Malene84

Valg af prævention

5 indlæg i dette emne

Hvad har I valgt af prævention efter fødslen? Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg vil og hvad der er bedst. Det er jo meningen, man skal tale med lægen om det ved 8 ugers-tjekket, men det gjorde vi slet ikke dengang.

Vi bruger kondom nu, men jeg tænker både i p-piller (som før, selvom det er lidt irriterende med en pille hver dag) eller at prøve en spiral. Men jeg ved ikke rigtig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bruger p-piller som før. Og det er jeg rigtig glad for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger minipiller i øjeblikket fordi jeg stadig ammer.

Jeg vil gerne tilbage på p-piller i stedet når jeg ikke ammer længere. Jeg er træt af at tage pillen på samme tid hver dag. Jeg har også overvejet en spiral men det bliver nok først når efter nr. 2.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger også kondom.. og forsætter højst sandsynligt med det til vi engang skal have nr. 2 :glad

Selvom det er lidt træls under akten, så hellere det end at satse.

Jeg vil ikke på piller, da jeg før har set hvad hormonerne kan skabe af ubalance i min krop - samt risikoen for diverse gener/sygdomme..

Jeg har dog tænkt på spiral - men først når vi ikke skal have flere børn, da det vist anbefales at spiralen sidder min. 2 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har jo desværre ikke brug for prævention, men hvis vi havde, ville jeg vælge p-piller igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER