Sarahb_dk

Hvor meget barsel vil I holde?

5 indlæg i dette emne

Jeg er begyndt at tænke så småt over, hvor meget barsel jeg skal holde. Ved ikke helt om det skal være 6 måneder eller om jeg skal forlænge det?

Hvad gør I andre? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej med dig.

Altså det er sådan lidt indviklet med mig. Men jeg tager et helt fuldt år, og jeg begynder faktisk allerede her fra august og så til august 2013. Grunden til at jeg er nødt til at gå fra så tidlig er, at jeg er under uddannelse og skulle være startet i lønnet praktik her i august og et halvt år frem. Men det har jeg ikke mulighed for at starte op på, da jeg ikke kan nå at gøre halvdelen af praktikken færdig. Jeg starter så i praktik til næste august hvor baby er omkring 8-9 måneder, hvilket vi synes er helt fint. Det er lidt fjollet at jeg skal gå fra så lang tid i forvejen, men egentlig passer det mig fint nok med at kunne gå og sysle med babyforberedelser. Og passe min begyndende bækkenløsning :( :( Så sådan bliver det altså for mit vedkommende!

Håber at du finder ud af, hvordan det skal se ud for dig! Jeg vil for mit vedkommende tage et helt år hvis det var muligt. Men det er jo meget individuelt. Jeg tor bare at det kræver en masse tid at skabe en mor, en familie og et helt nyt liv. Omvendt er et halvt år perfekt for en lille bebs som skal køres ind i daginstitutions-rutinen! Ingen af delene er jo mere rigtige end det andet :)

Mange hilsner herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg synes det med barsel er så svært.. Jeg arbejde på et hospital, så jeg må gå fra 8 uger før, hvilket jeg glæder mig super meget til...

Men efter kan jeg simpelthen ikke finde ud af hvor meget jeg skal have.. Lige nu kommer det an på om min mand kan få noget barsel med løn og hvis han ikke kan, så skal vi finde ud af hvor meget han/ vil have, for så er han jo på barselsdagpenge og det er noget af en lønnedgang for ham... Jeg tror, at han vil have omkring 3 måneder... Planen er at det er ham der skal køre ind i vuggestue

Jeg har i første omgang et halvt år med fuld løn, pensionsopsparing og ferieopsparing, så skal da i hvert fald have det.. Så tænker vi meget på hvor gammel babyen skal være inden den starter i institution og umiddelbart tænker vi omkring 10 måneder (begge min søsters børn begyndte da de var 9 mdr, og det var bare helt rigtigt for dem), men det kommer jo an på så meget..

Anyways, jeg tror at jeg kommer til at have totalt 8 måneders tid efter fødslen + noget ferie sammen med min mand, når han er på barsel... Så kommer jeg til at være væk totalt 10-11 måneder og det tror jeg helt sikkert er nok for mig!! Så vil jeg nok bare gerne tilbage til voksen livet :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tager fuld barsel. Det har jeg gjort alle de andre gange og har bare nydt det år herhjemme. Har slet ikke haft problemer med at få tiden til at gå - og har da slet ikke længtes efter at komme til at arbejde. Så jeg starter vel op igen en gang til september næste år...dejligt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :balloons

Jeg tager som minimum de 6 måneder med løn osv og så har jeg noget rest-ferie og afspadsering jeg kan bruge også :) Så det kommer nok op på ca 7 - 7,5 måneder. Jeg overvejer dog at tage et helt år, men synes godt nok det er lang tid at være væk fra arbejdet og mine kolleger. Jeg glæder mig enormt meget til at blive mor og møde vores lille basse, men er også bange for at man kommer til at savne voksenlivet (som fru sp så fint kalder det) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER