Pumpkins

Når søster flytter hjemmefra

37 indlæg i dette emne

Min lillesøster bliver snart student, og har planer om snart at flytte hjemme fra. Jeg er derfor ved at lave hende en mappe med alle de gode råd, opskrifter, regler mm. jeg ville ønske jeg havde vidst, da jeg flyttede hjemme fra.

Det er tips som hvordan man afkalker en kaffemaskine til at få overblik over forsikringer mm. Mappen er ment som en håndbog hun kan slå op i.

Har i nogle ting, som er super gode at få med? :help

Alle ideer modtages med kyshånd :kiss :tak

Emnerne er

-Rengøring

-madlavning

-Økonomi

-At flytte

-indretning

-diverse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke en god ide :super

- Hvordan man skifter en sikring

- Hvordan man ordner et stoppet toilet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en god ide :super

- Hvordan man skifter en sikring

- Hvordan man ordner et stoppet toilet

:loveshower

Dem havde jeg slet ikke tænkt på. De er hermed kommet på listen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mad - "nemme" spareråd, og nemme/billige opskrifter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvormange mænd man må duske, etik og regler bodega regler osv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvormange mænd man må duske, etik og regler bodega regler osv

:lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mad - "nemme" spareråd, og nemme/billige opskrifter.

Super. De er også med :super

Hvormange mænd man må duske, etik og regler bodega regler osv

jeg er ikke sikker på at jeg ved hvad du taler om, når du skriver "duske" og "bodega" - Det er altså min lillesøster vi snakker om. :blink

Hun er ung og uskyldig :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan man får diverse pletter af tøjet..

Men der findes en bog der hedder noget med at flytte hjemmefra.. Måske den var noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan man får diverse pletter af tøjet..

Men der findes en bog der hedder noget med at flytte hjemmefra.. Måske den var noget?

Super med en pletfjerningsguide :)

Er egentlig godt klar over, at der findes en masse gode bøger om emnet, og det ville nok være en del nemmere at købe sådan en

Ideen var til at starte med, at jeg ville skrive de råd jeg selv manglede den gang ned, og så har det bredt sig lidt. Jeg køber hende også en "rigtig" gave, men ville også gerne give hende noget mere personligt med på vejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super med en pletfjerningsguide :)

Er egentlig godt klar over, at der findes en masse gode bøger om emnet, og det ville nok være en del nemmere at købe sådan en

Ideen var til at starte med, at jeg ville skrive de råd jeg selv manglede den gang ned, og så har det bredt sig lidt. Jeg køber hende også en "rigtig" gave, men ville også gerne give hende noget mere personligt med på vejen.

Synes det er en rigtig god ide :)

Evt kan du også lave en slags liste med numre der er gode at have? Vagtlæge, tandlæge osv?

Og en liste med "hvem ringer du til hvis.." fx hvis computeren ikke virker, eller man ikke kan finde ud af at få det til at virke med sikringerne osv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er en rigtig god ide :)

Evt kan du også lave en slags liste med numre der er gode at have? Vagtlæge, tandlæge osv?

Og en liste med "hvem ringer du til hvis.." fx hvis computeren ikke virker, eller man ikke kan finde ud af at få det til at virke med sikringerne osv...

Uh, den kommer også på!

Hvor er i gode :lovebk :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad man gør hvis røgalarmen bipper kl lort om natten, og når man brænder ting på.

Jeg ville også ønske jeg vidste hvordan man laver en god sovs.

Nemme forretter til når man får gæster.

-tun mouse

-rejecocktail

-lakseroulade

M.m.

Gode hjemmesider til regler, paragraffer osv

Hvordan man lægger et budget og får så meget som muligt til at køre over betalings service. (vedlæg måske nogle budget skemaer som du sikkert kan få gratis i banken)

Hvordan man tilmelder sms service med konto bevægelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad man gør hvis røgalarmen bipper kl lort om natten, og når man brænder ting på.

Jeg ville også ønske jeg vidste hvordan man laver en god sovs.

Nemme forretter til når man får gæster.

-tun mouse

-rejecocktail

-lakseroulade

M.m.

Gode hjemmesider til regler, paragraffer osv

Hvordan man lægger et budget og får så meget som muligt til at køre over betalings service. (vedlæg måske nogle budget skemaer som du sikkert kan få gratis i banken)

Hvordan man tilmelder sms service med konto bevægelser.

:loveshower gode forslag.. må vist forbi banken efter skemaer :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super med en pletfjerningsguide :)

Er egentlig godt klar over, at der findes en masse gode bøger om emnet, og det ville nok være en del nemmere at købe sådan en

Ideen var til at starte med, at jeg ville skrive de råd jeg selv manglede den gang ned, og så har det bredt sig lidt. Jeg køber hende også en "rigtig" gave, men ville også gerne give hende noget mere personligt med på vejen.

Det var også mere som en mulighed for at få lidt inspiration :)

Hvis du har netbank ligger der højst sandsynligt et budgetskema med formler derinde du kan printe ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var også mere som en mulighed for at få lidt inspiration :)

Hvis du har netbank ligger der højst sandsynligt et budgetskema med formler derinde du kan printe ud.

Ah, okay :)

Tror jeg vil prøve netbank så. Det er da lidt nemmere :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah, okay :)

Tror jeg vil prøve netbank så. Det er da lidt nemmere :super

ellers har jeg et fra min bank jeg man maile til dig hvis det er du ikke finder noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har egentlig ikke nogle ideer ud over dem der er nævnt, men ville bare sige at jeg ville ønske at jeg havde en søster, som havde lavet sådan en mappe til mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jyske Bank har en Flytte hjemmefra pakke, hvor der er en del af de der gode råd - også om økonomi. Der er også budgetskema og den slags, så vidt jeg husker.

EDIT: ellerrr...måske er det i en anden pakke der er budget....Kig derinde, der er vist sådan en om at spare penge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ellers har jeg et fra min bank jeg man maile til dig hvis det er du ikke finder noget :)

Tak. Kan sende dig en PM, hvis det bliver aktuelt :)

Har egentlig ikke nogle ideer ud over dem der er nævnt, men ville bare sige at jeg ville ønske at jeg havde en søster, som havde lavet sådan en mappe til mig!

Ih, takker. :wub

Jyske Bank har en Flytte hjemmefra pakke, hvor der er en del af de der gode råd - også om økonomi. Der er også budgetskema og den slags, så vidt jeg husker.EDIT: ellerrr...måske er det i en anden pakke der er budget....Kig derinde, der er vist sådan en om at spare penge.

Der må jeg forbi så. :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke lige nogle gode råd, men vil da super gerne se den mappe bagefter, hvis jeg må? :whistling

Kunne være der var lidt gode råd til en ung studerende i almindelighed ;) hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke lige nogle gode råd, men vil da super gerne se den mappe bagefter, hvis jeg må? :whistling

Kunne være der var lidt gode råd til en ung studerende i almindelighed ;) hehe

Kan da nok godt ligge nogle billeder op, når den er ved at være færdig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super god ide :loveshower Kan desværre ikke lige komme på noget pt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er ikke sikker på at jeg ved hvad du taler om, når du skriver "duske" og "bodega" - Det er altså min lillesøster vi snakker om. :blink

Hun er ung og uskyldig :7himmel

Nå for pokker da, men det er jo der hun skal have en guide så hun ikke kommer i fordærv :-))))))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oekonomi - altid at have en buffer til uforudsetegood20luck.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom til at tænke på noget; husk endelig at skrive lidt om licensen. At det skal betales, hvis bare man har et fjernsyn eller smartphone. Uanset om man bruger internet, eller ej. Og reglerne med hvor længe der højst må gå før man tilmelder sig licensen, efter man er flyttet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER