Naturegirl

hjælp mig lige her....

4 indlæg i dette emne

jeg er sådan kommet til at undre mig over noget.... måske er det bare mig der er langsom, men når jeg kigger bag på pakken med Allomin mme, står der under måltider pr døgn 5-4.... det forstår jeg ikke helt..?? er der nogen som kan hjælpe mig med at opklare det..?? er det 5 om dagen, 4 om natten..?? jeg skulle mene at hun får det mælk hun skal ha, hun får egentlig bare efter behov.... :)

har lige taget et billed af pakken.... det er den nederste linje jeg ikke forstår, hvor der står 4-6 måneder, og så antal måltider/døgn 5-4.... håber i kan hjælpe.... :)

post-1828-003658500 1340737716_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så vidt jeg ved må du ikke gå efter måneder, men efter barnets vægt. barnet skal have 1/6 del af sin vægt. så vejer barnet 6kg skal barnet have 1000ml dette dividere du så med antal måltider.

Nu ved jeg ikke helt om du ammer og du bare vil supplere op eller det er som fuld erstatning. jeg ammer og supplere somme tider op om aftenen. og der laver jeg bare ca 100ml som hun får efter jeg har ammet ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror du skal forstå det som at hvis hun spiser 140 mL er det 5 måltider, hvis hun spiser nærmere 250 er det 4 måltider. Men børn er jo forskellige, jeg kan på ingen måde få 1/6 af min søns vægt i ham, han har under normale omstændigheder spist omkring 700 mL og taget fint på, han ligger dog i den slanke ende, men det gjorde hans storebror også og det har de fra deres far :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for jeres hjælp, det giver god mening det du skriver Linda1985.... hun er udelukkende på flaske, og hun får ca 180 ml pr måltid, dog et par måltider på 130.... så, jeg tror det passer meget godt med de ca 5 måltider i døgnet.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER