Barbamama

Er du legetøjssnob?

46 indlæg i dette emne

Inspireret af en anden tråd herinde :) Og "legetøjssnob" er altså sagt med et glimt i øjet og skal ikke forstås som et hak i tuden til dem, der ikke har lyst til dit eller dat i barnets legetøjssamling. :balloons Og det er forresten HELLER ikke et hak i tuden til dem, der synes det er HELT ok at have det legetøj, som jeg f.eks. ikke selv har lyst til at mit barn skal have :balloons

Men er der noget legetøj, som du bare IKKE har lyst til at dit barn skal have? Og hvis ja, hvordan "undgår" du det så? Er det meldt ud til familien og accepterer de det? :)

Personligt vil jeg rigtig gerne undgå at vores lille søn får alt for mange "våben" i hvert fald mens han er forholdsvist lille, og hvis de er "virkelighedstro". Har f.eks. aftalt med min mand, at de GERNE må lege med vandpistoler, men at jeg helst ser, at han finder en vandpistol, der f.eks. ligner en fisk der spytter, istedet for at det ligner et "rigtigt våben". Det kan godt være at det er lidt fjollet, men jeg har bare lidt svært ved det alt det der knaldebang :rolleyes

Hvis vi havde ventet en pige, havde jeg tilgengæld strittet imod Bratz... Jeg kan bare ikke rumme de dukker... :whistling

Hvad med jer, er I også legetøjssnobber? :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

He det hvde jeg våben, superhelte osv. Så kom August i bønehave tja nu har vi dælme en del af alle de ting.

Forresten da han var baby var det Teletubbies, men han eeelllsskkkede dem bare så velkommen i vores hjem :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ting der larmer. :skor:

Jeg har ikke noget i mod legetøj med lyde, hvis lydene har et egentligt formål, som fx dyrelyde eller musikinstrumenter. Men (baby)legetøj der bare kører rundt og larmer og blinker uden andet formål end at lave lyde, det gider jeg simpelthen ikke at have indenfor dørene. :)

Vi har meldt ud, at vi gerne vil frabede os den slags, og det har folk stort set respekteret. Der har da været et par stykker fra svigerfamilien der har syntes at det var fantstisk morsomt at købe det alligevel, men det holdt de hurtigt op med, da de fandt ud af at vi bare byttede det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror faktisk ikke der er noget jeg ikke vil have af legetøj...... Hmm, tænke, tænke.... Kan ikke komme på noget :whistling

Til gengæld er jeg totalt panisk angst for slikkepinde, og mine børn kommer ALDRIG til at få dem..... Min bror blev nær kvalt i sådan én som barn, (fordi "kuglen" røg af pinden, og ned i halsen på ham) så dem kan jeg slet ikke have!!

Men det er vist lidt offtopic :rolleyes :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det mere med kvalitet... Jeg gider ikke "bras".. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh Teletubbies har jeg forsvoret aldrig skal indenfor min dør, så må vi håbe jeg kan holde det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har helt sikkert noget med legetøj der larmer. #Truer" gerne med at dem som giver sådan noget til vores børn får noget tilbage som larmer endnu mere :) Det virker!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det mere med kvalitet... Jeg gider ikke "bras".. :rolleyes

Hehe den tager vi lige når hun er 3-4 år igen, der har prinsessen nok en anden holdning end hendes mor :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe den tager vi lige når hun er 3-4 år igen, der har prinsessen nok en anden holdning end hendes mor :lol

Hehe ja, men jeg vil tage kampen op ;)

Men ja, må jo nok sande at mit hjem engang, også bliver indtaget af Tiger-bras og mc donalds legetøj :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hello Kitty! Det er vi slet ikke til, og har sagt det på en pæn måde til familie og venner. Indtil videre har vi ikke fået noget...

Ellers så er jeg ikke til 'skrammel' legetøj. Jeg skulle købe gave til min nevø på 5 år, og stod helt i chok nede i BR over udvalget af drenge legetøj i den alder.... Hold da op hvor var der meget dårlig kvalitet plastik l**t!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja, men en ting er om det er MULIGT at undgå det legetøj, man ikke gider ;) Jeg er da også SIKKER på at en eller anden kanalje pludselig synes det er pissemorsomt at give vores søn noget, der minder om et plastikjagtgevær :rolleyes Og så er der bare plaf-plaf-plaf herhjemme <_< Men derfor kan man jo sagtens håbe og prøve at undgå dit og dat. :)

Jeg er i øvrigt med på den med "bras"... (På trods af at jeg selv som barn var IVRIG samler af McDonalds-legetøj og kinderægsfigurer :lol)

Legetøj med lyde er jeg tilgengæld ikke så nervøs for at få indendøre. Batterier kan jo lige pludselig løbe tør :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja, men en ting er om det er MULIGT at undgå det legetøj, man ikke gider ;) Jeg er da også SIKKER på at en eller anden kanalje pludselig synes det er pissemorsomt at give vores søn noget, der minder om et plastikjagtgevær :rolleyes Og så er der bare plaf-plaf-plaf herhjemme <_< Men derfor kan man jo sagtens håbe og prøve at undgå dit og dat. :)

Jeg er i øvrigt med på den med "bras"... (På trods af at jeg selv som barn var IVRIG samler af McDonalds-legetøj og kinderægsfigurer :lol)

Legetøj med lyde er jeg tilgengæld ikke så nervøs for at få indendøre. Batterier kan jo lige pludselig løbe tør :whistling

Og på mystisk vis "genoplives" når barnet skal på ferie ved den glade giver ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og på mystisk vis "genoplives" når barnet skal på ferie ved den glade giver ;)

Nah, folk har sgu aldrig batterier i min familie, så det er jeg ikke så bange for... Og går det helt galt, så må jeg lave en lille operation på tingesten og kappe nogle ledninger :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nah, folk har sgu aldrig batterier i min familie, så det er jeg ikke så bange for... Og går det helt galt, så må jeg lave en lille operation på tingesten og kappe nogle ledninger :lolhit

Det var nu ikke det jeg mente - jeg mente, hvis folk giver mig belastende larmende legetøj - så virker batterierne ikke herhjemme.. Når de så skal på ferie, så kommer JEG nye batterier i ;) Så kan de få legetøjet med, somd e kan lege med ved dem der har givet det :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var nu ikke det jeg mente - jeg mente, hvis folk giver mig belastende larmende legetøj - så virker batterierne ikke herhjemme.. Når de så skal på ferie, så kommer JEG nye batterier i ;) Så kan de få legetøjet med, somd e kan lege med ved dem der har givet det :whistling

Nååååå :oops Haha, ja det kunne man selvfølgelig. :badgirl Men mon ikke det bider sig i halen når barnet så kommer hjem igen... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har osse altid sagt at vores søn ikke skulle ha våben, hm... det holdt til 4-5 års alderen, så kom det stille og roligt snigende. Nu som 7-årrig, har han flere våben.. det er ok. Men jeg kan stadig blive helt fysisk dårlig når han og kammeraterne leger at de skyder hinanden og er døde osv... hader de lege. Omend de er meget naturlige ;)

Ellers hader jeg mc-donalds legetøj og andet plastikbras. De får det jo desværre ind i mellem lusket hjem... men ca en gang pr. måned tager jeg en hurtig gennemgang af skuffer og skabe og det som jeg nogenlunde kan gennemskue de har glemt, det ryger simpelthen ud. :whistling :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har osse altid sagt at vores søn ikke skulle ha våben, hm... det holdt til 4-5 års alderen, så kom det stille og roligt snigende. Nu som 7-årrig, har han flere våben.. det er ok. Men jeg kan stadig blive helt fysisk dårlig når han og kammeraterne leger at de skyder hinanden og er døde osv... hader de lege. Omend de er meget naturlige ;)

Ellers hader jeg mc-donalds legetøj og andet plastikbras. De får det jo desværre ind i mellem lusket hjem... men ca en gang pr. måned tager jeg en hurtig gennemgang af skuffer og skabe og det som jeg nogenlunde kan gennemskue de har glemt, det ryger simpelthen ud. :whistling :whistling

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh, det er svundet mere og mere i takt med Clara er blevet ældre og selv har fået en mening.. Synes ikke hun skal "lide under" at jeg synes dit og dat er noget skrammel.. Kan selv huske hvordan det var at være barn og brændende ønske sig noget, og det var bare så magisk, hvis man fik det :loveshower

Det eneste jeg siger nej til er legesminke :) det er bare et princip.

Til små børn er jeg ikke så meget til ting med høj og irriterende lyd, men hun får det nok i gave alligevel.. Så kan man bare håbe, at det går hurtigt i stykker :D

Jeg plejer nu at blive spurgt om gaver og kan præge lidt selv.. og er meget obs på at et en grim plastikting kan være lige så sjov for barnet som en pædagogisk korrekt træ-tingest. Synes en blanding af det hele er at foretrække.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ting der larmer. :skor:

Jeg har ikke noget i mod legetøj med lyde, hvis lydene har et egentligt formål, som fx dyrelyde eller musikinstrumenter. Men (baby)legetøj der bare kører rundt og larmer og blinker uden andet formål end at lave lyde, det gider jeg simpelthen ikke at have indenfor dørene. :)

Vi har meldt ud, at vi gerne vil frabede os den slags, og det har folk stort set respekteret. Der har da været et par stykker fra svigerfamilien der har syntes at det var fantstisk morsomt at købe det alligevel, men det holdt de hurtigt op med, da de fandt ud af at vi bare byttede det :)

Jeg har helt sikkert noget med legetøj der larmer. #Truer" gerne med at dem som giver sådan noget til vores børn får noget tilbage som larmer endnu mere :) Det virker!

Aah, og mig der er lydsensibel og render efter pibende doerhaengsler med mit DW40 oliesmoerelse blink.gif

Vores niece har en dukke paa en cykel, som larmer hoejt med en falsk tonet lyd og jeg kan slet ikke have den - Noah maa have altmuligt, men det maa ikke larme paa den skraekkelige maade.... Indtil nu har vi arvet en brandstation med lyde og en telefon, som kan ringe, taelle, sige alfabetet og synge et eller andet, hvilket virker taaleligt nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har ikke rigtig noget legetøj de ikke må få...Men som andre skriver, så er jeg sku heller ikke meget for mac legetøj...

Farmor har en elelr anden mærkelig tendens til at købe noget bras til den store... Men de kan så ogs¨finde ud af at købe bruder maskiner...og det holder..

Så er udemærket tilfreds...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

larmende legetøj og legetøj med skodkemi er no go herhjemme.. Familie er godt klar over, at legetøj udenfor den kategori vil blive sendt videre :) Våbenligende legetøj er jeg heller ikke begejstret for...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil ikke have den der stol med hjul på. Har hørt at den ikke er god for børnene og jeg ville blive ret ked af det, hvis Theo fx fik den i 1 års gave <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej har ingen "det må hun ikke få" men legetøj med lyde bliver tavse herhjemme efter et par dage :D hader selv lyserøde ting, men det er ski svært at undgå til en pige, så må jeg gemme det i store klods kasser ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh, det er svundet mere og mere i takt med Clara er blevet ældre og selv har fået en mening.. Synes ikke hun skal "lide under" at jeg synes dit og dat er noget skrammel.. Kan selv huske hvordan det var at være barn og brændende ønske sig noget, og det var bare så magisk, hvis man fik det :loveshower Det eneste jeg siger nej til er legesminke :) det er bare et princip.Til små børn er jeg ikke så meget til ting med høj og irriterende lyd, men hun får det nok i gave alligevel.. Så kan man bare håbe, at det går hurtigt i stykker :DJeg plejer nu at blive spurgt om gaver og kan præge lidt selv.. og er meget obs på at et en grim plastikting kan være lige så sjov for barnet som en pædagogisk korrekt træ-tingest. Synes en blanding af det hele er at foretrække.

Når mit barn er gammel nok til SELV at udtrykke et ønske (der sådan er udtryk for et reelt ønske og ikke bare "mig ha' noget") så vil jeg også slække på snobberiet... Hvis han drømmer om den nyeste McD-dims, så vil jeg da hellere glæde ham, end købe det legetøj, som jeg synes er lækkert. :P Men så længe de er så små, at de føler sig heldige over bare at få NOGET, så har jeg ting, jeg helst vil undgå :blush

Og god pointe at børnene kan få ligeså meget glæde af en grim plastikting end design-fint trælegetøj! Personligt kan jeg også godt få pip af hvis legetøj ser lidt for hæklet og "voksent-fint" ud i moderigtige beige farver. Så hellere en kæmpe usmagelig regnbue-dippedut i plastik med fire hoveder :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når mit barn er gammel nok til SELV at udtrykke et ønske (der sådan er udtryk for et reelt ønske og ikke bare "mig ha' noget") så vil jeg også slække på snobberiet... Hvis han drømmer om den nyeste McD-dims, så vil jeg da hellere glæde ham, end købe det legetøj, som jeg synes er lækkert. :P Men så længe de er så små, at de føler sig heldige over bare at få NOGET, så har jeg ting, jeg helst vil undgå :blush

Og god pointe at børnene kan få ligeså meget glæde af en grim plastikting end design-fint trælegetøj! Personligt kan jeg også godt få pip af hvis legetøj ser lidt for hæklet og "voksent-fint" ud i moderigtige beige farver. Så hellere en kæmpe usmagelig regnbue-dippedut i plastik med fire hoveder :D

:ditto !!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER