fynboen

Jeg er skuffet over min barnevogn..

29 indlæg i dette emne

Da vi ventede lillepigen købte vi en scandia barnevogn...Jeg synes den var super fed, for vi købte en af dem som Rikke Mai havde designet...

Nu er barnevognen så snart 4 mdr og den er allerede gået i stykker...

Knappen som sidder i kalechen som overdækekt skal sidde i, den er røget ud... :angry

Der er gået hul i syningen på den ekstra solskærm på kalechen... :angry

Og hjulene er ved at ruste... :angry

Helt seriøst, det kan jo ikke være rigtigt.. Kan godt ske det er småting, men de er der stadig... Ved udemærket godt det ikke er den dyreste vogn, men det burde bare ikke ske på så kort tid...

Jeg er meget spændt på hvad de har at sige nede i babysam...

Er der andre som har prøvet det eller...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det ville jeg klage over, er den købt fra ny ? Så ville jeg klage maks over :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal der helt sikkert klages over. Det er ikke noget der skal ske lige meget hvor dyr eller billig vognen har været. Du må meget gerne give en opdatering når du har snakket med Babysam :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor skod. Det kan sgu da ikke være rigtigt. Kan ikke lade være med at tænke - hvad er så det næste der går i stykker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det boer de i hvert fald tage imod som reklamation.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har købt den fra ny, for det sagde jeg til kæresten jeg ville have...

Jeg mener sku heller ikke det skal ske så hurtigt...og den bliver kørt ind hver aften, så det kan det jo slet ikke passe at hjulene skal ruste... Men jeg er virkelig skuffet...

En anden ting er så også at de vi kom hjem med den da vi havde hentet den efter fødslen, fandt ejg ud af det var udstillingsmodel...For prisskiltet lå i...Synes ejg gogså godt lige de kunne have fortalt med, for der er nok rimelig mange som har kørt rundt med den og den har måske også været ude i nogen biler for at folk har skulle se om de kan have den..

Jeg skal i babysam i morgen og så må vi se hvad de siger... Men jeg skal nok melde tilbage...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan ikke sælge dig en udstillingsmodel til fuld pris. De er nogle røvbananer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan ikke sælge dig en udstillingsmodel til fuld pris. De er nogle røvbananer...

nej, det er rigtigt..synes bare det er dårligt de ikke fortæller mig det... så synes ikke det siger særlig meget godt om babysam svendborg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå du er, og jeg ville være det samme. Sikke frækt at sælge dig en udstillingsmodel uden at informere dig først, og så til fuld pris :shooter

Håber du kan få en ny vogn, for uanset om den har været billig eller dyr burde alt dette ikke kunne ske efter kun 4 mdrs brug!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville også være så skuffet, den vogn skal I da helt sikkert ud med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nej, det er rigtigt..synes bare det er dårligt de ikke fortæller mig det... så synes ikke det siger særlig meget godt om babysam svendborg...

jeg tænker mere lovmæssigt - Købeloven - må der da være noget der siger du ikke kan købe brugt uden at få besked om det (og slet ikke til fuld pris)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker mere lovmæssigt - Købeloven - må der da være noget der siger du ikke kan købe brugt uden at få besked om det (og slet ikke til fuld pris)

Nu har jeg har jeg lige kigget købeloven igennem,men kan ikke rigtig se noget om hvis det er en udstillingmodel..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men udstilling - brugt. Jeg har ikke så meget styr på det men måske andre har

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil skynde mig at sige, at ejg er ikke ret god til at brokke mig når jeg står i en butik...

Men jeg er stadig ufattelig skuffet over babysam...

Jeg kom derned og fortalte om de ting der var galt... Og hun havde hele tiden et svar til mig...

Hun ville sætte en ny knap i... Hjulene de skulle altså have olie engang imellem, og det var uanset om den stod ude eller inden... (det skal lige siges at det har vi ikke fået noget at vide om da vi købte den)

Og den der oppe ved skyggen, der skulle de have vognen ind og så låne den i nogen timer..Så sagde jeg til hende at jeg ikke kan undvære den i nogen timer, for hun sover i den 3 gang i løbet af dagen...Jamen de skulle have den ind og de havde ikke nogen jeg kunne låne imens...

Hun mener så ikke de har nogen udstillingmodeller, for alle deres vogne bliver solgt...så fortalte jeg at jeg havde fået prisskiltet med hjem og jeg havde fået af vide da vi købte vognen at der ville komme en ny hjem til os, men det har der så ikke været jo...

Det lyder nok lidt rodet det her, men spørg hvis der er noget i vil vide...svare hellere end gerne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men udstilling - brugt. Jeg har ikke så meget styr på det men måske andre har

Jeg tænker egentlig at de har "ret" til at sælge en udstillingsmodel som ny, ligesom de har ret til at sælge alt muligt andet i butikken som nyt. At det så er dårlig stil, det er en anden sag. <_<

Jeg vil skynde mig at sige, at ejg er ikke ret god til at brokke mig når jeg står i en butik...Men jeg er stadig ufattelig skuffet over babysam...Jeg kom derned og fortalte om de ting der var galt... Og hun havde hele tiden et svar til mig...Hun ville sætte en ny knap i... Hjulene de skulle altså have olie engang imellem, og det var uanset om den stod ude eller inden... (det skal lige siges at det har vi ikke fået noget at vide om da vi købte den) Og den der oppe ved skyggen, der skulle de have vognen ind og så låne den i nogen timer..Så sagde jeg til hende at jeg ikke kan undvære den i nogen timer, for hun sover i den 3 gang i løbet af dagen...Jamen de skulle have den ind og de havde ikke nogen jeg kunne låne imens...Hun mener så ikke de har nogen udstillingmodeller, for alle deres vogne bliver solgt...så fortalte jeg at jeg havde fået prisskiltet med hjem og jeg havde fået af vide da vi købte vognen at der ville komme en ny hjem til os, men det har der så ikke været jo...Det lyder nok lidt rodet det her, men spørg hvis der er noget i vil vide...svare hellere end gerne...

Hvad sagde hun så til at du gjorde opmærksom på at det måtte have været en udstillingsmodel eftersom prisskiltet lå deri?

Gør de noget ved det hele? Også rusten? Og endte det med at de fik vognen ind? Jeg kan godt forstå, at de er nødt til at have vognen ind, og ikke lige har en låne-vogn, selvom det er pissesurt :( Tror du ikke at guldklumpen måske kan sove en enkelt lur på en madras inde i det tidsrum, det gælder?

Og jeg kender godt det med at være dårlig til at brokke sig :( Hvis du skal have mere med dem at gøre, så ville jeg overveje at skrive til dem over mail. Det er jeg personligt meget bedre til, så kan man genoverveje alle sine ord, og man får alt fra dem på skrift (og så er DE også nødt til at tænke over, hvad de siger og lover). Og så kan man jo bare komme ind med vognen, når man HAR fået en aftale om, hvad der skal ske. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker egentlig at de har "ret" til at sælge en udstillingsmodel som ny, ligesom de har ret til at sælge alt muligt andet i butikken som nyt. At det så er dårlig stil, det er en anden sag. <_<

Hvad sagde hun så til at du gjorde opmærksom på at det måtte have været en udstillingsmodel eftersom prisskiltet lå deri?

Gør de noget ved det hele? Også rusten? Og endte det med at de fik vognen ind? Jeg kan godt forstå, at de er nødt til at have vognen ind, og ikke lige har en låne-vogn, selvom det er pissesurt :( Tror du ikke at guldklumpen måske kan sove en enkelt lur på en madras inde i det tidsrum, det gælder?

Og jeg kender godt det med at være dårlig til at brokke sig :( Hvis du skal have mere med dem at gøre, så ville jeg overveje at skrive til dem over mail. Det er jeg personligt meget bedre til, så kan man genoverveje alle sine ord, og man får alt fra dem på skrift (og så er DE også nødt til at tænke over, hvad de siger og lover). Og så kan man jo bare komme ind med vognen, når man HAR fået en aftale om, hvad der skal ske. :)

Jamen hun sagde ikke det vilde til det med prisskiltet, andet end de ikke betegnede det som udstillingsmodel bare fordi den stod i butikken... Men jeg tror ikke på at der ikke er nogen kunder som har haft dne ude i bilen for at se om den kunne være i deres bil...havde det ikke personligt selv...

jamen rusten der sprøjtede hun noget olie på hjulene, for det skal man åbenbart..men det har vi så ikke fået af vide...

hun satte en ny knap i kalechen og så skal de så have den ind for at kunne sy den der i skyggen...så jeg må lige se hvornår ejg kan undvære den...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen hun sagde ikke det vilde til det med prisskiltet, andet end de ikke betegnede det som udstillingsmodel bare fordi den stod i butikken... Men jeg tror ikke på at der ikke er nogen kunder som har haft dne ude i bilen for at se om den kunne være i deres bil...havde det ikke personligt selv...

jamen rusten der sprøjtede hun noget olie på hjulene, for det skal man åbenbart..men det har vi så ikke fået af vide...

hun satte en ny knap i kalechen og så skal de så have den ind for at kunne sy den der i skyggen...så jeg må lige se hvornår ejg kan undvære den...

Okay... Altså jeg forstår det egentlig sådan lidt, at det ER en udstillingsmodel, men at de/hun bare ikke mener, at der er noget, der hedder en udstillingsmodel - at de vogne der har stået i butikken som hovedregel sælges for det samme, som dem, der er bestilt hjem. Den holdning har hun/de jo "ret" til at have, men det er ikke iorden, hvis du er blevet lovet en, der er bestilt hjem særligt til dig. Jeg er bange for at det ikke kan gøres om, når du har taget vognen i brug og ikke straks klaget, da du så skiltet, men hvis du vil forsøge, så ville jeg skrive til dem på skrift, at du var blevet lovet en vogn bestilt hjem særligt til dig, og at du derfor oplever det som et aftalebrud, at du får en vogn, der har stået i butikken.

Ærgerligt at de ikke fik nævnt for jer, at vognen skal have olie, men jeg sidder lige og tænker om det er noget, de SKAL nævne. :unsure Jeg er bange for at det er jeres eget "ansvar" at vide den slags (hvilket ikke er nemt, hvis man ikke har haft en barnevogn før, så det er slet ikke for at sige, at I har været dumme, når I ikke har vidst det - jeg er bare i tvivl om man egentlig kan klandre butikken for ikke at have sagt det :()

Arh, det er SÅ ærgerligt, men jeg er lidt bange for at I står med lorten. :( :kram2 Håber at I kan få det til at passe med at undvære vognen på et tidspunkt, og at olien kan tage rusten. Og tak fordi du deler herinde, det kan da lære os andre at have lidt skærpet opmærksomhed mod butikker, der ikke er særligt servicemindede :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa, til vores Basson foelger der en brugsvejledning med, hvori der staar det med olie her og der.

De har ret til at reparere den. Det maa de goere to gange og saa kan du kraeve dine penge tilbage.

De har ogsaa ret til at saelge dig et produkt, som de har i udstillingen til fuld pris, men at det saa er rigtig daarlig kundeservice ikke at fortaelle, at det er en fra butikken, som er blevet proevekoert osv, det er en anden sag.

Hvis jeg var dig, saa ville jeg skrive det hele ned i et saakaldt reklamationsbrev, som de lige kan faa lov at skrive under paa, at de har modtaget. Saa har du dit paa det rene og skulle der vaere mere, saa har du det, uden at skulle blaese dig op, naar du ikke bryder dig om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:( Det er ikke første gang jeg hører skidt om dem dernede... suk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay... Altså jeg forstår det egentlig sådan lidt, at det ER en udstillingsmodel, men at de/hun bare ikke mener, at der er noget, der hedder en udstillingsmodel - at de vogne der har stået i butikken som hovedregel sælges for det samme, som dem, der er bestilt hjem. Den holdning har hun/de jo "ret" til at have, men det er ikke iorden, hvis du er blevet lovet en, der er bestilt hjem særligt til dig. Jeg er bange for at det ikke kan gøres om, når du har taget vognen i brug og ikke straks klaget, da du så skiltet, men hvis du vil forsøge, så ville jeg skrive til dem på skrift, at du var blevet lovet en vogn bestilt hjem særligt til dig, og at du derfor oplever det som et aftalebrud, at du får en vogn, der har stået i butikken.

Ærgerligt at de ikke fik nævnt for jer, at vognen skal have olie, men jeg sidder lige og tænker om det er noget, de SKAL nævne. :unsure Jeg er bange for at det er jeres eget "ansvar" at vide den slags (hvilket ikke er nemt, hvis man ikke har haft en barnevogn før, så det er slet ikke for at sige, at I har været dumme, når I ikke har vidst det - jeg er bare i tvivl om man egentlig kan klandre butikken for ikke at have sagt det :()

Arh, det er SÅ ærgerligt, men jeg er lidt bange for at I står med lorten. :( :kram2 Håber at I kan få det til at passe med at undvære vognen på et tidspunkt, og at olien kan tage rusten. Og tak fordi du deler herinde, det kan da lære os andre at have lidt skærpet opmærksomhed mod butikker, der ikke er særligt servicemindede :prik

Det er en udstillingsmodel, som vi bare ikke er blevet gjort opmærksom på, så du har forstået det helt rigtigt barbamama...De sagde til mig at de ville have den hjemme ca 1 mdr før termin, det er det som gør mig irriteret, for så skal de ikke sige sådan...

Det med hjulene, der var også en brugervejledning med til vores, men der står intet om olie på dækkene...

Jeg vil hellere end gerne dele, for som du siger, så er det meget rart at vide hvor træls de kan være i nogle butikker..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa, til vores Basson foelger der en brugsvejledning med, hvori der staar det med olie her og der.

De har ret til at reparere den. Det maa de goere to gange og saa kan du kraeve dine penge tilbage.

De har ogsaa ret til at saelge dig et produkt, som de har i udstillingen til fuld pris, men at det saa er rigtig daarlig kundeservice ikke at fortaelle, at det er en fra butikken, som er blevet proevekoert osv, det er en anden sag.

Hvis jeg var dig, saa ville jeg skrive det hele ned i et saakaldt reklamationsbrev, som de lige kan faa lov at skrive under paa, at de har modtaget. Saa har du dit paa det rene og skulle der vaere mere, saa har du det, uden at skulle blaese dig op, naar du ikke bryder dig om det.

Det var en god ide med det brev...det skal jeg dælme huske at have gjort...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:( Det er ikke første gang jeg hører skidt om dem dernede... suk...

det er bare træls...for har sku egentlig været glad for at handle dernede, men det vil godt nok blive begrænset hvad der bliver handlet fremadrettet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er bare træls...for har sku egentlig været glad for at handle dernede, men det vil godt nok blive begrænset hvad der bliver handlet fremadrettet...

Ja man tager det da op til genovervejelse hvor man vil lægge sine penge så :(

(Sig til næste gang hvis du mangler én til at tage med og brokke sig for dig ;) Kundeservice er ALFA OG OMEGA i min verden!!!!!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja man tager det da op til genovervejelse hvor man vil lægge sine penge så :(

(Sig til næste gang hvis du mangler én til at tage med og brokke sig for dig ;) Kundeservice er ALFA OG OMEGA i min verden!!!!!)

tusind tak for det... kundeservice er alt for en butik...men nu synes jeg altså også ekspedienterne er meget specielle dernede... og det har jeg synes fra dag et af...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige smide et par ord her - står selv i forretning :)

Det er SUPER dårlig stil ikke af fortælle dig at du får den model der har stået i fremme i forretningen! og specielt når du er blevet lovet en ny. Men som en af de andre skriver kan du nok ikke gøre så meget ved den del når i har tage vognen i brug :( Men de fleste vare du køber i en butik, tøj og sko specielt er jo også det der er 'udstillet' og som er blevet prøvet flere gange. Jeg arb i en guldsmed og alle vores vare har vi som regel også kun en af hver vare hjemme, så det er også noget der bliver prøvet.

Mht rusten, hvor de ikke har oplyst om at de skal have olie. Det SKAL de oplyse om. Det er en veligeholdelse, det vil være det samme som hvis du ikke får oplyst at din kæde på cyklen skal have olie el at olien på sin bil skal tjekkes.

Der har været en sag i min branche om nogen kunder der købte (ikke hos os) et par vielsesringe i hvidguld med en mat overflade. Hvidguld har en belægning der hedder rhodium som slides af ved brug og ligeledes slides en overflade også af. Dette var kunderne ikke blevet oplyst om og ca et år efter var ringene blanke og let gullige (da rhodiummen også var slidt af) Da paret henvender sig i forretninge får de afvide af det er alm slitage og det koster 500,- pr ring at får dem til at se 'nye' ud igen. Det var de bestemt ikke tilfredse med, da de ikke var blevet oplyst dette ved købet. Men forretningen holdt fast. Så de gik til forbrugerrådet og forretningen blev dømt til at ophæve købet, de kunderne ikke kunne vide dette.

Så ting som slitage etc SKAL de oplyse om. Og det er forretningen der har bevisbyrden for at i har fået den dokkumentation. Fx hvis det står i den brug vejleding der fuldte med vognen.

Hvis ikke du har skrevet det brev til dem, synes jeg HELT sikkert du skal gøre det. Og jeg vil foreslå dig at du sørge for at det også når deres hovedkontor. Hos os tager mine chefer klager og utilfredse kunder MEGET alvorligt. For som forretning lever du af glade kunder.

Hvis de ikke vil lytte til dig kan du jo altid tage kontakt til forbruger rådet. til at starte med for høre om dine rettigheder. Og så vende tilbage til babysam og fortælle dem at du har snakket med forbrugerådet og de siger sådan og sådan. Hvis de stadig ikke vil 'lystre' kan du sige til dem du så ser dig nødsaget til at tage sagen videre.

Men det er rigtigt nok at de har ret til at udbedre den samme fejl 2-3 gange, før du kan kræve købet annulleret. Og søg for at få det på skrift at du har fået udskiftet knappen og syet/rep, ellers kan det bliver svært at bevise. Specielt hvis de er svære at danse med i forvejen.

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER