Spottefugl

Akupunktur

9 indlæg i dette emne

Ja, ganske kort: Er der nogen, der har erfaring med akupunktur mod barnløshed? Har det haft nogen effekt?

Ved selvfølgelig godt, at det altid er svært at vide, om det lige nøjagtig var akupunkturen, der gjorde, at man blev gravid. Men alligevel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har været gennem en IVF og en ICSI.

Ved den første IVF fik jeg ikke akupunktur. Her fik jeg taget 14 æg ud, men kun to blev befrugtet, og kun et delte sig rigtigt, så det kunne komme op igen.

Anden gang fik jeg akupunktur, og også ICSI. Denne gang fik jeg taget 16 æg ud, og af dem blev to lagt op, og fem lagt på frys. Så det var klart bedre resultat - i min verden nok en kombi af at det var ICSI og at jeg fik akupunktur.

Desværre er ingen af forsøgene endt med positiv test :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft god erfaring med akupunktur.

Jeg brugte det blandt til at stabilisere min cyklus (gik fra at svinge mellem 13-20 dage til at ligge stabilt på 29 dage). Men det tog ca. 6 måneder før kroppen var helt indstillet.

Desuden hjalp akupunkturen til at skabe en tykkere slimhinde, øge blodgennemstrømningen og bare gøre kroppen parat til en graviditet. Fik det også som smertelindring ift. ægudtagning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder jo godt, var netop også især mht. at få stabiliseret cyklus, at jeg gerne ville prøve det. Den er nærmest ikke-eksisterende, som situationen er nu :-(

Min veninde har været på et kursus i akupunktur og vil gerne gøre et forsøg med mig, så tænker at det i hvert fald ikke kan skade.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så synes jeg især det er værd at forsøge. For som sagt så stabiliserede det fuldstændig min cyklus!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke gravid endnu, men jeg har en klar fornemmelse af at akupunkturen virker på mig - og min gynækolog, som jeg er i behandling hos siger, at det skal jeg ENDELIG fortsætte med, netop fordi det bl.a. øger blodgennemstrømningen. Så når en gynækolog tror på kinesiske tricks, så gør jeg også :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft god erfaring med akupunktur.

Jeg brugte det blandt til at stabilisere min cyklus (gik fra at svinge mellem 13-20 dage til at ligge stabilt på 29 dage). Men det tog ca. 6 måneder før kroppen var helt indstillet.

Desuden hjalp akupunkturen til at skabe en tykkere slimhinde, øge blodgennemstrømningen og bare gøre kroppen parat til en graviditet. Fik det også som smertelindring ift. ægudtagning.

Hej louise. Jeg er ny her inde. Jeg er 40 år og min yngste er 12, vi har prøvet i snart 2 år uden resultat,har været til undersøgelser, alt normalt. Hvordan ved du at akupunktur hjalp på slimhinden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde blev gravid vha akupunktur, de havde forsøgt i 5 år og har den sødeste datter idag :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej louise. Jeg er ny her inde. Jeg er 40 år og min yngste er 12, vi har prøvet i snart 2 år uden resultat,har været til undersøgelser, alt normalt. Hvordan ved du at akupunktur hjalp på slimhinden?

Vi kunne simpelthen se resultatet på mine scanninger at min slimhinde blev tykkere for hver gang. Mine to første fryseforsøg blev aflyst fordi min slimhinde ikke ville blive tyk nok, men efter nogle måneder med akupunktur så vi resultatet. Det hænger nok også sammen med at min cyklus blev stabil. Men det hjalp i hvert fald betydeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER