FrejaogOliver

Linea Nigra - men ikke gravid?

41 indlæg i dette emne

Hej piger :)

Nu har jeg kigget mig lidt omkring, og det er skønt at se, at i støtter så meget op om hinanden. Super lækkert! :respekt !

Jeg er så nået dertil, hvor jeg pludselig selv står med et spørgsmål og tusind tanker.

Jeg er en pige på 20 år og min kæreste er 27. Vi har et super forhold, og har tænkt os at smide p-pillerne og forsøge at lave en bette jen, fra september-oktober i år. Så jeg er egentlig bare herinde nu, fordi jeg glæder mig til det bliver min tur, og så er det jo altid dejligt at være i "nærheden" af andre i samme situation. :)

Men så her fra denne cyklus, altså sidst jeg fik min menstruation, gik der præcis 14 dage, så begyndte brunt udflåd (som jeg aldrig har oplevet før, men ved er normalt)og senere lyserødt slim/blod i et par dage.

Jeg tænkte ikke videre over det andet end, at det muligvis var fordi jeg ugen inden havde glemt en eneklt p-pille (har aldrig før glemt en p-pille, tager dem til punkt og prikke).Men vi :hump op til flere gange om dagen, (man skal vel øve sig ;)), så hvis jeg nu har fået ÆL pga. glemt pille, har vi jo nok ramt.

Hmm.. og nu er der så også dukket en lodret streg op på min mave, som ligner en svag linea nigra. Opdagede den igår og her til morgen var den så blevet tydeligere. Mine brystvorter er også blevet ømme og meget mørkere, nærmest lilla/blå, og har fået meget tydelige blodårer på mine fine små bryster.

Nå ja, så har jeg fået et kokus-flip, kan normalt ikke fordrage kokus, men igår aftes måtte jeg til tanken og købe bounty! - og hvor smagte det bare fantastisk :lol

Tror ikke jeg er gravid, da der kom brun snask, som min kæreste kalder det. - men ville da ikke gøre noget, hvis jeg nu er ;)

Hvad tror i er grunden til, at min krop pludselig reagerer så mærkeligt?

Kan hormonerne i p-pillerne pludselig påvirke kroppen anderledes end de plejer?

Har i oplevet pludselig at få linea nigra, selvom i ikke var gravide? Eller oplevet den før i kunne teste?

Har lige vedhæftet et billede af mavsen med stregen. Stregen er ikke så tydelig, men dog tydeligere i virkeligheden.

Håber og glæder mig til jeres svar :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan ikke se noget billede... :)

Men tag en test - de koster næsten intet, og giver et bedre svar end vi kan gætte os til :) Ens psyke kan påvirke en rigtig meget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville da bestemt også tage en test!! -det er jo lidt vilde "symptomer" du har fået der!!! :loveshower Jeg mener dog at have læst at linea nigra først kommer når man er et godt stykke henne i graviditeten, men vi er jo alle forskellige, og jeg har ikke fået den, og tror egentlig heller ikke den kommer :D

Har du opdaget ændringer i din appetit? svag kvalme, sult på underlige tidspunkter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for de hurtige svar :)

Jeg har tænkt mig at teste, hvis mens udebliver. Burde komme onsdag.

Ja synes også det er lidt "vilde" symptomer :D

Og nu hvor jeg tænker, så har jeg faktisk oplevet ændringer i madvaner. Har pludselig for en uge siden ca. fået ekstrem trang til blødkogte æg. Spiser nemt 6-7 stykker om dagen, mon det er sundt?!

Samtidig kom også en vild trang til syltede agurker, som jeg normalt heller ikke er vild med.

Tror dog bare det er min krop der snyder mig, selvom jeg ikke har tænkt på mulig graviditet før idag er den måske alligevel påvirket. :)

Har også kun kunne finde noget om linea nigra senere i graviditeten, men også nogen, der har det selvom de ikke er gravide. Dog har de haft det så længe de kan huske.

Kunne ikke finde nogen som pludselig fik det inden de kunne teste. Derfor denne tråd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ups!

Får lige rettet op på det med billedet omlidt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa og velkommen til :balloons

Jeg har fået forklaringen at linea nigra kommer fordi ens mavemuskler deler sig (altså for at sige det lige ud og væmmeligt: "Revner" :o) og at det er derfor at mange gravide får det sent i graviditeten - altså fordi maven bliver så stor at musklerne giver efter. Hvis det er rigtigt, så tænker jeg at du måske kan have fået en lignende streg, hvis du har måske har overbelastet dine mavemuskler? Måske en slags fibersprængning? Eller hvis du har taget pludseligt på?

De andre ting, kunne da bestemt lyde som graviditetstegn, men som de andre allerede har sagt, så er det VILDT hvad kroppen kan psyke sig til, så tag hellere en test og få det afklaret. Held og lykke!! :goodluck :goodluck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Barbamama og tak for svar,

bliver klogere og klogere :)

Jeg kan med sikkerhed sige, at jeg ikke har overbelastet mine mavemuskler. (desværre ;))

Kørte galt som passager i en bil for 1½ år siden, hvor jeg brækkede lårben, hofte og bækken, og det gør stadig ondt at lave de gode mavebøjninger.

Og jeg har ikke haft en pludselig vægtøgning.

Må vente en uge og se om byen males rød, eller hvad? :D

Billedet burde hænge ved nu.

Men som sagt ikke så tydeligt på billedet. Måske kender i alligevel udseendet, og kan forklare hvad det er, hvad det skyldes og kaldes. :)

post-5106-076728500 1339869376_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe angående det med æggene

Hehe nej det er ikke sundt at spise mange æg om dagen da æg indeholder en stor mængde kolesterol

Hilsen kost nørden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke se vedhæftningen :( Men jeg kan se at dit billede fylder meget, jeg tror du er nødt til at lave det mindre (en nem måde er at åbne det i Paint og trykke ctrl + W. Så kan du justere størrelsen) for at vi kan se det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må prøve at holde mig i skindet! ;)

Hmm.. Jeg prøver at følge din anvisning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

post-5106-007019300 1339870629_thumb.jpg

Håber det virker nu, men ikke meget at se ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemmer i - så mange æg er IKKE sundt. Det er blommen der er problemet, så du kan godt spise hvider, men jeg vil sige allerhøjest én blomme om dagen, og helst ikke hver dag.

Udover kolesterol er der også vildt mange kalorier i æggeblommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke, hvordan p-pillerne kan ændre tingene, men jeg ville da teste allerede nu, hvis jeg var dig. Altså man kan jo blive gravid på p-pillerne og også få sin menstruation, så selv om det nok ikke er tilfældet hos dig, skader det jo ikke at teste en gang for meget, vel :whistling?

Hilsen en nysgerrig Testoman :loveshower.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og forresten, den linea nigra er da tydelig, hva'? Jeg kan altså godt forstå, du undrer dig. Jeg bliver lige lidt nysgerrig, vil prøve at google det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig, faktisk er det ikke sundt at spise mere end 1 æg om dagen :)

OG igen: Psyken ændre RIGTIG meget på tingene.. Ligesom hvis man er bange for at man er syg så tænker man også "gud jeg har det også lidt ondt i maven/feber/tandpine" osv...

Så du psyker din krop, til at tro den måske er gravid (Det er du jo måske, men tror altså sandsynligheden er ret lille...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at andre også kan se stregen :)

Ved at psyken kan ændre meget, men har jo ikke rigtig skænket det en tanke, før jeg opdagede stregen. Derfor undrer jeg mig meget.

Ja, må hellere teste snart, føler mig dog ikke gravid, men ved jo ikke hvordan det føles. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej...

Velkommen til :) :balloons

Det lyder godt nok meget spændende... Krydser for 2 streger når du SNART rester :yiepie

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Linea Nigra er hormonelt betinget. De øgede hormoner i forbindelse med graviditet fremmer produktionen af melanin. Det har ikke noget med mavemuskler der deler dig at gøre. Nogle har det altid. Min datter på 9 år har haft det siden 1 årsalderen. ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ikke rigtig der er noget videre at se?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Mente også nok, at det havde noget med hormoner at gøre. Jeg har nok bare en mærkelig krop, men den er lidt tydeligere i dag ;).

CNN: nej det er svært at se, men hvis du er på mobilen, kan du måske bedre se det, ved at forstørre lidt :).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm af uforklarlige årsager kan jeg stadig ikke se billedet :huh

Mht. æg, så ved jeg ikke ret meget om kost, men jeg synes jeg har set flere "debatter" fra eksperter om det der med kolesterol, hvor flere har argumenteret imod at det skulle være så farligt som først antaget. Men uanset hvad, så tror jeg ikke, at 6-7 om dagen af noget som helst er specielt sundt :P

Anyway, spændt på, når du får testet :goodluck :goodluck :goodluck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige læst at når man ikke er gravid er linien lys og er man gravid er der noget med at pigmentet i ens hud bliver "kraftigere" og derfor får stregen en brunere nuance.

Men det skulle først ske henad treide trimester. Men ingen er jo ens og ingen graviditet er den samme. Jeg har lidt svært ved at se den, men det er jo det samme som at den ikke er der.

Spændende er det da hvertfald. I teorien er det jo muligt at man kan blive gravid ved at glemme en pille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hva, har du så taget en test i dag? :whistling Er meget spændt på om den streg skyldes noget andet eller om du rent faktisk er gravid :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns før jeg har læst om kvinder som havde pigmentforandringer som nogle af de første graviditetstegn - selv om de for de flestes vedkommende først kommer senere i graviditeten. Har du lagt mærke til om dine brystvorter har forandret sig eller om området omkring dem er blevet mørkere? Jeg kan sagtens se linien på din mave.

Jeg har aldrig selv haft linea negra, men jeg er også meget lys hudet (rødhåret), men når jeg ikke er gravid er der næsten ingen farve forskel på "det mørke" område omkring brystvorterne og huden udenom, nu er området tydeligt markeret (lyserødt).

Held og lykke!

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som Barbamama er inde på er æg slet ikke så skadelige, som de har ry for, Og du må gerne spise dem hver dag.

De har ingen negativ effekt på kolesterolet, og de er rige på proteiner.

1 æg svarer til 99 kacl, så 1 æg til mellemmåltid passer fint rent kaloriemæssigt.

Meen, dog er 7 æg mange på 1 dag, hvis du også skal have plads til andet mad :)

(Hilsen Trine, som spiser 3 æg om dagen, på anbefaling fra diætisten)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER