fynboen

skoldkopper

9 indlæg i dette emne

Min bonussøns lillebror har skoldkopper og min bonussøn (S) var hjemme ved dem i sidste uge...så hans mor ringede til os og sagde det godt kunne være at S han fik det... Nu er mit spørgsmål så om det kan smitte selvom der ikke er noget at se på ham...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan det vist godt - der gaar lidt tid, foer det bryder ud paa kroppen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan det vist godt - der gaar lidt tid, foer det bryder ud paa kroppen.

okay, så han kan i pricippet godt smitte lillepigen selvom der ikke er noget at se på den store endnu... Skal bare lige være helt med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener at man siger skoldkopper smitter 14 dage før udbrud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener at man siger skoldkopper smitter 14 dage før udbrud

okay... ja så må vi se om han overhovedet får nogen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep ca. 14 dage før du opdager kopperne på barnet, kan han smitte.

Leo fik det på Gran Canaria, der var ingen der havde skoldkopper i hans børnehave da vi tog afsted.

Men da vi kom hjem efter ferien havde stort set alle skoldkopper dernede, så det har floreret dernede i et stykke tid uden at nogen vidste det.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep ca. 14 dage før du opdager kopperne på barnet, kan han smitte.

Leo fik det på Gran Canaria, der var ingen der havde skoldkopper i hans børnehave da vi tog afsted.

Men da vi kom hjem efter ferien havde stort set alle skoldkopper dernede, så det har floreret dernede i et stykke tid uden at nogen vidste det.

:balloons

Okay, ja det er jo utroligt... Vi må se tiden an, fordelen ved at lillepigen skulle få det, det er at så er det overstået... Men ville sku være synd for sådan en lille størrelse at skulle have det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min niece fik det som nyfoedt og de lider mindre af det som smaa, sagde min soester... men hun kan saa godt faa det igen, for hun var vist for lille til at blive immun - forstaar mig ikke helt paa det, men saadan sagde hun. Din datter er jo lige det aeldre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min niece fik det som nyfoedt og de lider mindre af det som smaa, sagde min soester... men hun kan saa godt faa det igen, for hun var vist for lille til at blive immun - forstaar mig ikke helt paa det, men saadan sagde hun. Din datter er jo lige det aeldre :)

Ja det har min søster også sagt til mig...At hvis de får det som helt nyfødt, så er de ikke immun, men som du siger,så tror jeg at vi kan nøjes med en gang hvis hun får det nu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER