TakForDenneGang

Så er den første vaccine overstået :)

16 indlæg i dette emne

I dag har Johan været til sin 5 måneders undersøgelse og det er også her, at vi er gået i gang med vaccinerne :o Puha havde kvalme på vej op til lægen ved tanke om at mit lille pus skulle stikkes - Jeg kan bestemt ikke lide nåle.. Bare tanken :puke Når men det blev vores tur hos lægen og mens hun sat der og var i gang med at gøre sprøjterne klar, skulle jeg virkelig kæmpe for ikke at sige, at han ikke skulle have vaccinen endnu.. men hun fik stukket ham og han blev ikke mere ked af det end, at jeg kunne trøste ham :)

Hun skulle også lige undersøge ham og alt var bare som det skulle være (på nær hans nakke og hofte, som han stadig får behandlinger for :( ) Hun målte og vejede ham og han vejer nu 6,6 kg og er 68 cm lang :blink Hvor blev min lille babs af??

End til videre har Johan ikke haft nogle bivirkninger af vaccinen og har sovet i en lille time nu, så håber at det var det og han ikke får nogle reaktioner i løbet af natten..

Hvordan har jeres bebser reageret på vaccinationen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Aah, en kaerlig tanke til dig fra en vaccineskeptisk og naaleangst medsoester blush.gifbearhug.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kram

Puha sikke en nat! Johan vågnede kl.2.30 og var utrøstelig.. Så resten af natten har han ligget sammen med mig under dynen og klynket og jeg har skulle nusse og putte hele tiden så har først sovet kl 6.30 hvor jeg vækkede min mand, så han kunne tage over. ØV hvor ville jeg gerne havde haft ventet længere med den skide vacine.. min stakkels lille dreng :( Heldigvis skal vi til kiropraktor i morgen, som lige kan fixe det rod vaccinen laver i kroppen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oev, jeg foeler virkelig med jer og det bekraefter min egen skepsis, desvaerre bearhug.gif

Jeg haaber kiroen kan hjaelpe jergood20luck.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåh bette pus, det er sgu synd :(

Viktor blev vaccineret da han blev 3 mdr, han blev ret ked af det da han blev prikket anden gang, men vi klarede det. Der var ikke noget at mærke på ham før til aften hvor han var utrøstelig, fik ham puttet og han sov til ca midnat hvor den var gal igen. Så gik vi rundt med ham på skift og fik ham puttet igen i barnevognen så vi kunne visse ham til han faldte i søvn. Dagen efter var alt heldigvis tilbage som normalt - bortset fra en søn der var træt.

Han skal vaccineres igen på tirsdag, og må indrømme at det ser jeg bestemt ikke frem til... Men det skal overståes. :boo

Hvordan har lille Johan det idag??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er ikke sig selv i dag.. Han piver og er stille.. Smiler ikke så meget og er aktiv som han ellers er..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er ikke sig selv i dag.. Han piver og er stille.. Smiler ikke så meget og er aktiv som han ellers er..

Øv hvor træls :(

Håber snart det bliver bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor træls :(

Håber snart det bliver bedre.

Tak :kram2 Held og lykke med jeres tur næste uge :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak - håber lidt mormor vil tage med, synes det er rart med lidt støtte :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna reagerede på præcis samme måde ved både 3- og 5 mdr. vaccination. Ca. 8 timer efter stikket fik hun feber, klynkede og var ked. Hun sov uroligt og klynkede/græd i søvne i 1-2 timer og fandt så helt ro. 2-3 timer efter var feberen faldet kraftigt eller helt væk og hun sov resten af natten. Dagen efter var hun lidt pyldret, men ellers sig selv.

Jeg tror oprigtigt ikke det gør nogen forskel om de får den når de er 3, 5 eller 7 mdr. De bliver lidt skidt tilpas, men det er jo altså nu engang ved at indføre lidt vira, at vaccinen virker og så længe man er sammen med dem og passer på dem, så tror jeg virkelig ikke de tager skade af det. Tror det gør mere ondt på mor end det gør på dem ;)

Dejligt det er overstået for nu! Han skal nok blive sig selv igen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige høre... - Til 5 mdr vaccination bliver der gjort mere end bare vaccineret som ved 3 mdr, eller bliver han også vejet og målt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige høre... - Til 5 mdr vaccination bliver der gjort mere end bare vaccineret som ved 3 mdr, eller bliver han også vejet og målt :)

5-mdr er både vaccination og undersøgelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tristan har også fået sin 5 måneders vaccine i tirsdags. Han fik dog kun halvdelen fordi han blev ret syg til 3 måneders vaccinen.

På trods af han kun fik halvdelen blev han møg syg en time efter vaccinen.. Han kastede op flere gange og fik høj feber.. Og sådan havde han det i to dage..

Om en måned skal han have resten af vaccinen så der skal vi nok turen igennem igen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da nicoline hun fik 3 mdr vaccinen fik hun kun en smule feber, men ellers var hun som hun plejer... :loveshower Hun græd kun lige da hun blev stukket anden gang, så det var heldigvis hurtigt overstået... Håber på at det bliver lige så nemt når hun skal stikkes igen d. 9 juli til 5 mdr vaccinen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan kan det være han først fik vaccinen da han var 5 måneder?

Silje fik sin 3 måneder gammel, nøj hvor gjorde det ondt i mit hjerte at se min glade lille baby blive så ulykkelig... Heldigvis var reaktionen her kun lidt pyller hele aftenen... næste dag var hun lidt mat.. Om natten sov hun, det var straks værre med moderen der vågnede 1000 gange for at tjekke om hun havde feber ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan kan det være han først fik vaccinen da han var 5 måneder?

Silje fik sin 3 måneder gammel, nøj hvor gjorde det ondt i mit hjerte at se min glade lille baby blive så ulykkelig... Heldigvis var reaktionen her kun lidt pyller hele aftenen... næste dag var hun lidt mat.. Om natten sov hun, det var straks værre med moderen der vågnede 1000 gange for at tjekke om hun havde feber ;)

Han fik først vaccinen nu da jeg syntes, at han var meget lille ved 3 mdr og jeg var meget i tvivl om jeg ville vaccinere ham mens han er lille eller vente.. Samtidig syntes jeg at ikke at Johan skulle udsættes for eventuelle bivirkninger af vaccinen der, da vi jo i forvejen døjer med hans nakke og hofte, hvor han er afhængig af behandling mindst hver 14. dag for, at trives.. Men nu trives han hvis vi holder stramt på behandlingerne og min mand ville meget gerne at han skulle vaccineres nu, så det blev han..

Uhh mit moderhjerte kunne næsten heller ikke bære det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER