Barbamama

Heldragter og årstider...

48 indlæg i dette emne

Jeg sidder jo og kæmper en INDÆDT kamp for ikke at gå helt shop-amok i Småfolks nye kollektion af fiiiiiiiiiine heldragter :loveshower Og har meget kraftige planer om at pege helt vildt på dem, næste gang min mor spørger, hvad hun dog skal give os i barselsgave :whistling

MEN... Strengt taget mangler vi umiddelbart kun tøj i str. 68 og opefter... Og når vores lille mand kan passe den størrelse, så er det jo slet ikke sommer længere. :unsure Så er vi nok henne i noget oktober, november, december... :unsure

Jeg ved godt at det kommer meget an på om man har et "varmt" eller et "koldt" barn og hvad man skal og sådan... Men jeg forestiller mig måske lidt, at de fleste babyer har brug for noget varmere, når vi kommer til vinter? :unsure Men har ikke forstand på det... Heldragter har af en eller anden grund ikke været "in" blandt babyerne i min familie, det var ikke noget mine nevøer eller niece rigtig brugte, da de var små, så har ikke rigtig begreb om, hvor meget de varmer.

Hvad siger I? Er heldragter kun sommertøj, eller bruger/brugte jeres bebs det også i det sene efterår og om vinteren? :)

Skal vi ønske os heldragter i str 56/62 (og acceptere at vi så bare har lidt ekstra i de størrelser :whistling ) eller 68/74, som vi reelt "mangler"? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tænker man jo kan give dem lidt varmere "undertøj" på - uld fx? Så er det jo fint med en heldragt, selv om vinteren.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig er det til hele året rundt. Isaac er fra oktober og jeg har brugt dem en del

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også heldragter kan bruges hele året. Man kan jo variere body´en under (korte vs. lange ærmer, uld vs bomuld) og kan evt. give strømpebukser på.

Til gengæld, så synes jeg str. 74 er største størrelse for heldragter. Fra omkring str. 80 begynder de jo at gå og det synes jeg heldragter er lidt for baby-agtig til. Men det er jo bare min mening ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har arvet 10 smaa neutrale fra mine niecer og har saa koebt en med foedder i str. 3-6 mdr., en uden foedder i 50/56, en i 62 og en i 68. Saa har vi faaet den fineste Molo regnbue uden foedder af Susanne33 i 68loveshower.gif

Jeg forestiller mig, at han kan bruge dem alene eller med body, evt. ogsaa stroempebukser i bomuld eller uld alt efter temperaturen. Det virker for min soesters babyer, saa hvorfor ikke for vores. Altsaa taenker ogsaa at han saa ikke ikke skilder paa midten i kulden, naar han kommer til at ligge og mosle rundt. Jeg hepper paa de lidt stoerrer str. smile.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også heldragter kan bruges hele året. Man kan jo variere body´en under (korte vs. lange ærmer, uld vs bomuld) og kan evt. give strømpebukser på.

Til gengæld, så synes jeg str. 74 er største størrelse for heldragter. Fra omkring str. 80 begynder de jo at gå og det synes jeg heldragter er lidt for baby-agtig til. Men det er jo bare min mening ;)

Jeg er helt enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også heldragter kan bruges hele året. Man kan jo variere body´en under (korte vs. lange ærmer, uld vs bomuld) og kan evt. give strømpebukser på.

Til gengæld, så synes jeg str. 74 er største størrelse for heldragter. Fra omkring str. 80 begynder de jo at gå og det synes jeg heldragter er lidt for baby-agtig til. Men det er jo bare min mening ;)

ditto.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS. Her sydpaa kan vi naeppe bruge en masse heldragter til Noah fra nu og saa til september, saa det er ogsaa derfor, jeg har koebt dem stoerre. I DK ville jeg godt turde koebe lidt i de smaa str. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig rigtig brugt heldragter. Synes det er irriterende og upraktisk med alle de knapper, der skal knappes op og i 15 gange om dagen.

Men når det så er sagt, så vil jeg sige at heldragter kan bruges året rundt. Det handler jo bare om at have en body inde under :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh super! :loveshower :loveshower Tak for jeres råd og erfaringer, kloge kvinder! :lovebk

Vil nok primært ønske os str 68 og måske 74, for er helt enig i at heldragter er til kravlebørn (og mindre) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der staar fakkertalt i BABY-bogen(Rebecca igen-igen), at dragter er til de smaa, som mest ligger, og at bukser og bluse er bedst til kravlebabyer unsure.gif

Jeg taenker saa at selv kravlebabyer kan have glaede af heldragter som natdragter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der staar fakkertalt i BABY-bogen(Rebecca igen-igen), at dragter er til de smaa, som mest ligger, og at bukser og bluse er bedst til kravlebabyer unsure.gif

Jeg taenker saa at selv kravlebabyer kan have glaede af heldragter som natdragter...

Hmm, hvorfor skal kravlebabyer hellere have bukser og bluse? :unsure Jeg tænker da egentlig at det er smart med en heldragt, så de ikke skiller når de skubber sig rundt? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, hvorfor skal kravlebabyer hellere have bukser og bluse? :unsure Jeg tænker da egentlig at det er smart med en heldragt, så de ikke skiller når de skubber sig rundt? :unsure

Det var egentlig også min tanke (og største begrundelse til at bruge heldragter). Synes tit heldragter bliver lidt "natdragt" agtig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også heldragter kan bruges hele året. Man kan jo variere body´en under (korte vs. lange ærmer, uld vs bomuld) og kan evt. give strømpebukser på.

Til gengæld, så synes jeg str. 74 er største størrelse for heldragter. Fra omkring str. 80 begynder de jo at gå og det synes jeg heldragter er lidt for baby-agtig til. Men det er jo bare min mening ;)

Bortset fra Marlon, som bruger str. 92, og ikke helt kan gå endnu :whistling ;)

Jeg ved ikke om det kun er mig, men jeg synes så at heldragter er nattøj, undtagen når de er helt bittesmå og nye..... Men kan ikke lige lure om i andre bruger det om dagen også?

Men :btopic

Marlon bruger sommerdragter i sommervejr, og heldragter i "mellemvejr" og om vinteren bruger han en langærmet body, og så en heldragt udover :) (altså som nattøj)

- om dagen har han bukser og en langærmet body på eller en kortærmet body og en bluse udover :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bortset fra Marlon, som bruger str. 92, og ikke helt kan gå endnu :whistling ;)

Jeg ved ikke om det kun er mig, men jeg synes så at heldragter er nattøj, undtagen når de er helt bittesmå og nye..... Men kan ikke lige lure om i andre bruger det om dagen også?

Men :btopic

Marlon bruger sommerdragter i sommervejr, og heldragter i "mellemvejr" og om vinteren bruger han en langærmet body, og så en heldragt udover :) (altså som nattøj)

Det kan da godt være at jeg er mærkelig, men jeg tænkte at det også sagtens kunne bruges til en afslappet hjemmedag :whistling

Kan man egentlig bruge heldragter med bukser over? Ligesom med bodyer? Så i en nameit, at de havde sat tøjet sådan sammen, men lurede lidt på om det ikke blev irriterende for bebs med "to par bukser på"? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde jeg en baby, så brugte jeg næsten ikke andet end heldragte... :7himmel Synes bare der er kommet så mange smarte fra Småfolk, Danefæ og Katvigs er altid fine :loveshower

Når jeg forhåbentligt rammer de to streger igen, og får en perfekt graviditet, så bliver det heldragte der stå på ønskelisten til barselsgaver, og det som jeg bare liiiige selv skal købe en mere af :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt det kan være svært at beherske sig, men hold hvor ville jeg ærgre mig over ikke at kunne købe tøj til mit barn det første halve-hele år af dens liv, fordi jeg købte det hele under graviditeten!!

Hvis jeg var dig ville jeg stoppe med at købe tøj nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt det kan være svært at beherske sig, men hold hvor ville jeg ærgre mig over ikke at kunne købe tøj til mit barn det første halve-hele år af dens liv, fordi jeg købte det hele under graviditeten!!

Hvis jeg var dig ville jeg stoppe med at købe tøj nu.

Jamen det gør jeg jo også :unsure Men er 110% sikker på at vi får noget tøj i barselsgave, og så kan vi jo ligeså godt ønske os det vi helst vil have :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt det kan være svært at beherske sig, men hold hvor ville jeg ærgre mig over ikke at kunne købe tøj til mit barn det første halve-hele år af dens liv, fordi jeg købte det hele under graviditeten!!

Hvis jeg var dig ville jeg stoppe med at købe tøj nu.

Jeg taenker det samme og er netop stoppet. Jeg er ikke i tvivl om, at vi slet ikke er daekket ind til NU og fremover, men har heller ikke oekonomien til at koebe, for saa at finde ud af at det ikke er det, der fungerer eller at han vokser anderledes end til det toej, vi saa har. Jeg har lidt i 56, lidt i 62 og ganske lidt i 68, saa vi har en start uanset hvilken dag, han saa tager det spring. Og hvad faar man saa i barselsgave - det kan man jo heller ikke styre... rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan da godt være at jeg er mærkelig, men jeg tænkte at det også sagtens kunne bruges til en afslappet hjemmedag :whistling

Kan man egentlig bruge heldragter med bukser over? Ligesom med bodyer? Så i en nameit, at de havde sat tøjet sådan sammen, men lurede lidt på om det ikke blev irriterende for bebs med "to par bukser på"? :unsure

Det vil jeg da også mene man kan.... Vi har brugt body og leggins på hygge-hjemmedage :7himmel

Hmm.... Vi har aldrig brugt heldragt med bukser hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, hvorfor skal kravlebabyer hellere have bukser og bluse? :unsure Jeg tænker da egentlig at det er smart med en heldragt, så de ikke skiller når de skubber sig rundt? :unsure

Det ved jeg ikke... det staar der bare. Men en heldragt til saadan en, der fiser rundt er maaske lige stram nok over bagen ... aner det ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke det er lettere at bevæge sig i todelt tøj? Netop fordi det skiller?

Jeg har aldrig kunnet se det store problem i at de skiller på midten, der er jo en body under :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes tit heldragter kommer til at ligne nattøj.. Men har en enkelt og den har jeg brugt med en uldvest udenover her til vinter.. Ben er mest til bukser + body..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes tit heldragter kommer til at ligne nattøj..

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Enig i Ditto.. Men enkelte dragter er faktisk "Okay", men de er også anderledes end dem jeg tænker på når jeg tænker "heldragter".

Jeg regner med at de heldragter jeg har, er mest til "hyggedage" og aftener :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER