Mortilde3

Sygehusvalg

9 indlæg i dette emne

Jeg er nu gravid for 4. gang og skal i næste uge til 1. lægetjek og skal jo i den forbindelse vælge sygehus.

Jeg har tidligere født på Skejby og i Randers. 1. gang i Randers var en rigtig god oplevelse og jeg havde det godt derefter, hvorfor jeg som den naturligste ting i verden valgt Randers da jeg skulle vælge 3. gang. Men denne gang var det ikke en særlig god oplevelse, jordemødrene der havde nat-tjansen tog mig ikke rigtig seriøst, og blev overrasket over hvor langt jeg var, og jeg fik ikke slået stigbøjler ud så lå og "skøjtede" rundt med fødderne, og hun ville ikke give mig den podendus som jeg bad om, og min mand skulle finde en anden jordemoder der kunne komme og nævne tiden for fødslen, samt han skulle hjælpe hende med at finde remedier i skabene.

Da jeg havde 2 mindre børn hjemme ville jeg rigtig gerne have en overnatning på patienthotellet og have lidt ro på. Men det fik vi ikke lov til, men min mand og jeg delte så en en-personers seng den nat på fødestuen og blev sendt hjem om morgnen. Dagen efter fik jeg feber pga. infektion, og det var ikke fedt at stå med to små børn og en nyfødt og så være så skidt. Øv!

Men derfor er jeg altså lidt i tvivl mht. om jeg vil vælge dem igen. Har hørt pæne ting om Viborg, men er der nogle derude der kender noget til enten Randers, Viborg og Aalborg Nord?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke født endnu, men skal føde på Aalborg Nord og synes de virker rigtig søde :) Har oprettet en tråd om Aalborg Nord på et tidspunkt, hvor de fleste der skrev, havde haft gode erfaringer. :) Dog tror jeg heller ikke at du får lov at komme på patienthotellet i Aalborg. Mig bekendt er det kun til førstegangsfødende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv, at du har haft en dårlig oplevelse 3. gang :(

Jeg skal for 3. gang snart(forhåbentlig) føde på Randers sygehus. Jeg har udelukkende haft positive oplevelser og vi har efter de to første gange herhjemme snakket om, hvor fantastiske og dygtige alle de jordemødre vi efterhånden har mødt har været.

Jeg tror dog ikke at man overnatter der udover 1. gang, med mindre der er noget som skal observeres.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på rundvisning på Viborg sygehus i sidste uge. Man får kun lov til at blive der eller på patienthospitaler som fleregangsfødende, hvis der er komplikationer eller der tidligere har været ammeproblemer.

Men har kun hørt godt om Viborg og de har nogle fine store fødestuer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ska føde i viborg.. har lige lant til viborg eller aalborg.. :rolleyes har kun hørt godt om det... har en svigerinde der har født der 4gange og hun har været rigtig tilfreds med det hver gang..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været rigtig glad for at føde i Viborg og skal snart igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal selv føde i Aalborg, men havde også valget mellem Randers og Aalborg. Randers fik i december en pris for deres nye familieafsnit :) Men ved ikke, om det er relevant og en mulighed når du er flergangsfødende :unsure Udfra hvad jeg har kunne finde, så er ophold på hospitalet/patienthotel forbeholdt førstegangsfødende og andre hvor der har været komplikationer med fødslen eller den lille efterfølgende.

Jeg valgte Aalborg, da jeg arbejder i Aalborg. Derudover var jeg bekymret for, at hvis jeg udviklede graviditetssukkersyge og havde valgt Randers, så skulle føde i Skejby fremfor Randers- det ville betyde en transport tid på 1 time og 10 min., mens det var 30 min. Til Randers. Ved Aalborg er der en transport tid på 40-50 min. - Og der skulle jeg ikke føde på et andet sygehus såfremt der skulle være graviditetssukkersyge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fødte i Viborg, og har udelukkende haft rigtig positive oplevelser der, så Viborg kan varmt anbefales.... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres besvarelser.

Jeg er hoppet på Viborg i første omgang, min læge sagde at jeg altid kunne ombestemme mig hvis det var, men nu kan jeg jo lige prøve at se hvordan stedet er når jeg skal ind og have nf-skanningen, og så tager jeg den derfra...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER