Pumpkins

Pumpkinbabyens barnedåb

46 indlæg i dette emne

Nu er der kun 1/2 år til den lille fis skal dåbes, så jeg må hellere komme igand med planlægningen :D

Jeg har små 1000 ideer, så tænkte, at det ville være en god ide, at få samling på trådene og dannet et overblik. Det skal jo nødigt løbe helt løbsk i alt for mange ideer, og alt for lidt tid, lyst eller recourser.

Den ummiddelbare ramme om dåben bliver den lille hyggelige landsbykirke, hvor vi blev gift i Oktober. Det lokale vi brugte til reception vil passe perfekt til en barnedåb :) Så det skal bare bookes, når vi er enige om en dato.

Datoen bliver nok tæt op af julen, så min farmor og C's søster med mand og børn kan være med. Måske d. 16, som er 4. Søndag i Advent. Det skal jeg nok vende tilbage til :)

Vi kender ikke kønnet endnu, så det gør det jo lidt sværere at planlægge. Men også meget sjovere, for så kan man planlægge dobbelt så meget. :yiepie :yiepie

Vi bliver nok omkring 40. Og det er bare de nærmeste :rolleyes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

D. 16 december må være 3. søndag i advent? :)

DEJLIGT med planlægning.. Og nogen ting kan man jo SAGTENS planlægge :) Det er kun pynt og så videre, som måske skal vente :D Ellers kan man jo bruge gul eller grøn som "farve tema" :rolleyes

Vi er dog gået ALL-IN på lyserødt :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kirken:

Vi vil meget gerne holde det i Jyllinge Kirke. En smuk gammel landsbykirke fra omkring 1100-tallet, som betyder meget for os. Der blev vi gift oktober sidste år, og C er også døbt og konfirmeret der. Så det ville jo være perfekt.

cf7db254.jpg

Og lidt billeder inden for (ok, de er godt nok fra vores bryllup, men så har I en ide om stemningen og den llle størrelse) :7himmel

e53cf42e.jpg

(der er kun de sæderækker, der ses på billedet)

Det lille alter

8dded140.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

D. 16 december må være 3. søndag i advent? :)

DEJLIGT med planlægning.. Og nogen ting kan man jo SAGTENS planlægge :) Det er kun pynt og så videre, som måske skal vente :D Ellers kan man jo bruge gul eller grøn som "farve tema" :rolleyes

Vi er dog gået ALL-IN på lyserødt :whistling

Du har nok meget godt ret i, at det er den 3.

Vi (læs jeg) kører lige nu to-delt planlægning: en drenge og en pige. Så må vi se, hvad der bliver aktuelt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en fantastisk kirke ser det ud til :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maden

Meget vigtig post!

Vi har snakket om brunch. Det passer med tid på dagen, og det er dejlig uformelt. En god del kan laves i forvejen, boller og kager kan fryses i goood til, og det er noget alle kan li :)

Ideer:

- Scones

- Hjemmebagte boller og rugklappere

- Æg og bacon for sure

- Tærtemuffins

- Kanelsnegle (på en pind?)

- Lækre kager

- Pålæg af forskellig slags

- Masser af frungt.

:sandie

Inspirationsbilleder:

48e41cbb.jpg

6a6f5287.jpg

4afe6802.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en fantastisk kirke ser det ud til :loveshower

Tak! det synes vi også :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dåbskjolen

Her er der 2 muligheder:

At sy min brudekjole om - lets face it: Jeg kommer jo ikke til at bruge den igen. Og så synes jeg at det kunne være en fin tanke, at holde den i familien :) Og når nu ingen af vores børn kommer til at opleve vores bryllup, er der vel ikke noget i vejen for, at de kan opleve lidt af kjolen i det mindste :7himmel Selv om det bliver hårdt at aflevere den hos en skrædder og sige "værs'go at klippe i dem"

Eller mulighed nr. 2: at sy en selv. Jeg er ret romantisk med sådan noget, og jeg synes dåbskjolen skal være personligt. Derfor skal vi ikke ud at købe en.

Har kigget på denne model, og kan egentlig rigtig godt li den simpelhed, der er over den:

d19ad589.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Temaideer

Nu bliver det lidt crazy her. :D For jeg er kæmpe fan af temafester og elsker at gøre noget gennemført.

Jeg er ikke så meget til sutte- og barnevognsindbydelser og tilsvarende dekorationer i lyseblå og lyserød, det er simplelt hen for traditionelt og nemt i min verden. Men så er det også min egen skyld at jeg skal sidde til midnat og klippekliste mm.

Idelisten (Hver ide får sin egen post)

- Alice i Eventyrland (mest til pige)

- Dr. Seuss

- Luftballoner (mest til dreng)

- Elefanter (mest til dreng)

- Peter Kanin

Der skal nok komme flere, men så er det jo heldigt, at man kan redigere senere :) :whistling

Jeg vil lige tilføje, at det hele er ideer, og at det ikke er fordi jeg har en lyserød forestilling om at livet med en baby på armen er lig med al den fritid i verden. Jeg samler bare mine tanker, og så må vi se, hvor langt jeg når med det, og om det overhovedet er realistisk. Men lige nu er det altså bare en idecollage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alice i eventyrland-tema

1223alice-big.jpg

Invitation:

41C5BFFC.jpg

Tallerkener:

Kender en, som har samlet en stor bunke forskellige blomstrede og farvede tallerkener til hendes bryllup, og måske vil jeg kunne låne en stak af dem. Men tallerkener i denne stil:

pretty+trios.JPG

Bøger som borddekoration (tallerkener tager en del af opmærksomheden, så det skal ikke være for overvældende)

109001253451674797_2IPyyKzs_f.jpg

Og så skal vi selvfølgelig have en masse te!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dr. Seuss

Kan man andet end at elske den skøre mand med de fantastiske historier. Jeg ELSKER horton, og har planer om at læse mange af hans bøger for den lille. Og hvad er så mere passende end at have det tema?

Stribede sugerør:

th_rainbowstraws_th.jpg

Muffinforme i forskellige farver og mønstre:

Har nogle røde tilbage fra brylluppet, og så kan man jo spæde til

th_cupcakes4_th.jpg

Pompom'er:

10273905369907513_aKP1J5i4_b.jpg

Borddeko:

Holdes i klare, simple farver. Muligvis rød og turkis.

15481192438660543_6ypaCxRK_b.jpg

2010+02+reno+whitney+shower+isabel+bday+party+014.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luftballoner.

Bare fordi de er søde :7himmel Farverne skal være sarte blå og grønne.

Invitationer:

148407750190928489_YT8KsPyD_b.jpg

vimpler:

3-Vimpler.jpg

Blå og grønne balloner:

88572_blessed_baby_boy_ball.jpg

Borddekoration:

En kurv eller potte med en blomst i blå nuancer, med en fastspændt ballon til i stil med (omend mere simpel) den her:

hot-air-ballon-wedding-02.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elefanter.

Fordi jeg elsker elefanter :7himmel

Farver:Blå og grøn, i sarte nuancer

invitationen:

Simpel, med en illustration af en elefant

bumble_pinkelephant.jpg

1.jpg

Bordkort (er jeg slet ikke sikker på at vi skal have) eller "hvad-er-det-for-noget-mad-kort":

Simple, måske med et etnisk twist:

mwd103906_sum08_placecards_xl.jpg

I stedet for en vimpel:

Marching-elephants-1024x768.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare nogle super fine ideer du har!

Jeg er særligt vild med Alice i eventyrland eller ballontema :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastiske temaer!!

Jeg er især vild med

:loveshower

Dr. Seuss

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare nogle super fine ideer du har! Jeg er særligt vild med Alice i eventyrland eller ballontema :balloon

Tak :) Jeg skal nok finde på flere med tiden, men det bliver nok svært at vælge. Så er det godt jeg har manden til at ryste på hovedet af mig, og fortælle hvilke ideer, der bare er for tossede

Fantastiske temaer!!Jeg er især vild med :loveshower Dr. Seuss :loveshower

:loveshower Dr. Seuss :loveshower

BTW: jeg eeeelsker din signatur ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yiepie Endnu en barnedåbstråd at følge :whistling

SKØN SKØN lille og intim kirke :7himmel

OG hvilke skønne temaer i overvejer: Er helt vild med elefanttemaet og Dr. Seuss :biglove Der kunne godt være lidt inspiration at hente hos dig :whistling

Og hvor er dine kanelsnegle på pind søde!!! og vuggen med frugt - hvor finder du dog al den inspiration???? :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yiepie Endnu en barnedåbstråd at følge :whistling

SKØN SKØN lille og intim kirke :7himmel

OG hvilke skønne temaer i overvejer: Er helt vild med elefanttemaet og Dr. Seuss :biglove Der kunne godt være lidt inspiration at hente hos dig :whistling

Og hvor er dine kanelsnegle på pind søde!!! og vuggen med frugt - hvor finder du dog al den inspiration???? :loveshower

Du låner bare alt hvad du vil. Jeg har selv fundet det hele på nettet jo. ;)

Inspirationen kommer fra en del forskellige steder, blandt andet etsy og pinterested. En lille trick er at google inspiration til baby showers i stedet for barnedåb. De er vilde med temafester der ovre, men barnedåb er ikke helt så stort. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du låner bare alt hvad du vil. Jeg har selv fundet det hele på nettet jo. ;)

Inspirationen kommer fra en del forskellige steder, blandt andet etsy og pinterested. En lille trick er at google inspiration til baby showers i stedet for barnedåb. De er vilde med temafester der ovre, men barnedåb er ikke helt så stort. ;)

:tak

Ja det erfarede jeg :whistling

:lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Beatrix Potter og Peter Kanin-tema.

the-tale-of-peter-rabbit-a-pop-up-a.jpg

Så "Miss Potter" her til aften, og blev så nostalgisk. Er vokset op med hendes historier, og de er bare fantastiske og herlige.

Tænk rustik, en smule vintage, bøger og selvfølgelig de kære karakterer.

Farverne bliver grøn og lys blå (som Peter Kanins jakke) til en dreng og grøn og lavendel til en pige.

invitationer:

il_fullxfull.324237408.jpg

il_570xN.324130279.jpg

Borddækning:

IMG01304-20110317-1139.jpg

265853184222728228_f2bGwVAd_f.jpg

Hvis det er til en pige vil jeg bruge lyngplanter som del af borddækningen. Billigt, rustikt og feminint :) Til en dreng måske forglem-mig-ej eller en anden blå blomst.

Lidt at lave til børnene:

147141112795218871_iqNoA7MX_b.jpg

Og de famøse vimpler må da også med:

110549365822596853_nPoURwB7_f.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da nogle vildt fede ideer du har der. :loveshower

Er selv helt vild med dr seus :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke inspirerende du dog er! Er vild med alle dine idéer! Glæder mig til at se hvilket det bliver og så følge fin kreative tråd til en helt sikkert gennemført barnedåb :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da nogle vildt fede ideer du har der. :loveshowerEr selv helt vild med dr seus :)

Tak :7himmel

Sikke inspirerende du dog er! Er vild med alle dine idéer! Glæder mig til at se hvilket det bliver og så følge fin kreative tråd til en helt sikkert gennemført barnedåb :glad

Tak :7himmel Nu må vi se, om manden kan følge med i mine tossede ideer, eller om han står helt af :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hårpynt.

Girlies, jeg er lykkelig!! Min skønne veninde, der lige er blevet gift har givet mig lov til at låne hendes super skønne Jannie Baltzer hairpiece. :o :loveshower :glad

Det er custommade og så smukt!

Jeg skal nok ligge et billede ind senere. Men ih, hvor jeg glæder mig til at skulle have det på!

Derudover har jeg kigget efter noget til lillepigen, hvis det er det maven gemmer på ^_^

Måske en blomst:

il_570xN.313427981.jpg

Selvfølgelig fra Etsy

Eller måske en sløjfe (i samme farve som kjolen eller samme farve som båndet)

il_570xN.353197023.jpg

Også fra Etsy

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt ville jeg gå efter sløjfen, eller et hvor blomsten sad på et hårbånd - Tænker at det vil være sødest, plus det er de færreste babyer som kommer ud med en tyk og lækker hårpragt :rolleyes

Ser frem til billede af mors headpiece ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER