Perlemor

firfingerfuge ?

9 indlæg i dette emne

Er der nogle der kender til det? Vores nyfødte søn har denne firfingerfuge på begge hænder og det eneste jeg kan finde om det er tegn på DS ... er der nogle der har andre bud og kan det bare være en tilfældighed uden at betyde DS ? Har det skidt over det og har virkelig studeret ham for at se om der er andre tegn - hjælp :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min lillebror og hans far har dem også på begge hænder :)

Min lillebror er autist, og hans far har ADHD - Men det tror jeg nu ikke har noget med fugerne at gøre ;) Men de har i hvert fald IKKE DS :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en veninde som har den, hun fejler intet, er velfungerende, læser på jurastudiet og lever et normalt liv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det KAN være et af mange tegn, der kan betyde DS, men hvis det står alene, er der vist ikke noget at være bange for. Hvis dit barn har DS vil det have mange flere tegn som fx skrå øjne, flad og lille næse, små ører, tyk og furet tunge og muskelslaphed.

Det behøver ikke være tegn på DS, men hvis det bekymrer dig, så tag den med lægen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok det beroliger mig lidt, tak for svar. Tror dog jeg nævner det til 5 ugers undersøgelsen men vil i mellemtiden prøve ikke at se spøgelser :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram

Jeg forstår SÅ godt dine bekymringer!!!

Vores datter har også firefingerfuger i begge hænder. Hun havde også andre symptomer på DS. Da jeg ikke gjorde andet end at græde og være vildt bekymret den første uge, efter hun blev født, fik jeg hende undersøgt på børneambulatoriet på sygehuset og fik taget en blodprøve. En uge efter fik vi svar på prøven...den var negativ :loveshower

Vores datter har det rigtig godt og udvikler sig helt, som hun skal nu - 10 måneder gammel :loveshower

Man kan altså blive "snydt" rigtig meget...

Jeg krydser fingre for jer og håber, at din søn har fugerne uden betydning! :goodluck

P.S. Min storebror har dem forresten også, og han har heller ikke DS eller andre sygdomme...

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hilde: hvor rart at høre at man ikke er den eneste med den slags tanker og dejligt at jeres datters test var negativ. Vi var ved lægen og han kunne overhovedet ikke se andre tegn på ds, han kunne kun se en helt almindelig baby. Så vi er næsten overbevist, men er jeg stadig bekymret ved 5 ugers tjek tror jeg at jeg vil bede om en blodprøve. Og så i øvrigt bede sundhedsplejesken holde øje med tegn på ds.

Tak for de opmuntrene historier

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forstår godt din bekymring, men Downs diagnosen indebærer som oftest mange kendetegn, og ikke bare et enkelt. En dreng i vores nærmeste familie havde en del af tegnene, faktisk så mange at lægerne lavede en kromosomanalyse på ham efter fødslen. Men han har ikke Downs.

Firfingerfuren er ret "almindelig" - jeg kender mange, som har den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det behøver IKKE at have noget at sige OVERHOVEDET! Man kan være et helt normalt menneske og have firfingerfuge.

Vores lille nye nevø har også firfingerfuge, og hans mor og far fik også at vide at det kunne være tegn på DS - men samtidig kan det også være et helt normalt barn!

Der findes læger og professorer, der har firfingerfuger på begge hænder.

Det behøver overhovedet ikke at have noget at sige! Det er KUN fordi det er et af de eneste meget synlige tegn, lægerne kan se lige når barnet kommer til verden. Men i langt de fleste tilfælde viser det sig altså at være det eneste, der er "i vejen" med barnet...

Men hvis du virkelig er så nervøs ved situationen, kunne du måske ringe til sygehuset og fortælle dem hvor nervøs du er og bede dem tage hånd om det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER