Tina80

Hvilke barnevogns mærke er bedst ved brugt

25 indlæg i dette emne

Sidder og kigger på brugte barnevogne, men kan ikke finde ud af hvilket mærke er bedst når man køber brugt.

Hvad vil I anbefale?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kommer jo an på ens smag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JO jo selvfølgelig, men tænker på kvalitet når sådan en er brugt.

SÅsom ruster nemt, bliver hurtig skæv osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er mange som hælder til odder men jeg synes at der finder man lige så mange grimme som ved andre mærker :)

Hvilket prisleje tænker du? :)

Vi har købt en brugt emmaljunga som er rigtig fin og fejler intet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

omkring 1500 kr for en brugt.

Var de rogså lidt rust på den brugte Emmaljunga du købte - for synes flere jeg har kigget på har det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Intet rust på den jeg købte, men gav også 3500 for den og den er med uniq stel :)

Der er rigtig mange med noget rust på. Mange har en del pletter og rust hvor folk forlanger 2-2500 for den. Synes det kommer an på hvor rusten sidder. Er det de gamle hvor det er på varekurv, så gør det ikke så meget som hvis det er på hjulene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil bare have en god fin vogn til vores sidste barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

.... hvad str. liggemæl vil I anbefale?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tina - liggemål så stort som muligt. Vi har en scandia på 92 og en emmaljunga på 97 cm. Begge købt brugt til Nikolaj, bruger dog kun emmaljungaen da den er lettest at klappe sammen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige odder, men det er fordi at jeg ikke er så vild med Emaljunga.

Troede egentlig at I havde en barnevogn på hånden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Basson?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige odder, men det er fordi at jeg ikke er så vild med Emaljunga.

Troede egentlig at I havde en barnevogn på hånden.

Tjo det troede vi også.... men det er åbenbart ikke så ligetil - så derfor kigger på alternativer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Basson?

jeg troede at du kun kiggede odder og emaljunga...

Basson som vi har stående fra Matthias, har vi været rigtig glade for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg troede at du kun kiggede odder og emaljunga...

Basson som vi har stående fra Matthias, har vi været rigtig glade for.

Blev lidt varm på en Basson i går da vi var i Ønskebørn og Babysam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en Emmaljunga Big Star Supreme. Købt brugt, til 1100 kr(Igennem min mors arbejdskollega) Den har ikke rust, men lidt slidmærker på stellet. Ikke noget man ser. Ellers er den som ny :)

Den er så fin. Glæder mig til at bruge den :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har godt nok ikke selv købt en brugt barnevogn, men man kan jo sige den var brugt da vi fik 2.barn. Smil.

Vi købte en odder med aluminiums stel da vi ventede vores første barn. Han elskede den og sov i den til han var 2½. Så kunne han på ingen måde krølles derned mere, selvom vi havde købt den med den ekstra store kasse.

Vores 2.søn er godt 2 år nu og sover stadig i den. Dog ikke i dagplejen længere.

Men vognen er blevet brugt FLITTIGT og det skal siges at vi bor på landet, så den har kørt en del på grusveje, har været med i skoven, ved stranden osv.

Og vores lille spire i maven bliver jo så 3.barn, der skal ligge i den og den er stort set stadig ligeså pæn som ny. Det eneste sted man kan se den er brugt er et lille bitte hul i kalechen som kom da vi havde haft den 2-3 måneder og det er ikke blevet større. Og så er det inderste betræk lidt nuldret efter vask.

Men bestemt min bedste anbefaling til odder. :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer selvfølgelig an på, hvordan den forrige ejer har behandlet den. Men umiddelbart ville jeg ikke vælge andet end Odder, der er gennemtestet og kvalitet fra inderst til yderst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en emaljunga for 1500 kr og der er intet rust på.. Den står super fint og hænger ikke.. Jeg er godt tilfreds og den kører godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med hensyn til basson, så har jeg fået en basson balder, jeg tror at det er deres mindste model, og også deres billigste.. Det er en fin vogn, men jeg synes godt jeg kan fornemme at den er lidt billig i det.. Så jeg tror at hvis jeg skulle købe brugt basson, så vil jeg gå efter en grande og muligvis også med aluminiumsstel! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige Odder eller Emmaljunga, vi har købt en brugt Emmaljunga, med alt i tilbehør, for 4300 kr...

Den er i cremeleder, og det eneste sted den er slidt er i Kalechen, der hvor lederet bliver bøjet når du lægger den ned... og det ville jo komme hurtigt alligevel... Ingen Rust, og den hænger heller ikke... og stellet kan spændes, i takt med barnet bliver tungere...

Vi har ikke taget den i brug endnu, men jeg glæder mig til det, og jeg tror det er det helt rette købloveshower.gif Men oddere er jo god gammel kvalitet... så jeg tror helt sikkert et en de 2 mæsker man skal kikke efter, hvis man vil købe brugt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en brugt Trille Gigant med liggemål 97 cm. Den er med alt tilbehør, herunder helt ny ubrugt lift, madras og pusletaske. Der er en smule rust på stellet, men ikke mere end, det næsten ikke ses og desuden vil være nemt at slibe og male, hvis vi skulle få lyst til det.

Vi gav 1600 kr for den.

Læste diverse test, hvor den får udemærkede karakterer, og bl.a. for at være meget vejrbestandig i det danske klima. Vi skal primært bruge den til at den lille kan sove i, så det var et ret vigtigt parameter for os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg drømmer om en silver cross barnevogn denne gang. nu må vi se hvad der er på markedet til den tid. men ellers er det vigtigste at du finder den praktisk og pæn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige opdatere og fortælle at det endte med en Emmaljunga Big Står Supreme og helt uden rust og med masser af tilbehør til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også en lækker barnevogn :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt klart gå efter en odder. De er bygget til at holde i 15 år, og bliver gennemsnitligt brugt til 4 børn. Så det er en godt udgangspunkt til en brugt vogn.

Emmaljunga ville jeg være lidt mere forsigtig med. Jeg ville være meget obs på, om den hænger, også når jeg kom frem for at købe den (det kan være billedet snyder). Hvis den er på Uniq-stel ville jeg tjekke bremsen. De havde for nogle år tilbage nogle problemer med at der kunne komme sand og grus ind i bremsen, og den derfor kunne være svær at bremse. Det er fixet på de nye modeller så vidt jeg ved, men det kan være der på nogle af de gamle.

:balloons

Edit: Så ikke lige, at du havde opdateret, at i havde købt den. :whistling :blush

Tillykke med den! Håber i bliver glade for den - det lyder som et godt køb :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER