Nitzen1987

♥ ♥ ♥ Sommerspiren Maja's ankomst til verden d. 7. juni 2012 ♥ ♥ ♥

47 indlæg i dette emne

Sommerspiren Maja's ankomst til verden d. 7. juni 2012

D. 20. juni 2012

Kæreste lille Maja

Jeg har i dag fået påbegyndt at skrive min beretning om fødslen af dig. Jeg lægger denne beretning ved i din ”Barnets bog” og håber, at du, når du en dag er blevet til smuk og dejlig voksen kvinde, vil finde glæde ved at læse om din vej til verden. Da jeg ventede dig og i årene efter færdedes jeg en del på et babyforum, der hed/hedder www.babyklar.dk et forum, hvor jeg har ”mødt” ligesindede, der har været omtrent det samme sted i livet som mig og et forum hvor jeg har kunnet lufte mine tanker – positive såvel som negative for efterfølgende at få en masse respons fra de mange forskellige kvinder, der færdedes på forummet. Jeg har derfor valgt at dele min fødselsberetning med de skønne kvinder på babyklar, da jeg føler, at mange af kvinderne har været med helt fra starten af – også før jeg overhovedet blev gravid med dig. Jeg har hentet rigtig meget støtte og opbakning der fra, da din far og jeg kæmpede for at jeg skulle blive gravid med dig. Og derfor er det naturligt for mig at dele den store oplevelse det var og ER at være blevet MOR til dig min skat.

Kys kram og kærlige tanker

MOR

Til BK-pigerne

Jeg har nu fået taget mig sammen til at påbegynde min fødselsberetning. Håber, at I, på trods af en lang beretning vil læse med. De første par indlæg er copy-pasted fra min graviditetstråd, så det vil virke velkendt for de, der har fulgt med der smile.gif men det står jo en frit for at springe det over smile.gif Jeg håber på at kunne færdiggøre beretningen inden for et par dage smile.gif

Mange hilsner

Anita – Mor til Maja

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

40+4 (5. juni) - snyde veer kl. 10.35

Endnu en dag over tid og den lille har stadig ikke gjort anstalter til at ville melde sin ankomst... I dag, d. 5. juni, er faktisk dagen som manden og jeg fra starten af graviditeten af troede ville blive dagen som vi ville blive forældre på... men intet tyder på det <_< Vågnede kl. lidt over 4 i morges og skulle på toilet, da det var overstået gik jeg i seng igen... her lå jeg længe og bare rodede rundt, da jeg ikke kunne finde ro og kæmpede med en smule halsbrand og nåede da også at få gejlet mig selv op til at tro, at jeg havde begyndende veer, da jeg i et par minutter lå med lænde- og underlivssmerter, der forsvandt igen... ikke slemme smerter, men smerter som jeg tænkte godt kunne være den spæde start til rigtige veer... men sådan skulle det ikke være <_< <_< <_< Der har i hvert fald ikke været noget siden <_< Har sidste jordemoderbesøg i morgen, da jeg fik tiden for 2 uger siden troede og håbede jeg ikke, at jeg ville nå der til, men det tyder det på...

5. juni kl. 17.11

:blink skal da lige love for, at den lille presser ned ad i dag.... Har konstant en følelse af at skulle på toilettet :blink men er ikke i tvivl om, at det er den lille der presser på :o

5. juni kl. 20.17

Dagen i dag har mest stået på afslapning :) Vi har været en tur på lossepladsen med et gammelt TV og så var vi på Jensens i eftermidddags og få en Queens delight og en belgisk chokoladekage :mam det er jo ikke godt, at vide, hvornår vi er klar til at gøre sådan noget igen... Manden har været ved at sætte en lampe op over vores seng og jeg har været ved at tørre døre af i lejligheden... Spiren har presset godt på i mit underliv i dag, men det virker til, at den slapper lidt af igen nu, men kan stadig mærke et let pres der nede...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6. juni kl. 04.13

40+5 - Tegnblødning og begyndende veer :o :unsure :blink

Hmmm.... mon alligevel min svigermor får ret I, at vores spire vælger at komme til verden d. 06.06.12? :blink :unsure

Jeg er i hvert fald ret sikker på, at de kraftige menstruationslignende smerter, som jeg har i underlivet, nu og har haft on/off gennem de sidste tre timer er, begyndende veer :blink

Ligger altid og læser i sengen, har en konstant murrende fornemmelse i underlivet. Inden jeg ligger mig til at sove, så da jeg lagde bogen fra mig kl. 00.30 . var jeg lige oppe for at tisse en ekstra gang for at begrænse de natlige toiletbesøg... Jeg får tisset og tørret mig, men da jeg rejser mig og tager underbukserne på igen fornemmer jeg, at der er noget der løber ned i bindet, som jeg har på :o det er en del meget tynd udflåd med lidt blod i... jeg er i tvivl om, hvorvidt det er vandig udflåd eller sivende vandafgang, så skifter bind og går i seng igen... 10 minutter senere går jeg på toilet igen - der er ingen ting i bindet, men masser af udflåd og en smule lysrød blod, når jeg tørrer mig - ligger ikke mere i det - det kan være tegnblødning, men det kan måske også være fra, at manden og jeg :hump 14 timer tidligere ;) :rolleyes Går i seng igen og mærker nu et ret kraftigt jag i underlivet som varer ved et par minutter og efterfølgende aftager. Falder i søvn og vågner så her kl. ca. 03.45 og mærker igen et jag i underlivet - står op og går på toilet og får tisset - der er ikke kommet mere i bindet, men der er fortsat udflåd blandet med lidt blod, da jeg tørrer mig, så det er formodentlig tegnblødning jeg har... Har lige taget to Panodil for at afhjælpe smerterne lidt, så jeg forhåbentlig kan få sovet nogle timer og blive veludhvilet og så ville jeg da lige give en opdatering herinde, mens pillerne fik lov til at virke... men nu vil jeg daffe i seng igen og så må vi se, hvad der sker... (Har haft en enkelt ve, mens jeg har skrevet ovenstående)

6. juni kl. 06.42

Var vist en smule optimist, da jeg troede, at jeg kunne sove fra veerne :rolleyes har ikke sovet siden kl. 3.45... Veerne er tiltaget en smule i styrke og er rimelig regelmæssige med ca. 6 minutters interval af 1-1½ minuts varighed... Det er en smule svært at sove fra... Er stået op, så manden kan få noget søvn uden at blive forstyrret af mig der vrider rundt...

6. juni kl. 08.05

Så har jeg talt med en jordemoder på fødegangen... Hendes vurdering var, at det lød til, at min krop er godt på vej i fødsel... Hun spurgte ind til mine veer, hvortil jeg svarede, at de gør ondt, men at de ikke er uudholdelige... Intervallet er nu nede på ca. 5 minutter, men eftersom jeg kun bor et stenkast fra sygehuset, så synes jordemoderen sagtens, at jeg kan blive hjemme et par timer eller hvor lang tid jeg nu er tryg ved det, så det er helt fint med mig - har ikke behov for at ligge på fødegangen i 10 timer inden der sker noget :rolleyes Spiren har været ret stille siden i går - mærkede heller ikke det vilde til den i går aftes som jeg plejer - den havde en smule hikke omkring sengetid, men det var også det, så jordemoderen rådede mig til at drikke et glas iskoldt vand for at se efter om det kan få spiren til at give lidt spark fra sig... Så nu er planen, at jeg drikker lidt koldt vand, går i bad, får pakket tasken til sygehuset færdig og slapper af...

6. juni kl. 08.05

Vi venter stadig her hjemme - har regelmæssige veer, men de gør ikke voldsomt ondt, men nok til, at jeg ikke kan sove fra dem... Gad vide om det er zoneterapien jeg fik i sidste uge, der smertelindrer sådan? :unsure (ifølge min tante holder den i 14 dage)

6. juni kl. 12.08

Skal til tjek på fødegangen her kl. 12.30 for at se efter om veerne giver noget... så er spændt på, hvad de siger....

Havde bestilt to pita kebab fra et pizzaria, så far og jeg kunne få lidt at spise, inden det hele gik løs - det blev så også det sidste jeg fik at spise den dag!

IMG_0001.jpg

IMG_0002.jpg

Kort tid inden vi kører på sygehuset :) Jeg er ved at blande saftevand til vores frokost :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og nu kan den egentlige fødselsberetning så begynde :)

Din far og jeg ankommer til Randers sygehus omkring kl. 12.30. Vi kommer til at holde et pænt stykke vej fra indgangen, så jeg siger til din far, at vi skal lade taskerne stå i bagagerummet, da vi sikkert vil blive sendt hjem igen… På vores gåtur op til sygehusets hovedindgang bliver jeg ramt af et par veer, men de er ikke værre end jeg sagtens kan gå videre, dog med lidt nedsat tempo… Inde på sygehuset tager vi elevatoren op til A5, der er fødegangen i Randers. Vi bliver modtaget af afdelingsjordemoder Susan , der følger os ind i et modtagelsesrum. Her fortæller jeg om forløbet med veer indtil nu og om min tvivl omkring vandafgang. Susan undersøger et bind jeg har med og mener godt, at der kan være tale om fostervand, men hun er ikke sikker. Jordemoder Susan laver her efter først en udvendig undersøgelse, hvor hun konstaterer, at du står godt fast (det vidste vi jo godt) og så skønner hun dig til 3800 gram. Efterfølgende undersøger hun mig indvendigt for at vurdere på om der har været vandafgang, men heller ikke denne undersøgelse giver et klart svar, så enden på det bliver, at Susan tager en test på mig, der skal vise, hvorvidt der er tale om vandafgang eller ej. Testen viser, at der har været vandafgang, så jordemoder Susan konkluderer, at der må være tale om en lille bristning. Her efter undersøger Susan, hvor åben jeg er. Jeg er 3 cm åben – med lidt god vilje 4. Susan forklarer os, at eftersom testen, der er blevet taget viser, at jeg har haft vandafgang, så skal de bestræbe sig på at have mig til at føde inden for 17 timer efter vandafgang og senest inden for 24 timer! Overskrides de 17 timer skal jeg have antibiotika. I mens jeg bliver undersøgt bliver der kørt en kurve, der sal sikre, at du har det godt inde i min mave – og det har du heldigvis  Da undersøgelsen er færdig, bliver vi sendt ud for at vente i opholdsrummet, da der ikke er nogen fødestuer klar pt. Og der er faktisk heller ingen ledige pladser i opholdsrummet :blink men der er dog en mand der viger sin plads for, at jeg kan komme til at sidde ned. Mens vi venter går far ned i bilen og henter vores tasker eftersom vi jo ikke bliver sendt hjem i dag og jeg får lige tid til at lave en kort opdatering på babyklar kl. 14.05 (kan jeg se :D)

En lille opdatering fra fødegangen

vi ankom til fødegangen kl. 12.40. Jeg var egentlig overbevist om, at vi ville blive sendt hjem igen, da jeg synes veernes intervaller er aftaget lidt. En test viser dog, at jeg har haft vandafgang kl. 1 i nat og derfor bestræber de sig på, at jeg skal have født inden for 17 timer fra min vandafgang kl. 1 :blink jeg er 3 cm åben med god vilje 4 hvilket jordemoderen ikke synes er helt nok, når de skal bestræbe sig på at have den lille ude inden for de næste 5 timer... Jeg har fået kørt en kurve, der viser at den lille har det rigtig godt :) det lyder til, at jeg skal have lagt et ve-stimulerende drop, der kan sætte lidt fut i veerne... Men lige nu sidder vi i opholdsrummet og venter på, at der bliver en fødestue ledig, så vi kan komme videre :)

(Hvor er det vildt at tænke på, at jeg er MOR, inden dagen er omme :blink)

Da din far kommer tilbage med vores tasker vælger vi at ringe til dine bedsteforældre for at fortælle dem, at vi er på fødegangen – egentlig ville vi have ventet, men da din far hentede vores tasker løb han ind i Henriette og Peter (mors afdøde fætters kone og hendes kæreste) og derfor synes vi ikke, at vi kunne være bekendt at vente med at fortælle det dine forventningsfulde bedsteforældre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klokken 15.10 kan vi endelig få en fødestue. Jordemoder Lone henter os i opholdsrummet og viser os vej til fødestue 5. Jeg får udleveret det fine hospitalstøj og får hurtigt klædt om :) Lone gør klar til at give mig et lavement og siger efterfølgende pænt farvel og forlader fødestuen, da en anden jordemoder skal overtage kl.15.44. Jeg får tid til at gå for mig selv på toilettet ;)

IMG_0006.jpg

IMG_0021.jpg

1kamera221.jpg

Kl. 15.45 Kommer jordemoder Krista og jordemoderstuderende Michala ind på stuen og hilser på og vi taler om, hvad der skal ske. Til en start vil de gerne lave en indvendig undersøgelse for at finde ud af, hvor åben jeg er. Da der er studerende med får hun lov til at mærke først og vurdere. Michala vurderer, at jeg er 4 cm åben (med god vilje 5 cm.) hvorefter Krista mærker og bekræfter Michalas antagelse. (Det skal lige siges at din mor ikke synes det er særlig sjovt at bliv mærket efter – og så slet ikke af to, men jeg bider ubehaget i mig.) Samtidig mærker de, at jeg har en spændt hindeblære og dermed er det kun en lille del af fostervandet, der er gået. Krista og Michala konfererer derefter med afdelingsjordemoder Susan og de beslutter sig for at prikke hul på vandet i første omgang for at se om det kan speede lidt op for veerne, der endnu er tålelige :) (jeg tænker flere gange ved mig selv, at det da ikke er så slemt at have veer – men jeg bliver klogere) Michala tager vandet på mig og der ryger en ordentlig skylle ud i en skål som jeg har fået under numsen.

Herefter får jeg lidt svært ved at huske hvornår, der sker hvad, men så er det godt man får en kopi af sit fødselsforløb :)

Michala og Krista lytter efter din hjertelyd og jeg får kørt en strimmel. Din hjerterytme er ikke for god, hvilket giver anledning til lidt bekymring. Det ender dog med, at de finder ud af, at din dårlige hjerterytme skyldes, at jeg ligger på ryggen, så i stedet for at måle din hjerterytme gennem min mave får jeg ført en dims (måske CTG) op i mit underliv og den bliver sat fast på dit hoved, hvorefter din hjerterytme retter sig.

Efter at vandet er blevet taget tiltager mine veer betragteligt i styrke. Jeg kan følge veernes komme på den skærm, der måler din hjerterytme og jeg finder ud af at arbejde godt med mine veer. Krista roser mig meget for min vejrtrækning under veerne. Krista foreslår på et tidspunkt, at jeg kan få lagt nogle steriltvandspapler, også kaldet bistik, men det siger mor her klart NEJ til :) får så i stedet tilbudt varmepuder, hvilket jeg takker ja til og nøj hvor gør det godt at få dem på ved underlivet og maven…

Kl. 18.55 laver Michala og Krista igen en indvendig undersøgelse for at mærke, hvor åben jeg er. De vurderer nu, at jeg er 5 – næsten 6 – cm åben.

Kl. 19.00 får jeg lagt drop for den vej igennem at modtage det første skud penicillin. Jeg har nu været i aktiv fødsel i 18 timer.

Veerne bider nu rigtig godt til og din far spørger mig efter om jeg kunne tænke mig at få akupunktur – det havde vi talt om på forhånd – og det ville jeg gerne, så han hører Krista efter om det er en mulighed, at jeg kan få det. Der skal netop til at være jordemoderskifte og Krista siger, at der møder en jordemoder ind, der kan give akupunktur, så det kan vi godt finde ud af. Kort tid efter siger Krista og Michala farvel og jordemoder Annette overtager. Jeg går lidt rundt på fødestuen og Annette gør klar til at lægge akupunktur. Hun starter med at lægge akupunktur foran – jeg har lidt svært ved at vurdere om det hjælper, men det er din far overbevist om, at det gør, da jeg pludselig begynder at ømme mig mere i lænden. Så kort tid efter får jeg også lagt akupunktur i lænden.

Din far spørger flere gange under hele fødselsforløbet efter om jeg vil have noget at spise, men det sidste jeg tænker på er mad og sult. Til gengæld render din far MANGE GANGE ned ad gangen til opholdsrummet efter koldt vand som jeg kan få at drikke – de første gange kommer han tilbage med et glas, men jeg begynder at sige til ham at han skal tage to med, så han ikke skal rende så meget :D men så ryger der bare det mere vand ned i min mave :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Din far og jeg bliver overladt til os selv i lidt tid og jeg arbejder ihærdigt med veerne, der fortsat er kraftige. Omkring kl. 20 spørger din far mig efter om jeg kunne tænke mig et varmt karbad (havde vi talt om på forhånd) og om han skal spørge jordemoder Annette efter om jeg må få det. JA TAK! Far får fat på Annette, der synes, at det lyder som en god idé med det varme karbad. Jeg smutter hurtigt i badekaret og nøj hvor er det rart! Vi fylder vand i helt op til kanten og så ligger jeg ellers der med mine veer, mens din far sidder ved siden af med koldt vand som jeg kan få at drikke. Den ene ve efter den anden ruller ind over mig, men jeg finder ud af, at det smertelindrer en smule, hvis jeg vrider mig fra side til side i vandet, så jeg minder om sådan en anden hval :D Jeg ligger i vandet, indtil Annette kommer ind for at mærke efter om jeg har udvidet mig siden jordemoderskiftet to timer tidligere. Jeg er nu 6 cm åben, så det går meget langsomt. Jeg kommer op af vandet og bliver tørret og får tøj på. Jeg ligger mig hen på fødelejet og får her vestimulerende drop. Jeg har det ekstremt varmt og ender med at smide hospitalstøjet + vinduerne åbnes.

(Tavlen der viser hvad der sker gennem fødselsforløbet)

IMG_0019.jpg

Kl. 21.45 tilkaldes forvagt læge Maja pga. for høj hjertefrekvens på 160 over længere tid. Lægen tager en skalp PH, der viser at alt er fint.

Kl. 22.30 støder jordemoderstuderende Maja til på stuen, hun er mødt ind en time før jordemoderskiftet og de vurderer, at det vil være spændende for hende, at følge din fødsel, da de regner med, at du snart kommer ud. Jeg synes at veerne er rigtig hårde og får ilt når jeg har dem. Din far roser mig gang på gang og siger, at jeg er ”mega sej” men på et tidspunkt beder jeg ham om at lade være med at sige jeg er sej, for det synes jeg bestemt ikke, at jeg er. Jeg har det stadig rigtig varmt og det ender med at din far bliver udstyret med en vifte, som han vifter mig med under resten af fødslen – lige på nær når han henter vand :D Jeg er vist lidt vanskelig for, når en ve er ovre spørger din far pænt efter om jeg vil have vand, hvortil jeg svarer nej for 10-15 sekunder senere selv at bede om vand :):rolleyes

Pludselig føles det virkelig meget som om, at jeg skal tisse, hvilket jeg siger og spørger om ikke jeg må komme på toilet. Annette og Maja smiler til mig og siger, at de ikke tror jeg skal tisse, så nej jeg må ikke gå på toilet. Kort tid efter siger jeg ”nej nej nej… jeg tror, at jeg skal skide nu” :D igen smiler jordmødrene og siger, at det er pressefasen, der er ved at melde sig.

Kl. ca. 22.50 undersøger Maja og Annette mig indvendig – jeg er nu 10 cm åben, men har en smule kant. Kl. 22.55 opfordrer Annette mig til at begynde at presse med for at fremme dit hoveds nedtrængning gennem mit bækken. Jeg kommer op at stå og står i noget tid lænet ind over en sækkestol, der er placeret på fødelejet. Når presseveerne kommer går jeg på hug og presser alt, hvad jeg overhovedet kan.

Kl. 23.00 Afløser jordemoder Pia og Annette går. Jeg kommer op på fødelejet igen. Jordemoderstuderende Maja guider mig i mine presseveer, som jeg ikke har helt let ved at arbejde sammen med.. Jeg skriger spontant med, når jeg presser, men det får jeg at vide man ikke må, så på den front skal man altså ikke tage ved lære af film ;) Jeg presser alt hvad jeg kan på mine veer, men når at blive træt, inden veerne slutter, så jeg er ikke så effektiv. Jeg får nu ilt imellem veerne.

Kl.23.45 får jeg endnu en omgang vestimulation. Der er langsom fremgang.

Kl. 00.25 må de skrue ned for droppet pga. vestorm og samtidig kontaktes forvagt Maja efter, at jeg har ligget med presseveer i en time og der kun er lidt fremgang i din nedtrængning. Jordemoder Annette kigger ind og joker lidt med, at hun tror at du er en dreng, fordi du ikke vil flytte hjemme fra :D

Kl. 00.29 Kommer der forvagt og bagvagt ind på fødestuen + en social og sundhedsassistent. Vi har nu ½ time at løbe på, inden, at du SKAL være ude. Jeg hører flere gange, at der tales om kop og jeg panikker lidt for mig selv. Lægerne bliver afventende på stuen og observerer og er klar til at gribe ind, hvis det bliver nødvendigt. Det begynder at svide virkelig meget i mit underliv, da du trænger ned og jeg klager og skriger over smerten. Igen tales der om kop. På en eller anden måde lykkedes det mig at gå ind i mig selv og det næste jeg registrerer er, at dit hoved sidder nede mellem mine lår. Jeg vender tilbage til verden – det gør ikke ondt mere – jeg bliver instrueret i hvordan jeg skal presse i næste ve, hvor kroppen skal fødes. Næste ve kommer og uden nogen form for smerte mærker jeg, mens jeg presser, at du glider ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kl. 00.44 Jordemoderstuderende Maja tager i mod dig og du kommer med det samme med et livsbekræftende skrig. Du kommer op på min mave og får en dyne over dig. Og så ligger vi der. Jeg har lidt svært ved at forstå, at du endelig er kommet ud og ved endnu ikke om du er en pige eller dreng. Efter et par minutter får vi endelig at vide, at vi har fået en velskabt datter. Din far klipper navlesnoren. Du ligger fint på min mave og kigger med dine smukke mørkeblå øjne. Jordemoder Annette kigger igen ind og ønsker os tillykke. Lægerne trækker sig tilbage. Moderkagen fødes uden problemer. Jeg har fået en meget lille bristning, der kræver tre sting. Jordemoderstuderende Maja syer mig, men må pille to sting op, så jeg egentlig ender op med, at have fået fem sting, men jeg er fuldstændig ligeglad for jeg ligger med min smukke datter.

IMG_0007.jpg

IMG_0009-1.jpg

Da Maja er færdig med at sy mig kommer jeg op at stå med dig og vi kommer over og ligge på en seng, der står i den anden del af fødestuen :) Jeg får at vide, at jeg skal sørge for at komme ud at tisse, så de kan sikre sig, at alt er som det skal være. Vi ligger og hygger i sengen lidt, inden jeg rejser mig for at gå på toilet og din far får lov til at overtage min plads.

IMG_0013.jpg

Maja og Pia kommer ind med fødselsdagsflag til dig og mad til mig og far. Vi spørger nysgerrigt efter, hvornår du skal måles og vejes, hvorefter de lover at komme tilbage og gøre det en times tid senere. Vi ringer til dine bedstemødre, der er noget utålmodige og bekymrede. De kan ikke forstå, at fødslen har taget så lang tid og Mormor har flere gange forsøgt at ringe til din far, men han har været travlt optaget :) Far og jeg sætter os ned og får lidt at spise.

IMG_0016.jpg

Jordemoderstuderende Maja kommer ind efter lidt tid og hun, din far og jeg sidder og taler lidt sammen. Hun er en virkelig sød pige/kvinde og hun fortæller, at hun med tiden håber, at få opkaldt et af de børn hun modtager efter sig. Maja går og vi får lidt ro.

542393_10150993100051858_354340429_n.jpg

Vi når at falde lidt hen, inden Pia og Maja vender tilbage for at måle og veje dig. Du bliver målt til 52 cm og vejer 3430 gram. Jeg spørger ind til din Apgar score og får her at vide, at du har scoret 10 hele vejen igennem :) Du får lidt tøj og en hue på, så du ikke kommer til at fryse.

IMG_0023.jpg

IMG_0024.jpg

IMG_0027.jpg

Vi siger pænt farvel til Maja og Pia. Hvorefter vi går i seng. Far og jeg får ikke meget søvn, men nok til at vi er frisk, da morgenmaden bliver serveret kl.8 :) Under morgenmaden taler vi om dit navn – Maja har været med i vores navneovervejelser fra start af og vi kan godt lide idéen om at opkalde dig efter hende, der tog imod dig. Vi bruger formiddagen til at overveje navnet Maja i – og ja selvfølgelig er du en lille Maja :biglove Vores lille Maja :wub

IMG_0028-1.jpg

Fødslen har på ingen måde afskrækket din far og jeg fra at få flere børn - så vi er friske på at skulle give dig en lillebrøster om et par år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig allerede :-D.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige skyndt mig at reservere nogle sider til beretningen, så jeg kan holde det nogenlunde samlet :) derfor en masse tomme sider med - :D :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ser også frem til at læse resten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det spændende :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det godt fortalt Anita :loveshower Jeg får rigtig vandet nogle høns her fra morgenstunden :boo :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk beretning!!! Kan jo slet ikke styre tårerne :) endnu en gang tillykke med skønne Maja! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det en smuk beretning :biglove

Det fik virkelig tårerne til at komme frem. :)

Tak fordi vi måtte læse med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så dejlig beretning! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhhhhh hvor dejligt Anita :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det en skøn beretning :biglove

Stort tillykke med jeres lille Maja :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en smuk beretning Anita. :loveshower

Du skriver den også på en helt eventyrlig måde og til Maja :kuller Endnu en gang tillykke med hende, hun er SUPER skøn hende din datter Maja :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

loveshower.gifloveshower.gifloveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en flot og grundig beretning, tak fordi du ville dele den med os. Hvor er det flot at du bevarede din ro til sidst så du helt ved egen kraft fik født jeres smukke datter :loveshower endnu engang tillykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åhh sikke en rørende beretning. Og jeg er stadig imponeret over, at du kunne berette mens du havde veer osv.

Tak fordi du vil dele din oplevelse med os... :biglove :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig beretning og stort tillykke med jeres Maja :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøn skøn beretning! Dejlige billeder og synes da, at du på trods af midlertidigt hukommelsessvigt, har fået en super detaljeret beskrivelse ned på computeren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iiih for en skøn beretning! :loveshower Dejlig detaljeret og medrivende! Jeg måtte da lige fælde en tåre, da den også lige bragte mig tilbage til mig egen fødsel.

Dejlige billeder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER