Guest

Er du medlem af en fagforening?

47 indlæg i dette emne

Og i så fald hvilken?

Jeg meldte mig ind i HK Ungdom, da jeg arbejdede i en butik under vanskelige forhold. Og det viste sig jo så også at være en god idé, da jeg blev fyret på manglende grundlag. Arbejdede mere om ugen, end jeg måtte, betjente maskiner jeg ikke måtte (var ungarbejder), havde ikke korrekt antal hviletimer, arbejdede over de tider man nu måtte osv. Plus at jeg ikke havde fået udbetalt hele min lån, som jeg jo ellers var berettiget til.

Så siden har jeg været medlem der - koster mig kun 95 kr. om året, så det er jo til at leve med. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg var medlem af 3f indtil sidste sommer, fordi jeg var i lære som tjener, jeg var ret glad for det for da jeg var udlært endte jeg et sted der lavede kontrakter der var ugyldige og arbejdstider der ikke hang sammen.

da jeg startede på handelsskolen sidste sommer meldte jeg mig ind i HK ungdom i stedet for..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder som sosuhjælper og har været medlem af FOA siden jeg startede som elev for 11 år siden ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er medlem af dansk socialrådgiverforening. De har aldrig hjulpet med en hujende fis og jeg glæder mig til at melde mig ud snart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er medlem af foas a-kassen, men lærernes fagforening

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, er medlem af fagforening - den for bioanalytikerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er medlem af Hk og har været det siden jeg startede på den 1 årige hhx :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er medlem af Finansforbundet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Medlem af ledernes fagforening og A kasse :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er medlem af HK både fagforening og a-kasse... Det har jeg været siden 2003

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nope. Hverken fagforening eller a-kasse. Jeg er studerende, så det giver ikke så meget mening på nuværende plan. Når jeg er på sidste år skal jeg meldes ind, helt klart, så jeg ikke risikerer at stå uden indkomst, hvis jeg ikke kan få arbejde bagefter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Akademikernes A-kasse og Business Danmark fagforening :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er medlem af akademikernes a-kasse, men ingen fagforening. Regner med at melde mig ind i Dansk Psykolog Forening når jeg er færdiguddannet. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er medlem af HK for 95 kr/md., men udelukkende fordi der følger gratis a-kasse med.

Melder mig ud af skidtet så snart det kan betale sig økonomisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er medlem af Krifa, både fagforening og A-kasse... fordi det er billigt, og med den løn Hk forhandler for mit fag, så er det ikke den dobbelte pris værd at støtte dem. jeg har fået så ringe en løn for 37 t. at jeg ikke engang var berettiget til fuld dagpengesats, da jeg blev ledig, efter et år som udlært.

Så jeg bliver i Krifa og tager nok en ny uddannelse som giver lidt mere... så må jeg jo se hvad fagforening som er knyttet til min nye branche..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er medlem af fagforening og a-kasse for 'Journalistik, kommunikation og sprog'.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er medlem af BUPL - det koster så lidt mere end 95kr om året!! Nærmere omkring 900kr om måneden..

Men jeg er glad for at være medlem af en fagforening, man ved aldrig hvornår man har brug for dem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er medlem af fagforeningen DFL og A-kassen FTFA

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er medlem af Finansforbundet og har været det siden 2008 :)

Mens jeg studerede, var jeg medlem af DJØF.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke medlem af nogen fagforening, men af CA a-kassen.

Men gælder nok også kun så længe jeg er studerende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg ja, både fagforening og A-kasse og har været i mange mange år. Det skal man jo selvfølgelig være, siger min far :rolleyes

Men har faktisk de sidste uger overvejet, om jeg ikke skal melde mig ud. Har aldrig haft brug for nogen af delene, og kan heller ikke tro jeg kommer til det.

Meennn, hvad fatter siger plejer jo at være rigtigt, så tør ikke helt melde mig ud, inden jeg har undersøgt det helt til bunds. :whistling .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg ja, både fagforening og A-kasse og har været i mange mange år. Det skal man jo selvfølgelig være, siger min far :rolleyes

Men har faktisk de sidste uger overvejet, om jeg ikke skal melde mig ud. Har aldrig haft brug for nogen af delene, og kan heller ikke tro jeg kommer til det.

Meennn, hvad fatter siger plejer jo at være rigtigt, så tør ikke helt melde mig ud, inden jeg har undersøgt det helt til bunds. :whistling .

Sådan gik jeg også og tænkte på et tidspunkt for jeg regnede med jeg var "sikker" i min stilling. Heldigvis nåede jeg ikke at melde mig ud for jeg blev fyret og måtte have fat i fagforeningen da den var uberettigede. Hvis jeg ikke havde haft den, så havde der ikke været så meget at gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg er medlem af Djøf fagforening og CA-a-kasse. Jeg overvejer at skifte fagforening til Finansforbundet fordi det er dem der er der hvor jeg arbejder nu, men indtil videre er det kun et vikariat så jeg ved ikke om det kan betale sig at skifte. Djøf er på baggrund af min uddannelse og helt klart dem der er mest inde i den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er medlem af lægeforeningen og akademikernes a-kasse, har været det siden jeg blev færdig med min uddannelse. Det er ikke nogen billig fornøjelse, men man ved jo aldrig hvornår man kan få brug for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan gik jeg også og tænkte på et tidspunkt for jeg regnede med jeg var "sikker" i min stilling. Heldigvis nåede jeg ikke at melde mig ud for jeg blev fyret og måtte have fat i fagforeningen da den var uberettigede. Hvis jeg ikke havde haft den, så havde der ikke været så meget at gøre.

Ja det er rigtigt. Man ved aldrig hvad der pludselig kan ske.

Men som det er nu, er jeg selvdtændig, så det gør også det hele lidt mere uoverskueligt syntes jeg. Hvordan med barsel osv. osv. så må heller få sat mig lidt ind i det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER