Guest

Renser du dit ansigt hver dag?

36 indlæg i dette emne

Havde en lille diskussion med et par veninder om hvorvidt man renser sit ansigt hver dag, og var faktisk lidt skræmt over at høre hvor mange, der ikke gør. Men okay, jeg ser det som en ting på lige fod med at børste tænder osv.

Så vil lige høre; renser du dit ansigt hver dag? Hvis nej, hvorfor? Og hvilke produkter bruger du

Jeg bruger Skin Tonic og rensecreme fra Clerasil, samt en Rapid Action Cream Scrub til at slutte det hele af med. Virker fantastisk ;) Og ellers i en snæver vending bruger jeg renseservietter fra Garnier Nordic Essentials.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ALTID!!!!!!

Men ville være underligt andet som uddannet kosmetolog og makeup artist.

Om aftenen når jeg er træt og det skal gå stærkt - Yves Saint Laurent's : Instant Pure (rens og tonic i én og samme. Lige et tryk på et styk vat. Og det et klaret på nul komma fem)

Om morgenen er det Ole Henriksen - Ón the go (ansigtesrens) - spray tonic (varier hvilken en af dem fra Ole H) - efterfulgt af Herbal Day creme indeholdende solfaktor.

Hvad angår min mand - ja så renser hans os hud hver morgen med Ole H og bruger dag creme <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh :blush Og det er på trods af jeg er uddannet kosmetolog :blush Jeg ved jeg burde, men orker ik altidat gøre det. Lige nu bruger jeg produkter fra lancome.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nej jeg renser bestemt ikke hud hver dag, og jeg har ellers idealhud, så noget gør jeg da rigtigt.

Men jeg bruger heller ikke make up hver dag, det gør jeg kun, når jeg skal i byen. Men har jeg make up på, så renser jeg hud inden jeg går i seng

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger generelt så få produkter som muligt, så nej, jeg renser ikke ansigt hver dag :)

Jeg vasker mit ansigt når jeg er i bad, og har sjældent problemer med min hud...... Hvis jeg får tør hud i ansigtet (somme tider om vinteren) bruger jeg en smule creme fra Matas Natur serien :)

Det skal så siges at jeg heller aldrig bruger make up, udover mascara og en streg..... Så der er ikke så meget at rense :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg renser min hud om aften efter bad: rensemælk, skin tonic og natcreme (alt fra anglamark)

Og om morgen skin tonic og dagcreme (også anglamark)

Jeg gør det om aften for at rense dagens makeup af (coverstick, mineralpudder, øjenskygge og mascara) og om morgen for at få en frisk start, det tager under to minutter :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både morgen og aften - jeg knokler meget med min hud - har tør hud, men med bumser <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det gør jeg ikke. Heller ikke selvom jeg burde.

Jeg forsøger at putte så lidt som muligt på min hud, fordi jeg altid har haft og stadig har en flot og rimelig problemfri hud, og hver gang jeg bruger et eller andet produkt får jeg bumser..

Jeg bruger til gengæld heller ikke ret meget makeup. Det er primært mascara.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, altid - baade mogen og aften, ligesom jeg boerster mine taender smile.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen problemer med min hud så jeg renser aldrig men jeg børster tænder ;-))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger generelt så få produkter som muligt, så nej, jeg renser ikke ansigt hver dag :)

Jeg vasker mit ansigt når jeg er i bad, og har sjældent problemer med min hud...... Hvis jeg får tør hud i ansigtet (somme tider om vinteren) bruger jeg en smule creme fra Matas Natur serien :)

Det skal så siges at jeg heller aldrig bruger make up, udover mascara og en streg..... Så der er ikke så meget at rense :)

:ditto Det er stort set det samme herhjemme. :) Dog bruger jeg ikke streg, og ansigtscremen er fra neutral, men kartoffel/kartoffel ;)

Jeg har i perioder af mit liv brugt renseprodukter og skintonic, men jeg synes ikke det gør en dytfis forskel for min hud. Det føles da lækkert og selvforkælende mens jeg gør det, men huden er præcis den samme, og så ender jeg som regel med at konkludere, at det nok egentlig er sundere for mig ikke at bruge det, så jeg undgår evt. problemkemi og parfume :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det gør jeg :) kan huske jeg snød mange gange da jeg var yngre men i dag elsker jeg at rense min hud - men bruger også en del make up så synes det er nødvendigt. Bruger primært Ole Henriksen og Matas produkter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det gør jeg, både morgen og aften, men jeg vasker kun med vand. Min hun bliver rigtig fedtet når jeg begynder at bruge renseprodukter. Men vand fungerer også fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Niks, det gør jeg kun hvis jeg har brugt make up, også er det som regel kun med vand :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja - om aftenen renser jeg med rensemælk fra Natuvive og skintonic fra Origins og så natcreme fra Origins.

Om morgenen i badet bruger jeg en rensegel fra Dermalogica i badet.

Synes helt klart huden bliver lækrere, når den får en kærlig behandling dagligt :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg renser min hud hver aften inden sengetid ( Men jeg børster også tænder ) :rolleyes

Jeg renser i Dr. Sheller renselotion og samme mærke i skin tonic.. Om morgenen når jeg har været i bad kommer jeg altid en lotion i hovedet, som ofte en dagcreme fra Matas de stribede :) Det at rense mit ansigt er blevet en vane nu, ligesom at børste tænder og bruge tandtråd..

Meeeeen indrømmet, hvis jeg er møgtræt og er faldet i søvn på sofaen eller noget helt tredje, kan jeg godt komme til at springe det hele over - dog ikke tandbørstningen :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom man ikke bruger make up, bude man stadig rense huden, da der er meget snavs i luften osv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh...

Når jeg er i bad, vasker jeg ansigtet med vaskegel fra Dr. Scheller og bruger rensevand og dagcreme bagefter (natcreme hvis bad om aftenen). Jeg går ikke med make-up til hverdag når jeg er på barsel, men hvis jeg har haft det på, fjerner jeg det om aftenen.

Nogen morgener, hvis jeg har ekstra svært ved at vågne, vasker jeg ansigtet grundigt i koldt vand ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom man ikke bruger make up, bude man stadig rense huden, da der er meget snavs i luften osv ;)

Men det vasker man vel af når man går i bad?? Altså, der vasker du jo dit ansigt? Det kræver vel ikke så meget mer eend vand og sæbe tænker jeg.....? :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville da gerne ku sige ja... men øøh, nej. Får det simpelthen ikke gjort <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det gør jeg ikke.

Hvis jeg gør, så er det som regel bare Matas renseservietter, så det går hurtigt. Jeg har ellers også fine flasker med forskelligt, som jeg får brugt i perioder, men så går der lange perioder hvor jeg ikke kan overskue det. Min favorit er en aloe vera renselotion købt af en kosmetolog, den holder lang tid og føles lækker. Men som sagt går der også lange perioder hvor det bare skal være renseservietter...

Jeg er så træt når jeg endelig kommer i seng, så det skal bare gå hurtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det vasker man vel af når man går i bad?? Altså, der vasker du jo dit ansigt? Det kræver vel ikke så meget mer eend vand og sæbe tænker jeg.....? :whistling

Man får ikke alt af, desværre. Jeg spurgte nemlig en kosmetolog her sidste år om jeg ikke bare kunne nøjes med vand og sæbe, hvorefter jeg sværger at hun var parat til at rive hovedet af mig :whistling Sæben udtørrer, og der sidder stadig snavs i huden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man får ikke alt af, desværre. Jeg spurgte nemlig en kosmetolog her sidste år om jeg ikke bare kunne nøjes med vand og sæbe, hvorefter jeg sværger at hun var parat til at rive hovedet af mig :whistling Sæben udtørrer, og der sidder stadig snavs i huden.

Jamen hvad så med resten af kroppen... Og hænderne fx..... Bliver det heller ikke rent med vand og sæbe?

Er bare nysgerrig, og ikke nogen kritik ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man får ikke alt af, desværre. Jeg spurgte nemlig en kosmetolog her sidste år om jeg ikke bare kunne nøjes med vand og sæbe, hvorefter jeg sværger at hun var parat til at rive hovedet af mig :whistling Sæben udtørrer, og der sidder stadig snavs i huden.

Åh der ville jeg være så gammeldags jyde-skeptisk, at jeg ville tænke "Det SKAL hun jo sige, for at sælge renseprodukter!". :whistling Og i øvrigt, hvis sæbe og vand ikke kan få make-uppen af, så er det i hvert fald ikke make-up jeg skal have på :unsure Synes faktisk det er lidt uhyggeligt, hvis det sidder så godt fast i min hud :blink

Men jeg er enig i, at sæbe udtørrer. Men jeg tror på, at man kommer langt med VAND og med en neutral fugtighedscreme, hvis man har brugt sæbe og det har udtørret huden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen hvad så med resten af kroppen... Og hænderne fx..... Bliver det heller ikke rent med vand og sæbe?

Er bare nysgerrig, og ikke nogen kritik ;)

Man kunne måske tænke, at ansigtshuden var mere udsat, da kroppen ofte er gemt bag tøj? :) Men hænderne det ved jeg ikke :unsure

Men personligt tror jeg nu også på, at jeg bliver ren nok ved at bruge vand og sæbe. Jeg er da ikke særligt ofte syg, og synes da heller ikke at jeg har for vane at være klam eller lugte :blush Så helt snavset kan jeg vel ikke være. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER