Guest Louise22

opkast

14 indlæg i dette emne

I nat kastede jeg op, og der kom self. kun slim op og så nu der kaster jeg helt vildt op igen og der kommer stadig kun slim og sådan noget gult op.. Har ikke spist morgenmad endnu så kan ikke li at jeg bare sådan kaster op..

Nogen ide'r?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker at det gule er mavesyre, fordi du bare ikke har andet at kaste op. Det har jeg også gjort flere gange og det er SÅ ubehageligt!!! Så mit bedste råd er faktisk, at have noget i maven som er "rart" at kaste op hvis det endelig skal være... Kiks, banan, vand, hvad du nu kan klemme ned.

Og så er der nogen, der har fået mindre kvalme/opkast vha. nogle b-vitaminer, men kan ikke lige huske hvilke :unsure

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og btw. så havde jeg det selv sådan, at sult var min værste fjende imod kvalmen, så endnu et råd kunne være at sørge for at spise morgenmad med det samme du står op (jeg spiste nogle gange lidt kiks INDEN jeg stod op). Jeg ved godt, at man måske ikke lige har lyst til at spise, når man har kvalme, men hos mig bliver det bare værre, hvis man ikke sørger for at få spist. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så det er helt normalt?

Jeg spiser ikke nogle af mine vitaminer for bliver dårlig når jeg spiser dem.. Og jeg har normalt ikke kastet op i min graviditet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også det er mavesyre du kaster op. Og det er bestemt ikke rart :(

Men forsøg at få noget i maven. Sult kan gøre situationen endnu mere væmmeligt. Jeg spiste rigtig meget hvedebrød, da det er forholdsvis "rart" at få op igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg kan jo ikke udelukke, at det kan være influenza eller noget andet, så hvis du er i tvivl, så ville jeg ringe til lægen... Men opkast er i hvert fald ikke unormalt, når man er gravid ;) Og hvis du ikke har noget at kaste op, så har maven jo ikke andet end det der fæle gule noget...

Hvis du bliver dårlig af at tage dine vitaminer, så ville jeg nok overveje at skifte til et andet mærke, eller snakke med lægen (eller prøve igen - det kan jo være, at det var noget andet du blev dårlig af?). Jeg tænker, at hvis du sidder op af formiddagen og ikke har fået noget at spise, og måske også mangler vitaminer, så er det ikke mærkeligt at din krop reagerer væmmeligt...

Så umiddelbart tror jeg ikke, at der er noget "unormalt" i at du kaster op, men ikke dermed sagt at du bare skal acceptere det. Mit råd er, at du skal prøve at klemme noget mad og noget vand ned, og så prøve at finde en løsning med de der vitaminer. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget ubehageligt.. tror jeg begraver mig under dynen med saft og mariekiks og tv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er næsten sådan jeg har kastet op hver gang, og det er super ubehageligt og smager stygt.. Jeg nåede tit ikke at få noget i maven, og hvis jeg drak vand kastede jeg bare vandet op, også mavesyren bagefter..

Men gudskelov kaster jeg jo ikke op hver dag, bare en gang i mellem, og det lader da til at du heller ikke er hårdt ramt! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er bestemt ikke hårdt ramt.. men jeg havde en gang salmonella og der kaster man op og sidder på wc konstant så hver gang jeg kaster op eller har skidt mave bliver jeg bange for vil ikke opleve det helved igen..

Kan ikke li når jeg ikke har kontrol over min krop..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hader VIRKELIG også at kaste op! :kram2 Sidder nærmest helt angstpræget og tuder med "nej nej neeeeeej"-fjæs bagefter og synes selv, at ingen har det værre i verden end mig :lol

Men er der risiko for at du kan have fået salmonella, sådan hvis du tænker på, hvad du har spist? Hvis du har mistanke, så ville jeg ringe til lægen, men altså det er jo bestemt ikke sikkert at du har salmonella "bare" fordi du kaster op. Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at få spist et "ordentligt" måltid af et eller andet lækkert. Noget groft, noget grønt, noget kød - hvis du kan. Og så masser af vand og hvile. God bedring i hvert fald :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spist lidt mad og sov to timer og så har jeg lige spist en potion hjemmelavet rababergrød med mælk og lidt sukker.. nam nam..

Spiste rigtig meget laks i går.. elsker laks og igår var det lavet på grillen.. men der er meget fisk fedt/olie i laks og jeg bliver altid lidt skidt fordi jeg stort set æder det og ikke bare spiser og havde haft en rigtig tude dag i går og græd også i nat.. så tror også bare hele min krop har været på overarbejde i går :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan sagtens tænkes :kram2 Jeg har også flere gange kastet op fordi jeg har spist for meget eller fordi der har været for meget "action" omkring mig. Håber at rabarbergrøden har hjulpet :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hader VIRKELIG også at kaste op! :kram2 Sidder nærmest helt angstpræget og tuder med "nej nej neeeeeej"-fjæs bagefter og synes selv, at ingen har det værre i verden end mig :lol

Men er der risiko for at du kan have fået salmonella, sådan hvis du tænker på, hvad du har spist? Hvis du har mistanke, så ville jeg ringe til lægen, men altså det er jo bestemt ikke sikkert at du har salmonella "bare" fordi du kaster op. Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at få spist et "ordentligt" måltid af et eller andet lækkert. Noget groft, noget grønt, noget kød - hvis du kan. Og så masser af vand og hvile. God bedring i hvert fald :kram2

Ha ha ha, igen beskriver du det bare på den sjoveste og alligevel så rammende måde! :lolhit Jeg synes også bare at kvalme og opkast er det absolut værste jeg ved og frygter det så meget når jeg engang bliver gravid. Jeg kan simpelthen ikke have meget kvalme eller kaste op uden at tudbrøle samtidig.

Fløj på miniferie i fredags og der var tubulens, som sædvanligt blev jeg flyvesyg og var nærmest ved at droppe alle tanker om PB fordi jeg bare ikke vil have det sådan under en graviditet i længere tid. Heldigvis er det næsten glemt igen, for ellers ville jeg da aldrig få en baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha ha, igen beskriver du det bare på den sjoveste og alligevel så rammende måde! :lolhit Jeg synes også bare at kvalme og opkast er det absolut værste jeg ved og frygter det så meget når jeg engang bliver gravid. Jeg kan simpelthen ikke have meget kvalme eller kaste op uden at tudbrøle samtidig.

Fløj på miniferie i fredags og der var tubulens, som sædvanligt blev jeg flyvesyg og var nærmest ved at droppe alle tanker om PB fordi jeg bare ikke vil have det sådan under en graviditet i længere tid. Heldigvis er det næsten glemt igen, for ellers ville jeg da aldrig få en baby :)

Hehe, tak tak :blush

Og det skal nok gå HVIS du er sådan en, der kaster op, når du er gravid (hvilket jo overhovedet ikke er sikkert). Jeg kan som sagt SLET ikke have det (ved godt at der næppe er nogen, der nyder det, men tror faktisk, at det gør lidt mere ondt på mig end på gennemsnittet :whistling ), og har kastet op løbende gennem hele graviditeten og alligevel er jeg 100% sikker på, at jeg ville gøre det igen for at få min baby - selvom han ikke engang er her endnu :P :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER