Guest Louise22

Hvor meget plads?

16 indlæg i dette emne

Hvor meget plads ville i mene man skal bruge når man skal være enlig mor? :rolleyes

Og hvor mange år ville det gå ? <_<

For penge mæssigt er der kun råd til en 2 vær. hvis jeg også skal tænke min fremtid med en elevløn..

Men i Odense hvor jeg gerne vil bo der findes nogle 2½ vær. hvor der er en stort soveværelse, køkken, gang, badvær., stor stue og en lukketaltan som kan bruges til værelse, og det er der mange der bruger det til..

Ville det mon kunne bruges?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bor i en to-værelses (I Odense :rolleyes ) og her er masser af plads til babyen :) Vi har tænkt os at bo her med hende i et år.

Hvis jeg var dig, ville jeg flytte et sted hen, hvor du kunne få eget værelse til babyen. Så behøver du ikke tænker over at skulle flytte igen.. Mange steder kan man jo få rimelig god boligsikring som enlig mor :)

Vores er en stor to værelses, men den koster det samme som en "lille" 3 værelses... ELSKER vores lejlighed, men ville gerne have haft halvt så stort soveværelse, også et baby værelse i stedet ;)

Så: PERSONLIGT ville jeg finde en "rigtig" tre værelses (Har godt set flere af dem med altanerne, men de er bare ikke helt optimale synes jeg..).

MEN vi bor selv i en to-værelses, og er ikke i tvivl om det er en fin løsning også :)

Vi har dog 90 kvm, men mindre plads havde altså også været nok :)

Man kan sagtens finde nogle billige treværelses (Vi har lige haft kig på en 3 værelses kælderlejlighed, som kostede omkring 5000 kr inkl internet, el vand og varme..)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det første stykke tid kan du jo sagtens have babyen hos dig - det gør de fleste vist uanset hvor mange værelser. Når den lille begynder at have en masse legetøj og fylde lidt mere, er der også mulighed for at du kan købe en sovesofa og sove i stuen :)

Kender flere familier, der har sovet i stuen et par år, og det har fungeret helt fint.

Men jeg tror nok personligt, at jeg ville skrive mig op til noget større. Det kan nok godt blive træls i længden kan jeg forestille mig.

Med hensyn til altan-værelserne: Nu har jeg godt nok ikke set dem, og de kan være indrettet anderledes end jeg forestiller mig, men jeg ville ikke gøre det. Når det ikke er lavet til at være et værelse er det ofte for dårligt isoleret, og det trækker ind. Og det ville jeg ikke byde en lille størrelse, eller mig selv for den sags skyld.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommet jo meget an på størrelsen af værelserne.. Jeg delte et værelse på 17kvm. med mine forældre til jeg var 7 år. Så var det bare delt op med en reol.

Ellers er der selvfølgelig også muligheden for en sovesofa i stuen, den har jeg også set praktiseret med held før. :) Så hvis værelserne har en fornuftig størrelse, så er en 2værelses alt rigeligt i mange år. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker at man kan isolere den der lukkealtan, det gjorde min veninde ved at komme flamingo på gulvet og så gulvtæppe ovenpå. og så havde hun soveværelse derude.

Jeg tænker sådan en 2½ værelses lejlighed kan du jo bo i længe. Du kan bruge værelset det første år med baby, og så ellers lade baby/barnet få værelset, og rykke ud på lukkealtanen og have soveværelse der, når der kommer alt for meget legetøj og behov for et værelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker at man kan isolere den der lukkealtan, det gjorde min veninde ved at komme flamingo på gulvet og så gulvtæppe ovenpå. og så havde hun soveværelse derude.

Jeg tænker sådan en 2½ værelses lejlighed kan du jo bo i længe. Du kan bruge værelset det første år med baby, og så ellers lade baby/barnet få værelset, og rykke ud på lukkealtanen og have soveværelse der, når der kommer alt for meget legetøj og behov for et værelse

Samme ide har min mor og jeg snakket om da udlejerne der har demhar fået dem lukket rigtig af og de skulle være godt isoleret..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne man evt. dele den der store stue op med en rum-deler, så man har et børneområde der? Og hvor længe skal du være på elevløn?

Jeg tror godt at det kan lade sig gøre. :) Personligt ville jeg ikke have nogen til at sove på altanen, hverken barn eller voksen, men med en stor stue og et stort soveværelse, så er der jo muligheder, tænker jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du medregnet børnepenge samt det tilskud du får som enlig forsørger? Du vil også kunne få boligstøtte samt friplads til barnet når det skal i dp eller vs :)

Jeg ville nok vælge en 2,5 eller 3 værelses, så der er mulighed for at du har et soveværelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu og ind til jeg skal på barsel og til jeg er færdig på barsel er jeg på kontanthjælp og efter der skal jeg ca på elevløn i 9 måneders tid og der får man udbetalt 7200 ca.

Da jeg ikke kender alle de tilskud og børnepenge satser synes jeg det er svært at regne på.. Men må finde en dag hvor jeg kan sætte mig ned og få regnet på det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil tro du kan finde nogle informationer på www.borger.dk og ellers kan du sagtens ringe og forhøre dig hos din kommune, så får du svar med det samme :)

Jeg synes det lyder meget fornuftigt med den lejlighed, når det ikke er længere.. De første måneder af babys liv behøver de slet ikke et værelse, med mindre man har et ønske om de skal sove på eget værelse, men har du det, så synes jeg altanen lyder som en fin ide´:) Jeg ville dog selv have soveværelse der og så lade baby få det andet værelse, og det er udelukkende for, at baby får det største værelse. Går ud fra altanen er mindre ..

Det kan sagtens lade sig gøre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes det lyder af rigeligt - vi er 5 mennesker på 82 m2 om vinteren og 5 mennesker på 42 m2 om sommeren

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor henne i Odense er det?

Det sted jeg umiddelbart tænkte, er altanen stort nok til der ville kunne laves et lille babyværelse - men så snart man skifter til juniorseng er altanen nemlig for lille...

Min veninde er enlig mor, til to drenge.. Hun har en 4 værelses lejlighed, hun er på SU, og hun ryger og umiddelbart har hun råd til lejligheden. Hun overvejede en 3 værelses, men med boligsikring osv skulle hun give 300 kr mere for den 4 værelses om måneden, så hun valgte den!

Jeg tænker også at det altså er DYRT at flytte.. Altså.. Indskud, flytning osv.. Det løber hurtigt op i 15000-20000 kr..

Så planlægger man at flytte efter 2 år fx, skal man jo faktisk spare 800 kr op om måneden, til flytningen... Så kunne man jo vælge, i stedet for at spare dem op, at bo i en større lejlighed også først flytte efter 5-6 år :) Det tror jeg at jeg ville...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udelukkende taget med udgangspunkt i hvad jeg selv bor i. Jeg er enlig mor, med en dreng på snart 4 (til oktober) og vi har én af dem, som hedder 2½ værelses (vi bor dog på kollegie i Aarhus) og vi har godt med plads. Ingen tvivl om at Isaac fylder meget med sine ting og jeg meget med mit studie, men det fungerer fint.

Isaac har værelset og jeg deler med stuen, det fungerer som tidligere skrevet ganske udemærket for mig. Også selvom jeg drømmer om flere værelser, mere plads og egen have... Men det skl jo nok komme og om ikke andet så er drømme gratis

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, vi bor på en 2½værelses, og der skal vi blive ved med at bo, indtil vi begge har jobs, så vi kan få noget større. Så altså, jeg vil jo mene, at en 2-værelses er nok plads, hvis det er dét, man har. Selvfølgelig ville vi enormt gerne have et børneværelse til alle hendes ting og til hende på længere sigt. Men det første år ser jeg intet problem i, at hun sover inde ved os, da det alligevel er sådan det går for mange (på trods af eget værelse til baby). På sigt får vi selvfølgelig mere brug for et ekstra rum, men hvis det skulle gå helt "galt", kan vi sove i stuen på vores sovesofa.

Min pointe er: man indfinder sig under de forhold, man har at gøre med. Og det kræver måske lidt af din boligindretning, men man kan lave mange smarte løsninger, uden at det går ud over hverken mor eller barn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville du sagtens kunne :)

Vi bor i en 2 1/2 værelses. Vi har soveværelse i det 1/2 og Theo har sit eget værelse. Og så har vi en stue.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg sagtens at du kan :)

Børn BEHØVER altså ikke at have sit eget værelse når de er små.

Vores nr. 2 har indtil for nylig sovet hos os (hun er lige blevet 3). Ikke fordi vi ikke havde et værelse til hende, men fordi hun altid har vågnet 117 gange hver nat.

Ingen af vores piger har brugt deres værelser ret meget. Små børn vil helst være der hvor deres forældre er, så de har alligevel mest leget i stuen.

Det er faktisk først efter at vi har rokeret om, således at de har fået er fælles legeværelse, at de er begyndt at bruge det. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER