PP74

Spontan abort

30 indlæg i dette emne

Årh hvor er det bare træls for jer.. Ved hvad du gennemgår... Jeg havde en SA i august sidste år, men fik faktisk aldrig min mens derefter og har nu for knap 4 uger siden født en dejlig dreng.. Så ønsker dig alt godt og fortælle at det sagtens kan lade sig gøre.. bearhug.gif

Hvor dejligt :loveshower Stort tillykke til dig :balloons ...og tak for opmuntring!!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har det okay.. Vi er igang med at prøve igen, men jeg kan mærke at jeg er bange. Både for at abortere igen og for at det bliver svært at blive gravid. Men det skal nok lysne op snart. Snak om det og græd alt det du har behov for. Det hjalp ved mig. Kram

Ja, præcis...og det er vel helt naturligt. Rigtig meget held og lykke til dig :) Vi må samle på alle de gode eksempler og tro på det! :)

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest en KÆMPE :kram2 til dig. Det er SÅ hårdt og unfair at man skal opleve den smerte, det er virkelig hårdt.

Efter 3 års prøven (det sidste år med hjælp), lykkedes det os at blive gravide i dec. 11, men fandt ud af 2 dage inden nakkefolds skanningen, at baby var død. Der var jeg i uge 12. Meget hårdt når det sker så sent. eg fik kirurgisk abort, da de sagde den var for stor til medicinsk. Dette skete d. 6 marts, og jeg havde så sent som i går en mega tudetur over det igen, så det gør stadig meget ondt. Dog er vi gået i behandling igen.

Det vil være hårdt og gøre ondt i lang tid, men dagene med tudeture, bliver der heldigvis længere og længere igennem. Men det ændrer stadig ikke på de tanker man får omkring andre som bliver gravide (om man syntes pludselig ikke man er omgivet af andet, end gravide tøser), at det er pisse unfair de må gå igennem hele deres graviditeter uden problemer, eller bliver gravide uden problemer.

Det er helt ok og naturligt at være super super ked af det, og have disse tanker, det bliver bedre med tiden... Jeg føler virkelig med dig, og jeg håber i får mod på at prøve igen inden så længe. :kram

Pyha! Sikke en omgang!! Et STORT kram tilbage til dig :kram

Føler dybt med dig! Det må fylde SÅ meget når det er noget man har kæmpet med og for i så lang tid! Tusind tak for dit svar og din "historie", den berører mig dybt! OG nej, det er nemlig bare ikke spor fair!!! Og hvor er der bare barnevogne og tykke maver overalt!!!! ....og lige nu bryder jeg bare sammen i gråd når jeg ser dem! Men idag er bedre end igår, og mon ikke imorgen er bedre end idag? :) Jeg skal nok rejse mig, ligesom jeg kan læse så mange andre er gode eksempler på herinde :) Seje damer!!!!! :gp

Så masser af god karma og andet godt i din retning! :)

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare skønt at høre, og meget opløftende!!!! :) TAK! Og så kan jeg se at jeg slet ikke har styr på termerne! Det var vel egentlig en MA jeg havde så? En SA er når aborten går igang af sig selv, eller?

Måske lige gyldigt nu...men prøver at trøste mig med at min krop ikke afstødte noget...

Idag er heldigvis lysere, alle de gode eksempler hjælper på optimismen og lysten til at prøve igen! :) Så TAK :kram

Dit har også været en MA, jo :kram MA står for mistet abort/misted abortion.

Det er netop ikke din krop som afviser graviditeten eller noget som helst- men fosteret har ikke været levedygtig af den ene eller anden årsag. Ved man kan tolke og tolke- og tænke det igennem, men man finder aldrig et helt sikkert svar.

Når du bliver gravid igen, så vil du formentlig være vildt bange og bekymret - og på en eller anden måde leve med hovedet i livmoderen. Det har jeg gjort - angsten for at skulle igennem tilsvarende igen er så dum og forfærdelig. Så hvis ikke lægen henviser til en TS næste gang, så brug evt. Pengene på en/flere skanninger :) Vi betalte selv for skanninger 6+, 8+ og 10+. Ved godt du lige nu ønsker, at du ikke havde set hjerteblink, men for os gav det meget ro :)

Giv plads til at være ked af det- og band og svovl over alle de forbandede barnevogne og gravide som er overalt. Jeg har gjort det samme ;) Jeg tror, og ved fra mig selv, at tiden læger såret - du/I glemmer det ikke og du vil (måske) huske terminsdagen resten af dit liv. Det er hvad folk har sagt til mig, og både manden og jeg talte da også om det, på det der kunne have været terminsdagen da den passerede i april. Der vil være gode og dårlige dage, og du kan komme ovenpå - også få en ordentlig nedtur igen. Vigtigst er det at tillade dig selv det :kram

Op på manden også igang igen :bd :goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak til ALLE I dejlige mennesker der har taget jer tid til at fortælle jeres historie og komme med trøstende ord! Jeg vågnede kl 5 imorges med det vildeste tankemylder, og en masse ked-af-det-hed...besluttede mig for at stå op og tænde pc'en for at skrive min/vores historie....få det hele vendt i mit hoved, forløbet og tankerne...måske det kan afhjælpe det lidt. Og måske en anden kan få gavn af at læse det, hvis altså jeg har gjort det rigtigt og fået lagt det ud på min profil, er så absolut ingen pc haj!!! ;)

Det har været utroligt "rart"(det er vist ikke det rette ord at bruge i denne sammenhæng, men jeg tror I ved hvad jeg mener!) at læse andres oplevelser og følelser igennem abort og graviditetsønsker! SÅ TUSIND TAK! :kram og masser af :bd til ALLE :) Og jeg bliver vist hængende på BK, det er godt for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER