TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Glædelig bag-jul piger! ;)

Vi havde en skøn aften... dog til sidst med en avs-i-mavs pige, da hun overspiser om aftenen :rolleyes

Det resulterede så også i at hun 50/50 skreg og sov i bilen på vej hjem... så er en time i bil, lige pludselig ret lang tid!

I dag har vi været til kontrol på sygehuset og vi er nu udskrevet! :loveshower og vejer i dag 2030g :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

SaraLK: Tillykke med at Liff har rundet 2 kg :loveshower og med udskrivningen.

Hvad betyder det så reelt? Jeg tænker, om der så ikke er nogle der følger hende mere eller hvordan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SaraLK: Tillykke med at Liff har rundet 2 kg :loveshower og med udskrivningen.

Hvad betyder det så reelt? Jeg tænker, om der så ikke er nogle der følger hende mere eller hvordan?

Jo jo... ;) hun bliver fulgt på sygehuset (kan ikke huske navnet på afd.) første gang når hun er korrigeret 5mdr.

Ellers er det sundhedsplejersken der tager over nu.

Vi har dog lige en enkelt kontrol og øjenlæge på mandag + en hørescreening på sygehuset.

Og tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liv blev puttet i seng allerede kl 18.30-18.45 :o jeg håber godt nok at natten går bedre end de sidste to nætter for de har ikke været sjove.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liv blev puttet i seng allerede kl 18.30-18.45 :o jeg håber godt nok at natten går bedre end de sidste to nætter for de har ikke været sjove.

:kram Det skal den!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En glad dreng der klarede juleaften og 2 hold bedsteforældre så flot :kuller :loveshower

Hvor er han fin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er han fin :)

Tak :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så er 2. tand brudt i gennem - vi havde da også hele to dage uden pyller <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er 2. tand brudt i gennem - vi havde da også hele to dage uden pyller <_<

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre der oplever at baby gokker hovedet mod brystet og ikke vil tage fat? Synes det er møg-frustrerende, når hun tydeligvis er sulten, men ved ikke hvad jeg skal gøre? Hvis hun endelig tager fat er det kun kortvarigt. Det sker primært om aftenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre der oplever at baby gokker hovedet mod brystet og ikke vil tage fat? Synes det er møg-frustrerende, når hun tydeligvis er sulten, men ved ikke hvad jeg skal gøre? Hvis hun endelig tager fat er det kun kortvarigt. Det sker primært om aftenen.

Det samme sker her - også primært om aftenen - hvor hun så også ynder at holde marathon spisningen af 4-6 timers varighed hvor hun bliver mere og mere pyller.

Det virker af og til at pusle, bøvse ekstra meget, at manden lægger hende til eller at manden får hende så hun falder til ro på hans bryst så hun kan fokusere på at spise.

Vi er selv i samme situation lige nu. En baby som har spist siden kl ca 23 og ikke virker til at vil overgive sig til søvnen eller være mæt. Men sådan går det jo når baby synes hun skal sove hele morgen, formiddag, eftermiddag og aften væk også være natteravn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det samme sker her - også primært om aftenen - hvor hun så også ynder at holde marathon spisningen af 4-6 timers varighed hvor hun bliver mere og mere pyller.

Det virker af og til at pusle, bøvse ekstra meget, at manden lægger hende til eller at manden får hende så hun falder til ro på hans bryst så hun kan fokusere på at spise.

Vi er selv i samme situation lige nu. En baby som har spist siden kl ca 23 og ikke virker til at vil overgive sig til søvnen eller være mæt. Men sådan går det jo når baby synes hun skal sove hele morgen, formiddag, eftermiddag og aften væk også være natteravn.

Vi er også på den i aften med drengene på skift. Har ammet siden kl. 23 on of... Nøj hvor er jeg glad for min ammepude ellers var jeg da død forlængst.

Men tror det er en trygheds reaktion, så vil prøve at finde mere tid til hud mod hud i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi er også på den i aften med drengene på skift. Har ammet siden kl. 23 on of... Nøj hvor er jeg glad for min ammepude ellers var jeg da død forlængst.

Men tror det er en trygheds reaktion, så vil prøve at finde mere tid til hud mod hud i morgen.

Ja, der er godt nok meget tryghed i amning :) det lyder som en plan m hud mod hud. Jeg er dybt imponeret over, at du orker at amme tvillinger :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber at i får noget søvn

Tak :kiss hun sover på min arm nu men vågner hele tiden op og søger. Forstå nu at brysterne er tømt og du ikke burde være sulten, altså ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Damn, så får jeg hende til at sove i vores seng, og manden falde i søvn på 2 sekunder og snorker så højlydt, at jeg ikke kan falde i søvn. Har nu opgivet og lagt mig på sofaen. Det ville være fantastisk, hvis man kunne bestille en baby, der sov 7-8 timer hver nat på eget værelse og at mennesker - undertegnede inkl - aldrig snorkede :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, der er godt nok meget tryghed i amning :) det lyder som en plan m hud mod hud. Jeg er dybt imponeret over, at du orker at amme tvillinger :respekt

Synes at det er nemmere bare at hive brystet frem i stedet for at skulle ordne og vaske flasker. Men har både flasker og erstatning hjemme så vi kan supplere om nødvendigt.

Og så er det jo hyggeligt at amme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes at det er nemmere bare at hive brystet frem i stedet for at skulle ordne og vaske flasker. Men har både flasker og erstatning hjemme så vi kan supplere om nødvendigt.

Og så er det jo hyggeligt at amme.

 

Det har du bestemt ret i :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss hun sover på min arm nu men vågner hele tiden op og søger. Forstå nu at brysterne er tømt og du ikke burde være sulten, altså ;)

Er hun ikke i gang med et appetitspring? Lægger det ikke der omkring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder i kø til lægevagten :(

Freja har haft 40 i feber hele natten , men havde det så meget bedre i morges.

Nu har hun så luge kastet alt op hun har spist siden hun stod op og nu er temperaturen på vej op igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre der oplever at baby gokker hovedet mod brystet og ikke vil tage fat? Synes det er møg-frustrerende, når hun tydeligvis er sulten, men ved ikke hvad jeg skal gøre? Hvis hun endelig tager fat er det kun kortvarigt. Det sker primært om aftenen.

Simon gør det samme. Her hjælper det at tage ham helt væk fra brystet og holde en lille pause. Bøvser ham af, skifter ham, lader far holde ham lidt, og så kan man lægge ham til igen. Ofte skal det gentages nogle gange før han kan falde til ro ved brystet.

Om aftenen er han særlig slem, så der kan vi godt kæmpe på den måde i nogle timer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder i kø til lægevagten :(

Freja har haft 40 i feber hele natten , men havde det så meget bedre i morges.

Nu har hun så luge kastet alt op hun har spist siden hun stod op og nu er temperaturen på vej op igen...

:kram god bedring med hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder i kø til lægevagten :(

Freja har haft 40 i feber hele natten , men havde det så meget bedre i morges.

Nu har hun så luge kastet alt op hun har spist siden hun stod op og nu er temperaturen på vej op igen...

 

God bedring - håber at temperaturen er dalet :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER