Myliona

baby billeder og facebook

33 indlæg i dette emne

Jeg har en del på min facebook, som ofte smider billeder ud af deres små søde pus :loveshower Det er jo fantastisk og jeg elsker at kigge på dem.. MEN..

Der er også nogle, som smider på af andres babyer/børn..

Min kæreste og jeg, har talt om dette.. og vi er faktisk helt enige om at vi kun vil have billeder af vores barn på nettet, som vi har "godkendt"..

også kom jeg til at tænke på, hvor mange af jer der har det sådan? Må andre smide billeder på af jeres børn, uden I ved det? Nogle bestemte der må?

Udover det: Hvor går jeres "grænse" for hvad der må komme på facebook? Fx har jeg set rigtig mange "nøgen baby billeder" den sidste tid, af børn i bad eller børn der render i underbukser.. Smider I sådan noget på facebook? Hvad ville I sige til at andre smed det på facebook af jeres barn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

nu har jeg en meget lukket profil, som man ikke bare finder medmindre man er ven med mig. Ved flere bekendte har forsøgt at finde mig på facebook uden held, når man ikke er venner med mine venner derinde.

Men eftersom vi skal adoptere, og gerne vil værne om vores barns historie, så kommer der ingen billeder af barnet på Facebook i starten af vores tid sammen, og venner derinde bliver bedt om ikke at uploade billeder af barnet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vi har aftalt, er at det også kun er os der kommer billeder ind af vores barn.

Måske giver vi enkelte andre lov - hvis vi har set billederne først..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det KUN os der ligger billeder på FB ;) Og ingen nøgen billeder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er kun os, der ligger billeder op af vores kommende barn... hvis andre vil det, må de spørge først... og under ingen omstændigheder nøgenbilleder af dem....smile.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, var helt bange for jeg var sippet - når jeg ser så mange af de bade billeder, som nogen ligger på af andres børn..

I øvrigt, så har min søster faktsik fået lov at smide et scanningsbillede ind - hun synes nemlig hendes niece lignede hende, så hun spurgte pænt om hun måtte ligge det ind :rolleyes

Egentlig har jeg ikke noget mod andre kommer noget på - så længe jeg ved HVAD det er, og at de har spurgt om lov..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke du er sippet, for har det på samme måde.

Ingen skal lægge billeder på fb af min søn uden at ha fået lov. Jeg vil ha lov at se billedet først. Min familie vil nok ikke smide billeder op, da de ikke er ret aktive på fb. Min svigermor ku nok godt finde på det, da hun har smidt billeder af de andre børnebørn ind.

Jeg tror heller ikke at jeg selv vil smide ret mange billeder ind, da jeg i forvejen ikke gør det og jeg har først for nylig smidt et mavebillede ind, da en efterspurgte det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt har jeg ikke noget imod at feks mine forældre ligger billeder ud, bare ikke nøgenbilleder som du beskriver dem... :) Men ellers bliver det hovedsageligt mig der kommer til at ligge billeder ud det er jeg ikke i tvivl om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eeeehm jeg synes slet ikke at nogen af jer er sippede!! Ooooog tak myolina, -du laver simpelthen sådan nogle geniale emner :loveshower

Jeg ER sippet:

Jeg har tænkt lidt over det med FB og bebs-billeder, og selvom jeg vil indrømme at det vil være svært ikke at ligge billeder op af mit lille vidunder, så tror jeg faktisk at jeg er imod at gøre det.. -Dermed ikke sagt at jeg har nogen problemer med at andre ligger billeder op af deres børn!

MEN jeg kan ikke lade være med at tænke, om børnene synes at det er fedt med tonsvis af billeder af dem som små? Jeg tror jeg ville finde det lidt underligt hvis der var et sted på nettet med mange af mine barndomsbilleder! Og man giver jo faktisk rettighederne til billederne til FB..

Jeg synes at det er lidt en privatsag det med billeder, og jeg ligger aldrig billeder op af andre personer, med mindre de har bedt mig om at gøre det!

Og vores børn kan jo ikke give deres mening om hvorvidt de synes at det er fedt at være foreviget på FB!?

Nååårh men det var lige min mening til dette emne :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg er også sippet :rolleyes

Jeg har selv valgt IKKE at være på facebook, men mit barn kan ikke tage det valg endnu... Så jeg vil være meget ked af, hvis nogen lagde billeder af ham ud (ligesom jeg heller ikke bryder mig om at nogen ligger billeder af mig ud - medmindre jeg har sagt at det er iorden, som jeg f.eks. gjorde da en veninde gerne ville dele billeder fra mit og mandens bryllup :loveshower ). Hvis jeg var på facebook, så tror jeg egentlig heller ikke at jeg ville lægge billeder af ham ud dér (men så igen, hvis jeg var på facebook, så havde jeg nok et andet forhold til at lægge billeder ud, så måske...).

Man vil sagtens kunne finde billeder af min søn på nettet. Vi har en hjemmeside, og der har jeg tænkt mig at lægge billeder ud. Men det er trods alt en privat side. Og jeg har bestemt ikke planer om at der skal nøgenbilleder eller badebilleder ud på den!!!!

Har faktisk også overvejet lidt, hvordan jeg har det med at lægge billeder ud på BK af ham :unsure På den ene side vil jeg rigtig gerne dele, og på den anden side har jeg det på en eller anden måde bedst med at billederne af ham kun er på vores personlige hjemmeside... :unsure Igen: Han har jo ikke bedt om at være på BK. Men så igen omvedt, så virker BK noget mere "trygt" end f.eks. facebook synes jeg. :lovebk Ved det ikke helt :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herligt at jeg ikke er den eneste :unsure

Jeg synes helt klart også at BK virker mere ok end FB! -Men det er jo nok også fordi det aldrig kommer til at være fotos i læssevis, som FB nemt bliver, -jeg kender flere mødre der ligger mindst et nyt billede op om dagen...!

Men jeg kan ikke lade være med at føle mig forkert alligevel, og jeg vil nødig have at nogen tolker at man ikke er ligeså stolt af sit barn som de mødre der poster-løs..!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget enig med jer andre omkring at lægge billeder på facebook af andres børn.

Jeg har et par gange hvis jeg har passet, eksempelvis min fætters unger, lavet et lukket album som kun min fætter, hans kone og mig har kunne se. Så har de kunne hente billederne ned eller bare set dem uden andre blev involveret. Den mulighed kan jeg rigtig godt lide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget enig med jer andre omkring at lægge billeder på facebook af andres børn.

Jeg har et par gange hvis jeg har passet, eksempelvis min fætters unger, lavet et lukket album som kun min fætter, hans kone og mig har kunne se. Så har de kunne hente billederne ned eller bare set dem uden andre blev involveret. Den mulighed kan jeg rigtig godt lide.

Vi har også en privat gruppe, hvor det kun er søskende..

Jeg tænker også mere på at det er noget med at facebook får rettighederne til at bruge billederne ikke? Eller er det en af de der myter der bare er ;)

Jeg tænker meget over at der lige nu er utrolig mange bade og nøgenbilleder.. Puha, får det altså helt skidt, af at tænke på de forkerte mennesker måske kan se dem :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nok lidt mere afslappet på det punkt.

Selvfølgelig er nøgen- og badebilleder ikke noget, der hører til på nettet!

Men når det er sagt, har jeg ikke noget imod at fx. min mor lægger et billede ud af lillefisen, hvis hun har taget et af ham/ hende, der leger i haven, eller hvis vi har været til familiefest, og der er nogle billeder med mit barn på der. Så længe der ikke er noget "nøgent" over billederne, er det ikke et problem IMO.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været så strenge, ikke godkendte billeder har vi forlangt folk sletter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer nok lidt an på hvem der smider det på. Min far har billeder af børnene på sin facebook, det har jeg det ok med.

Jeg passer på med at ligger op af mine veninders børn, der ville jeg nok spørge og jeg vil nok forvente det den anden vej også. Jeg har dog aldrig lagt af andres børn, men et sødt billede ville jeg da ikke afvise kom på, hvis jeg fik lov :)

Badebilleder og nøgene babyer/børn, det ligger jeg ikke op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en helt lukket profil på facebook, og sorterer jævnligt i mine venner. Jeg har intet imod at vise min skønne datter frem :)

Hilsen Ulla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger faktisk en del tid på at finde ud af hvor jeg står i denne her. For selvfølgelig har jeg lyst at dele med hele verden, den guldklump der kommer til verden, som VI har skabt. MEn på den anden side får jeg kvalme af dem der ikke kan poste om andet end ungerne.

Jeg vil nok vælge at lave en blog med billeder og de små opdateringer i hverdagen. Lidt som en hjemmeside, men hvor jeg bestemmer hvem der skal have adgang til billederne osv.

Men man kan jo selv begrænse hvem der skal se billederne og man kan også lave en lukket baby gruppe, som man selv også bestemmer hvem får adgang til. MEn FB har jo stadig rettighederne. Igen tror jeg også at ALT hvad der hedder app, konkurrencer, spil etc hvor du skal accepterer, skal man holde sig LANGT væk fra da man giver udbyderen adgang til dine OG dine venners oplysninger!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er slet ikke så streng med hvad jeg kommet på facebook, syntes det bliver så farlig gjort, men jeg har dog forbehold med hvad der ligger ud og de samme regler gælder mine børn plus lidt flere:

INGEN nøgen billeder overhovedet, heller ikke for meget hud. Hvem kan lide at se sig selv i bikini?

Billeder hvor mit barn er sur, ked af det eller ser fjollet ud er heller ikke fede at finde om 12 år. Alt der kan files som om man bliver udstillet i ordets negative forstand kommer ikke på.

Nogle ting er også personlige, de skal ikke på facebook.

Jeg syntes det er fint at ligge stemningsbilleder ind, det er fint at vise man er stolt af barnet, og det er fint at familien er stolte og vil vise frem, hvis noget bør slettes siger jeg det og så gør folk det. Hvis man bruger sund fornuft så kan jeg ikke se noget galt i dét.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm jeg havde egentlig ikke tænkt så meget over dette. Jeg er en af dem der har lagt en masse billeder ud af min datter på FB, men i et album som kun mine venner kan se. Jeg har ikke tænkt at der kunne være noget galt i dette. Jeg har så også lagt et badebillede ud, men vandet skjuler det meste, så man kan kun se noget af overkroppen.. må indrømme at det ikke har slået mig at det skulle være forkert, men kan se i andre er enige i at det gør man ikke... så nu bliver jeg helt i tvivl om jeg bør slette det igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm jeg havde egentlig ikke tænkt så meget over dette. Jeg er en af dem der har lagt en masse billeder ud af min datter på FB, men i et album som kun mine venner kan se. Jeg har ikke tænkt at der kunne være noget galt i dette. Jeg har så også lagt et badebillede ud, men vandet skjuler det meste, så man kan kun se noget af overkroppen.. må indrømme at det ikke har slået mig at det skulle være forkert, men kan se i andre er enige i at det gør man ikke... så nu bliver jeg helt i tvivl om jeg bør slette det igen?

Jeg synes ikke det er forkert! Jeg lægger også en del billeder ud. Jeg har en lukket profil så det er kun vennerne der kan se det.

Facebook har IKKE rettighederne over dine billeder. Det er en myte!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smider gerne billeder af min dreng på FB..... Nøgenbilleder ville jeg ikke lægge ud, men ellers har jeg vist ingen grænser :)

Jeg synes så det er HELT forkert hvis andre lægger billeder ud af ham uden at spørge mig først...... (min mor undtaget (og kan ikke lige forklare hvorfor) men tror faktisk aldrig hun har gjort det)

Vi har et vennepar, hvor hun er slem til at lægge billeder af ALT på FB.... Hun gjorde det flere gange med Marlon, og på et tidspunkt havde hun et billede af ham som profilbillede (vi ser dem måske en gang hveranden måned, så det er ikke tætte venner)

Jeg er så dårlig til konfrontationer, så selv om jeg havde lyst til at ringe til hende og spørge hvad hun egentlig bildte sig ind, så prøvede jeg bare at komme med nogle små hints efterfølgende, når hun tog nye billeder, og det er da heldigvis også stoppet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smider gerne billeder af min dreng på FB..... Nøgenbilleder ville jeg ikke lægge ud, men ellers har jeg vist ingen grænser :)

Jeg synes så det er HELT forkert hvis andre lægger billeder ud af ham uden at spørge mig først...... (min mor undtaget (og kan ikke lige forklare hvorfor) men tror faktisk aldrig hun har gjort det)

Vi har et vennepar, hvor hun er slem til at lægge billeder af ALT på FB.... Hun gjorde det flere gange med Marlon, og på et tidspunkt havde hun et billede af ham som profilbillede (vi ser dem måske en gang hveranden måned, så det er ikke tætte venner)

Jeg er så dårlig til konfrontationer, så selv om jeg havde lyst til at ringe til hende og spørge hvad hun egentlig bildte sig ind, så prøvede jeg bare at komme med nogle små hints efterfølgende, når hun tog nye billeder, og det er da heldigvis også stoppet...

Hold da fast :S Det ville svarer til at jeg havde Maliva som profilbillede på face - det er da bare ikke i orden!!

Altid noget det blev ændret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da fast :S Det ville svarer til at jeg havde Maliva som profilbillede på face - det er da bare ikke i orden!!

Altid noget det blev ændret :)

Jeg blev simpelthen også så harm da jeg så det, og havde lyst til at ringe til hende med det samme..... Det var simpelthen så upassende synes jeg! Men jeg besindede mig (læs: manden stoppede mig :P ), og blev bare glad da hun ændrede billedet igen efter et par uger......

Det trådte bare over en ubehagelig grænse synes jeg.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev simpelthen også så harm da jeg så det, og havde lyst til at ringe til hende med det samme..... Det var simpelthen så upassende synes jeg! Men jeg besindede mig (læs: manden stoppede mig :P ), og blev bare glad da hun ændrede billedet igen efter et par uger......

Det trådte bare over en ubehagelig grænse synes jeg.....

Det kan jeg sagtens forstå! Men at du har skulle gå rundt og følt at din grænse har været overtrådt i flere uger - uha det havde jeg ikke kunnet <_< :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER