Guest

at blive lidt for optaget af en bog

18 indlæg i dette emne

Jeg har længe været i gang med jordens børn serien. Læste de to først ret hurtigt og lige efter hinanden, mens 3´eren har taget mig noget længere tid om at komme igennem. Jeg havde vel læst 1/3 af den, og så lagt den fra mig, for nu at få læst det sidste.

Men jeg er simpelthen så opslugt af den bog, at jeg græder med personerne, og lige nu må jeg vist ligge den fra mig igen, for jeg kan slet ikke holde ud, hvis hovedpersonen skulle vælge den forkerte...

Den påvirker mig virkelig meget, lang mere end jeg troede, og nu har jeg tudet 3 gange de sidste par timer mens jeg læse i den, fordi de misforståelser der sker i handlingen, bare gør så ondt...

Har nogle af i andre oplevet noget lignende???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er typen, der lever mig fuldstændigt ind i en bog, når først jeg læser den. Selv når jeg har lagt den fra mig, sidder den i mig.

Sidst jeg oplevede det var med HUnger Games bøgerne. Jeg kunne ligge vågen om natten og spekulere over, hvad hun nu skulle gøre, eller om det og det skete. Jeg kan være ked af det det halve af dagen, hvis der virkelig sker noget sørgeligt, eller boble af glæde, hvis der sker noget godt.

Men jeg er også typen, der kan glemme, at jeg sidder i en biograf, hvis filmen er virkelig spændende :whistlingrolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja... læser aldrig når manden er i nærheden, for han driller mig :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også sådan en der bliver helt opslugt af bøger..

Tror det vildeste jeg har oplevet, var da mig og min søster læste H.P - både da Sirius, Dobby og Dombledore døde - Er du færdig, vi måtte blive på vores værelser, til den anden havde læst dertil fordi vi begge stortudede :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha jeg er fuldstændig magen til :rolleyes bliver også totalt opslugt af nogen bøger (hvis de er gode altså) og så kan jeg ikke lægge den fra mig. Har præsteret at sidde 5 dage i streg i sofaen/sengen og bare læse. Det eneste jeg rejste mig for var at gå på toilettet og i køkkenet efter mad (og det gik tjept tjept, for jeg skulle skynde mig tilbage til bogen!). Søvn fik jeg ikke meget af, men faldt som regel bare i søvn henover bogen eller ved siden af den.

Og det er bare SÅ træls når man så stortuder imens man læser, for så kan jeg jo ikke se bogstaverne mere!! :lolhit

Jeg er bl.a. blevet opslugt af twilight, harry potter, jordens søjler, hulebjørnens klan-serien, vandrende sjæle (the host), osv osv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Harry Potter bøgerne fik taget på mig. Jeg åndede og levede for HP. Den dag i dag, går jeg med en konstant indre sorg øver at det er slut. Jeg skal bare tænke på det, og så får jeg ondt i maven og føler mig tom..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Harry Potter bøgerne fik taget på mig. Jeg åndede og levede for HP. Den dag i dag, går jeg med en konstant indre sorg øver at det er slut. Jeg skal bare tænke på det, og så får jeg ondt i maven og føler mig tom..

Kender godt den følelse.. det var også virkelig hårdt for mig da den sluttede. Det eneste der virkede for mig var at finde en ny historie jeg kunne kaste mig over, som kunne fange mig på samme måde, men synes det kan være rigtig svært at finde dem. Og så slutter de jo alle desværre igen :rolleyes og så er man lige vidt.

De seneste bøger jeg læste, som jeg blev rigtig glade for var Valhalla bøgerne - Freja, Idun og Saga. En historie om kærlighed, had, kvinde- og manderoller, mord, voldtægt og krig - og krydret med lidt magi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stieg Larsson bøgerne har fanget mig fuldstændig... Mænd der hedder kvinder tog ikke ret lang tid for mig at læse... Pigen der legede med ilden var tilgængelig noget sværre at komme igennem, synes den var rimelig kedelig...Men 3 den fløj jeg også lige igennem... Synes de er helt fantastiske...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Joeh, jeg kan også blive ret påvirket af bøger, jeg læser dog ikke så meget de bøger, hvor man sådan "føler med" personerne. Tilgengæld læste jeg en stor del af "American Psycho" ved siden af toilettet fordi jeg hele tiden var ved at kaste op over de groteske detaljer :rolleyes

Og så får jeg totalt latterkramper af at læse Nynnes dagbog (de tidlige bøger). :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Harry Potter bøgerne fik taget på mig. Jeg åndede og levede for HP. Den dag i dag, går jeg med en konstant indre sorg øver at det er slut. Jeg skal bare tænke på det, og så får jeg ondt i maven og føler mig tom..

:ditto nøj hvor har jeg vrælet når jeg har læst de bøger :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender godt den følelse.. det var også virkelig hårdt for mig da den sluttede. Det eneste der virkede for mig var at finde en ny historie jeg kunne kaste mig over, som kunne fange mig på samme måde, men synes det kan være rigtig svært at finde dem. Og så slutter de jo alle desværre igen :rolleyes og så er man lige vidt.

De seneste bøger jeg læste, som jeg blev rigtig glade for var Valhalla bøgerne - Freja, Idun og Saga. En historie om kærlighed, had, kvinde- og manderoller, mord, voldtægt og krig - og krydret med lidt magi.

Havde det på præcis samme måde. Har taget mig selv i at tænke at det var øv, at Hogwarts ikke fandtes i virkeligheden :lolhit

Men jeg var ikke særlig gammel, da jeg fik min første Harry Potter-bog og var bare fanget fra dag 1 af. Jeg er hurtiglæser, så har gnasket mig igennem bøgerne rigtig mange gange på ingen tid.

Harry Potter og Dødregalierne vandt jeg gennem Gyldendal og fik dem 14 dage, før de overhovedet udkom. Om jeg var stolt - det kan du tro! (og scorede temmelig mange penge, da jeg solgte den ene (fik to bøger tilsendt) til overpris til en veninde :whistling ) haha

Men de Valhalla-bøger der; hvem har skrevet dem? Det lyder til at være noget lige for mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde det på præcis samme måde. Har taget mig selv i at tænke at det var øv, at Hogwarts ikke fandtes i virkeligheden :lolhit

Men jeg var ikke særlig gammel, da jeg fik min første Harry Potter-bog og var bare fanget fra dag 1 af. Jeg er hurtiglæser, så har gnasket mig igennem bøgerne rigtig mange gange på ingen tid.

Harry Potter og Dødregalierne vandt jeg gennem Gyldendal og fik dem 14 dage, før de overhovedet udkom. Om jeg var stolt - det kan du tro! (og scorede temmelig mange penge, da jeg solgte den ene (fik to bøger tilsendt) til overpris til en veninde :whistling ) haha

Men de Valhalla-bøger der; hvem har skrevet dem? Det lyder til at være noget lige for mig!

Min kæreste var ved at falde BAGOVER da vi flyttede sammen.. Min hp-bog "samling" bestod jo af:

Engelsk paperback

Engelsk hardback

Dansk paperback

Dansk hardback

også "kassen" med dem alle :whistling Er du tosset, han var helt mundlam, over jeg havde "brugt så mange penge på bøger.. OGSÅ DE SAMME BØGER" :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste var ved at falde BAGOVER da vi flyttede sammen.. Min hp-bog "samling" bestod jo af:

Engelsk paperback

Engelsk hardback

Dansk paperback

Dansk hardback

også "kassen" med dem alle :whistling Er du tosset, han var helt mundlam, over jeg havde "brugt så mange penge på bøger.. OGSÅ DE SAMME BØGER" :whistling

Haha.. Jeg har hele serien på dansk, 1-5 på engelsk og 1-3 på tysk. Har bare aldrig få taget mig sammen til at købe resten - men det skal helt klart snart gøres :whistling

Jeg har dog kun hardback-bøger, bortset fra 7'eren, der er paperback. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde det på præcis samme måde. Har taget mig selv i at tænke at det var øv, at Hogwarts ikke fandtes i virkeligheden :lolhit

Men jeg var ikke særlig gammel, da jeg fik min første Harry Potter-bog og var bare fanget fra dag 1 af. Jeg er hurtiglæser, så har gnasket mig igennem bøgerne rigtig mange gange på ingen tid.

Harry Potter og Dødregalierne vandt jeg gennem Gyldendal og fik dem 14 dage, før de overhovedet udkom. Om jeg var stolt - det kan du tro! (og scorede temmelig mange penge, da jeg solgte den ene (fik to bøger tilsendt) til overpris til en veninde :whistling ) haha

Men de Valhalla-bøger der; hvem har skrevet dem? Det lyder til at være noget lige for mig!

De er af Johanne Hildebrandt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er typen, der lever mig fuldstændigt ind i en bog, når først jeg læser den. Selv når jeg har lagt den fra mig, sidder den i mig.

Sidst jeg oplevede det var med HUnger Games bøgerne. Jeg kunne ligge vågen om natten og spekulere over, hvad hun nu skulle gøre, eller om det og det skete. Jeg kan være ked af det det halve af dagen, hvis der virkelig sker noget sørgeligt, eller boble af glæde, hvis der sker noget godt.

Men jeg er også typen, der kan glemme, at jeg sidder i en biograf, hvis filmen er virkelig spændende :whistlingrolleyes

:ditto

Specielt med Hunger Games og Twilight bøgerne forsvinder jeg ind i min egen verden.

Lige pt læser jeg en del historiske bøger om Auschwitz og Holocaust. Sidder og tuder konstant fordi jeg kan genkende beskrivelserne fra min mormors fortællinger derfra plus vores egen tur derned.

Kan anbefale Pigen fra Auschwitz som er en sand historie samt Pigen i den røde frakke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Harry Potter bøgerne fik taget på mig. Jeg åndede og levede for HP. Den dag i dag, går jeg med en konstant indre sorg øver at det er slut. Jeg skal bare tænke på det, og så får jeg ondt i maven og føler mig tom..

:ditto Jeg stortudede, da jeg sluttede den sidste bog, og der bare ikke var mere HP. Jeg levede for den bog, skrev flere 1000 indlæg på harry potter forums, havde hele min ene væg på mit teenageværelse som en stor HP-scrapbook og farvede en overgang mit hår weasley-rødt. Det var lidt crazy. :whistling

Har faktisk et fuldt HP kostume med tryllestav, tørklæde, sko, nederdel, kappe you name it. Det er godt brugt, både til filmpræmiere, kostumefester, og også da jeg var med til at udgive 7'eren i Arnold Busck.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg var også fanget af valhalla serien, men fik aldrig læst Saga :( men jeg syntes det tog lidt tid inden Freja fangede. Syntes ikke sproget var så let fornøjelig i starten. Men fantastisk serie ikke desto mindre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

eeeeeeeeeeelsker de bøger!!!!

jeg har kun tudet til "husk mig".

men jeg kan sagtens leve mig ind i bøgerne og glemme tid og sted, og gerne liiige skal ha 3 sider mere, 1 kapitel mere og er nødt til at tvinge mig til at gå i seng..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER