fynboen

hvor syge bliver de..

22 indlæg i dette emne

Nu har den store fået skoldkopper og han er simpelthen så ked af det... Han skulle have haft en hyggetur sammen med sin mor i dag,hvor de skulle have været i svømmehallen og så kommer han hjem til os på fredag fordi vi skal til dyreskue på lørdag.

Jeg tænker så lidt om hvor syge de bliver af dem... Er det muligt vi kan komme afsted eller er chancerne små...

Ville i tage jeres barn med,selvom der ikke er skorper på sårene...

Ej har virkelig ondt af ham når han har glædet sig sådan til det...

Hjælp mig piger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Årh stakkels pus :(

Det er skidesynd for ham, men jeg ville under ingen omstændigheder tage et barn med i svømmehallen, hvis h*n havde skoldkopper. Ved ikke, hvor syge de bliver (tror det er individuelt), men de kan jo smitte andre :unsure Og jeg tænker det samme med dyrskue... :unsure

Måske kunne han lave et eller andet hyggeligt derhjemme med sin mor, f.eks. en hel dag under dynen i stuen med alle hans yndlingsfilm eller yndlingsplaystation spil og masser af guf? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor syge de bliver er meget forskelligt - Isaac var hjemme 3 uger, før han igen kunne komme i børnehave og han var meget præget af dem.

Jeg vil ike tage dem med nogle steder, hvor der er en risiko for at smitte nogen, om ikke andet så skal folk have besked om at han har skoldkopper. Jeg havde ham til nød med ud og handle, fordi jeg er alene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh stakkels pus :(

Det er skidesynd for ham, men jeg ville under ingen omstændigheder tage et barn med i svømmehallen, hvis h*n havde skoldkopper. Ved ikke, hvor syge de bliver (tror det er individuelt), men de kan jo smitte andre :unsure Og jeg tænker det samme med dyrskue... :unsure

Måske kunne han lave et eller andet hyggeligt derhjemme med sin mor, f.eks. en hel dag under dynen i stuen med alle hans yndlingsfilm eller yndlingsplaystation spil og masser af guf? :)

Det var også derfor han var så ulykkelig, fordi de netop ikke kunne komme i svømmehallen...Hun sagde hun ville gør det så hyggeligt for ham som overhovedet muligt...

Men frygter virkelig også at vi ikke kan komme med til dyreskue,for han har snakket om det siden sidste år vi var afsted,så det ville bare være så synd hvis vi kommer afsted...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor syge de bliver er meget forskelligt - Isaac var hjemme 3 uger, før han igen kunne komme i børnehave og han var meget præget af dem.

Jeg vil ike tage dem med nogle steder, hvor der er en risiko for at smitte nogen, om ikke andet så skal folk have besked om at han har skoldkopper. Jeg havde ham til nød med ud og handle, fordi jeg er alene.

Okay, ja S lillebror han var hjemme i 9 dage inden han kom i DP igen...håber virkelig ikke det bliver så slemt.. jeg må se tiden an og se hvor plaget han er af det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var også derfor han var så ulykkelig, fordi de netop ikke kunne komme i svømmehallen...Hun sagde hun ville gør det så hyggeligt for ham som overhovedet muligt...

Men frygter virkelig også at vi ikke kan komme med til dyreskue,for han har snakket om det siden sidste år vi var afsted,så det ville bare være så synd hvis vi kommer afsted...

Årh, det er bare mega mega synd :( Men på en eller anden måde er det vel også en lektie her i livet, dels at der er nogle ting, man bare ikke kan, når man er syg, og dels at svømmehallen ikke forsvinder og at man kan tage derhen når man er blevet rask igen :) Men synd, det er det bestemt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det er vigtigt at lære at der er ting man ikke kan, når man er syg, blandt andet at komme i svømmehalen eller til dyreskue.. Jeg ville personligt vælge at blive hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også holde ham hjemme.. SÅ længe de smitter, så synes jeg ikke man skal tage ham med ud til sådan nogle ting..

Man kan jo sagtens lave nogle sjove ting hjemme.. Leje en dvd, spille playstation med mor, lave legebaner og huler osv osv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Medmindre alle mulige boern gerne skal smittes, saa maa man holde dem hjemme, synes jeg. Det er synd og aergerligt, men synes ikke man kan tillade sig at komme med et smittende barnsad.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Leo fik skoldkopper gik der en uge fra den første kop blev spottet til der var dannet sår på alle.

Dvs i denne periode var vi klar over, at han kunne smitte andre (de smitter jo rent faktisk op til 10 dage før man ser den første kop, men det kan man jo af gode grunde ikke vide, at ens barn er smittet).

Så nej jeg tror ikke, det er realistisk, at I kan komme i svømmehallen eller dyrskue.

Det kan ramme meget hårdt på især ældre mennesker, der ikke har haft skoldkopper, de kan blive meget syge, derfor skal man respektere at holde et smittende barn væk fra andre.

Da vi var på Gran Canaria skulle vi til kontrol hver dag for at lægen kunne tjekke Leo for at kunne udstede et fit-to-flight dokument, vi måtte ikke komme hjem med flyet så længe Leo stadig smittede. Fordi det er så smitsomt, så kan det skabe en epidemi, så man tager det altså rimelig alvorligt, og det skal I også gøre.

Håber I kan hygge jer alligevel.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Derudover er det heller ikke godt for gravide, der ikke har haft skoldkopper, at blive smittet, det kan påvirke fostret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan se jeg er totalt modsat alle andre da ungerne jo også smitter inden knopperne kommer jeg ville ikke tage dem med i svømmehallen men kan altså ikke se noget problem i og tage til dyrskue ( hvis han selvfølgelig ikke er voldsomt plaget af dem )

Vi fik afvide i børnehaven at ungerne gerne måtte komme når der var ved og være skorpe på men hva der en enkelt eller 2 skjult under tøjet hvor der ikke bar skorpe på så var det også ok da alle ungerne i børnehaven jo allerede havde været udsat for smitten og så fik vi det råd at kobé zink på spray så sprøjte på knopperne da de så hurtige tørre ud

Vores unger kom i havrebad hverdag og så sprøjtet med zink og de var ovre det i løbet af lidt over en uge ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan se jeg er totalt modsat alle andre da ungerne jo også smitter inden knopperne kommer jeg ville ikke tage dem med i svømmehallen men kan altså ikke se noget problem i og tage til dyrskue ( hvis han selvfølgelig ikke er voldsomt plaget af dem )

Vi fik afvide i børnehaven at ungerne gerne måtte komme når der var ved og være skorpe på men hva der en enkelt eller 2 skjult under tøjet hvor der ikke bar skorpe på så var det også ok da alle ungerne i børnehaven jo allerede havde været udsat for smitten og så fik vi det råd at kobé zink på spray så sprøjte på knopperne da de så hurtige tørre ud

Vores unger kom i havrebad hverdag og så sprøjtet med zink og de var ovre det i løbet af lidt over en uge ;-)

Synes faktisk også der er forskel på at tage dem "tilbage" til børnehaven, hvor du, som du selv nævner, har spredt smitten, og derfor ikke potentielt smitter en masse andre, som ikke i forvejen har været udsat for smitten. Synes stadigvæk det er forkert at sende dem derhen når de smitter - men det KAN jeg da forstå.

Men at tage dem ud blandt en masse andre, som ikke aner at barnet er smittet og som IKKE har været udsat for smitten, det synes jeg er tarveligt.

I begge tilfælde, havde mit personlige valg været at holde barnet hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes faktisk også der er forskel på at tage dem "tilbage" til børnehaven, hvor du, som du selv nævner, har spredt smitten, og derfor ikke potentielt smitter en masse andre, som ikke i forvejen har været udsat for smitten. Synes stadigvæk det er forkert at sende dem derhen når de smitter - men det KAN jeg da forstå.

Men at tage dem ud blandt en masse andre, som ikke aner at barnet er smittet og som IKKE har været udsat for smitten, det synes jeg er tarveligt.

I begge tilfælde, havde mit personlige valg været at holde barnet hjemme.

De fleste dyrskuer foregår jo udenfor og så længe barnet ikke røre ved alle mennesker han går forbi eller hoster dem i ansigtet så smitter de jo ikke og hvis barnet har åbne knopper i en uge så kan man jo realt kun sørge for at de ikke smitter andre i 33 procent af tiden de har skoldkopper

Men ja det kan godt være jeg er mærkelig på det punkt men nu er skoldkopper jo en af de sygdomme børn skal igennem og jo tidligere jo bedre når der var skoldkopper i vores familie så tog vi altid på besøg for at vores skulle få det og den store fik det altså først som 6 årig på trods af ar han var på besøg ca 6-7 gange i forsøg på at få skoldkopperne med hjem ;-))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De fleste dyrskuer foregår jo udenfor og så længe barnet ikke røre ved alle mennesker han går forbi eller hoster dem i ansigtet så smitter de jo ikke og hvis barnet har åbne knopper i en uge så kan man jo realt kun sørge for at de ikke smitter andre i 33 procent af tiden de har skoldkopper

Men ja det kan godt være jeg er mærkelig på det punkt men nu er skoldkopper jo en af de sygdomme børn skal igennem og jo tidligere jo bedre når der var skoldkopper i vores familie så tog vi altid på besøg for at vores skulle få det og den store fik det altså først som 6 årig på trods af ar han var på besøg ca 6-7 gange i forsøg på at få skoldkopperne med hjem ;-))

Ja børn skal jo helst have dem på et eller andet tidspunkt.

Men det er jo ikke sikkert, at de får det.

Så der er jo potentielt nogle ældre eller gamle mennesker, som ikke har haft den sygdom endnu, og de bliver alvorligt syge, hvis de smittes med skoldkopper i en høj alder. Derfor synes jeg ikke, at man bevidst kan være bekendt at tage et smittende barn med ud blandt mange andre mennesker. En ting er jo, at man ikke er klar over det inden knopperne kommer ud, men hvis du holder barnet hjemme så snart du kender risikoen, så minimerer du jo risikoen for, at nogen bliver alvorligt syge grundet smitten.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kan man jo heller ikke tage et forkølet barn med nogle steder hen af risiko for at smitte

Men men vi er heldigvis alle forskellige ;-))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kan man jo heller ikke tage et forkølet barn med nogle steder hen af risiko for at smitte

Men men vi er heldigvis alle forskellige ;-))

Næ det har du ret i - det ville jeg nu heller aldrig gøre, hverken for barnets skyld eller andres skyld.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kan man jo heller ikke tage et forkølet barn med nogle steder hen af risiko for at smitte

Men men vi er heldigvis alle forskellige ;-))

Præcist. Syge børn (og voksne) bør blive hjemme til de er raske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja børn skal jo helst have dem på et eller andet tidspunkt.Men det er jo ikke sikkert, at de får det.Så der er jo potentielt nogle ældre eller gamle mennesker, som ikke har haft den sygdom endnu, og de bliver alvorligt syge, hvis de smittes med skoldkopper i en høj alder. Derfor synes jeg ikke, at man bevidst kan være bekendt at tage et smittende barn med ud blandt mange andre mennesker. En ting er jo, at man ikke er klar over det inden knopperne kommer ud, men hvis du holder barnet hjemme så snart du kender risikoen, så minimerer du jo risikoen for, at nogen bliver alvorligt syge grundet smitten. :balloons

Næ det har du ret i - det ville jeg nu heller aldrig gøre, hverken for barnets skyld eller andres skyld. :balloons

:ditto og :sc

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Børn kan blive så helt utroligt syge af skoldkopper 40 i feber, kaste op, sove uroligt, have ondt overalt, klø osv osv osv... og sådan noget tager rigtig rigtig lang tid for kroppen at komme over, jeg ville under ingen omstændigheder tage ham med nogen steder. For hans egen skyld og for andres skyld - tænk hvis man smittede en gravid.... risikoen er lille, men den er der... og voksne bliver høne syge af det...

Mht børnehaver så skal man som institution oplyse om der er børnesygdomme i omløb.

Tag sygdommen meget alvorlig, det gør samfundet og lægerne så det skal vi også.

Hvis i ikke kommer på dyreskue så find på noget andet til når han bliver rask, en tur i et sommerland, en zoo eller noget andet han godt kan li...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kom S hjem til os igår og han er heldigvis ikke så plaget af det... Han har selvfølgelig knopper, men har heldigvis ikke feber... Han er i godt humør... Vi er lettet over han tager det så flot og viser stolt sine knopper frem til dem som vil se dem :)

Nu kan det godt ske nogen tænker at "det er godt nok uforsvarligt overfor andre", men vi har besluttet at vi tager til dyreskue i morgen... Havde besluttet at hvis han er feberfri og frisk så ville vi tage afsted...

Han har ikke været i svømmehallen og det kunne heg aldrig nogen sinde på at gøre...

Grunden til vi har valgt at tage afsted er fordi:

1. vi skal ud i den frie natur

2. Han har glædet sig i et helt år

3. han skal selvfølgelig ikke lige rende rundt på legeplads hvis det er

Så beslutningen er taget...Vi tager afsted i morgen tidlig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god tur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER