ønskebaby

Falkes ankomst

12 indlæg i dette emne

Den 19 april 2012 (termins dagen)klokken 17.10 får jeg den første ve.

Manden mener at der kommer til at gå meget lang tid før der sker noget og han regner med at han skal på arbejde næste dag. jeg mener derimod at det vil være smart at ringe efter min veninde som skal være med til fødslen da min mand er en svækling når det gælder smerte og ikke mindst blod.

Min veninde kommer ved 22.00 tiden og vi beslutter at gå i seng. Mine veer kommer med ca. 7 minutters mellemrum. Jeg får ikke noget søvn da veerne gør så ondt at jeg ikke kan slappe af. ved 03.00 tiden tager jeg tid på veerne igen og den næste time er der 5 minutter eller mindre imellem hver ve. jeg ringer til min jordmoder og fortæller at nu er det vist nu og vi beslutter at jeg kommer ind og lige bliver tjekket. Jeg vækker manden og veninden og får samlet alt det vi skal have med hvis nu jeg skal blive på hospitalet.

klokken 04.30 ankommer vi til hospitalet og jeg bliver tjekket og er 4-5 cm åben så jeg skal ikke hjem igen. :) jeg ifører mig det fantastiske hospitalstøj og får kørt en kurve for at se hvordan lillemanden har det. Han har det strålende så alt tegner godt.

klokken 06.20 ankommer jeg til fødestuen og jeg syntes nu selv at jeg har ret ondt efterhånden.

klokken 07.20 bliver jeg undersøgt igen og er nu 8 cm åben så min jordmor tøver lidt med at skulle give mig en epidural. jeg bliver tilbudt at komme i badekar og det siger jeg ja til.

klokken 07.40 kommer jeg i badekaret og det føltes ret dejligt og veerne gør ikke helt så ondt som før.

klokken 08.00 er jeg 9 cm åben og jeg kan nu ikke få epidural (æv)

klokken 08.40 kommer jeg op af badekarret jeg har pressetrang og for at sige det mildt så har jeg pisse ondt nu.

klokken 08.47 får jeg taget vandet

klokken 10.05 får jeg lov at presse.

klokken 10.55 er der ikke sket det store. lillemanden bliver trykket nedad når jeg presser men glider op igen når jeg ikke gør.

klokken 11.05 får jeg ve drop for at se om det kan hjælpe lidt.

klokken 11.30 falder lillemandens hjertelyd og det bliver besluttet at tage ham ud med cup. efter 2 mislykkedes forsøg bliver jeg klokken 11.50 kørt til akut kejsersnit og klokken 12.10 er min lille prins kommet til verden :loveshower

det var noget af et forløb på ca. 19 timer fra første ve. men da jeg havde en mand og veninde som støttede mig 100% igennem det hele så var jeg på intet tidspunkt nervøs. min veninde var den første til at holde ham da hun var med til kejsersnittet. min mand holdte ham på opvågningen og jeg fik ham da jeg var holdt op med at ryste. :)

fantastisk oplevelse som jeg ikke behøver at få gentaget. :7himmel håber på normal fødsel næste gang :)

lige lidt billeder :)

6 min gammel

post-2214-019676500 1338828364_thumb.jpg

9 min gammel og siger hej til mor for første gang

post-2214-064719100 1338828375_thumb.jpg

får tøj på af far

post-2214-007021500 1338828444_thumb.jpg

2 dage gammel og skal hjem fra hospitalet

post-2214-009655000 1338828405_thumb.jpg

13 dage gammel

post-2214-041624100 1338828699_thumb.jpg

1 måned og 10 dage

post-2214-087887500 1338828429_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stort tillykke med ham og tak for en rigtig fin beretning! :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med jeres lille prins :hurra :hurra

Tak fordi du vil dele din oplevelse :)

- Jeg kan godt forstå, at du håber på den normal fødsel næste gang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med prinsen med det smukke navn :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med ham han er da bare for lækker :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med den flotte fyr ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor er han fin :wub Tillykke med ham :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke - hvor er han bare fin :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak skal i have. :D

det er helt fantastisk at være blevet mor. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke! Dejlige billeder! :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Århh hvor er han fin - STORT tillykke med ham. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER