Turboline

Hvor store børn har I?

34 indlæg i dette emne

Hej

Ved I hvor store jeres små er nu??

Her lige været til scanning i dag og blev noget overrasket :unsure

Blev scannet for 3 uger siden, da vejede Banditten 1883 gram. Altså hel nomal vægt, endda til den lidt lave side, men alt var ok. I dag vejede Banditten så 2946 gram!! Dvs. at der er taget ca. 350 gram på om ugen de sidste 3 uger!! Det er altså langt mere end hvad alle bøger beskriver... Og hvis det fortsætter, så kommer den "lille" jo til at veje et godt stykke over 4 kg når vi når terminen d. 18/7!!

Det er selvfølgelig dejligt med god tilbvækst, og at vide at alt er som det skal være, men alligevel... Så tror da pokker, at jeg lige pludselig er begyndt at blive stor, og føler mig noget besværet...

Og oven i det hele, kunne vi ikke engang få gode billeder i dag, fordi den lille bandit holdt en hånd for ansigtet hver gang der lige skulle til at tages et billede "talk to the hand..." jo tak ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, i følge scanningerne på OUH, så er min prinsesse jo ikke vokset de sidste 14 dage ;) Hun vejede 2931 da jeg var 36+5.. Men to uger før, vejede hun 2955.. De mente så de havde scannet forkert på den første ;)

Men jordemoderen vurderede hende til max 3100 - så en fin lille gennemsnitspige vi får, lige umiddelbart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De der målinger kan altså også være lidt svære at stole på, men der er da ingen tvivl om den lille er vokset, og det er jo skønt :loveshower

I min første graviditet blev baby skønnet til 3600-3700 gram da jeg var 36+........ Han vejede også 4250 ved fødslen så de havde ikke taget helt fejl, men det gik alligevel rigtig godt :kram2

Og så har der lige været en tråd om emnet ;)

HER

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også nogle gange de der vægtskøn virker lidt suspekte :huh Men sidst jeg var ved JM (36+2), der sagde hun 2800-3000 gram - og dermed en lidt stor fyr. Jeg tror så personligt at han er større end det (udfra en scanning vi har haft, hvor han lå højere i forhold til gennemsnittet), men nu må vi se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge kom slet ikke med vægtsskøn ved sidste lægebesøg???? Så det sidste tal jeg har siger 1500 gr, men det er ligesom for lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge kom slet ikke med vægtsskøn ved sidste lægebesøg???? Så det sidste tal jeg har siger 1500 gr, men det er ligesom for lidt.

Min læge kommer aldrig med vægtskøn :unsure Det er kun JM, der gør det ved mig :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge vil heller ikke skønne vægt, hun siger at de så tit skønner forkert, så det er bedre at lade scanningerne om det..

Den JM jeg var inde hos i dag skønnede først 2800 gram, men valgte så at nedtone det til 2500 gran, da hun tænkte over hvad uge jeg var i )35+2). Men scanningen viste lange rørknogler, fin størrelse af hoved og mave osv. Og de plejer vist at være rimeligt præcise de mål de får ved scanningen..

Synes bar egodt, at Banditten må skrue lidt ned for tempoet, ellers ender vi jo på den anden side af 4,5 kg... Og det synes jeg ærligt talt er en smule stort :blink :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge vil heller ikke skønne vægt, hun siger at de så tit skønner forkert, så det er bedre at lade scanningerne om det..

Den JM jeg var inde hos i dag skønnede først 2800 gram, men valgte så at nedtone det til 2500 gran, da hun tænkte over hvad uge jeg var i )35+2). Men scanningen viste lange rørknogler, fin størrelse af hoved og mave osv. Og de plejer vist at være rimeligt præcise de mål de får ved scanningen..

Synes bar egodt, at Banditten må skrue lidt ned for tempoet, ellers ender vi jo på den anden side af 4,5 kg... Og det synes jeg ærligt talt er en smule stort :blink :blink

Ja, jeg troede også de var rimelig præcise med målene til scanning.. Men de havde jo så alligevel scannet vores til at være næsten 500 gram større end hun var, til sidste scanning...

Fortalte min JM det, da jeg var der 37+4.. At hun altså var scannet til næsten 3 kg, to uger før.. Og jordemoderen mærkede og mærkede.. Og på trods af det, så sagde hun at hun med god vilje kunne skrive 3100, men umiddelbart havde hun altså skudt på 2900.

Og hun skød 4 uger tidligere på 2500.. Og scanningen dagen efter viste jo så 2900 IGEN - Så hun havde jo ret faktisk ;) Så jeg må indrømme at jeg tror lige så meget på jordemoderen vurdering som på scanningen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg troede også de var rimelig præcise med målene til scanning.. Men de havde jo så alligevel scannet vores til at være næsten 500 gram større end hun var, til sidste scanning...

Fortalte min JM det, da jeg var der 37+4.. At hun altså var scannet til næsten 3 kg, to uger før.. Og jordemoderen mærkede og mærkede.. Og på trods af det, så sagde hun at hun med god vilje kunne skrive 3100, men umiddelbart havde hun altså skudt på 2900.

Og hun skød 4 uger tidligere på 2500.. Og scanningen dagen efter viste jo så 2900 IGEN - Så hun havde jo ret faktisk ;) Så jeg må indrømme at jeg tror lige så meget på jordemoderen vurdering som på scanningen..

Da Marlon blev skønnet til at veje knapt 3700 gram i uge 36 blev jeg også sendt til en vægtscanning..... Den sagde 3300 gram, men fødselsvægten beviste at JM havde haft helt ret......

Så jeg stoler altså heller ikke helt på de scanninger ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min JM sagde, at hun mente, at scanninger og "hænder" er ca. lige usikre. Noget med at vandet fostervandet kan "vride" billederne på scanningen = andre mål, samtidig med at JM kan have svært ved at mærke gennem mavehuden. Jeg ved ikke, hvad jeg tror mest på, jeg tager nok dem begge med et (ret stort) gran salt :unsure

Men jeg ville i hvert fald blive overrasket, hvis det var et lille nips, der kom ud til os, for jeg kunne da nemt selv se nogle tykke lårbasser til scanningen :P :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev skannet 36+4, altså i torsdags pga. Jordemoderen ikke følte hun kunne lave et ordentligt fosterskøn- hun skønnede den lille til 2500-2600 gram, hvilket var for lille ift. den vægt barnet burde have. Den lille blev skønnet til 2844 gram ved skanningen- men lægen gjorde meget ud af af fortælle, at jordemoderens fosterskøn kontra skanning er lige gode og realistiske. Målene fra en skanning bliver plottet ind i er program, hvor der en en masse basis oplysninger, så den tager udgangspunkt i "normalen" eller hvad skal man kalde det :) Den bedste indikator kan være, hvis man har tidligere målinger på barnet, så kan man se, om den følger sin egen kurve, hvilket vil give et rimelig sandfærdigt svar :) De kunne se, at i forhold til sidste skanning, så fulgte vores bebser sin egen kurve rigtig fint :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min nevø var 1 kg tungere end han var skønnet til, så der var flødeboller til de andre jordemødre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her i uge 37 blev hun vurderet til 2900g, så endnu en gennemsnitsbaby til os, hvis den holder.

Mit 2. barn blev vurderet af den jm, som også var med til fødslen, og hun havde ramt den nøjagtige fødselsvægt, få dage forinden :) .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan se på vandrejournalen at hun blev vægtskønnet forrige gang jeg var der... Men ikke denne <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, rart at vide, at scanningerne ikke er væsentligt mere sikre end JM ;)

Dog passer den procentvise ofrøgelse fra de sidste scanninger meget godt med denne scanning, så... Og det er første gang at vægten er blevet skønnet af JM så har ingen sammenligning der...

Men det må jo blive som det bliver, den er jo tilsyneladende sund og rask og gror fint til...så har jo som sådan ikke noget at klage over...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bores dreng blev igår vurderet til 2700 g 34+5. Forventet fødselsvægt hvis jeg går til termin lige knap 4 kg... Mon ikke det er meget normal...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været hos jordemoderen i dag, og der vurderede hun Alberte til at veje 2.500-2.600 gram, og det var vidst ganske normalt. Gennemsnittet var vidst 2.500 gram nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige blevet scannet idag, 37+2, og vægten siger nu 3400 gr så det bliver en stor baby må man sige :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige blevet scannet idag, 37+2, og vægten siger nu 3400 gr så det bliver en stor baby må man sige :-P

Hvordan kan det være at du er blevet scannet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jordemoderen sagde igår 3200 gr :) Og tilmed sagde hun, at de var kendt for kun at skyde 1-200 gr forkert :P Tykke unge!! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min baby var 3815 gram og 52cm d. 5 juli :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i dag 37+6 og har fået vurderet baby tre gange idag. Først konsultations JM sagde 3200/3300, JM på sygehuset vurderede 3600 og overlægen vurderede ved scanning 3800 g. Så vi skal have en basse :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev skønnet til 3500 gram i går- 40+3 :) Så det bliver, formentlig, ikke en lille baby, men en semibasse- som jeg i øvrigt havde forventet udfra min egen fødselsvægt ;) Vejede 3500 gram da jeg blev født og var 55 cm lang- min søster havde samme længde og vejede 4000 gram ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan kan det være at du er blevet scannet?

Jeg oplevede med min datter at jordemoder trods 2 besøg ugentlig i 6 uger ikke opdagede at min datter vendte forkert, det blev først opdaget ved scanning da jeg var 42+2, så stoler ikke på at de kan mærke det. Min datter havde muligvis ikke overlevet hvis hun bare havde været der et døgn mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplevede med min datter at jordemoder trods 2 besøg ugentlig i 6 uger ikke opdagede at min datter vendte forkert, det blev først opdaget ved scanning da jeg var 42+2, så stoler ikke på at de kan mærke det. Min datter havde muligvis ikke overlevet hvis hun bare havde været der et døgn mere

Ej det lyder da som en ubehagelig oplevelse. Godt at du er opmærksom nu, og at alt gik godt med din datter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER