Guest

Etsy.com og vikler

8 indlæg i dette emne

Repost fra babyudstyr, børneudstyr og produkter

Jeg surfede lidt og fandt nogle sindsygt billige vikler (inkl instruktions dvd) på Etsy.com men jeg har aldrig prøvet at handle med dem, og når jeg endelig netshopper gør jeg det altid på danske sider, så jeg ved ikke hvordan det er med porto og told og alt det der.

Men altså jeg fandt den her i øko bomuld : http://www.etsy.com/...p-sling-carrier og den kan jo nok godt blive lidt varm, men det virker som om det er en stræk vikle

"The Lovey Duds organic cotton baby wrap is made with lightweight"one way stretch" soft organic cotton Jersey knit. This means the fabric will stretch in one direction and will not stretch in the other direction thus giving the wrap the flexibility to form around you and the baby and at the same time provide the support that is needed. Our baby wraps offer amazing support, no saggy babies here!"

De havde også en i økologisk bambus "Our bamboo fabric is light, strong, breathable, naturally wicks away moisture, naturally antibacterial, provides UV protection and is hypoallergenic."( de forstår at gøre reklame for den ) http://www.etsy.com/...g-carrier-super Det er jo så bare en fastvikle.

spørgsmålene kort opsumeret:

1) Nogen der har erfaring med siden? http://loveyduds.etsy.com/ fortæl!

2) hvad er portoen?

3) kommer der told oveni? og hvad er det hvis det er?

4) er bomuldsviklen stretch eller har jeg misforstået?

5) bliver den for varm til en August baby der skal bruge den over vinteren?

6) Skal jeg nøjes med at købe bomulds viklen? (ca 274 kr)

7) eller Bambus viklen? (ca 365 kr)

8) eller begge dele? for så bliver det jo kun 639 kr + porto og det er næsten det samme som man får 1 vikle for herhjemme!!!

9) Hvis jeg køber begge så er det vel kun 1xporto eller hvordan? De er fra samme side loveyduds.etsy.com

10) andre kommentarer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke få dine links til at virke :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

arh hvor træls det kan jeg heller ikke nu <_< nå men prøv http://loveyduds.etsy.com/ så kan du se dem - jeg vil bare have de helt ensfarvede da manden så måske også vil gå med dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved intet om vikler så de spørgsmål springer jeg lige over :)

spørgsmålene kort opsumeret:

1) Nogen der har erfaring med siden? http://loveyduds.etsy.com/ fortæl!

Jeg har tideligere handlet ved Etsy og har ikke haft problemer, har heller ikke hørt om nogle der har haft problemer. Etsy skal ses som en kæmpe markedsplads og derfor er det forskelligt fra sælger til sælger hvor nemt, et køb, det forløber. Sælgeren i dette tilfælde Loveyduds, har kun fået positiv feedback og det er jo et godt tegn. Og så er du jo heldig at de sender til DK, da man nemt støder på sælger der ikke sender til Europa.

2) hvad er portoen?

Når jeg prøver at tilføje en vikler (50$) til min vogn, bliver prisen 17$ altså ca. 100kr. for et stk. Ved 2 stk. siger den porto på 26$ altså ca. 150kr. - Ofte vil det hele blive smidt i en pakke, når det er den samme du køber fra, men du kan altid skrive og spørger sælger, de plejer at være fornuftige til at svare. Vær dog opmærksom på at sælger holder ferie frem til 30. juni.

Leveringen fra denne sælger er ca. 7 dage + forsendelse og fra USA kan man nogle gang opleve at det tager op mod 3 uger inden en pakke ankommer. Sælgeren skriver på sin side at de sjældent oplever at miste pakker under forsendelse og hvis det sker vil man forsøge at spore den, men der er ingen gensendelse eller reklamation på mistede pakker. Du kan dog købe et tillæg for 5$, der sikre at pakken bliver sporet, det skal man gøre sælger opmærksom på når man tjekker ud.

INTERNATIONAL - Priority Mail Flat Rate Boxes and Regular Priority Mail

International purchases via these methods come with delivery confirmation. Insurance is also available upon request for an additional fee (~5.00 USD). If you would like to purchase insurance, please request this option in the "note to seller" section upon checkout.

3) kommer der told oveni? og hvad er det hvis det er?

Da de fleste sælger på Etsy er fra USA, er der altid en risiko for at blive snuppet i tolden. Du kan regne dig frem til hvad en evt. told vil blive via http://www.toldpriser.dk/toldberegner. Jeg lavede et fiktiv eksempel med 2 vikler og der vil told+gebyr blive ca. 750kr.

Igen kan du evt. tage kontakt til sælger og spørger om de vil sende det som en gave, det fik jeg gjort og den blev ikke snuppet i tolden. Men risikoen vil altid være der når det er fra USA.

9) Hvis jeg køber begge så er det vel kun 1xporto eller hvordan? De er fra samme side loveyduds.etsy.com

Se spg.2

Jeg håber du kan bruge dette til noget og ikke er blevet helt skræmt :) - Som sagt har jeg kun haft gode oplevelser ved handler igennem etsy.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved intet om vikler så de spørgsmål springer jeg lige over :)

Jeg håber du kan bruge dette til noget og ikke er blevet helt skræmt :) - Som sagt har jeg kun haft gode oplevelser ved handler igennem etsy.

:tak :super Jeg tror jeg finder ud af det så og TUSIND TUSIND tak igen!!! :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4) er bomuldsviklen stretch eller har jeg misforstået?

5) bliver den for varm til en August baby der skal bruge den over vinteren?

6) Skal jeg nøjes med at købe bomulds viklen? (ca 274 kr)

7) eller Bambus viklen? (ca 365 kr)

8) eller begge dele? for så bliver det jo kun 639 kr + porto og det er næsten det samme som man får 1 vikle for herhjemme!!!

9) Hvis jeg køber begge så er det vel kun 1xporto eller hvordan? De er fra samme side loveyduds.etsy.com

10) andre kommentarer

Kan se du har fået svar på toldspørgsmålene, så jeg prøver bare med disse :)

4: Jeg er ret så sikker på, at det er strækvikler allesammen. En fastvikle er vævet i en slags sildebensmønster (som oftes) så de kan give den bedste komfort. Ved en fastvikle vil jeg heller ikke mene, man ville kunne sætte det stykke stof på foran. Bomuldsjersey lyder helt som en almindelig strækvikle :)

5. Det kommer jo meget an på, hvor varm du selv er, og også hvor varm baby er (hvilket jo er ret svært at sige på forhånd) Jeg brugte jo en almindelig bomuldsjersey strækvikle i vinters, og det fungerede fint. Nogle gange, har jeg dog kun haft en t-shirt indenunder viklen.

6-8: Jeg ville købe bambusviklen, hvis det var mig. Simpelthen fordi bambus er utrolig blødt og lækkert materiale. Dog har det en smule nemt ved at blive fnuldret i vask, og man skal passe på med ikke at vaske den for varmt. Jeg ville kun købe én strækvikle, fordi det er begrænset hvor længe du kan bruge den pga kilo begrænsningen. Så klart den i øko bambus :)

9: Nu kender jeg ikke siden, men på sider som f.eks Amazon, koster det mere i porto jo mere man køber. Man tager ikke altid som herhjemme en fast pris, men efter vægt og form på varerne. Her ville jeg nok sende dem en e-mail og spørge på portoen.

Jeg vil gerne understrege, at dén med at hvis man får den sendt som pakke, og dermed undgår moms, told og gebyr, IKKE er korrekt!

Der er følgende beløbsgrænser for moms, told og gebyrer:

Under 80 DKK: Du skal hverken betale told, moms eller importgebyr

80 - 1.150 DKK: Du skal betale moms og importgebyr

Over 1.150 DKK: Du skal betale moms, told og importgebyr

Det kan godt være, at nogle får det sendt som gave og er gået frit igennem, men det ændrer ikke på beløbsgrænserne og dermed på tolden. HVIS de bliver taget i tolden, skal man betale moms/gebyr for at få pakken udleveret.

Og hvis man tænker efter, så ville alle vel få ting sendt som gaver, hvis man dermed kunne undgå at betale moms, gebyr og told ;)

Hvis jeg køber fra US, er det enten under beløbsgrænsen, eller også er jeg indstillet på, at skulle betale evt gebyrer- men måske det er en erhversskade ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan se du har fået svar på toldspørgsmålene, så jeg prøver bare med disse :)

4: Jeg er ret så sikker på, at det er strækvikler allesammen. En fastvikle er vævet i en slags sildebensmønster (som oftes) så de kan give den bedste komfort. Ved en fastvikle vil jeg heller ikke mene, man ville kunne sætte det stykke stof på foran. Bomuldsjersey lyder helt som en almindelig strækvikle :)

5. Det kommer jo meget an på, hvor varm du selv er, og også hvor varm baby er (hvilket jo er ret svært at sige på forhånd) Jeg brugte jo en almindelig bomuldsjersey strækvikle i vinters, og det fungerede fint. Nogle gange, har jeg dog kun haft en t-shirt indenunder viklen.

6-8: Jeg ville købe bambusviklen, hvis det var mig. Simpelthen fordi bambus er utrolig blødt og lækkert materiale. Dog har det en smule nemt ved at blive fnuldret i vask, og man skal passe på med ikke at vaske den for varmt. Jeg ville kun købe én strækvikle, fordi det er begrænset hvor længe du kan bruge den pga kilo begrænsningen. Så klart den i øko bambus :)

9: Nu kender jeg ikke siden, men på sider som f.eks Amazon, koster det mere i porto jo mere man køber. Man tager ikke altid som herhjemme en fast pris, men efter vægt og form på varerne. Her ville jeg nok sende dem en e-mail og spørge på portoen.

Jeg vil gerne understrege, at dén med at hvis man får den sendt som pakke, og dermed undgår moms, told og gebyr, IKKE er korrekt!

Der er følgende beløbsgrænser for moms, told og gebyrer:

Under 80 DKK: Du skal hverken betale told, moms eller importgebyr

80 - 1.150 DKK: Du skal betale moms og importgebyr

Over 1.150 DKK: Du skal betale moms, told og importgebyr

Det kan godt være, at nogle får det sendt som gave og er gået frit igennem, men det ændrer ikke på beløbsgrænserne og dermed på tolden. HVIS de bliver taget i tolden, skal man betale moms/gebyr for at få pakken udleveret.

Og hvis man tænker efter, så ville alle vel få ting sendt som gaver, hvis man dermed kunne undgå at betale moms, gebyr og told ;)

Hvis jeg køber fra US, er det enten under beløbsgrænsen, eller også er jeg indstillet på, at skulle betale evt gebyrer- men måske det er en erhversskade ;)

:tak Det sparede lige mig for en masse penge - jeg fandt en på ebay.co.uk i stedet - det foreslog manden da han har handlet der flere gange og er tryg ved siden - så nu er der forhåbentlig snart en sort bambus vikle på vej til mig :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej, gider du ikke smide et link til din nye vikle fra ebay??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER