rusternille

Hvor lange er babyer??

16 indlæg i dette emne

Aaaaaaltså jeg har modtaget en barnevogn gratis, som "kun" er 92 cm. lang... Og det har gjort at jeg nu har søgt google tynd for at finde ud af hvornår ca. mit barn vil vokse ud af den.. -og om jeg skal ønske mig noget større..

Mit spørgsmål til jer er derfor, hvor lange er jeres engle?? og er der eventuelt nogen af jer der kender til et ca. længde skema?? :help

Tak på forhånd :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

92cm er faktisk et af de længere mål man kan få barnevogne i..

Vi har en Emmaljunga på 97cm .. Silje er knap 1 år og ca. 75cm .. Så der er noooooget tid at løbe på endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har også en barnevogn som måler 97..men du må ikke være bange for at dit barn vokser ud af den det første år... Des siger at hvis man tager en som måler 97,så kan de fleste sove i den til de er 3 år...Min bonussøn som ikke i barnevogn helt frem til han var 3 år...så jeg tager det stille og roligt...Så jeg ville være fint tilfreds med en som målte 92...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De længste barnevogne der fås, har liggemål 97cm, så 92cm er en fin længde. Jeg tror man siger, at str. 92 er ca. 18 mdr. Min Anna er 5½ måned og ca. 70cm :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det kommer meget an på barnet også :) Herhjemme måtte vi ud og have fat i en længere barnevogn da lillemanden var ca 11-12 måneder..... Den vi havde var på 92 cm, og han var selv 80 cm.... Men det virkede bare så klemt. Så vi købte en brugt på knapt 100 cm :)

Men han er også temlig lang af sin alder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min store voksede ud af liggemålet på sin barnevogn da han var 2 år- det var en barnevogn på 95 cm. kan ikke lige huske hvor lang han var, men han er til den lange side :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herligt at høre, så er jeg beroliget.. :yay

Så venter vi i hvert fald og ser tiden an..

Er der nogen af jer der ved hvor lange lifter er? Der mangler nemlig en lift, så det vil jeg gerne ud og have, -men internetsiderne nævner ikke rigtig noget om længden på lifter.. Jeg har set en på 72 cm, tror i at det er standard??

Tusind tak for alle jeres svar..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan da lige maale vores .... det er en Odder-lift og den er ca. 80 cm lang, maaske 78 helt nede ved madrassen, men orker ikke at bakse den udwink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:tak Så er det jo ikke standard mål, -og det vil jo være rarest med en længere en som din...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frederik blev målt af sundhedsplejersken da han var 10 mdr. Da var han 76 cm lang og vejede 9,1 kg. Så jeg tror også du godt kan bruge vognen i lang tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:tak Så er det jo ikke standard mål, -og det vil jo være rarest med en længere en som din...

Min niece kunne i hvert fald stadig ligge i den, da hun var 7 maaneder - saa hvis man ikke har et stort barn er det da ok laenge, man saa har en "barnevogn" i liften...

Nu bliver vores jo i hvert fald til barnevogn i og med at vi kan saette den i klapvognen. Saa har vi baade en stor barnevogn og en klapvogn med lift(altsaa tipo en kombi).

loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tjekkede lige en madras jeg har der står mål på og der står liftmål til at være 75cm. Det passer også med at Anna IKKE kan være i sin lift mere, men godt lige kan være i kombi-barnvevognsdelen der er 80cm :) Du skal ikke regne med, at baby kan være i liften i ret meget mere end 4-5 mdr.

Jeg har lige været i kælderen og måle vores lift (til Emmaljunga Big star Supreme) - den har indvendigt mål 77cm og madrassen er præcis 75cm :)

Så 72cm er ikke standard, men de fås nok ikke meget større end 75cm ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener at de fleste lifte er 78 x 33 cm så vidt jeg har set. Men der er selvfølgelig undtagelser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar.. Jeg må vist bevæge mig ned i en butik og kigge på en lift... internet handel er bare så pokkers bekvemt!! :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, foerst nu fatter jeg noget mere praecist, tror jeg da nok. Du skal have en lift, som passer ned i barnevognen?

Nu har jeg igen maalt vores Odder lift og den er 85 cm ydermaal og indeni er madrassen 78 cm. Kan det hjaelpe dig lidt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du så ikke bare købe en lift til den barnevogn du har fået? Altså det mærke og model må jo have en tilhørende lift? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER