Miss-Mette

Navneforslag

27 indlæg i dette emne

Vi har jo lille frække Frederik i forvejen og venter lillebror til oktober :loveshower

- men hvad skal lillebror hedde?

Vi har talt om: Alexander, Jonathan, Theodor, Victor og Mikkel.

Men jeg vil meget gerne at det bliver et almindeligt danske navn, som er lidt længere ligesom Frederik!

Endelig kom med jeres forslag - jeg mangler inspiration!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åhhhh jeg Frederik, Alexander, Benjamin og Sebastian :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gå total kongeligt og kald ham Christian :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jonathan, Benjamin eller Sebastian :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

personligt er jeg jo vild med Rasmus....... :-) men her hjemme kan jeg ikke lokke manden på det navn til vores lille dreng... :-/

så vi ender nok med Christian, jeg er os til de gode danske navne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Andreas, Jens, Jakob!? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vi ventede en dreng, ville det også være en Frederik :loveshower

Vi har også talt om Alexander, Victor og William.

Jeg ville nok vælge Alexander - det synes jeg passr smadder godt til :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres indslag!

Vi har selv talt om Benjamin, men vil ikke give lillebror navnet pga. den betydning det har jf. 1. Mosebog, kap 42-49, især kap. 44: Benjamin var Jacob og Rachels yngste søn - og yndlingssønnen. Hans brødre blev så trætte af den forkælede lillebror, at de solgte ham til egypterne.

Derfor bliver navnet Benjamin ofte sat ligmed den yngste m.fl. negative ord - fx. i militæret rekrut Benjamin!

Det er surt for vi er begge meget vilde med navnet.

Christian ville jeg MEGET gerne have haft til lillebror, men det er vores nære vennepars dreng blevet døbt <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Valdemar... Det synes jeg passer rigtig godt med Frederik.. Ellers Står Sigurd, Villads og Gustav på vores liste med drengenavne :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Valdemar... Det synes jeg passer rigtig godt med Frederik.. Ellers Står Sigurd, Villads og Gustav på vores liste med drengenavne :loveshower

Min fætter fik en søn i april som skal døbes Valdemar, ellers var jeg meget klar på navnet <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres indslag!

Vi har selv talt om Benjamin, men vil ikke give lillebror navnet pga. den betydning det har jf. 1. Mosebog, kap 42-49, især kap. 44: Benjamin var Jacob og Rachels yngste søn - og yndlingssønnen. Hans brødre blev så trætte af den forkælede lillebror, at de solgte ham til egypterne.

Derfor bliver navnet Benjamin ofte sat ligmed den yngste m.fl. negative ord - fx. i militæret rekrut Benjamin!

Det er surt for vi er begge meget vilde med navnet.

Christian ville jeg MEGET gerne have haft til lillebror, men det er vores nære vennepars dreng blevet døbt <_<

GUD sådan "kendte" jeg slet ikke navnet!! Det giver da en helt anderledes opfattelse..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer lige med en liste navne jeg syntes kunne passe godt sammen med Frederik:

Gabriel

Daniel

Bertram

Laurids

Marius

Mathias

Sebastian

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

GUD sådan "kendte" jeg slet ikke navnet!! Det giver da en helt anderledes opfattelse..

Ja det er surt, men vi kan altså ikke få opfattelsen ud af hovedet, og specielt ikke når morfar er major i mili!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... pt. prøver vi at vente os til Jonathan, da manden ikke er vild med Alexander <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres indslag!

Vi har selv talt om Benjamin, men vil ikke give lillebror navnet pga. den betydning det har jf. 1. Mosebog, kap 42-49, især kap. 44: Benjamin var Jacob og Rachels yngste søn - og yndlingssønnen. Hans brødre blev så trætte af den forkælede lillebror, at de solgte ham til egypterne.

Derfor bliver navnet Benjamin ofte sat ligmed den yngste m.fl. negative ord - fx. i militæret rekrut Benjamin!

Det er surt for vi er begge meget vilde med navnet.

Christian ville jeg MEGET gerne have haft til lillebror, men det er vores nære vennepars dreng blevet døbt <_<

Saksede lige dette fra nettet

"BENJAMIN er hebraisk, og sammensat af to ord,

BEN, som betyder søn og JAMIN, som betyder højre hånd.

Benjamin betyder derfor (Min) Højre Hånds Søn.

Højre hånd ses som den handlende, aktive hånd, og er derfor "lykkens søn",

forstået sådan, at det, som denne højre hånd formår, vil skabe velstand og gode kår,

og få livet til at lykkes.

"

det er den betydning jeg kender af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvis betydningen af navnet betyder meget så tjek www.navnebetydning.dk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saksede lige dette fra nettet

"BENJAMIN er hebraisk, og sammensat af to ord,

BEN, som betyder søn og JAMIN, som betyder højre hånd.

Benjamin betyder derfor (Min) Højre Hånds Søn.

Højre hånd ses som den handlende, aktive hånd, og er derfor "lykkens søn",

forstået sådan, at det, som denne højre hånd formår, vil skabe velstand og gode kår,

og få livet til at lykkes.

"

det er den betydning jeg kender af det :)

Lige præcis han betød så meget for Jacob og Rachels, at se andre blev overset - som tidligere skrevet. Men uanset så er det bare ikke noget VI kan leve med, så derfor bliver det ikke dette navn til lillebror selvom vi er vilde med det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis han betød så meget for Jacob (biblen), at se andre blev overset... men uanset så er det bare ikke noget VI kan leve med, så derfor bliver det ikke dette navn til lillebror selvom vi er vilde med det!

Det kan jeg godt forstå.. Man KAN ikke ændre opfattelsen af et navn, når man først har det.. det havde næsten været noget andet, hvis det var ens FØRSTE søn - da man jo på det tidspunkt kun har en, og derfor SELVFØLGELIG opfatter ham som den bedste ;) Så det bare med at finde et lige så betydningsfuldt navn for lillebroren.. Men der er stadigvæk militær delen så..

Jeg kan godt forstå i vælger det fra :)

Jeg er altså vild med Jonathan :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres indslag!

Vi har selv talt om Benjamin, men vil ikke give lillebror navnet pga. den betydning det har jf. 1. Mosebog, kap 42-49, især kap. 44: Benjamin var Jacob og Rachels yngste søn - og yndlingssønnen. Hans brødre blev så trætte af den forkælede lillebror, at de solgte ham til egypterne.

Derfor bliver navnet Benjamin ofte sat ligmed den yngste m.fl. negative ord - fx. i militæret rekrut Benjamin!

Det er surt for vi er begge meget vilde med navnet.

Christian ville jeg MEGET gerne have haft til lillebror, men det er vores nære vennepars dreng blevet døbt <_<

Øh er ked af at ødelægge historien, men nu var det altså Josef og IKKE Benjamin der blev solgt af sine brødre. Benjamin var den yngste, ja, men det var Josef der blev "fremhævet/forkælet". Josef og Benjamin var helsøskende, og efter Josef var blevet solgt, fik Jacob og Rachel et nært forhold til Benjamin fordi de savnede Josef. Måske det kunne få jer til at genoverveje Benjamin :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh er ked af at ødelægge historien, men nu var det altså Josef og IKKE Benjamin der blev solgt af sine brødre. Benjamin var den yngste, ja, men det var Josef der blev "fremhævet/forkælet". Josef og Benjamin var helsøskende, og efter Josef var blevet solgt, fik Jacob og Rachel et nært forhold til Benjamin fordi de savnede Josef. Måske det kunne få jer til at genoverveje Benjamin :rolleyes

jf. linket bliver navnet ofte synonym med den yngste i en flok, men uanset så vil vi ikke kalde ham det, da mange deler vores opfattelse af navnet - desværre <_<

Så nej det bliver ikke genovervejet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Villads? Mathias? Anton?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vi skulle have en dreng blev det en julius.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også vild med Jonatan :wub (med eller uden h)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske Jonatan, eller Sebastian når nu i har en Frederik :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i MANGE år drømt om en Jonathan :biglove Men manden min deler ikke min begejstring <_<

Synes Frederik og Jonathan passer rigtig godt sammen, men synes også Mathias og Sebastian er fine. Hvad med August - er det helt ude af billedet igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER