Guest

Erfaringer med kikkertop./evt. fjernelse af æggeledere

6 indlæg i dette emne

Hej piger..

Jeg skal have foretaget en kikkertoperation i juli måned for at se hvorfor der ikke er passage i mine æggeledere. Hvis lægernes mistanke om væske bliver bekræftet så fjerner de mine æggeledere..

Men er der nogen af jer som har prøvet det, og kan fortælle lidt om det.

Hvor hurtigt er man på benene igen?

Tager de æggelederne i forbindelse med kikkertoperationen (jeg forstod det sådan at de bare ville tage dem ud gennem kikkerthullerne)?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej piger..

Jeg skal have foretaget en kikkertoperation i juli måned for at se hvorfor der ikke er passage i mine æggeledere. Hvis lægernes mistanke om væske bliver bekræftet så fjerner de mine æggeledere..

Men er der nogen af jer som har prøvet det, og kan fortælle lidt om det.

Hvor hurtigt er man på benene igen?

Tager de æggelederne i forbindelse med kikkertoperationen (jeg forstod det sådan at de bare ville tage dem ud gennem kikkerthullerne)?

Jeg ved at miss mathilde skal have foretaget noget nær det samme her den 13/6 (på deres bryllupsdag!) så måske hun kan fortælle lidt når det er veloverstået?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja om en uge skal jeg gøre dig en smule klogere.

Fik for 1 år siden en kikkert operation i tyskland - hvor man fandt min højre æggestok lukket - og den venstre åben men med et meget mærkeligt udseende - som man troede var kræft. Dog viste prøverne at der pt. ikke var ondartet celleforandringer.

1 maj - blev jeg scannet på en ny klinik - og man fandt pludselig 3 mega store æg - og et "underliv" der så ud som om det var hormonstimuleret med en mega dosis.

Dog har jeg INTET hormon fået siden tidligt efterår 2011.

Så jeg blev henvist til en ny laproskopi - (på OUH - som jeg så selv har hevet fat i og er blevet omvisiteret til Sønderborg - da de havde meget kortere ventetid).

Så på onsdag - skal jeg have foretaget en uskrabning (bløder igen igen og har gjort over en måned.. og det ser ud som om jeg først skal til at bløde) - OG endnu en laporoskopi - hvor man højst sandsynligt vil fjerne min venstre åbne æggestok.. fordi man er bange for det er den der laver alt ravagen :(

Da jeg fik operationen i Tyskland sidste år - gik der nogle dage før jeg følte mig bare lidt normal... alt den luft de puster ind - og alt det roden rundt - giver alligevel en del smerter.

Men hvordan man har det "hvis" de fjerner noget.. ja spørg mig om en uge.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja om en uge skal jeg gøre dig en smule klogere.

Fik for 1 år siden en kikkert operation i tyskland - hvor man fandt min højre æggestok lukket - og den venstre åben men med et meget mærkeligt udseende - som man troede var kræft. Dog viste prøverne at der pt. ikke var ondartet celleforandringer.

1 maj - blev jeg scannet på en ny klinik - og man fandt pludselig 3 mega store æg - og et "underliv" der så ud som om det var hormonstimuleret med en mega dosis.

Dog har jeg INTET hormon fået siden tidligt efterår 2011.

Så jeg blev henvist til en ny laproskopi - (på OUH - som jeg så selv har hevet fat i og er blevet omvisiteret til Sønderborg - da de havde meget kortere ventetid).

Så på onsdag - skal jeg have foretaget en uskrabning (bløder igen igen og har gjort over en måned.. og det ser ud som om jeg først skal til at bløde) - OG endnu en laporoskopi - hvor man højst sandsynligt vil fjerne min venstre åbne æggestok.. fordi man er bange for det er den der laver alt ravagen :(

Da jeg fik operationen i Tyskland sidste år - gik der nogle dage før jeg følte mig bare lidt normal... alt den luft de puster ind - og alt det roden rundt - giver alligevel en del smerter.

Men hvordan man har det "hvis" de fjerner noget.. ja spørg mig om en uge.. ;)

Det er lige præcis sådan en laproskopi jeg skal have lavet..

Det lyder til at du har været igennem lidt forskelligt - håber der sker noget nu som kan hjælpe på det hele :)

Håber du vender tilbage med en melding når du har været igennem det - kunne være rart at være informeret/forbered og specielt fordi min operation ligger i min chefs ferie, så butikken er under min varetægt lige præcis i den uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

kan måske svare på lidt i forbindelse med selve operationen..

Havde en GUL og fik denne fjernet i februar..

den sad ude i venstre æggeleder og derfor blev den fjernet samtidig med at de var inde og tjekke for den GUL..

Blev bedøvet, de lavede et par små huller ind i maven - i mit tilfælde et i navlen, i venstre side og helt nede ved hårgrænsen..

De tipper en lidt på operationsbriksen så hovedet hænger lidt ned af og puster så lidt kuldioxid ind for at holde de andre organer væk mens de operere..

Fysisk set var jeg ovenpå 1-2 uger efter..

Det var lidt som et kejsersnit, blev jo skåret både udvendig og indvendig og man bløder så man er lidt slap og svag og skal holde sig i ro den første uge..

Jeg var på hospitalet i 3 dage i alt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske er det meget optimistisk at regne med jeg er ovenpå efter et par dage :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER