Unknown

Sutteklud over hovedet - er det farligt??

18 indlæg i dette emne

Zoey sover med en sutteklud(Stofble) oppe ved hendes hovede og har gjort det siden fødslen. Men nu er hun begyndt at gribe fat i ting, og når hun sover har jeg flere gange opdaget hun har fået trukket den ned over hovedet. Kan det ikke være farligt ? Ved godt man kan trække vejret igennem stof, men tænker om hun kan blive kvalt eller andet i den??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er vel altid en risiko - men det er jo ikke "værre" end at hun trak dynen hen over hovedet... Og jeg tænker alligevel at du skal være VIRKELIG uheldig for at blive kvalt i en stofble.. De er alligevel ret lette at trække vejret igennem (Prøv at trykke den mod dit ansigt)....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min Viktor gør det samme, også når han er vågen og kan ikke få den fumlet af igen. Så følger lige med... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karoline kan slet ikke sove, hvis ikke hun får en sutteklud eller andet hen over hovedet/øjnene ;) Vores store pige gjorde det også, og det er der altså ikke sket noget ved overhovedet. Vores børnefys var her i fredags, og hun sagde også vi skulle gøre det ved Karoline (det gjrode vi så i forvejen) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme vil Theo kun falde i søvn med dynen over hovedet. Jeg har ingen betænkligheder ved det :) Sådan sov jeg også selv, da jeg var lille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker også at den jo skal strammes over hovedet, før der kan ske noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her gør Silje det også med en nusseklud, hun synes det er skide skægt at trække den hen over hovedet og så ligge og baske rundt indtil vi kommer og redder hende... ret godt klaret at man kan fare vildt i 15x15 cm stof :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har også altid sovet med en stofble og sin bamse. Når hun falder i søvn og er pakket helt væk, så pakker jeg hende altså lidt ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar. er glad for jeg ikke er den eneste med et lidt skørt barn. Det er som sådan ikke det om man kan trække vejret igennem stoffet jeg er bange for, men mere at hun bliver viklet ind i det. I dag da jeg kom ind til hende holdt hendes ene arm den nemlig ret tæt om hovedet. Der var dog hverken pyller eller noget, kun lidt rumsterende da jeg pakkede hende ud igen hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon sover altid med 2 stofbleer (som så er hans nusseklude) og de ryger også somme tider over hovedet.... Men de er så tynde, så jeg er ikke bange for der sker noget ved det.

Der er jo nok en teoretisk risiko, hvis den bliver viklet om halsen på en eller anden måde, eller foldet stramt over næse/mund..... Men jeg har svært ved at forestille mig hvordan det skulle ske.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her fik jeg skideballe af kommunen fordi Maliva selv fik trukket dynen henover siden af ansigtet ved et af deres besøg :blink

Og skulle høre for det mange måneder efter... <_<

Så har jeg kæmpet med at holde sutteklud og dyne væk fra ansigtet i 9 måneder og fået en baby der er umulig at få til at sove i egen seng fordi hun konstant tager dyne osv. over hovedet - og så ser jeg denne tråd.. :rolleyes

Ej, hvor føler jeg mig bare dum nu...

Nu skal Maliva da bestemt have lov til at putte som hun vil i stedet for at jeg hele tiden blander mig - det kan jeg gøre når hun er faldet i søvn...

*mumler sagte* åndsvage.... grrr... hmprf!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her fik jeg skideballe af kommunen fordi Maliva selv fik trukket dynen henover siden af ansigtet ved et af deres besøg :blink

Og skulle høre for det mange måneder efter... <_<

Så har jeg kæmpet med at holde sutteklud og dyne væk fra ansigtet i 9 måneder og fået en baby der er umulig at få til at sove i egen seng fordi hun konstant tager dyne osv. over hovedet - og så ser jeg denne tråd.. :rolleyes

Ej, hvor føler jeg mig bare dum nu...

Nu skal Maliva da bestemt have lov til at putte som hun vil i stedet for at jeg hele tiden blander mig - det kan jeg gøre når hun er faldet i søvn...

*mumler sagte* åndsvage.... grrr... hmprf!

Ja for pokker. Det skal hun da have lov til. Tror at det giver en form for hygge og tryghed. Jeg har i hvert fald aldrig villet tage dynen fra Theo :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kristine har også tit hendes sutteklud over ansigtet. Jeg "pakker hende ud", når hun sover :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taz er så forundret over de tillader sig at give dig skideballe over det.

Har lige lidt info fra oversygeplejersken på børneafdelingen. Der er ingen fare ved de hiver sutteklude, stoffbleer, dyner osv over hovedet og der er MANGE børn der gør det og de sover ofte tungere ;-) så fik vi afklaret det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er mange børn som sover med det, mine har aldrig gjort det :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taz er så forundret over de tillader sig at give dig skideballe over det.

Har lige lidt info fra oversygeplejersken på børneafdelingen. Der er ingen fare ved de hiver sutteklude, stoffbleer, dyner osv over hovedet og der er MANGE børn der gør det og de sover ofte tungere ;-) så fik vi afklaret det :-)

Samme her...

Hun var vel.. 2,5 - 3 måneder på det tidspunkt, så hun kunne jo sagtens selv styrer det :blink

Ej, jeg er helt arrig på dem over det, hvad f*nden bilder de sig ind?

"Hun kan jo blive kvalt i dynen" :rolleyes - hvis hun var ved det, ville hun nok reagerer...

Min sp sagde også at det var pladder de sagde, men jeg hørte jo for det ved alle møderne sidenhen og de spurgte indtil det og tjekke hende, hvis hun sov i barnevognen!

Nå, men nu ved jeg bedre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik lige læst op på denne tråd :) Lærke har fået en nusseklud (fra bamse kompagniget! De er så kære :D) som rigtig er blevet accepteret efter jeg har sovet med den en nat.

Hun er 8 uger gammel og har hele dagen formået at bøfle den sådan at hun ligger med ansigtet ind i den..

Igen er det dejligt at se en tråd som denne at det er helt normalt og ok at lade hende :) er dog stadig lidt opmærksom på hvordan hun ligger med den ^^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik lige læst op på denne tråd :) Lærke har fået en nusseklud (fra bamse kompagniget! De er så kære :D) som rigtig er blevet accepteret efter jeg har sovet med den en nat.

Hun er 8 uger gammel og har hele dagen formået at bøfle den sådan at hun ligger med ansigtet ind i den..

Igen er det dejligt at se en tråd som denne at det er helt normalt og ok at lade hende :) er dog stadig lidt opmærksom på hvordan hun ligger med den ^^

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER