Barbamama

Heldragter og årstider...

48 indlæg i dette emne

Eeeeehmmmm, jeg kunne så godt finde på at putte et gående barn i en heldragt, jeg tænker at hvis den ikke er for lille er det vel egentlig det mest praktiske!? Jeg kan godt se at det ligner en natdragt, og at todelt er pænere, men for mig er det ikke så væsentligt, og jeg vil klart gå efter det der er mest praktisk!

Kan dog godt se at der lidt mange knapper at knappe, og der er ingen tvivl om at de bliver for store til dem på et tidspunkt.. Mæææn jeg er pænt pro-heldragt alligevel, så jeg vil sige at du skal købe dem i den størrelse i mangler!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ogsaa der er forskel paa moenster og om det er med eller uden foedder - altsaa om natdragt eller til dagsbrug.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde mange heldragter til Liva og elskede dem :loveshower

Syntes ikke det var slemt med knapperne og det var meget praktisk at hun ikke skilte på midten. Plus så var der ikke en (hård) kant på maven som der er på de fleste bukser.

Brugte dem helt op i str 80 :)

Skal helt klart have en ordentligt stak denne gang også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også haft mindst een heldragt i alle størrelser - altså uden fødder - som jeg har brugt lystigt! Jeg synes ikke det ligner natdragter, hvis man køber dem med sejt mønster, f.eks. har jeg også en Molo regnbuedragt i str. 68 som hun bruger nu - og jeg synes det er praktisk, at hun ikke har en kant midt på, når hun ligger så meget på maven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ARGH, havde lige lavet et langt indlæg og så røg forbindelsen <_<

Nå... Men kort fortalt, så er det gået op for mig, at tøj i str 56 faktisk heller ikke ville være overflødigt (ikke at vi går ud og køber - men det ville ikke skade at have mere), så vi ønsker os vist begge dele.

Og jeg er enig i at udseendet af dragten kan påvirke om det ligner nattøj. F.eks. synes jeg at det ville være synd hvis disse to herligheder aldrig så dagens lys: :biglove

post-350-072501700 1339792620_thumb.jpg

post-350-056734700 1339792626_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver simpelthen så forvirret af de der heldragter, for hvordan ser man forskel på natdragter og alm. dragter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver simpelthen så forvirret af de der heldragter, for hvordan ser man forskel på natdragter og alm. dragter?

I min verden, har natdragterne fødder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver simpelthen så forvirret af de der heldragter, for hvordan ser man forskel på natdragter og alm. dragter?

Tjah, det bestemmer man vel selv. :) Vi har også sæt, hvor vi har overvejet meget, om vi synes det er nattøj eller dagstøj. Det kan godt være svært at bedømme, synes jeg :lolhit

Men sådan "generelt" så har jeg det nok personligt sådan, at heldragter med fødder er nattøj (modsat sparkedragter med fødder, som tæller som bukser, men som jeg nok kun vil bruge til helt bitte lille baby) og at heldragter uden fødder men med seje mønstre er dagstøj (og evt. nattøj...).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men ps. Hvis min søn ligner sin mor, så bliver heldragter hurtigt til nattøj, og natdragter med fødder bliver hurtigt skrottet. Jeg HADER selv at have noget på fødderne når jeg sover :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Også :ditto

Men jeg kan se på billeder, at Filippa havde heldragter på om dagen, da hun var helt lille (kan jeg faktisk ikke huske :rolleyes )

Nu er det kun som nattøj.

Men man kan argumentere for, at heldragter er praktiske inden de begynder at kravle, fordi de ligger så meget ned og der således ikke er noget tøj, der folder og ligger i "kager" på ligesiden,hvilket ikke kan være rart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men ps. Hvis min søn ligner sin mor, så bliver heldragter hurtigt til nattøj, og natdragter med fødder bliver hurtigt skrottet. Jeg HADER selv at have noget på fødderne når jeg sover :D

Her har dem med fødder heller aldrig fungeret (for mor? :unsure) - synes det var drøn-irriterende, at hun trak fødderne op i buksebenene og ikke kunne få dem tilbage igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har dem med fødder heller aldrig fungeret (for mor? :unsure) - synes det var drøn-irriterende, at hun trak fødderne op i buksebenene og ikke kunne få dem tilbage igen.

Små elastikker om anklerne kan anbefales hertil :)

(fx de små frotte hårelastikker, som naturligvis ikke strammer om anklerne)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ARGH, havde lige lavet et langt indlæg og så røg forbindelsen <_<

Nå... Men kort fortalt, så er det gået op for mig, at tøj i str 56 faktisk heller ikke ville være overflødigt (ikke at vi går ud og køber - men det ville ikke skade at have mere), så vi ønsker os vist begge dele.

Og jeg er enig i at udseendet af dragten kan påvirke om det ligner nattøj. F.eks. synes jeg at det ville være synd hvis disse to herligheder aldrig så dagens lys: :biglove

post-350-072501700 1339792620_thumb.jpg

post-350-056734700 1339792626_thumb.jpg

Årh, er helt vild med den nederste :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, er helt vild med den nederste :7himmel

Den er nemlig såååååååååååå fin!!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver simpelthen så forvirret af de der heldragter, for hvordan ser man forskel på natdragter og alm. dragter?

Heldragter har knapper op langs indersiden af begge ben, men ikke knapper op af maven. Natdragter har som regel knapper eller lynlås nede fra det ene ben og så hele vejen op til halsen. Hvorfor ved jeg ikke...

Jeg har været rigtig glad for heldragter. Jeg synes de er ret praktiske, især når barnet ligger meget ned, så der ikke kommer en kant midt på maven, som ikke ser ud til at være så rar at ligge på. Men ja, jeg synes så de begynder at være for babyagtige, når barnet når til gå-alderen.

Iøvrigt er alt ud-i-et tøj besværligt når ungen har skidt ud af bleen :rolleyes så skal tøjet som regel over hovedet for at få det af...med bæ på...skønt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er personligt helt vild med heldragter og natdragter :rolleyes

Her sover Lise i natdragter med fødder om natten og en kortærmet body indenunder (når det begynder at blive rigtig varmt dropper vi bodyen). Hun får nemt kolde fødder og hun får altid sparket eller trukket dynen af sig, så derfor er det dejligt praktisk med sådan en dragt.

Jeg får tilgengæld spat af bukser og trøje, da jeg konstant skal trække ned i buksebenene, der kravler op, og ned i trøjen som også kravler op. Jeg synes ikke det er et problem at hun trækker benene op i buksebenene på dragterne, da jeg køber sådan nogle med en lille elastik lige over hælen.. så kan hun ikke trække foden op over.

Jeg har så købt en natdragt til Lise i str. 92 (2 år) :whistling fordi jeg bare ELSKEDE designet og den var kun i den str. hehe... Min kæreste synes godt nok at jeg er åndssvag, så skal vi gemme på den i 2 år. Men jeg håber da at jeg stadig synes hun kan sove i sådan en når hun er 2 år og at det ikke er for baby-agtigt :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er personligt helt vild med heldragter og natdragter :rolleyes

Her sover Lise i natdragter med fødder om natten og en kortærmet body indenunder (når det begynder at blive rigtig varmt dropper vi bodyen). Hun får nemt kolde fødder og hun får altid sparket eller trukket dynen af sig, så derfor er det dejligt praktisk med sådan en dragt.

Jeg får tilgengæld spat af bukser og trøje, da jeg konstant skal trække ned i buksebenene, der kravler op, og ned i trøjen som også kravler op. Jeg synes ikke det er et problem at hun trækker benene op i buksebenene på dragterne, da jeg køber sådan nogle med en lille elastik lige over hælen.. så kan hun ikke trække foden op over.

Jeg har så købt en natdragt til Lise i str. 92 (2 år) :whistling fordi jeg bare ELSKEDE designet og den var kun i den str. hehe... Min kæreste synes godt nok at jeg er åndssvag, så skal vi gemme på den i 2 år. Men jeg håber da at jeg stadig synes hun kan sove i sådan en når hun er 2 år og at det ikke er for baby-agtigt :unsure

Haha - så har du vist ikke fulgt med i hvor meget tøj jeg har købt helt op i str. 2-3 år :D :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk ikke en eneste heldragt...Det er faktisk kun sparkedragter med fødder jeg har til lillepigen...Dem er jeg tilgengæld også super glade for...Elsker at hun ikke skiller på maven...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isaac brugte faktisk heldragter op til størrelse 92 - og natdragter til 104, mener jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk ikke en eneste heldragt...Det er faktisk kun sparkedragter med fødder jeg har til lillepigen...Dem er jeg tilgengæld også super glade for...Elsker at hun ikke skiller på maven...

Jeg har også en del sparkedragter. Elsker dem også :loveshower i min verden er det lidt det samme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica fylder et år lige om snart - og jeg har stadig lyst til at give hende heldragter på - jeg synes de er sååå fine!!

Jeg tøver dog lidt ved om hun skal have nogen i næste størrelse, da jeg også synes de er lidt baby-agtige, men de er bare så fine... Tror måske hun får lov til at have en enkelt så moren kan komme på nedtrapning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica fylder et år lige om snart - og jeg har stadig lyst til at give hende heldragter på - jeg synes de er sååå fine!!

Jeg tøver dog lidt ved om hun skal have nogen i næste størrelse, da jeg også synes de er lidt baby-agtige, men de er bare så fine... Tror måske hun får lov til at have en enkelt så moren kan komme på nedtrapning :)

Haha, hvor er du sød :biglove (Og jeg tror snildt at jeg kunne have det på samme måde om et års tid :P)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har vist 2-3 heldragter i hver str. af 56, 62 og 68 der ligger (dem i str. 62 og 68 er købt på sommerudsalg efter jeg har født og vidste kønnet :)) og jeg synes bare de er så smarte og ikke spor natdragt-agtige, men det afhænger jo også af mønstret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER