TroldeMor

Meget specielle/unikke navne - Opdateret liste i #1

369 indlæg i dette emne

Jeg havde engang en lærer hvis ene søn hed Bue. Men igen det jo op til forældrende hvad deres børn skal hedde, men nogle gange tænker jeg da også lidt, at man også burde tænke sig om og vælge et navn der i det hele taget er både muligt for barnet selv at lære at udtale som hvis andre skal henvende sig til barnet og udtale det korrekt. Men det jo igen en smagssag.

Min mor ex. Har et engelsk navn til trods for hun er pære dansk, og jeg har endnu ikke mødt nogle der hedder det samme som hende, selvom jeg ved der findes andre med det navn. Men igen synes jeg heller ikke man høre det så tit mere herhjemme i Danmark. Går man ex. som jeg har gjort lidt i, slægtforskning- så var der langt flere dengang der hed det og andre mærkelig navne. Stødte engang på et mandenavn Klemmen- Det undrede jeg mig lidt over for det kan jo betyde klemmen- altså tøjklemmen. Men udtalt anderledes bliver det jo et navn.

Men for at vende tilbage til min mor -

Min mor hedder Jill. Som ofte er blevet til jiell- juiell m.m Og har hørt folk nærmest slår knude på tungen for at udtale hendes navn korrekt eller lige beder en om at gentage det, fordi de ikke helt fik fat i det første gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mor havde en bekendt som hed/hedder: SKAT (en dreng)!!! :rolleyes

Der er un 4 som hedder det i DK i 2008.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor havde en bekendt som hed/hedder: SKAT (en dreng)!!! :rolleyes

Der er un 4 som hedder det i DK i 2008.

Ha ha :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så kender jeg en, der søgte om hendes datter måtte få lov til, at hedde Rhododendronbusk - hvilket hun fik et nej til ;)

Kunne hun da så ikke nøjes med Rhododendron uden 'busk' til sidst!? :blink

Ha ha ha :lol

Ja, jeg tænker da også at hun skulle have droppet busk. Så var det måske blevet godkendt? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til Sankt hans halløj igår, der var en 1 årig pige der hed Franka-Loah????!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den "historie" med "busk" navnet, var i et af bladene fra babysam, om navne der (HELDIGVIS) var blevet afvist..

Kom da lige til at tænke på min bonusfar hedder:

Donald

Og nej: Det udtales PÆREDANSK.. Lidt sjovt, fordi min mor hedder Jenny - og det udtaler alle i familien engelsk :whistling

Rigtig mange udtaler min bonusfars navn på engelsk, og jeg synes også det var svært i starten ikke at gøre det - Men synes faktisk det er tusind gange pænere på dansk nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den "historie" med "busk" navnet, var i et af bladene fra babysam, om navne der (HELDIGVIS) var blevet afvist..

Kom da lige til at tænke på min bonusfar hedder:

Donald

Og nej: Det udtales PÆREDANSK.. Lidt sjovt, fordi min mor hedder Jenny - og det udtaler alle i familien engelsk :whistling

Rigtig mange udtaler min bonusfars navn på engelsk, og jeg synes også det var svært i starten ikke at gøre det - Men synes faktisk det er tusind gange pænere på dansk nu :)

det er sjovt som folk bare vil udtale navne forkert <_<

Min mor hedder Renata, men de fleste udtaler det Renate, altså med e på enden re-na-de. Jeg har mange gange sagt at det er Re-na-ta :P synes det er et rigtig smukt navn (også sammen med hendes mellemnavn som er Eugenia :biglove )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En ven af familien hedder Ronald

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ea

Jeg ved navnet ikke er specielt, men jeg var sikker på de sagde forkert, første gang jeg hørte det og synes stadig det er underligt :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Irma.

Altså man ved jo godt at det også er et rigtigt navn. Men jeg synes alligevel det var lidt mærkeligt da jeg mødte en lille pige med navnet forleden. Når jeg tænker over det er det måske slet ikke så slemt, det er bare fordi man forbinder det 100% med ja... IRMA :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til Sankt hans halløj igår, der var en 1 årig pige der hed Franka-Loah????!!!!

Ej!! :blink:blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn går i vuggestue med en pige der hedder Snow :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Teito (dreng)

Kastanje (pige- en fra mgp)

Vitus (dreng)

Melvina (pige)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er sjovt som folk bare vil udtale navne forkert <_<

Min mor hedder Renata, men de fleste udtaler det Renate, altså med e på enden re-na-de. Jeg har mange gange sagt at det er Re-na-ta :P synes det er et rigtig smukt navn (også sammen med hendes mellemnavn som er Eugenia :biglove )

ej Renata Eugenia :7himmel Det er et smukt navn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, ved godt det er ret off topic.. Men det var lige det med navne udtale osv..

Da min kæreste og jeg holdt fødselsdag, bestilte vi en kagemand. På den skulle der står "Christian og Gitte" (Fordi det hedder vi jo! :rolleyes )

Min kæreste bestiller den, og jeg hører godt han siger "gitte.. Nej med G - Ikke D!"

Da vi henter kagemanden står der..

"Christian og Gidde" :blink

Bageren synes godt nok også det var en underlig måde at stave det på, men det var det der var skreve tpå bestillingssedlen :lolhit

Han skyndte sig dog at rette det, så det var en fin kage - Med ekstra marzipaaaan :biglove

:btopic :btopic :btopic

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, ved godt det er ret off topic.. Men det var lige det med navne udtale osv..

Da min kæreste og jeg holdt fødselsdag, bestilte vi en kagemand. På den skulle der står "Christian og Gitte" (Fordi det hedder vi jo! :rolleyes )

Min kæreste bestiller den, og jeg hører godt han siger "gitte.. Nej med G - Ikke D!"

Da vi henter kagemanden står der..

"Christian og Gidde" :blink

Bageren synes godt nok også det var en underlig måde at stave det på, men det var det der var skreve tpå bestillingssedlen :lolhit

Han skyndte sig dog at rette det, så det var en fin kage - Med ekstra marzipaaaan :biglove

:btopic :btopic :btopic

FJOLS! :D Godt det blev reddet - ekstra marcipan er ikke så dårligt endda :P

Mht. Udtale af navne, så hedder min søster Tina- dansk og nemt :) Men stort set hele familien kalder hende Tinna- nøj hvor får det mig til at stampe i gulvet :rolleyes Hun hedder TI-NA, ikke TIN-NA! ;) Måske derfor vi ved, at vi kommer til at kæmpe en kamp, hvis vi får en pige- vores navne er ikke "hver mands navne" :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

FJOLS! :D Godt det blev reddet - ekstra marcipan er ikke så dårligt endda :P

Mht. Udtale af navne, så hedder min søster Tina- dansk og nemt :) Men stort set hele familien kalder hende Tinna- nøj hvor får det mig til at stampe i gulvet :rolleyes Hun hedder TI-NA, ikke TIN-NA! ;) Måske derfor vi ved, at vi kommer til at kæmpe en kamp, hvis vi får en pige- vores navne er ikke "hver mands navne" :whistling

Ha ha :D

Men handler det ikke om hvor i landet man kommer fra? Jeg har en veninde, der hedder Tina, men alle jeg kender inkl. hende selv udtaler det "Tinna". Min mor der er fra jylland er den eneste, der kalder hende "Tiina" :)

Jeg hedder Maria og udtaler det selv Ma-ri-a, men min familie i jylland siger Ma-ria (blødt i).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

FJOLS! :D Godt det blev reddet - ekstra marcipan er ikke så dårligt endda :P

Mht. Udtale af navne, så hedder min søster Tina- dansk og nemt :) Men stort set hele familien kalder hende Tinna- nøj hvor får det mig til at stampe i gulvet :rolleyes Hun hedder TI-NA, ikke TIN-NA! ;) Måske derfor vi ved, at vi kommer til at kæmpe en kamp, hvis vi får en pige- vores navne er ikke "hver mands navne" :whistling

Haha, jeg hedder Christina, og jeg har det lige omvendt...... Jeg får grå hår når nogen udtaler mit navn Christi(iiiiiii)na (altså med ti-na til sidst)....... Det udtales Christina (altså med tin-na til sidst) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, jeg hedder Christina, og jeg har det lige omvendt...... Jeg får grå hår når nogen udtaler mit navn Christi(iiiiiii)na (altså med ti-na til sidst)....... Det udtales Christina (altså med tin-na til sidst) :D

:D Jeg siger faktisk Christinna - måtte lige lave en test :D

Det bliver sjovt nok ikke til ChrisTIna :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha :D

Men handler det ikke om hvor i landet man kommer fra? Jeg har en veninde, der hedder Tina, men alle jeg kender inkl. hende selv udtaler det "Tinna". Min mor der er fra jylland er den eneste, der kalder hende "Tiina" :)

Jeg hedder Maria og udtaler det selv Ma-ri-a, men min familie i jylland siger Ma-ria (blødt i).

Det er da garanteret derfor- altså hvor i landet man er fra :P Men... Vi er en stor flok jyder- og de siger sgu stadig Tinna hele kylleret :D Pånær os tættest på hende- og dem hvor jeg har rettet udtalen :P Jeg arbejder også med en, hun hedder Tinna- og hun får pip af Tina, som næsten alle på jobbet kalder hende :rolleyes

Hehe.. Og vi undre os over, at det er svært at finde navne til de små :rolleyes :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal ikke lede så langt ude..

Mit eget, Charite (udtales Sjarit), som er fra græsk mytologi.

Og min søsters, Chelina, som min far står bag, og indspirationen har han fundet fra Che Guevara og Lenin (gæt hvor min far ligger henne politisk! Haha.)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn hedder (Johan) Emilius til fornavn :loveshower og så kender jeg en dreng som hedder Rose til efternavn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dreng: Rudolf

Pige: Zenia

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dreng: Rudolf

Pige: Zenia

En af mine tidligere bedste venner hedder Rudolf.. Det er bare så sødt :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, jeg hedder Christina, og jeg har det lige omvendt...... Jeg får grå hår når nogen udtaler mit navn Christi(iiiiiii)na (altså med ti-na til sidst)....... Det udtales Christina (altså med tin-na til sidst) :D

Åh, hvor jeg kender det! (hvis du erstatter "chris" med "be") Jeg haaader, når folk siger Beti(iii)na. Jeg kan slet ikke have det :bask

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER