TroldeMor

Baby - smalltalk

19,059 posts in this topic

Storm har for 2. nat i træk taget 6 timer i første aften/nattelur :yay :yay

Denne gang var vi begge fornuftige og gik i seng samtidig med ham, så vi har sovet længr :D

Denne gang var vi begge fornuftige og gik i seng samtidig med ham, så vi har sovet længr :D

:yay det betyder bare så meget :)

Annonce ♥

Det der grød gjorde bare godt for Livs søvn :glad hun sov fra ca kl 19.15 til kl 2 uden afbrydelse :yay desværre kom jeg så til at bruge lige omkring 2 timer inden vi sov rigtigt igen. Hun blev ved med at falde i søvn men vågnede igen og igen og skulle have sut og svøbes igen.Jeg endte faktisk med at give mad igen og så faldt hun helt i søvn og sover stadig :yay

Annonce ♥

Av har siden fødslen haft problemer med at min ene arm sover og i nat er det rigtig slemt. Det gjorde nas at skifte drengene og nu gruer jeg så for at skulle bære dem i seng igen.

Det lyder ikke rart :( Håber det gik. Havde selv lidt af den slags i graviditeten, især første gang. Du må måske prøve at høre SP, hvad der kan hjælpe, for det er max ubehageligt.

At Mie først er faldet i søvn nu- hun har været vågen siden kl 19 nu - lille overtrætte pus

Øv, det var meget længe at være vågen for en lille pus :( Håber I har sovet godt siden!

:kram

:yay Det er SÅ godt med lang lur for både baby og forældre! :)

Annonce ♥

Det der grød gjorde bare godt for Livs søvn :glad hun sov fra ca kl 19.15 til kl 2 uden afbrydelse :yay desværre kom jeg så til at bruge lige omkring 2 timer inden vi sov rigtigt igen. Hun blev ved med at falde i søvn men vågnede igen og igen og skulle have sut og svøbes igen.Jeg endte faktisk med at give mad igen og så faldt hun helt i søvn og sover stadig :yay

:super :yay :glad til langt første stræk. :numse til den lange vågentid bagefter

Annonce ♥

Leonora har ikke fået mad siden ca 23.30 :O

Hun har de sidste tre aftener fået lidt mme i flaske sent på aftener, for det virker ikke til, at hun bliver mæt ved mig. Det har givet gode nætter :yay I går ville hun dog ikke falde rigtigt hen, sagde far, som tager den sene vagt i disse situationer. Så ca 01.30 kom han op med hende, fordi hun var ked. Lige som vi stod og overvejede mm vs mme, faldt hun så i søvn og har sovet siden :O og :yay

(hvordan fanden jeg så stadig kan sidde og føle, at jeg er træt, ved jeg skisme ikke. Har selvfølgelig været inde ved Filippa 2-3 gange i stedet for)

Annonce ♥

Det lyder ikke rart :( Håber det gik. Havde selv lidt af den slags i graviditeten, især første gang. Du må måske prøve at høre SP, hvad der kan hjælpe, for det er max ubehageligt.

Øv, det var meget længe at være vågen for en lille pus :( Håber I har sovet godt siden!

:kram

:yay Det er SÅ godt med lang lur for både baby og forældre! :)

Hun sov til 7:45 og har nu ammet og puslet og har lagt hende svøbt i krybben og håber hun falder hen igen. Men ja det er akt for længe hun holder sig vågen. Hun har desværre haft en del dage i denne uge hvor hun har været vågen 6-9 timer :-( fordi hun enten har ondt eller er utryg

Annonce ♥

Malou faldt først i søvn kl. 1.30 i nat :zzz hun vågnede dog igen så tog hende over til mig og ammede hende i søvn igen, hvor jeg så også selv faldt u søvn. Vågnede så kl. 3, hvor jeg puttede hende over i liften, hvorefter hun sov til kl. 8. De sidste par nætter er hun først faldet i søvn efter kl. 1, synes det er sent og jeg selv vil gerne i seng i hvert fald en time før. Kan jeg gøre noget ved det?

Annonce ♥

Malou faldt først i søvn kl. 1.30 i nat :zzz hun vågnede dog igen så tog hende over til mig og ammede hende i søvn igen, hvor jeg så også selv faldt u søvn. Vågnede så kl. 3, hvor jeg puttede hende over i liften, hvorefter hun sov til kl. 8. De sidste par nætter er hun først faldet i søvn efter kl. 1, synes det er sent og jeg selv vil gerne i seng i hvert fald en time før. Kan jeg gøre noget ved det?

Hvor gammel er det hun er? Der er flere SPer der har sagt at man evt kan begynde at lave putteritual fra 4 mdr og starte samme tid hver dag. Det første stykke tid vil det nok tage noget tid men det skulle gå hurtigere og hurtigere.

Jeg har ikke selv prøvet men det er måske et forsøg værd :)

Annonce ♥

Det hjælper også at gøre rummet helt mørkt, når hun skal sove, det hjælper hende til at forstå at nu skal der soves og ingen snak eller noget der stimulerer hende :bed Og måske skal hun lægges lidt før, så hun ikke bliver overstimuleret. I starten sov Emil også fra kl 23 - så kl 21 - så kl 20 - og nu kl 18. Og har fast soverytme fra 18 - 6 (med mad). Han kunne ikke holde til så mange smålurer og var faktisk klar til at blive puttet meget tidligere.

Annonce ♥

Hvor gammel er det hun er? Der er flere SPer der har sagt at man evt kan begynde at lave putteritual fra 4 mdr og starte samme tid hver dag. Det første stykke tid vil det nok tage noget tid men det skulle gå hurtigere og hurtigere.

Jeg har ikke selv prøvet men det er måske et forsøg værd :)

Hun er kun 2 måneder

Annonce ♥

Hun er kun 2 måneder

Så er det nok for tidligt endnu. Der kan de ikke skelne mellem dag og nat endnu :( jeg ville stafig sørge for at holde det mørkt og stille og roligt fra sengetid så hun vænner sig til det og forhåbentlig finder ud af hun skal sove.

Det er bare så hårdt. Vi var også gennem nogen perioder med Liv hvor hun lavede de numre :kram

Annonce ♥

På 24 timer har Mie kun sovet knap 9 timer og hun har været vågen siden kl 14 - fald nu i søvn lille mus - du er for pokker kun 19 dage og burde sove det meste af tiden - ikke ville være vågen og konstant spise og pludre :-(

Mor er træt

Annonce ♥

På 24 timer har Mie kun sovet knap 9 timer og hun har været vågen siden kl 14 - fald nu i søvn lille mus - du er for pokker kun 19 dage og burde sove det meste af tiden - ikke ville være vågen og konstant spise og pludre :-(

Mor er træt

Hold da op, hun går da ikke glip af noget! :O

Kan godt huske sådanne dage med min store - de er hårde, fordi man er PÅ!

:kram og håb om en god nat hos jer :kram2

Annonce ♥

Har sovende Leonora på maven :biglove

Men nu er jeg altså ved at få ondt i r**, halebenet og ryg...

Annonce ♥

Hold da op, hun går da ikke glip af noget! :O

Kan godt huske sådanne dage med min store - de er hårde, fordi man er PÅ!

:kram og håb om en god nat hos jer :kram2

Tusind tak håber også på en god nat. Hun tog lige 45 minutter igen hvoraf de 35 var i mine Arme - får hende lagt også vågner hun igen. Heldigvis er hun jo glad det meste af tiden men for pokker pige vi skal jo sove - så kan vi kigge i hinandens øjne senere - selvom hun har smukke øjne.

Håber det går godt med pigerne

Annonce ♥

Mor er træt

Hjælper det ikke med en tur i barnevognen?

Annonce ♥

Tusind tak håber også på en god nat. Hun tog lige 45 minutter igen hvoraf de 35 var i mine Arme - får hende lagt også vågner hun igen. Heldigvis er hun jo glad det meste af tiden men for pokker pige vi skal jo sove - så kan vi kigge i hinandens øjne senere - selvom hun har smukke øjne.

Håber det går godt med pigerne

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvis hun falder i søvn i dine arme så prøv evt at lægge hende efter 15-20 min eller 50-60 min. i stedet for 35. Mange børn har en søvncyklus hvor de sover meget let lige omkring 40-45 min så det er som regel ikke et godt tidspunkt at ændre noget på :)

Jeg har selv haft bøvlet med både den store og lille og det mest kritiske tidspunkt var mellem 30 og 50 min :)

Synes jeg har prøvet de forskellige intervaller men vil have det i mente tusind tak

Annonce ♥

Hjælper det ikke med en tur i barnevognen?

Hun har faktisk aldrig været i sin barnevogn. Vi fik at vide vi ikke måtte gå ud med hende når det regnede, blæste eller var tåget fordi hun var så lille så vejret og tiden har desværre ikke været til det. Men vil hel klart prøve det hvis det fortsætter for vil så gerne ud med vognen - og hun er for pokker da næsten 4 kg og hverken for tidlig født eller noget.

Annonce ♥

Hun har faktisk aldrig været i sin barnevogn. Vi fik at vide vi ikke måtte gå ud med hende når det regnede, blæste eller var tåget fordi hun var så lille så vejret og tiden har desværre ikke været til det. Men vil hel klart prøve det hvis det fortsætter for vil så gerne ud med vognen - og hun er for pokker da næsten 4 kg og hverken for tidlig født eller noget.

Det eneste vejr de små ikk ska sove i er tåget og diset vejr. De må sove ude til minus 10 grader.

Ud med hende. Hun vejer vel over fødselsvægt nu

Annonce ♥

Det eneste vejr de små ikk ska sove i er tåget og diset vejr plus ned til minus 10 grader.

Ud med hende. Hun vejer vel over fødselsvægt nu

Ja for dælen hun har taget knap er halvt kilo på. Må have hende i barbevognen. Tak for jeres råd

Annonce ♥

Ja for dælen hun har taget knap er halvt kilo på. Må have hende i barbevognen. Tak for jeres råd

Min sundhedsplejerske sagde god for lure udenfor da Karla havde rundet de 3 kg