på en ske?

Annonce ♥

Bare lidt på en ske?

En sprøjte er nok nemmere

Annonce ♥

Fra at ha afvist brystet i to aftener, ville Laura gerne til brysteg i går. Endte med at hun ville lægges til 4 gange før hun lagde sig til at sove.

Hmm

Annonce ♥

En sprøjte er nok nemmere

Sådan en har vi vist ikke lige ;)

Annonce ♥

Fra at ha afvist brystet i to aftener, ville Laura gerne til brysteg i går. Endte med at hun ville lægges til 4 gange før hun lagde sig til at sove.

Hmm

Håber hun sov godt bagefter så.

Annonce ♥

Sådan en har vi vist ikke lige ;)

Ka fås på apoteket

Annonce ♥

Håber hun sov godt bagefter så.

Jeg var noget forvirret i nat og slet ikke vågen, da hun meldte sig. Men tror at hun kaldte 3.30 og spiste kun ved 1 bryst og så sov vi videre til kl 7. Jeg kan ikke finde ud af om hun synes at min mælk ikk mætter nok mere. Det er et værre rod pt synes jeg.

Annonce ♥

Jeg var noget forvirret i nat og slet ikke vågen, da hun meldte sig. Men tror at hun kaldte 3.30 og spiste kun ved 1 bryst og så sov vi videre til kl 7. Jeg kan ikke finde ud af om hun synes at min mælk ikk mætter nok mere. Det er et værre rod pt synes jeg.

:kram de nætter kender jeg kun alt for godt hvor man er total forvirret når man vågner. I nat kan jeg hellere ikke huske om Liv har været vågen mellem kl. 1 og 6.30 :unsure

Annonce ♥

Bare lidt på en ske?

Nope fra flaske. På sygehuset bruger de sprøjter.

Annonce ♥

Asger virker pt også mere sulten en normal. Her ser jeg frem til at starte op med grød om 3 uger :)

Annonce ♥

Jeg kan også være med i koret af mødre med baby der har urolige aftner.E er præcis 4 mdr i dag - han har egentlig nogenlunde rytme i løbet af dagen og har længe haft det, men hvornår han falder i søvn for natten er alt ml 20-23. Han småsover ofte en del af aftenen, men vågner op efter 20-30-40 min søvn og er urolig eller vil spise igen... Vi er nødt til at gå rundt med ham for at få ham til st falde i søvn - det trækker altså lidt tænder ud:-(

Jeg tror ikke der er så meget mælk sidst på dagen/om aftenen, men vi har forgæves forsøgt med flaske (som han pure afviser - i øvrigt ligesom sin søster) og nu begynder vi så småt med grød og håber, at han vil spise lidt af det, så han bliver mere mæt. Nætterne er også lidt noget rod og meget svingende - så satser altså på lidt mere rytme snarest

Annonce ♥

:kram de nætter kender jeg kun alt for godt hvor man er total forvirret når man vågner. I nat kan jeg hellere ikke huske om Liv har været vågen mellem kl. 1 og 6.30 :unsure

Det samme her, kan heller ikke huske helt præcist hvad tid han var vågen hahaha :-)

Annonce ♥

Jeg ønsker mig en baby der igen vil sove 3 timer eller lidt mere igen...drømmer om en hel nats søvn en gang i det nye år ;-)

Annonce ♥

Tror Asger glæder sig til fast føde. Han følger godt med når vi spiser mens savlen render ud.

Annonce ♥

Jeg ønsker mig en baby der igen vil sove 3 timer eller lidt mere igen...drømmer om en hel nats søvn en gang i det nye år ;-)

Og det bliver forhåbentlig en realitet i det nye år! :kram2

Annonce ♥

Tror Asger glæder sig til fast føde. Han følger godt med når vi spiser mens savlen render ud.

Sødt :) Spændende hvad han så siger til det, når I rent faktisk kan begynde.

Hvornår påtænker I at starte op?