Linda1985

Råd søges fra bekymret mor vdr. madmængde og opkast

31 indlæg i dette emne

Jeg er altså lidt bekymret for lille Simon nu. Han har spist meget lidt de sidste dage - faktisk siden lørdag tror jeg - og er nu begyndt at kaste meget op - synes det er voldsommere end bare gylp - og i går var det den ene gang en smule grønligt og her i dag har han igen kastet voldsomt op og til sidst var det helt gult.

Han er flaskebarn og spiser nu kun gennemsnitligt 50-60 mL og var ellers kommet op på 120 mL. Han er en slank dreng, vejer 6,3 kg og 68 cm lang, og har ikke så meget at tage fra, de sidste par dage har han spist under 500 mL.

Jeg er nervøs for om han er dehydreret, da han ikke rigtig har nogle våde bleer, til gengæld er der afførring 3-5 gange om dagen, det synes jeg er lidt meget...

Ja, det er et lidt rodet indlæg, men håber I forstår :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du er i tvivl syntes jeg du skal kontakte lægen, bare til et tjek og for at berolige dig.

Rigtig god bedring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes da at du skal få fat i lægen med din bekymringer... du kender dit barn bedst og ved bedst hvornår hans opførsel er anderledes end ellers og synes da at du har en reel grund til bekymring... Måske er det intet, men hellere afsted en gang for meget end en for lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hellere give lægen et kald for meget end et for lidt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samlet set synes jeg det lyder som noget du bør reagere på.... Jeg ville ringe til min SP med det samme, og lige få hendes synspunkt.... :kram2

Håber det ikke er noget, og jeres dreng snart er ovenpå igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu også tænkt mig at ringe til lægen i morgen - der er jo lukket nu.

min SP er vist sygemeldt, så er faktisk i tvivl om hvem/hvor jeg så skal ringe hen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis han virker frisk og veltilpas ellers, kan du godt vente med at ringe til lægen til i morgen vil jeg synes..... Ellers må du have fat i vagtlægen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ring til vagtlægen hvis du er bekymret.... nu ved jeg ikke hvordan det er i din kommune, men i Viborg findes et nummer man kan ringe til uden for ens egen sp's telefon tid, en slags vagt sundhedsplejerske som er klar til at svare på alle slags spørgsmål.... prøv at tjekke din kommunes hjemmeside.... god bedring til din lille dreng.... :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet at erstatte mælken med f.eks. afkølet kamillethe eller saftevand?

Når mine har været syge, mens de fik mme, har det været den første ting, jeg har fået at vide, jeg skal tage fra dem, da mælken kan være med til at drille maven.

Da den store var lille blev hun syg med opkast, og der gik en uge førend hun kunne holde mme i sig igen. Jeg fik at vide af vagtlægen at saft var godt (pga. sukker og væske) og efter 4 dage på det, troede jeg, maven var klar til mælk - det var den ikke, og sofaen måtte renses :(

Uanset hvad ville jeg lige give lægevagten et kald. God bedring med ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hvis han stort set ikke har våde bleer og kommer af med en del afføring og opkast, skal han ses af en læge i dag, vil jeg sige. Hvor længe har han ikke haft synderligt våde bleer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre siger, så ring til vagtlægen, nu din læge har lukket for i dag.

Ellers tænker jeg at du måske skulle prøve at få lidt vand eller sukkervand (mener det er en tsk. sukker til 100 ml. kogt vand) i ham udover MME?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søde sundhedsplejerske ringede lige her til aften fordi jeg havde sendt hende en sms om hvem jeg skulle kontakte mens hun er sygemeldt. Så vi fik lige en kort snak og hun syntes jeg skulle ringe til lægen i morgen.

Han har ikke feber (er dog forkølet) og er egentlig glad og opmærksom stadig. De halvtørre bleer har jeg først lagt mærke til i dag, i går sked han så meget at det var svært at vurdere, det har ikke været så slemt i dag.

Tak for alle svarene, det er dejligt med sådan et forum man lige kan lufte sine bekymringer i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke noget - det lyder ikke rart :(

Jeg håber lægen kan komme med nogen input og gøre noget for at hjælpe ham :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hovsa... dig kender jeg vist :whistling

Jeg håber virkelig at han snart er frisk igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God bedring til lillemanden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det hos lægen? Har tænkt på jer... Håber det bedste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber ikke det gør noget at jeg skriver; men han blev indlagt igår - han er dehydreret, men i bedring efter at have fået drop.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt det går bedre men synd han skal igennem det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt han er i bedring :)

Masser af :kram og tanker herfra! Håber I snart kommer hjem igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det lyder ikke rart! :( Godt, at hun ringede til lægen!

Rigtig god bedring til det lille pus :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god bedring til bettemanden :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

rigtig god bedring med ham! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh så var det godt hun ringede :kram

God bedring med ham :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, som Louise skrev blev vi indlagt i onsdags med en dehydreret Simon. Han fik drop og vi er endelig kommet hjem i dag efter et langt og kedeligt ophold på børneafdelingen. Pga hans opkat og diarré var vi i isolation, så jeg måtte kun forlade værelset for at få på toilettet :( Meget kedeligt, men alt er ved normalt nu, så det er bare skøn.

Vil dog sige, at det er noget af en dårlig behandling jeg har fået på Herlev af lægerne fordi min mand og jeg har valgt ikke at vaccinere vores børn, blev praktisk talt beskyldt for omsorgssvigt hvilket jeg synes er at gå over stregen, det er fint at informere os om at de er uenige, men de skal sgu da respektere vores valg - som vi har retmæssigt lov til ifølge dansk lovgivning - og det er jo ikke fordi vi har slået terninger om valget, vi har undersøgt forlemper og ulemper og valgt at vi føler det er bedst at lade være. Vi er godt klar over vi har omverdenen imod os, men vi respekterer andres valg om at vaccinere og forventer at blive vist samme respekt. Jeg var selvfølgelig for træt og bekymret på daværende tidspunkt til at kunne forsvare mig ordentligt (hvilket jeg ikke burde være nødt til!) Vi er godt klar over at vi skal leve med konsekvensen skulle der ske noget alvorligt, men det skal vi omvendt også hvis vaccinen fører til noget alvorligt. Nåh, det var bare en lille bøvs herfra :blush

Til de nysgerrige (og dem der gider læse videre :rolleyes ) er det her nogle af vores grunde:

Sygdommene de bliver vaccineret for var allerede faldende inden vaccinen blev indført, det er derfor svært at påvise, at det udelukkende er pga. vaccinen.

Symptomerne ved vaccinen og ved sygdommen kan være de samme.

Der er ingen garanti for at vaccinen virker.

Barnets immunforsvar er stærkt nok til at klare de fleste sygdomme og deres immunforsvar bliver bedre og stærkere af at klare sig igennem den rigtige sygdom, fremfor vaccinen.

Vaccinen nedsætter immunforsvaret (i hvert fald i en periode) og gør barnet sårbar overfra andre virusser.

I USA er der 5.500 tilfælde der direkte kan linke vaccine og autisme, jeg ved ikke noget om hvor tæt deres vaccine er på vores, men jeg tror ikke lægen kan garantere, at det ikke er noget af det samme.

Det er svært at vide præcis hvad der er i vaccinen pga patenter, man ved dog, at i de fleste tilfælde bliver det dyrket på substrater fra dyrevæv - kaninhjerne, hundenyre, abenyre, kyllinge- eller andeæg, celler fra aborterede fostre, kalveserum samt svine- eller hesteblod.

Vaccinen indeholder tilsætningsstoffer, deriblandt kan være: formaldehyd (kendt allergen og kræftfremkaldende), kviksølv (tungmetal), aluminiumsfosfat, acetone og glycerin, selvfølgelig i små mængder, men det bliver trods alt sprøjtet direkte ind i spædbørn.

Jeg stopper her, for ellers bliver indlægget for langt, men det skal nok skabe lidt debat ;)

Min pointe er bare, at jeg synes ikke jeg skal dømmes, fordi jeg har sat mig ind i det og valgt fra. Ligesåvel som jeg ikke dømmer forældre der vælger vaccinen, informeret eller ej.

Jeg kan anbefale bogen: Vaccinationer er de sikre og effektive? af Mette-Lone Albrechtsen og Else Jensen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt at høre at han er i bedring. Og syntes da bestemt i skal respekteres for jeres valg. Jeg ved godt det er fagpersoner med en helt anden tilgang til vaccinationer men som du selv siger, så har i sat jer ind i det og truffet valget ud fra jeres viden. Det er virkelig unfair at i skal angribes på den måde i sådan en situation hvor i i forvejen er dybt bekymrede. I gør jo det i mener er det bedste.

Vi vælger vaccination til vores børn og det har jeg aldrig været i tvivl om. Men hvis man vælger den fra går jeg altid ud fra at det er på baggrund af grundige overvejelser. Jeg syntes selv jeg træffer det rigtige valg, men det gør det jo ikke rigtigt for alle at jeg har det sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER