Pernille

Vågentid

4 indlæg i dette emne

Michela er nu 14 dage gammel og hun sover næsten ikke.. Det føles i hvert fald ikke som om hun gør det. I nat sov hun 2 timer mellem amningerne.. Vågnede kl 8 og var vågen indtil kl 12, hvor hun sov til kl 15.30 og har så været vågen siden.. Kl er nu 20. Hun viser tegn på træthed, men vil bare ikke overgive sig og hun ligger og babber på sutten. Det virker som om den holder hende vågen, men tager vi den begynder hun at græde. Når vi lægger hende er det lige efter amning hvor hun får lov at ligge til hun selv slipper, så hun burde vel være mæt??

Har I nogen gode råd/ forslag eller er det bare helt almindelig baby opførsel??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan vælge at lade hende bestemme farten. Men du kan også konsekvent blive ved med at lægge hende ud til sovning 2 gange om dagen.

De med hver 2. time om natten er nok meget normalt, sådan var det også her dengang i starten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I prøvet at vugge hende, eller måske lade hende ligge på jeres maver? Babyer skal lære at falde i søvn af dem selv, og de er ofte ret gamle inden de finder ud af det. Victor har fx først lært det for nyligt.

Sutten giver hende højst sandsynlig en masse tryghed, da den jo stimulerer hendes sutterefleks. Så mit råd er at I skal give hende en masse tryghed og nærhed når hun skal sove, så er jeg sikker på det nok skal komme. :)

Og så skal du huske, at ingen babyer er ens. Nogen har bare ikke et særlig stort søvnbehov mens andre sover næsten konstant. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min yngste datter har heller aldrig været den store sover, jeg syntes det var/er hårdt nogen gange.

Små børn (min yngste inklusiv )kan have svært ved at overgive sig til søvnen, det er noget de skal lære, det er altid en god ide at afskæmre hende fra alle indtryk når hun skal sove, feks. sætte hene i et stille rum eller lægge hende hvor hun ikke kan se legetøj/tv og lignende.

Alma kunne være vågen i 6-8 timer af gangen som nyfødt, og jeg var ved at falde sammen af træthed, jeg skulle virkelig arbejde for at få hende til at give sig hen til søvnen.

Den dag idag som 18 mdr sover hun 40 min en gang om dagen, så hun har virkelig aldrig haft brug for meget søvn

jeg vil også sige at de første par uger er lidt som vinden blæser, senere vil hun få lidt mere rytme, men som sagt, er det meget forskelligt hvor meget de sover.

Prøv eventuelt at tage en snak med din SP.

Ellers stort tillykke med hende :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER