Filikus

Gættetråd - Køn

53 indlæg i dette emne

Hej Tøser.

Er der nogle af jer, der har nogle fornemmelser eller nogle drømme :zzz omkring kønnet på baby?

Jeg har en meget stærk fornemmelse for at vi venter en lille dreng. Denne fornemmelse har jeg også haft ved de to andre og der har det holdt stik.

Har endnu ikke drømt om kønnet på baby, men jeg har drømt at jeg fødte tvillinger og at jeg først måtte se dem efter 6 mdr, den ene var meget større end den anden og så skulle jeg igang med at amme dem :whistling Så mærkelig en drøm, kan ikke lige tyde den.

Nå, kunne det ikke være sjovt med en gætte? :glad

Filikus - Gætter på en DRENG - Venter en PIGE

Fru-Nielsen - Gætter en DRENG - Venter en DRENG

Vinnus - Gætter på en DRENG - Venter en PIGE

Mommy - Gætter på en PIGE - Venter en PIGE

GrønFrø - Gætter på en PIGE - Venter en DRENG

Majkat - Gætter på en PIGE - Venter en DRENG

esm84 - Gætter på en PIGE - Venter en DRENG

Sandra.B - Gætter på en PIGE - Venter en PIGE

Emy - Gætter på en DRENG - Venter en DRENG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm i starten var jeg overbevist om at det er en dreng.

Lige pt er jeg meget i tvivl, men min realitetssans er ved at slå igennem for inderst inde, så ved jeg godt at vi ikke kan få andet end piger i min familie på min mors side :D

Min oldemor fik 5 piger, de har hver fået 2 piger bortset fra min mormor som fik 3 piger. De har så alle igen fået 2-3 piger og jeg (som er den eneste med tip-oldebørn til min nu afdøde oldemor) har også 2 piger.... Jeg bliver derfor ret overrasket hvis det bliver en dreng, men begge køn er meget velkomne :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh et lidt touchy emne for mig i disse dage, men jeg vil gerne svare alligevel.

Jeg har været helt overbevist om at jeg ville få drenge i de to første graviditeter og det holdt stik :biglove

Denne gang har jeg helt fra starten haft en fornemmelse af at jeg skulle have tvillinger: en dreng og en pige. Jeg har været helt sikker på det og der er ingen tvillinger i vores familie andet end min farmor, der havde tvillinge søstre. Ingen jeg kender i familien og ej heller i min mands familie. I mandags fik jeg så at vide til en scanning at der HAVDE været to små babyer derinde, men at den ene desværre var gået til. Det er meget meget underligt....!

Jeg håber rigtig meget på en pige, men lige nu går mine tanker bare mere på at den skal klare den derinde den lille spire....! :loveshower :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drømte at det er en lille pige jeg gemmer på, drømte også hvad hun skulle hedde og det hele, hvilket egentlig er super sjovt, for jeg havde ingen tanker om pigenavne og det navn jeg drømte aner jeg ikke hvor jeg har hørt henne! :)

Natten inden jeg tog en test, drømte jeg også at jeg var gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi får os en pige.. Hvorfor aner jeg ikke :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm i starten var jeg overbevist om at det er en dreng.

Lige pt er jeg meget i tvivl, men min realitetssans er ved at slå igennem for inderst inde, så ved jeg godt at vi ikke kan få andet end piger i min familie på min mors side :D

Min oldemor fik 5 piger, de har hver fået 2 piger bortset fra min mormor som fik 3 piger. De har så alle igen fået 2-3 piger og jeg (som er den eneste med tip-oldebørn til min nu afdøde oldemor) har også 2 piger.... Jeg bliver derfor ret overrasket hvis det bliver en dreng, men begge køn er meget velkomne :D

I min stedfars familie har de altid kun kunne lave drenge, lige indtil hans lillebror lavede en pige for 3 år siden ;)

Det kom som en stor overraskelse for ALLE :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min stedfars familie har de altid kun kunne lave drenge, lige indtil hans lillebror lavede en pige for 3 år siden ;)

Det kom som en stor overraskelse for ALLE :P

Hvor sjovt... Det bliver en rigtig lille forkælet dreng hvis vi får én :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange af jer vil egentlig vide kønnet i graviditeten?

Vi har besluttet os for at vi gerne vil vide det. Jeg var først imod, men kan godt se at det er med til at gøre det mere virkeligt for de kommende storesøskende at kunne sige lillesøster/lillebror.

Kæresten ville bare at vi skulle satse på at få kønnet af vide til MD og hvis de ikke kunne oplyse det der, så bare ærgerligt. Men no way om jeg kan gå med til det, hihi. Jeg er lidt mærkeligt hvad det angår og har sagt at beslutter vi os for at vi gerne vil vide det, så SKAL vi sørme også vide det. Ikke noget med "lad os se om den viser det/scanningsdamen vil se efter det".

Det var han lidt modstander af, men har vist arbejdet godt for min sag, for vi skal sørme til kønsscanning :loveshower

Tænkte det kunne være sjovt at sætte forventning op mod virkelighed. Vil gerne opdatere tråden (evt. bare i første indlæg af denne tråd), hvis I kommer med oplysninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi får os en pige.. Hvorfor aner jeg ikke :D

Og nu er jeg så kommet i tvivl!! :rolleyes Jeg ønsker mig en pige - min søster har nemlig kun lavet drenge, og jeg kunne altså godt tænke mig at bidrage med en pige.

Men det kunne lige passe, at det ikke bliver sådan, og det i stedet er en dreng! Og så vil det selvfølgelig også være helt fantastisk. :loveshower

Men jeg må nok sige, at jeg nu tror det bliver en dreng!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange af jer vil egentlig vide kønnet i graviditeten?

Vi har besluttet os for at vi gerne vil vide det. Jeg var først imod, men kan godt se at det er med til at gøre det mere virkeligt for de kommende storesøskende at kunne sige lillesøster/lillebror.

Kæresten ville bare at vi skulle satse på at få kønnet af vide til MD og hvis de ikke kunne oplyse det der, så bare ærgerligt. Men no way om jeg kan gå med til det, hihi. Jeg er lidt mærkeligt hvad det angår og har sagt at beslutter vi os for at vi gerne vil vide det, så SKAL vi sørme også vide det. Ikke noget med "lad os se om den viser det/scanningsdamen vil se efter det".

Det var han lidt modstander af, men har vist arbejdet godt for min sag, for vi skal sørme til kønsscanning :loveshower

Tænkte det kunne være sjovt at sætte forventning op mod virkelighed. Vil gerne opdatere tråden (evt. bare i første indlæg af denne tråd), hvis I kommer med oplysninger.

Vi vil helt klart vide det!! Og vi har også tænkt os at betale os fra en kønsskanning.

Især min mand har meget svært ved at forholde sig til graviditeten, så længe der ikke er køn på. Og jeg vil bare gerne have min nysgerrighed stillet.

Plus - jeg synes altså ikke der findes særligt meget kønsneutralt tøj der rent faktisk falder i min smag.

Ihhhh!! Jeg GLÆDER mig sådan!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også overtalt kæresten til en kønsscanning :-) i begyndelsen var jeg sikker på, at jeg skulle have en pige. Men nu har jeg ingen anelse om det, så jeg er på en 50/50 :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har bestilt tid til en kønsskanning :D d 31/8 hvor jeg er 15+5. Så vil vil gerne vide det og se om min fornemmelse holder stik ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har bestilt tid til en kønsskanning :D d 31/8 hvor jeg er 15+5. Så vil vil gerne vide det og se om min fornemmelse holder stik ;)

Hvad gætter du på så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gætter du på så?

På en dreng :)

Det er samme stærke fornemmelse som da jeg ventede pigerne og gættede på piger begge gange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På en dreng :)

Det er samme stærke fornemmelse som da jeg ventede pigerne og gættede på piger begge gange :)

Du er kommet på listen. Det bliver spændende.

Ingen der gætter på pige?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh jeg vil også gerne med på listen.... jeg gætter på jeg får en lille pige denne gang.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh jeg vil også gerne med på listen.... jeg gætter på jeg får en lille pige denne gang.... :)

Spændende. Du er kommet på :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er kommet på listen. Det bliver spændende.

Ingen der gætter på pige?

Jeg gætter pige :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man få tråden op og ligge ligesom terminslisten? Og i så fald, hvordan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man få tråden op og ligge ligesom terminslisten? Og i så fald, hvordan?

Så skal vi havee fat i en superbruger. Skriv under "til redaktionen" og husk et link til tråden. Så plejer der hurtigt at komme hjælp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også overtalt kæresten til en kønsscanning :-) i begyndelsen var jeg sikker på, at jeg skulle have en pige. Men nu har jeg ingen anelse om det, så jeg er på en 50/50 :-)

Jeg tror, jeg holder fast på min første indskydelse, så du må gerne notere, at jeg gætter på en pige :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, jeg holder fast på min første indskydelse, så du må gerne notere, at jeg gætter på en pige :-)

Så er du på.Bliver spændende :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gætter pige :-)

Jeg er stadig ikke på listen .... Gætter stadig på en pige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er stadig ikke på listen .... Gætter stadig på en pige :)

Så er du på :) Ved ikke lige hvorfor jeg havde overset den.

Nu er der tre på hvert køn, det bliver spændende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er du på :) Ved ikke lige hvorfor jeg havde overset den.

Nu er der tre på hvert køn, det bliver spændende :)

Tak for det :-)

Det bliver spændende hvad vi får og hvor forkert vi regner :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER