TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Så er min lille skat feberfri :yay

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har et bryst som totalt er ved at springe og lillemanden sover bare. What to dó?!?!

Ud over håndvasken eller malk lidt ud til fryseren!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia har godt nok sovet urolig i nat og vågnet mange gange så har erhvervet mig en grum hovedpine :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan altid tingene efter springet ja :) er ret sikker på at 12 ugers tigeren skulle være den mildeste, mange mærker det sket ikke :)

Her har 12 ugers været den værste!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille har haft en lorte nat! Normalt går hun i seng kl 22-23 og sover til tidligst 8.. I nat har hun været vågen to gange! Nu ligger hun mellem os og snorker.. Synes det er så hyggeligt - men kan ikke sove ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh, morgenkaos!

Mar havde skidt, så det var røget helt ned til anklerne :rolleyes

1. kamp: At få ham krænget ud af natdragten uden at få mere bæ på ham (lykkedes nogenlunde)

2. kamp: At sørge for at meget nysgerrig baby, der nu kan gribe om sine tæer (og dermed også sin numse) ikke får bæ på sine fingre (lykkedes ikke <_< )

3. kamp: At få vasket hans fingre INDEN de røg retur i munden med bæ på (lykkedes heldigvis - men det var på et hængende hår)

4. kamp: At få ordnet hele ble-issuet inden han tissede på mig (lykkedes også - phew!)

5. kamp: At få stor gul plet af natdragt (on-going kamp...)

Jeg synes vi klarede det godt, men nogle gange er det godt nok liiiiiiiiiiidt spændende på puslebordet :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille har haft en lorte nat! Normalt går hun i seng kl 22-23 og sover til tidligst 8.. I nat har hun været vågen to gange! Nu ligger hun mellem os og snorker.. Synes det er så hyggeligt - men kan ikke sove ;)

Det er bare så hårdt, når man pludselig får mindre søvn! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BTW herhjemme var 12 ugers springet også det hårdeste.

12-ugers er tit hårdt, fordi det er intenst og fordi de 3 første kommer nærmest i rap...

19-ugers er tit hårdt, fordi det er så pokkers langt.

Men man kan selvfølgelig være heldig at slippe let igennem dem begge, ligesom de begge kan være ultrahårde :o

Mar kan godt finde på at "springe lidt" efter at han har fået nye færdigheder. Sådan firkantet set, så græder de jo ikke fordi de lærer nye færdigheder, men fordi verden pludselig ser anderledes ud, hvilket er lidt spooky for dem + for at få mors opmærksomhed så de kan "vise" hvad de kan nu, eller for at hun skal hjælpe med at udvikle de nye færdigheder :) Så det er ikke nødvendigvis altid gråd først og færdigheder bagefter, det kan godt glide lidt ind i hinanden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft en fin nat og har sovet en masse :) Men det har også krævet at hun sov på fars bryst fra 1.30-4 og ved siden af mor efter liggende amning fra 4-7... Og det har nu været meget hyggeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i øvrigt glad, rørt og stolt af min mor.

Hun fortalte igår, at hun har været røgfri i 14 dage og når smøgtrængen melder sig, så fordriver hun trangen ved at tænke på Valdemars smil :loveshower

Seje mor! :gp Og seje Mar, hvis han kan få sin mormor til at holde op med at ryge. :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan Charlie!! :kiss GOD nat :loveshower Sove fra 21.30 til 7.30, kun afbrudt af en enkelt sut, og mad kl 4.15 :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan Charlie!! :kiss GOD nat :loveshower Sove fra 21.30 til 7.30, kun afbrudt af en enkelt sut, og mad kl 4.15 :7himmel

Dejligt. Marius har sovet fra 22.00 til 8.15. Sut kl. 00.50 og mad kl .04.00

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie sov fra 23 til kl 5 :yay men så sov hun uroligt fra 5 til 8. Jeg er BESTEMT ikke udhvilet men 5 timers sammenhængende søvn + 2 timer med afbrudt er alligevel bedre end de 5 - 6 timers afbrudt søvn! Jeg har fået om natten siden søndag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frygter godt nok den her ble Marius sidder og laver. Mon han har fået dårlig mave efter vaccinationen...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 ugers tigeren skulle i hvert fald være den hurtigste - for de fleste. Tror ikke ammehjernen fik skrevet korrekt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arghhh mit ene bryst er ved at springes med mælk. Bliv nu sulten!!!! (Jeg har en datter da kun vil spise når hun vil!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhhhm, Caroline kan altså endnu ikke gribe om sine tæer......... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhhhm, Caroline kan altså endnu ikke gribe om sine tæer......... <_<

Det kommer nok, ska du se.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

M er begyndt at kalde tøsen for Mandelbund :blink

Det skyldes at de babyolie jeg bruger i hendes hår/hovedbund for at fjerne arp indeholder mandel, så nu lugter hun konstant af mandler :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhhhm, Caroline kan altså endnu ikke gribe om sine tæer......... <_<

Hun har god tid. Ifølge babykalenderen opdager de først deres fødder når de er 4-5 måneder :) (Og jo før de opdager deres fødder, desto før rykker de deres sokker af :rolleyes )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På med et ekstra ammeindlæg og sov med :)

Det kunne bare ikke lade sig gøre. Det gjorde så ondt at jeg ikke kunne ligge ned, sidde eller stå for den sags skyld. Pumpede en lille smule ud og det lettede :hophop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud over håndvasken eller malk lidt ud til fryseren!

Kan desværre ikke gemme til fryseren i øjeblikket da jeg er på pincilin <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det tid til frøens 3 mdr vaccination :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

FANTASTISK..

Christian tog Camille alle gangene i nat - Jeg var vågen, men lå bare i sengen og sang lidt med :7himmel I morges, vågnede jeg slet ikke da de stod op og gik ind i stuen, så vågnede op i panik, da jeg troede jeg var trillet hen over Camaille, fordi hun ikke lå ved siden af mere :rolleyes

(Ja, vi har en aftale om at hvis hun vågner mere end en gang om natten, ryger hun i vores seng.. Og til nu, har det hver gang gjort hun ikke vågner igen..)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke lige hvad der sker i dag, Mie var glad fra morgenen af, men lige pludselig blev hun pyller og da jeg forsøgte med en flaske skreg hun - altså lige så højt som en grisling der bliver løftet, Uh det var bestemt ikke rart, måtte gå rundt med hende til hun faldt i søvn, så sov hun en lille time og jeg lavede en ny flaske og så sluprede hun 200 ml på INGEN tid, bagefter fortsatte hun med at være pyller, men tror hun er træt, ligger på min arm og vil ikke rigtig overgive sig. Tør ikke rigtig lave mere mad!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER