MforMor

Hvilken størrelse tøj?

30 indlæg i dette emne

Hej giirls!

Hm, vi har ret meget tøj til møffepigen efterhånden. En smule i str. 50, ret meget i str. 56 og en masse i str. 62. Men er i tvivl om, hvorvidt jeg skal have købt noget mere i str.50? Jeg kan ikke forestille mig, at vores lille frøken bliver en meget lille baby. Både A og jeg har vejet omkring 3600g, og hun er blevet vurderet til at blive en ordentlig basse :loveshower Så derfor har jeg hele tiden tænkt, at hun ville starte ud i str. 56.

Hvad brugte jeres, da de blev født? Og hvor store var de?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mick vejede 2850g og var 50 cm og han svømmende i str 50

Neo vejede 3430 og var 51 cm og han passede str 50 i et par uger men gik hurtigt over i 56

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zoey vejede 3570 og gik direkte i 56. Tøjet var rigeligt stort til hende og hun kunne nok godt være kommet i str 50, men vi følte os ikke ret sikre i det der med en lille skrøblig en så lidt stort tøj var nemmere at å på ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna var 51cm og vejede 3.614g - hun brugte str. 50 i 2-3 uger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

L vejede 4190g og var 56 cm lang. Han passede str 56

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline var 51 cm og vejede 3900 gram. Hun brugte str. 50 i starten, dog blandet med 56, da vi ikke havde så meget i str. 50. Tror jeg pakkede str. 50 væk da hun var 1½ måned

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline var 51 cm og vejede 3900 gram. Hun brugte str. 50 i starten, dog blandet med 56, da vi ikke havde så meget i str. 50. Tror jeg pakkede str. 50 væk da hun var 1½ måned

Præcis samme mål med Isabella. 51 cm, 3900 gram og str 50. Faktisk brugte hun kun str 62 i en uges tid. Hun tog et ordenligt spring. Rimelig nederen, når man har allermest i str 62 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Johan var 2810g (han tabte sig dog lyn hurtigt til 2565g og var noget tid om at tage det på igen) og 49 cm.. Han svømmede længe i str. 50 og mener at jeg pakkede den str. ned omkring 2 månedersalderen.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dreng vejede 4184 g og var 54 cm lang. Han kom direkte i en str. 56! De få ting vi havde købt i str. 50 kunne han aldrig passe, så vi har købt lidt i 56 denne gang og ellers mest i str. 62 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maja var 52 cm og 3440 gram hun passede en str. 50 i ca. 3 uger enkelte bodyer og bukser passer hun stadig i str. 50 - hun bliver 4 uger i morgen. Vi havde slet ikke købt noget i str. 50 så var glad for, at min søster lå inde med en masse fra hendes datter som vi kunne låne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min den første vejede 4010 g og var 54 cm, han gik straks i str. 56, og brugte den kun 2 måske 3 uger. Kunne slet ikke passe str 50.

Min anden dreng vejede 4900 g og var 53 cm, dog 58 cm tre dage senere da han havde foldet sig ud, han gik direkte i str 62, kunne stort set ikke rigtig passe det meste af det vi havde i str 56.

Hvis bebsen er skønnet stor, så ville jeg ikke købe noget i str 50, men lige vente og se hvor stor den ender med at være. Det er surt at stå med en masse tøj du ikke kan bruge til noget. Og hvis den er mindre og svømmer lidt i str 56, så kan i jo altid købe noget i str 50 efter fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter hun var 3220 og målte 51 cm,hun passede en str 50 og var i den i en måned mener jeg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isaac målte 58 cm og vejede 6120 gram så han startede i 62

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den ældste var en lille basse på 50 cm og 4.110 gram. Jeg havde intet i str 50, men måtte ud at købe noget da hun svømmede i str 56.

Lillebror var også 50 cm lang men vejede "kun" 3.400 gram og brugte str 50 i en måneds tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sif var 51 cm og 3540g... Vi havde næsten udelukket størrelse 56 tøj som hun svømmede i et par uger hvorefter at det begyndte at passe ret godt... Nu er hun snart to måneder og har haft størrelse 62 i brug i en uges tid... Svømmer lidt i det, men kunne ikke skrue hende ned i størrelse 56 mere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ved dem alle 4 brugt str 50 i omkring 4-6 uger. De har vejet fra 2900 - 3900 g og omkring 50-52 cm.

Str 56 var alt for stort i starten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TAK for alle jeres svar :lovebk Jeg tror, at konklusionen må være, at det er godt at have noget i str. 50 og så ellers 56. Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at vi skulle få et barn, der var meget småt. Men jeg er heller ikke helt sikker på, at vi får en kæmpe basse, for selvom scanningsmanden sagde det omkring uge 23, har min mave ligget totalt inden for normalområdet. Og både A og jeg var som sagt omkring de 3,5 kg.

Vi har slet ikke købt noget selv i str. 50 - alt er arvet. Men måske skulle man lige købe en ekstra body eller to og et par bukser - gruble gruble :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isaac målte 58 cm og vejede 6120 gram så han startede i 62

Nøj en basse :blink :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TAK for alle jeres svar :lovebk Jeg tror, at konklusionen må være, at det er godt at have noget i str. 50 og så ellers 56. Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at vi skulle få et barn, der var meget småt. Men jeg er heller ikke helt sikker på, at vi får en kæmpe basse, for selvom scanningsmanden sagde det omkring uge 23, har min mave ligget totalt inden for normalområdet. Og både A og jeg var som sagt omkring de 3,5 kg.

Vi har slet ikke købt noget selv i str. 50 - alt er arvet. Men måske skulle man lige købe en ekstra body eller to og et par bukser - gruble gruble :wacko

Jeg ville købe en heldragt eller to i str. 50 - det er altså noget særligt at putte baby i noget man selv har købt :biglove Og man kan jo købe Name It eller H&M, så man ikke spenderer en formue på noget hun kan passe i 2-3 uger. Jeg købte den sødeste heldragt i Name It i str 50 med lilla og pink ugler - det var den hun tog hjem til Virum i :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville købe en heldragt eller to i str. 50 - det er altså noget særligt at putte baby i noget man selv har købt :biglove Og man kan jo købe Name It eller H&M, så man ikke spenderer en formue på noget hun kan passe i 2-3 uger. Jeg købte den sødeste heldragt i Name It i str 50 med lilla og pink ugler - det var den hun tog hjem til Virum i :7himmel

Ja præcis :) Vi skal alligevel et smut ind til byen i dag, og der er jo udsalg, og det VILLE jo være synd ikke at kunne give hende noget fint på :whistling Og tænker nemlig også Name It, som laver rigtig sødt tøj men jo bestemt ikke ruinerer nogen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah vejede 2488 g og maalte 47 cm. Han svoemmer stadig lidt i str. 50 her paa dag 11... Min mand var ude at koebe to bodyer en sparkedragt og et saet til ham efter foedslen :)

Opdatering Noah 1 maaned: bruger stadig 50, men er ved at vokse ud af Joha-bodyer. Han kan nu passe faa stykker toej i 56 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine har vejer henholdsvis 3770 g og 3420 g, og begge har været 53 cm lange :)

De har bruge str. 56 i de mærker som er lidt små i det, fx Hollys og Katvig, mens de har brugt 50 i mærker som er mere normale/store i størrelsen, som fx H&M eller Ej Sikke Lej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj en basse :blink :loveshower

Jeps, snupper gerne en mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var han 3202 g pg 50 cm. Han brugte str 50 en 3 uger da han voksede med lynets hast :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frederik brugt str. 44/50 da han blev født (36+3, 2690g og 50cm). Men gik rimelig hurtigt over i str. 50/56 og blev der i ca. 6 uger!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER