Tinkerbell

"Er du gravid?" - "Nej, jeg er bare fed"

30 indlæg i dette emne

Så fik jeg den sg* også! Blev lige spurgt af en kollega om jeg var gravid. Og jeg mente bestemt ikke at jeg er overvægtig, faktisk undervægtig. Og jo min mave har da fået en lille bule, men altså bare fordi man går fra at være et siv til normal betyder ikke at folk har ret til at spørge om man er blevet gravid! :(

Øv altså. Så står den på nul sødt og 200mavebøjninger om dagen til PB går igang.

Og øv hvor skal jeg så tænke over tøj når jeg endelig er gravid hvis folk allerede lægger mærke til når bare man har fået nogle få cm tykkere mave! Gid jeg ikke vokser når jeg er gravid før efter NF.

Hvor mange af jer andre har fået det trælse spørgsmål uden at være gravide?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Grrrr, det spørgsmål kender jeg godt!! Har prøvet det op til flere gange!! Jeg er så godt nok omkring 15 kg overvægtig, men synes bare overhovedet ikke at folk kan være bekendte at spørge om det alligevel! Det er så sårende, og man bliver rigtig ked af det! :gal Folk skulle skamme sig! :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det spørgsmål oplevede jeg også at få nogle gange trods jeg var helt almindelig i vægt.

Jeg synes det er så uforskammet at spørge folk om sådan noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også fået det, kort efter vores bryllup - af min dagplejemor (hende der passede mig da jeg var lille)

Skal siges at jeg i mange mange mange år har været tynd og undervægtigt eller på grænsen til det.

Det er kun indenfor de seneste 6-7 år jeg har kunne tage på, men stadig ikke så jeg er blevet tyk eller noget, men har fået en topmave (som altså er genetisk arvelig, for min mor og mormor har den også!)

Men det sårede da lidt, også fordi vi ikke engang er gået i gang med PB.

Synes ikke du skal begynde at omlægge kosten og tabe dig yderligere når du siger du er så tynd.

Synes det er super fedt hvis du har fået taget lidt på inden PB!

Min venindes kæreste spurgte hende for noget tid siden om hun ikke havde lagt sig lidt ud. Tjo - kunne da godt være. Senere fandt de ud af hun faktisk var gravid, trods PCO!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fået spørgsmålet et par gange :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også her!!

Har den der "topmave" PCOS-dellen.. <_<

Plejer at sige meget let som om de har spurgt om jeg vil have en kop kaffe: "Nej jeg er bare fed!" :whistling

De lidt mere nære venner har fået PCOS versionen at vide..

Glæder mig enormt til at kunne sige: " Ja tak fordi du ligger mærke til det!" :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahaha ej altså du ligner på ingen måde en gravid søde!! Spis du bare al det sødt du kan, det skal du altså ikke tænke over. Du er jo ikke spor overvægtig, tværtimod, så det er da bare dem der nævner det den er hel gal med...

I weekenden havde jeg en kjole på som bindes under brystet og selv om jeg er ret tynd så lignede jeg en gravid fordi den lavede en hel bule på maven. Så nogengange er det altså bare tøjet der giver lidt ekstra på maven ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv - folk skal bare ikke spørge om sådan noget, uanset hvordan man ser ud :gal

Har ikke selv fået spørgsmålet, men folk kigger så bare på min mave i stedet (og tror jeg ikke lægger mærke til det) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået det spørgsmål med jævne mellemrum i de sidste 11 år. En af pco's glæder <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også tyk på maven, og er da også lidt træt af at være blevet spurgt et par gange eller kigget på, men jeg bliver ikke sur over det. Folk har kun spurgt pænt, og jeg siger også bare, at jeg bare er lidt småfed lige der.

Jeg tror egentlig de fleste bare spørger i nysgerrighed og venlighed. Jeg kan også finde på at spørge, men er meget obs på at være rimelig sikker i min sag for ikke at støde nogen. Selvfølgelig skal man ikke finde sig i dumme kommentarer, men bare tage de venlige, som det, de er.

Og så kan man jo ellers bare - for egen vindings skyld - nyde sin tykke mave og forestille sig at være gravid i stedet for at gå og trække maven ind for at undgå kommentarer :whistling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He he, tænkte nok at andre ville komme på banen herinde med deres erfaringer :lovebk Og det er altså sjovt at se at kommentarerne kan komme uanset om man har lidt ekstra eller lidt mindre på sidebenene.

Synes nu det er noget dumt noget at spørge om, tænker hvis jeg endelig var gravid og min mave stadig var så lille, ja så ville jeg da i hvert fald ikke fortælle nogen om det endnu. Så hvis de spørger ja så ville jeg jo blive nødt til at lyve <_< Jeg tør personligt ikke spørge nogen før at det virkelig er tydeligt...

Tager den ekstra motion til mig igen, tænker at det jo bare er "smart" at jeg åbentbart allerede ser en smule gravid ud nu. Og når jeg så ikke melder nogen graviditet ud i flere måneder, ja så håber jeg at de bare har vænnet sig til at min mave bliver større ( :huh ) så de ikke tænker nærmere over det når der rent faktisk er en lille baby derinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det er bare spørgsmålet man aldrig har lyst til at blive stillet :rolleyes Og det har jeg forsøgt at forklare mange, efter at jeg selv "sprang ud" som gravid...

Hvis man ikke er gravid: Dybt nederen at folk synes man har fået mave + øv at blive mindet om, at man ikke er gravid, hvis man virkelig gerne vil det (især hvis det er svært)

Hvis man er gravid: Så siger man det jo nok selv, når man er klar til det! (og det er da LIDT federe at sige "Jeg er gravid" når man SELV har lyst til det, istedet for bare at sige "Ja faktisk" når en eller anden har ondt i måsen over at man ikke drikker :rolleyes )

Hvor svært kan det lige være at forstå? :rolleyes Jeg tror da heller ikke at nogen mener noget ondt med det overhovedet, og de spørger vel fordi de gerne vil dele ens glæde, hvis det nu var, men iiiiiiiiih.... Lad nu VÆR med at spørge, for syv søren da!!!! :prik

(Og btw, sådan som jeg husker billeder af dig, så kan jeg slet ikke se, hvorfor det skulle være aktuelt at du så gravid ud :blink :kram2)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På min sidste arbejdsplads var der faktisk en der formåede at klappe mig på maven og spørge hvornår det skulle være?! :huh

jeg var bare godt rund i det <_< den kjole røg lige i skralderen da jeg kom hjem.

Hader også når folk spørger om det, bare fordi ens mave buler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det er bare spørgsmålet man aldrig har lyst til at blive stillet :rolleyes Og det har jeg forsøgt at forklare mange, efter at jeg selv "sprang ud" som gravid...

Hvis man ikke er gravid: Dybt nederen at folk synes man har fået mave + øv at blive mindet om, at man ikke er gravid, hvis man virkelig gerne vil det (især hvis det er svært)

Hvis man er gravid: Så siger man det jo nok selv, når man er klar til det! (og det er da LIDT federe at sige "Jeg er gravid" når man SELV har lyst til det, istedet for bare at sige "Ja faktisk" når en eller anden har ondt i måsen over at man ikke drikker :rolleyes )

Hvor svært kan det lige være at forstå? :rolleyes Jeg tror da heller ikke at nogen mener noget ondt med det overhovedet, og de spørger vel fordi de gerne vil dele ens glæde, hvis det nu var, men iiiiiiiiih.... Lad nu VÆR med at spørge, for syv søren da!!!! :prik

(Og btw, sådan som jeg husker billeder af dig, så kan jeg slet ikke se, hvorfor det skulle være aktuelt at du så gravid ud :blink :kram2)

Ja lige præcis! Har også lært om noget af dette forum at man bare ikke skal spørge før man er sikker! Skal godt nok også udbrede dette budskab når jeg engang er tydeligt gravid!

Til det med rødt: Nej, synes heller ikke liige at min figur opfordrer til det spørgsmål, derfor så meget underligere :unsure Og derfor tænker jeg også bare endnu mere at det bliver enormt svært at gemme når jeg rent faktisk er gravid! Der er bare sådanne store forventninger om at vi er igang så var lidt bange for at alle gik og holdt øje med min mave. Og så tænkte jeg at det nok bare var mig der overdrev, men nej, den var sgu god nok :box Hold så op med at glo på min mave!!! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja lige præcis! Har også lært om noget af dette forum at man bare ikke skal spørge før man er sikker! Skal godt nok også udbrede dette budskab når jeg engang er tydeligt gravid!

Til det med rødt: Nej, synes heller ikke liige at min figur opfordrer til det spørgsmål, derfor så meget underligere :unsure Og derfor tænker jeg også bare endnu mere at det bliver enormt svært at gemme når jeg rent faktisk er gravid! Der er bare sådanne store forventninger om at vi er igang så var lidt bange for at alle gik og holdt øje med min mave. Og så tænkte jeg at det nok bare var mig der overdrev, men nej, den var sgu god nok :box Hold så op med at glo på min mave!!! :prik

Det budskab burde være bøjet i neon på alle busstoppesteder :o

Mht. dig, er du egentlig sikker på, at det er din maves udseende, der har fået nogen til at spørge? Jeg blev spurgt en del, da vi startede PB og jeg tror faktisk mere at jeg blev spurgt fordi jeg snakkede om det, og fordi de måske kunne se lidt at mine øjne blev lidt større, når andre snakkede baby. :blush Én gang VED jeg, at jeg blev spurgt fordi jeg havde det varmt (+ hende der spurgte havde luret at jeg var skruk). Måske kigger folk på din mave, for at "få svar" og ikke fordi den giver anledning til spørgsmål ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det budskab burde være bøjet i neon på alle busstoppesteder :o

Mht. dig, er du egentlig sikker på, at det er din maves udseende, der har fået nogen til at spørge? Jeg blev spurgt en del, da vi startede PB og jeg tror faktisk mere at jeg blev spurgt fordi jeg snakkede om det, og fordi de måske kunne se lidt at mine øjne blev lidt større, når andre snakkede baby. :blush Én gang VED jeg, at jeg blev spurgt fordi jeg havde det varmt (+ hende der spurgte havde luret at jeg var skruk). Måske kigger folk på din mave, for at "få svar" og ikke fordi den giver anledning til spørgsmål ;)

Hun spurgte SPECIFIKT til min mave! Tror bare det var en kombination af at der er kommet lidt fedt derpå, noget som jeg faktisk har budt velkommen da jeg tænker at lidt flere kilo bare giver en bedre babykrop, at jeg havde en bluse på under en kjole som foldede en smule og at sløjfe lige på bulen. Jeg håber da det er det ;)

Men på min mands arbejde har de allerede væddet om om jeg bliver gravid i år, så VED at de holder øje der <_<

Hmpf siger jeg bare!

He he, man kan da lige se dig for mig med øjne der bare bliver større og større og følger hver baby der kommer forbi :loveshower Synes også mine har sværere og sværere ved at slippe dem igen :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En stort :kram herfra - folk burde tænke sig om..

Jeg er en af de uheldige der er kommet til at spøge (UNDSKYLD), men det skal altså siges at jeg havde fået af vide at personen jeg spurgte var gravid i forvejen :blink

Min far ejede et murefirma da jeg var lidt yngre. En af hans svende havde så bedt om lov til at få fri fordi han og hans kæreste skulle til scanning da de var gravide og havde også informere om at han skulle på barsel. Så da jeg så mødte dem i byen en dag sagde jeg selfølgelig tillykke med den gode nyhed og spurgte hende hvor langt hun var henne - hvortil hun svarede at HUN var altså IKKE gravid :oops :oops :oops

Jeg blev SÅ flov over spørgsmålen og havde bare lyst til at gemme mig. Sidenhen har jeg aldrig spurt nogen, før de selv har kommentere på det.. (Det skal lige siges at hendes kæreste muligvis blev mere flov i at blive taget i en lodret løgn, og den gik heller ikke helt uset i glemmebogen hos hans chef :klap ) ..

Jeg er aldrig blevet spurgt direkte omkring en mulig graviditet på grund af min mave - men har da fået et par kommentarer på grund af min alder.. :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En stort :kram herfra - folk burde tænke sig om..

Jeg er en af de uheldige der er kommet til at spøge (UNDSKYLD), men det skal altså siges at jeg havde fået af vide at personen jeg spurgte var gravid i forvejen :blink

Min far ejede et murefirma da jeg var lidt yngre. En af hans svende havde så bedt om lov til at få fri fordi han og hans kæreste skulle til scanning da de var gravide og havde også informere om at han skulle på barsel. Så da jeg så mødte dem i byen en dag sagde jeg selfølgelig tillykke med den gode nyhed og spurgte hende hvor langt hun var henne - hvortil hun svarede at HUN var altså IKKE gravid :oops :oops :oops

Jeg blev SÅ flov over spørgsmålen og havde bare lyst til at gemme mig. Sidenhen har jeg aldrig spurt nogen, før de selv har kommentere på det.. (Det skal lige siges at hendes kæreste muligvis blev mere flov i at blive taget i en lodret løgn, og den gik heller ikke helt uset i glemmebogen hos hans chef :klap ) ..

Jeg er aldrig blevet spurgt direkte omkring en mulig graviditet på grund af min mave - men har da fået et par kommentarer på grund af min alder.. :huh

Arj, den var da også streng, og du prøvede jo bare at være sød :blink Synes det er noget andet, når man siger tillykke, fordi man har fået at vide, at nogen er gravide!

Og selvom jeg HADEDE spørgsmålet inden jeg selv sprang ud som gravid, så kan jeg også godt forstå, at man ikke tænker over, at man "ikke må" spørge om det, hvis man ikke selv har stået i situationen. Jeg tror også, at jeg selv er kommet til at spørge på et tidspunkt. Vi tænker jo ikke altid logisk, nogle gange bliver man bare glad ved tanken om graviditet på andres vejne, og så smutter den :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe. Jeg har prøvet det to gange. :P

Første gang i vero moda hvor jeg skulle købe en vinter jakke. Siger til A: "Maven også også være heri", hvorefter ekspedienten udbryder "Neeeeej, er du gravid?" - "Nej, jeg er bare lidt tyk".

Og så for et par dage siden på sygehuset i Viborg, spurgte en anden patient mig om det var lige oppe over - "nej ikke helt endnu".. Kunne ikke få mig til at se februar.

Synes næsten det er meget mere synd for dem end mig.. Og så stor er jeg alle heller ikke. 6 kg fra normalt bmi, men de sidder på maven ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik en gang spørgsmålet om jeg var gravid, hvortil jeg svarer nej - og fik gud-hjælpe-mig spørgsmålet om "hvorfor jeg så var så tyk?" :blink

Jeg har en sygdom der gør at jeg ofte har kvalme, og før jeg blev gift lagde folk i min omgangskreds ikke så meget i det når jeg påpegede at "i dag var den styg", men jeg skal da lige love for at man skal passe på hvad man siger når man er en gift kvinde :huh Nu springer de samme folk nærmest op med et "iih er du gravid?"

Ja ja, godt nok er vi gift og i gang med PB, men hvorfor er det blevet til en selvfølge?? <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender det alt for godt, vejer lidt for meget, men nok til at fremmede kommenterer det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror enten jeg er ret heldig og er blevet forskånet overfor den slags kommentarer, eller også er jeg så naiv at jeg altid tror der ligger noget andet i hvis folk spørger om jeg er gravid end at det er fordi min mave buler ;) Altså f.eks. at jeg lige har sagt noget inden der kunne tolkes sådan eller noget. Men jeg kan faktisk ikke huske, at jeg er blevet udsat for det.

Men til gengæld tror min svigermor heeeele tiden jeg er gravid, og det er så irriterende. Hun ved ikke vi har svært ved det, så hun kan jo nok ikke forstå længere hvorfor vi bliver ved med at vente ;) Men jeg synes bare det er for meget, når hun tager manden til side mens vi er der og spiser, og spørger ham om jeg er gravid! Øøøh, tror du virkelig selv på, at han vil lade være med at fortælle det til mig siden du gør det på den måde eller? Bare fordi man siger nej til et glas rødvin - come on! Og selv hvis jeg var gravid og vi var enige om at vente med at fortælle det, tror du så din søn ville fortælle dig det bare fordi du spurgte på den måde? Arrgh, jeg forstår nok bare ikke helt hendes tankegang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og lige som jeg trykkede "Tilføj besvarelse" kom jeg i tanker om en episode!

Vi var på ferie og skulle booke en bådtur. Damen siger så, at denne bådtur er vild, så den må man ikke hvis man er gravid. No problem siger vi jo så. Og så bliver hun ved: "Are you sure you're not pregnant? You have this happy glow all over you!". Men igen så valgte jeg jo så at tolke det positivt, omend jeg lige kiggede efter en ekstra gang om min mave så stor ud i den lille top jeg havde på! Men altså, valgte at tolke det som at jeg ser meget glad og lykkelig ud når jeg er på ferie ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og lige som jeg trykkede "Tilføj besvarelse" kom jeg i tanker om en episode!

Vi var på ferie og skulle booke en bådtur. Damen siger så, at denne bådtur er vild, så den må man ikke hvis man er gravid. No problem siger vi jo så. Og så bliver hun ved: "Are you sure you're not pregnant? You have this happy glow all over you!". Men igen så valgte jeg jo så at tolke det positivt, omend jeg lige kiggede efter en ekstra gang om min mave så stor ud i den lille top jeg havde på! Men altså, valgte at tolke det som at jeg ser meget glad og lykkelig ud når jeg er på ferie ;)

He he, den var da meget sød :) Den tror jeg også bare du skal være glad for fordi du åbentbart havde graviditetens lykkelighedsskær over dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe. Jeg har prøvet det to gange. :P

Første gang i vero moda hvor jeg skulle købe en vinter jakke. Siger til A: "Maven også også være heri", hvorefter ekspedienten udbryder "Neeeeej, er du gravid?" - "Nej, jeg er bare lidt tyk".

Og så for et par dage siden på sygehuset i Viborg, spurgte en anden patient mig om det var lige oppe over - "nej ikke helt endnu".. Kunne ikke få mig til at se februar.

Synes næsten det er meget mere synd for dem end mig.. Og så stor er jeg alle heller ikke. 6 kg fra normalt bmi, men de sidder på maven ;)

Haha den fik mig altså til at grine lidt - synes da godt du kunne sige "først til februar" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER