SoBa

klapvogn?

12 indlæg i dette emne

Hejsa

Som overskriften siger har jeg et spørgsmål vedr. klapogn.

Vi har en Emmaljunga big star supreme.... og en lille baby på 5 mnd.

Efterhånden begynder alle omkring mig at tale om klapvogne- og her komemr jeg i tvivl.... hvornår skal man have en klapvogn? Hvor meget bruger man sådan en? og hvor længe?

Lige nu elsker hun at både ligge og kigge i barnevognen, sidde op og kigge samt sove i den. Eftersom den har stort liggemål, forestiller jeg mig, at hun kan bruge den ihvertfald ti hun er 1 1/2 år.... men hvornår/hvorfor skal jeg så have en klapvogn? Og hvor længe bruger man en sådan, inden man f.eks (hvis man gør) "bare " gør brug af en paraplyklapvogn til at hente og bringe?

hm... er i syv sind om jeg skal købe en emmeljunga klapvogn?

HÅber I kloge hoveder kan bidrage med råd og tips som altid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har brugt udelukkende klapvogn fra ungerne var ca 6-7 mrd gamle men kender da flere der kun har brugt barnevogn også når ungerne var 2.5 ca så er de gået over til paraply klapvogn til små ture så tror det er meget forskelligt hva man er til

Grunden til jeg gik over til klapvogn var at jeg synes den var pænere en min barnevogn ;) jeps totalt åndssvagt denne gang køber vi så en ny barnevogn og regner med at bruge den til hvertifald 1,5

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en klapvogn, fordi barnevognen ikke kan vaere i min bil, hvis jeg vil ud med poden... deri kan liften ogsaa staa, saa det bliver en slags kombi indtil liften bliver for lille og jeg tror vi kommer til at bruge den meget og saa have den store barnevogn som sovevogn og vogn til landsbybrug :)

EDIT: Det er forresten en roed Teutonia Mistral DK, som vi har koebt brugt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vi har fra ungerne var ca 1 år skiftet mellem barnevogn og klapvogn at efter hvad vi skulle. Men har vi skullet noget hvor vi vidste de sku sove til middag så har vi taget barnevogn med.

Jeg tror godt vi ku have undværet klapvogn og kun brugt barnevogn indtil de var ihvertfald 2,5 år. Men klapvogn fulder mindre i bilen.

Og så lige til det med liggemålet så er de som regel meget over 1,5 år før de er vokset ud af så stor en barnevogn vpees har kunnet ligge deri indtil de næsten var tre dog med let bøjede ben.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elias er 16 måneder nu og vi har først lige bestilt vores klapvogn - også en Emmaljunga ligesom vores barnevogn og jeg glæder mig SÅ meget til at den kommer hjem for jeg synes efterhånden at barnevognen er ved at være stor at slæbe rundt på også når han gerne vil gå ved siden af... Det er forresten en Nitro City vi har bestilt... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica fylder snart et år, og vi har stort set kun brugt klapvogn til hende. Den fylder meget mindre, både i bilen men også at gå med, så det er stort set kun herhjemme vi bruger barnevognen, vi gider ikke slæbe den med, da klapvognen klarer jobbet meget bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Behovet for en klapvogn er vist meget individuel, man behøver bestemt ikke ligge formuer i en klapvogn hvis man er i tvivl om, om den er nødvendig.

Vi har lige fået én af svigerforældrene, en rigtig fin stor basson (tror jeg det staves) den kan man sagtens bruge slee bee posen i så hun kan tage en enkelt lur deri hvis vi er på tur. Men den vil hovedsageligt blive brugt på ture fx til stranden, i skoven, zoo, på markeder, i sommerhus m.m. fordi den er mindre end barnevognen.

Havde vi ikke fået klapvognen ved jeg faktisk ikke om vi overhovedet ville bruge så mange penge på en.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig brugt klapvogn særlig meget selvom vi har haft flere varianter :)

Jeg elsker barnevogne: stort liggemål, god plads til bebs og masser af plads til shopping nede under :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica fylder snart et år, og vi har stort set kun brugt klapvogn til hende. Den fylder meget mindre, både i bilen men også at gå med, så det er stort set kun herhjemme vi bruger barnevognen, vi gider ikke slæbe den med, da klapvognen klarer jobbet meget bedre :)

Sådan er det også herhjemme...... Vi har en NUNA PEPP, og den er simpelthen så handy at have med rundt, så vi har kun yderst sjældent barnevognen med! :)

Vi startede med at bruge den da Marlon var knapt et halvt år mener jeg, og bruger den stadig flittigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan er det også herhjemme...... Vi har en NUNA PEPP, og den er simpelthen så handy at have med rundt, så vi har kun yderst sjældent barnevognen med! :)

Vi startede med at bruge den da Marlon var knapt et halvt år mener jeg, og bruger den stadig flittigt :)

Ihh, har saadan luret paa den Nuna Pepp, men der er lidt for lidt taerraen over den, hvis vi skal rundt i det naerlokale. Nu blev det saa en Teutonia, som heller ikke er kaempe som sammenklappet og den er der mere tearren over - hvem ved om jeg en dag koeber en Nuna Pepp, bare fordi wink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige købt klapvogn nu her, Silje er kun 4 måneder, så det var ikke fordi det var strængt nødvendigt... Men grunden til vi købte den er at en klapvogn er mere handy end en barnevogn og fylder meget mindre, så da vi skulle på ferie invisterede vi i sådan en :whistling Vi er bare såå glade for den og har allerede brugt den meget... Det man skal være opmærksom på hvis den skal bruges til nogen så små er at ryggen kan lægges helt ned :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde også en Emmaljuga Big Star Supreme som dig. Da Leo var ca. 1 år købte vi en klapvogn, som var en City Elite.

En model hvor du kan lægge rygsædet ned til næsten vandret position. Den blev meget hurtigt en erstatning for barnevognen, fordi den var så nem at komme omkring med og fordi Leo sov lige så godt i den som i barnevognen. Så vi har brugt vores klapvogn rigtigt meget - både til ture og lure.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER