tazdiginez

Udslæt på ryggen.

9 indlæg i dette emne

Maliva har fået et rødt udslæt på ryggen, en masse små knopper.

Jeg har taget hendes temp. og den siger 37,6, så der er intet alarmerende der. Hun er dog lidt snottet, men ellers er der ingenting yderligere.

Hendes dagplejer tilbød at vaske noget af Malivas tøj, som en hjælp til flytningen og jeg tænker at det kan være en allergisk reaktion på det vaskepulver hun har brugt? :unsure

Udslættet ser sådan her ud.

425430_10151012375608905_1891274383_n.jpg

528934_10151012362168905_772081138_n.jpg

Umiddelbart synes jeg at det ligner nældefeber...

Jeg tog straks alt tøjet af hende, da jeg så det og det har hjulpet lidt på det, så jeg håber at et bad også vil hjælpe på det, men hvad siger i piger?

Skal jeg ringe til vagtlægen? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hun har også lidt af det på maven og under armene.

Hun sveder meget, men har ikke feber :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Virker hun til at være påvirket af det? Jeg ville ringe til vagtlægen, om ikke andet så bare for at få ro.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun virker ikke spor påvirket af det og rødmen er også forsvundet en del efter badet, men knopperne er der stadig.

Jeg tror at jeg giver det til i morgen og er det der stadig, så ringer jeg til lægen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det så ikke rart ud :(

Godt at det er blevet lidt bedre nu og at hun ikke virker påvirket af det.

Theo har tendens til at få varmeknopper, når han har det for varmt. Det kan godt ligne det der lidt, men synes nu alligevel at det lader til at være noget andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber der er bedre idag, det kunne godt ligne varmeknopper.

Btuger i parfume i jeres vaskemiddel, for sådan ser jeg nemlig ud når parfume rammer min krop :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke varmeknopper, det der. De er mindre og ikke med røde plamager under.

Det der ligner nældefeber/en allergisk reaktion, og jeg tror sagtens, det kan være det vaskepulver. Du må hellere høre dp, hvad det er for noget vaskepulver, så hun ikke får kontakt med det igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var der tid til en update.

Malivas ryg er helt okay i dag og dp ringede om aftenen, da hun havde set billede af det på FB og fortalte at en af de andre børn, havde haft lignende udslæt på benene tidligere på dagen, men at det var væk efter en lur.

Hun brugte kun neutral vaskepulver og inden skyllemiddel, da hun vaskede Malivas tøj, men ja.

Det er væk nu og der er ingen tegn på andet eller optræk til andet, så jeg tror simpelthen at det har været en allergisk reaktion på et eller andet. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det ligner lidt det jeg får når jeg får en reaktion på vaskepulver jeg ikke kan tåle.

Her vasker vi kun med neutral svanemærket vaskepulver m.m for jeg reagere med udslæt og en forfærdelig kløe hvis jeg får tøj på der er vasket med andet vaskepulver og det samme sker med shampoo, deo m.m der skal jeg altid kigge på falsken/æsken for lige at læse, og er jeg den mindste i tvivl så køber jeg det ikke. For jeg ved jeg får en reaktion af det hvis jeg vælger forkert.

Det samme gælder med parfume, der sprøjter jeg KUN på mit tøj og aldrig direkte på huden, simpelthen for at ungå parfume allergi. Men også fordi jeg ikke vil sprøjte ting og sager på min krop medmindre jeg ved hvad det er og om jeg kan tåle det eller ej.

Så det kan godt være en form for udslæt/varmeknopper din datter har fået. Men forhør lige ved lægen for en sikkerheds skyld.

Jeg var plaget af børneeksem da jeg var barn, så måske kan det også være det, men igen forhør lige ved lægen så du ikke går og er bekymret udnødigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER