Guest baby2011

Pigemødre

51 indlæg i dette emne

Vores datter fylder 6 år i næste måned og er netop startet i før skole, altså i SFO, så lige pludselig er hun begyndt at omgås større børn, både drenge og piger :) Og når hun pludselig kommer hjem og fortæller om Twillightsagaen ved jeg bare hun ikke er min helt lille pige længere.. Der sker SÅ meget med hende lige nu og det er jo bare rigtig dejligt :loveshower

Men nu vil hun også have en bikini og min mand synes da bestemt hun skal have en, hvor jeg er sådan lidt mere, altså hun er kun 6 år :rolleyes Nu har jeg så set man kan få bikinier helt ned i str 86, så det er jo til vores 1 årige..

Helt ærligt, er jeg bare håbløs gammeldaws - Sig det bare, jeg kan tage det :P :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åhh..... Jeg er ikke den rette at spørge tror jeg..... For jeg ER nemlig frygtelig gammeldaws :rolleyes

Jeg ville ikke give min 6-årige pige en bikini...... Men det er jo sagt med forbehold, for jeg HAR jo ingen 6-Årig pige.... Og ved ikke hvor vigtigt det er for hende, eller om det bare er totalt standard i dag :rolleyes

Men som udgangspunkt ville jeg altså sige nej til bikinien.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh..... Jeg er ikke den rette at spørge tror jeg..... For jeg ER nemlig frygtelig gammeldaws :rolleyes

Jeg ville ikke give min 6-årige pige en bikini...... Men det er jo sagt med forbehold, for jeg HAR jo ingen 6-Årig pige.... Og ved ikke hvor vigtigt det er for hende, eller om det bare er totalt standard i dag :rolleyes

Men som udgangspunkt ville jeg altså sige nej til bikinien.....

Indtil videre har jeg også sagt nej, men afviser ikke jeg kan overtales :badgirl

Men jeg tænker bare, at der er nogle der køber bikinier til deres 1 årige barn, så kan en 6 årige vel også..

Synes bare den signalerer et eller andet.. Det skal jo bare være en med Hello Kitty eller i den retning, men synes bare sådan en lille pige skal have en badedragt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville måske sådan.. Gå på kompromi..

Man kan få nogle fine "bikinier" hvor det er en top, i stedet for en rigtig bikini overdel ;)

jeg havde ikke givet min datter på den alder en "rigtig" bikini på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er mange af pigerne her på vejen i alderen 5 år og opefter der har bikinier på om sommeren.

Jeg har faktisk aldrig tænkt på, at det signalerer noget, når nu de er så små.

Synes måske først den del kommer ind i billedet, når de begynder at få bryster osv.

Hvis Leo var en pige så måtte han gerne få en bikini :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville måske sådan.. Gå på kompromi..

Man kan få nogle fine "bikinier" hvor det er en top, i stedet for en rigtig bikini overdel ;)

jeg havde ikke givet min datter på den alder en "rigtig" bikini på..

[/quot

Præcis - en top ja og ikke sådan en trekantsdims overdel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I denne stil tænker jeg så er det ikke så voksent igen

post-2-061303500 1338490172_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I denne stil tænker jeg så er det ikke så voksent igen

post-2-061303500 1338490172_thumb.jpg

Ja, præcist. Og man kan endda få nogle, hvor toppen går længere ned.. Men med den slags der, synes jeg godt man kan finde noget som "kan gå"..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne nok overtales til noget i stil med det her..... ;)

KLIK

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sagtens forstå hvad du mener. Jeg har selv Sarah på 6 som lige er startet i SFO og der hold da op hvor bliver de store. Sarah må gerne få en bikini, hvis det er med en rigtig top og ikke sådan en trekants-en. Men kan sagtens følge dine tanker, for hvad bliver det næste.

Kram

Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne nok overtales til noget i stil med det her..... ;)

KLIK

Det var sådan nogle jeg tænkte på da jeg skrev top :) Det er I den stil jeg ville vælge, hvis det var min pige.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg venter og håber på hun har glemt det :rolleyes Det har hun nok lige indtil det bliver varmt igen..

Altså, problemet er jo at hun har set en i Kvickly som netop er sådan en med trekantstop, men der er katte på, så det SKAL være den.. :huh :huh Hun er ikke altid let at danse med, den unge dame..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg venter og håber på hun har glemt det :rolleyes Det har hun nok lige indtil det bliver varmt igen..

Altså, problemet er jo at hun har set en i Kvickly som netop er sådan en med trekantstop, men der er katte på, så det SKAL være den.. :huh :huh Hun er ikke altid let at danse med, den unge dame..

Jamen så håber vi at hun glemmer alt om den bikini :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det betyder noget for min pige- så vil det helt sikkert påvirke min holdning til hendes fordel.. Jeg får helt sikkert lyst til at råbe STOP, NEJ, IKKE ENDNU! mange gange til hende igennem hendes liv- men det er hendes..... ikke mit.... og tiderne ER anderledes end da jeg selv var barn...

Den barnlige uskyld ryger før eller siden... Jeg vil forsøge at støtte og guide hende, ikke bekæmpe og trætte hende med strikse regler.

Jeg føler på samme måde med min store søn... Han fik i dag de "sejeste" sandaler med blinklys... Jeg så gerne han havde list andre på, men han synes bare de var så fede- så dem fik han. Fred være med dét, så må han få bare tær, hvis de bliver for varme (det var en semi åben "sko" uden hæl).

Det var min 25'øre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er her jeg sætter grænsen....... Og ikke mindre hvis det var en 6-Årig......

0eTWi.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen så håber vi at hun glemmer alt om den bikini :goodluck

Det er bare lige til en af pigerne i klassen nævner det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det betyder noget for min pige- så vil det helt sikkert påvirke min holdning til hendes fordel.. Jeg får helt sikkert lyst til at råbe STOP, NEJ, IKKE ENDNU! mange gange til hende igennem hendes liv- men det er hendes..... ikke mit.... og tiderne ER anderledes end da jeg selv var barn...

Den barnlige uskyld ryger før eller siden... Jeg vil forsøge at støtte og guide hende, ikke bekæmpe og trætte hende med strikse regler.

Jeg føler på samme måde med min store søn... Han fik i dag de "sejeste" sandaler med blinklys... Jeg så gerne han havde list andre på, men han synes bare de var så fede- så dem fik han. Fred være med dét, så må han få bare tær, hvis de bliver for varme (det var en semi åben "sko" uden hæl).

Det var min 25'øre :)

Jamen du har helt ret :) Jeg tror først jeg fik en bikini da jeg fyldte 19 år :rolleyes Og tiderne har helt sikkert ændret sig...

Jeg bliver sikkert også overtalt,når hun spørger igen ( sagde moderen med en rygrad som en regnorm ) :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er her jeg sætter grænsen....... Og ikke mindre hvis det var en 6-Årig......

0eTWi.jpg

Ej ok, der er jeg også stået helt af..

Den bikini hun har fået øje på, har i det mindste hotpantsbukser..

Men jeg ser mange piger, der også er yngre end vores med bikini, så måske det bare er mig der har svært ved, at følge tiderne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min pige på 6 år har arvet sin storesøsters med top... Storesøsteren på 9½ år mangler nu en bikini, og jeg har forsøgt at 'sælge' hende en tankini eller en med top a la dem hummel laver... men nej, hun vil have en rigtig med trekants/bh-top ligesom sine veninder... Indtil videre har jeg sagt ned... synes det er vildt upassende. Måske om 2-3 år....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min pige på 6 år har arvet sin storesøsters med top... Storesøsteren på 9½ år mangler nu en bikini, og jeg har forsøgt at 'sælge' hende en tankini eller en med top a la dem hummel laver... men nej, hun vil have en rigtig med trekants/bh-top ligesom sine veninder... Indtil videre har jeg sagt ned... synes det er vildt upassende. Måske om 2-3 år....

Det er nemlig bare rigtig svært, når nu veninderne har en :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uuuha, havde dilemmaet for to år siden hvor min datter var 8. Jeg var sådan imod, og havde egentligt besluttet at hun ikke fik en. Men vi var så i sommerhus, og havde et lille bassin hun ku bade i, og det endte med at mor gav sig inde i en sports butik.

Hun har også en badedragt, og når hun tager i svømmehallen, så er det badedragten. Bikinien, er kun hjemme i haven. Så lidt kompromis her osse :goodluck <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uuuha, havde dilemmaet for to år siden hvor min datter var 8. Jeg var sådan imod, og havde egentligt besluttet at hun ikke fik en. Men vi var så i sommerhus, og havde et lille bassin hun ku bade i, og det endte med at mor gav sig inde i en sports butik.

Hun har også en badedragt, og når hun tager i svømmehallen, så er det badedragten. Bikinien, er kun hjemme i haven. Så lidt kompromis her osse :goodluck <_<

Hvis jeg ender med at overgive mig får hun den under ingen omstændigheder på i svømmehallen, det er kun i vores have hun skal have den på :) Det kan hun også sagtens forstå..

Når vi tager på stranden eller svømmehal, er det i hendes badedragt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har min 6 årige datter en bikini fra småfolk som er rigtig fin og med en top.

Den bliver brugt i poolen når vi skal på ferie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har Freja på 9 og Liva på 5,5. Der er ingen af dem som har bikini herhjemme ved mig. Så er det lige meget hvor meget de plager, det hører sig ikke til til små børn i mine øjne :)

Men heldigvis findes der superseje badedragter, så den kamp har vi ikke haft mange af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig tænkt på det som om det udsender nogen forkerte signaler - eller gør dem voksne før tid.

Jeg rendte nøgen rundt på stranden til jeg var 9 - det var helt normalt i 80erne og start 90erne og dengang tænkte folk overhovedet ikke over det. Jeg havde en trekants bikini fra jeg var 5 og den var blå og havde været min mors i 60erne...

Har samfundet virkelig udviklet sig så konservativt siden jeg var barn???

Er det ikke os der gør vores børn blufærdige og gør noget uskyldigt til noget farligt???

Jeg vil ikke nødvendigvis lade mit barn rende nøgen rundt på stranden (jeg er godt klar over der findes pædofile), det er ikke det jeg siger, men jeg syntes det er tankevækkende at børn bliver pålagt en sexualitet fordi de får en bikini på!!!

(og det var så dagens debat skabene indlæg ;) ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER