Naturegirl

hvor ofte ligger bebs alene..??

24 indlæg i dette emne

jeg kom sådan til at tænke på-hvor ofte og hvor længe ad gangen efterlader i bebsen i for eks kravlegården..??

jeg går jo alene med hende til hverdag, og jeg kan jo umuligt bære hende på armen hele tiden.... så nogle gange bliver hun lagt i kravlegården, somme tider kan hun godt ligge der op til en halv time ad gangen.... jeg tager hende selvfølgelig op hvis hun bliver sur eller ked....

hun er 4 måneder nu, og langt fremme i udviklingen.... hun er rigtig god til at underholde sig selv og pludrer glad og snakker med legetøjet.... jeg er selvfølgelig hele tiden i nærheden af hende.... men nogle gange er jeg simpelthen nød til at ha en pause.... hvis det ikke er opvask, tøjvask, oprydning, kan det også bare være at sidde ved computeren (som nu), læse lidt i en bog, eller andet....

er jeg en dårlig mor..? nogle gange får jeg ærlig talt dårlig samvittighed over mig selv, fordi hun bare ligger der alene.... min mand siger det er fjollet og at jeg jo er meget sammen med hende og hun er en glad og frisk pige....

kender i det ikke, nogen gange kan man godt tænke ved sig selv, er det helt galt det jeg gør..?? selvom man nok inderst inde ved at det er fjollet.... :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram

Jeg forstår dig godt.. Tror ærlig talt også jeg ville blive tosset, hvis man HELE tiden skulle rende rundt og underholde sin baby :rolleyes Så jeg ville også have brug for en pause.. Og jeg tror det er sundt for barnet, også at få en "pause" og være sig selv lidt :) Mon ikke også hun bliver træt af at hænge på sin mor :rolleyes

Du er ikke en dårlig mor :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er overhovedet IKKE nogen dårlig mor! :kiss

Jeg ligger selv min søn på hans legetæppe med hans legetøj ved siden af sofaen eller hvor det nu lige er, at jeg er, så længe han leger og lyder til at hygge sig, har jeg ikke nogen skrupler over at han ligger lidt selv. Jeg har så en vikle som jeg bruger hvis jeg fx skal vaske op og jeg ikke syntes eller at han ikke vil ligge selv :)

Tror at alle nogen gange lige skal have lidt tid selv og ikke rande rundt med bebs hele tiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle har brug for en pause engang imellem og det er helt i orden. Jeg har også Ronja liggende engang imellem og så leger hun selv. Så længe hun er glad, har plads til at udfolde sig og ikke brokker sig så er det fint med et lille pusterum for alle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er det samme herhjemme. Hvis Lise har lyst til at ligge på aktivitetstæppet alene og hygger sig, så får hun lov til det så længe hun gider. Jeg tager hende først op, når hun begynder at klynke og det kan vare alt lige fra 5-30 min. Nogle gange har jeg hende også bare med i liften ud i haven, hvor hun kan underholde sig selv med at kigge op på den blå himmel og husvæggen imens jeg luger ukrudt i nærheden (hun står selvfølgelig i skyggen).

Så længe hun ikke er ked, så får jeg ikke (særlig) dårlig samvittighed :) men kan da godt nogle dage have det ligesom dig. Men siger til mig selv at det jo er fjollet, når babyen ellers er glad og veltilpas. Vi har jo altså også brug for pusterum ind imellem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du gør det præcis som jeg gjorde, da min datter var i den alder. Jeg synes slet ikke, at du er forkert på den.

En gang jeg udtrykte samme bekymringer som du, var der én, der sagde til mig, at det var helt fint, for jeg var vel ikke interesseret i at få et underholdningsbarn? -forstået som et barn, der ikke kan noget selv, fordi det er vænnet til altid at blive underholdt af andre.

Husk også at babyer har brug for at fordøje indtryk, og det gør de blandt andet, når de ligger for sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tusind tak for jeres svar, det har hjulpet mig meget.... jeg føler mig ikke længere som nogen dårlig mor, og jeg kan godt se nu at det jo er fjollet.... det er dejligt at høre at andre mødre gør det samme, og i har jo ret, det giver et pusterum, både til mor og baby, som begge har brug for.... :)

og Tumlepigen, jeg kom sådan til at tænke på det du skrev, om at risikere at få et underholdningsbarn.... min gamle veninde havde en datter, som stort set altid var på arm eller i slynge hos mor, de første 3-4 måneder af pigens liv.... derefter begyndte moren at indse at det nok ikke var så smart i længden.... men pigen blev jo total hysterisk når hun kom over til andre folk eller blev lagt for sig selv.... de fik hende først passet da hun var over et år gammel.... :o

ja, jeg ville blive tosset hvis det var mig....

tak søde mødre-kommende mødre.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som om du har fået gode svar, som har givet dig ro fra de andre piger, men jeg vil bare lige være med i koret: Jeg synes det lyder til at du gør det HELT rigtig. :) Vi andre ville da også blive bims af, hvis nogen ville have kontakt med os hele tiden, så jeg tror bestemt også at bebserne nyder at sidde lidt for sig selv engang imellem. ;) Og når du - som jeg kan læse - er der for hende når hun er ked af det, leger med hende engang imellem, er i nærheden og iøvrigt har en glad pige, så ser jeg overhovedet ingen problemer. :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og Tumlepigen, jeg kom sådan til at tænke på det du skrev, om at risikere at få et underholdningsbarn.... min gamle veninde havde en datter, som stort set altid var på arm eller i slynge hos mor, de første 3-4 måneder af pigens liv.... derefter begyndte moren at indse at det nok ikke var så smart i længden.... men pigen blev jo total hysterisk når hun kom over til andre folk eller blev lagt for sig selv.... de fik hende først passet da hun var over et år gammel.... :o

ja, jeg ville blive tosset hvis det var mig....

tak søde mødre-kommende mødre.... :)

Det var præcis noget i den retning jeg ville have skrevet til dig :) jeg tror det er SÅ vigtigt, at så vidt muligt, lade barnet underholde sig selv. Netop for at undgå sådan en situation. Min ex's nevø var sådan, fordi forældrene ikke 'gav ham lov' at side for sig selv og hygge pludre. Det længste jeg oplevet var ca 5 min, hvor han blev sat i en skråstol foran tv'et juleaften da han var ca 3 mdr. Jeg kunne som den eneste se ham, og han sad og hygge pludret, men min ex's bror tolkede det som utilfredshed, og tog ham op efter kort tid :o

Så nyd du den tid du kan få til at koble lidt fra :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mødre og børn er forskellige- man skal gøre det man har aller mest lyst til :) Der er ikke nogen "rigtig" opskrift på at være mor.. og det vil altid være noget andet første gang end det er 2. gang osv.

Babyers behov og personlighed varierer også fra barn til barn. Der er kæmpestor forskel på min første og min anden - Esther på 4½ mdr. vil ikke høre tale om hverken sut eller flaske eller MME. Vi har prøvet ALT og har nu givet op. Hun skælder sit legetøj ud og skælder os ud hvis vi ikke er hurtige nok med skemaden... ja skemad... aldrig havde jeg troet at sådan en lille dame kunne vise temperament og parathed så tidligt, men hun var lige fyld 3 mdr og en uge da hun langede ud efter vores aftensmad første gang... I dag RÅ-spiser hun kartoffelmos med gulerod og vil aller helst selv holde skeen. Hun lægger endda an til at kravle og går i planke på gulvet og trækker benene op under sig.. møver sig af sted og triller rundt... - og så har hun grædt meget og er dårlig til at sove - til sammenligning blev min store fuldammet i 6 mdr før vi begyndte på grød. Han sov igennem da han var 5 uger, var laaangsom til at kravle og alt motorisk- men vejede også næsten 10 kg da han var 6 mdr. (på ren modermælk) osv.osv. Dengang hang han meget på mig og var ikke udpræget social anlagt før 2. år i børnehaven. Esther elsker at snakke med alle, og bliver ikke ked af at sidde i arm hos vores familiemedlemmer eller venner...

Så... Mærk efter hvad der er rigtigt for DIG- og glem for et øjeblik hvad andre synes er rigtig og forkert. Jeg tror iøvrigt heller ikke på at man kan give en baby dårlige vaner- i dén forstand. Er behovet der, så er man ikke en dårlig mor for at opfylde det. Min store dreng er snart 6 år gammel og kommer stadig ind i soveværelset på en madras - og det får han lov til indtil han en dag ikke har brug for det mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faith_2012: du lyder meeeget som en jeg kender.... (Zannie..??) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kom sådan til at tænke på-hvor ofte og hvor længe ad gangen efterlader i bebsen i for eks kravlegården..??

jeg går jo alene med hende til hverdag, og jeg kan jo umuligt bære hende på armen hele tiden.... så nogle gange bliver hun lagt i kravlegården, somme tider kan hun godt ligge der op til en halv time ad gangen.... jeg tager hende selvfølgelig op hvis hun bliver sur eller ked....

hun er 4 måneder nu, og langt fremme i udviklingen.... hun er rigtig god til at underholde sig selv og pludrer glad og snakker med legetøjet.... jeg er selvfølgelig hele tiden i nærheden af hende.... men nogle gange er jeg simpelthen nød til at ha en pause.... hvis det ikke er opvask, tøjvask, oprydning, kan det også bare være at sidde ved computeren (som nu), læse lidt i en bog, eller andet....

er jeg en dårlig mor..? nogle gange får jeg ærlig talt dårlig samvittighed over mig selv, fordi hun bare ligger der alene.... min mand siger det er fjollet og at jeg jo er meget sammen med hende og hun er en glad og frisk pige....

kender i det ikke, nogen gange kan man godt tænke ved sig selv, er det helt galt det jeg gør..?? selvom man nok inderst inde ved at det er fjollet.... :/

Du gør som alle andre, så bare rolig :kram

Nu hvor Frederik kan kravlegård og hiver sig op af alting, så har jeg også brug for en pause. Så han kommer også i kravlegården, men der hygger han sig også. Han står og snakker eller øver sin balance, mens vi laver mad eller lignende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faith_2012: du lyder meeeget som en jeg kender.... (Zannie..??) :)

Det er korrekt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er korrekt :)

det tænkte jeg nok, efter at ha luret din profil, synes jeg nok det virkede genkendeligt....

det er et rigtig godt forum det her, jeg brugte det meget under graviditet og bruger det stadig meget.... folk er så søde til at hjælpe og gi gode råd til sådan en førstegangsmor.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det tænkte jeg nok, efter at ha luret din profil, synes jeg nok det virkede genkendeligt....

det er et rigtig godt forum det her, jeg brugte det meget under graviditet og bruger det stadig meget.... folk er så søde til at hjælpe og gi gode råd til sådan en førstegangsmor.... :)

Hehe :)

Jeg blev tilmeldt i 2006 da jeg ventede Casper- men for et par år siden splittede forummet op- i babyXplore og Babyklar pga uenighed imellem "de voksne" - alle brugerne røg på Xplore, og der har jeg så været siden. Men jeg savnede det "gamle" forum, og bruger babyklar mere og mere. Synes der er en bedre stemning herinde. Selvom jeg også har lært utrolig mange at kende inde på det andet. Jeg hopper sådan lidt frem og tilbage :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tusind tak for jeres svar, det har hjulpet mig meget.... jeg føler mig ikke længere som nogen dårlig mor, og jeg kan godt se nu at det jo er fjollet.... det er dejligt at høre at andre mødre gør det samme, og i har jo ret, det giver et pusterum, både til mor og baby, som begge har brug for.... :)

og Tumlepigen, jeg kom sådan til at tænke på det du skrev, om at risikere at få et underholdningsbarn.... min gamle veninde havde en datter, som stort set altid var på arm eller i slynge hos mor, de første 3-4 måneder af pigens liv.... derefter begyndte moren at indse at det nok ikke var så smart i længden.... men pigen blev jo total hysterisk når hun kom over til andre folk eller blev lagt for sig selv.... de fik hende først passet da hun var over et år gammel.... :o

ja, jeg ville blive tosset hvis det var mig....

tak søde mødre-kommende mødre.... :)

Man kan så også få et barn som mit, der de første mange måneder nægter at være for sig selv, som græder ligeså snart man lægger ham fra sig...så har man ikke rigtig noget valg. Jeg har godt nok været misundelig på at andres børn kunne ligge for sig selv og hygge sig, det har min søn aldrig rigtig kunnet. Jo lidt, men det har været sjældent og slet ikke de første 3 måneder.

Men jeg synes det er fint som du gør :) jeg er enig med de andre, jeg tror både mor og barn (normalt) har brug for en pause indimellem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De første 2 måneder kunne jeg heller ikke lægge Lise fra mig overhovedet :rolleyes rendte rundt med hende konstant på armen. Det er først her den sidste måned til 1½ måned at jeg har kunnet det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan så også få et barn som mit, der de første mange måneder nægter at være for sig selv, som græder ligeså snart man lægger ham fra sig...så har man ikke rigtig noget valg. Jeg har godt nok været misundelig på at andres børn kunne ligge for sig selv og hygge sig, det har min søn aldrig rigtig kunnet. Jo lidt, men det har været sjældent og slet ikke de første 3 måneder.

Men jeg synes det er fint som du gør :) jeg er enig med de andre, jeg tror både mor og barn (normalt) har brug for en pause indimellem.

Hvad med slynge og sådan? Har du brugt det så? Puha, ellers må det være utrolig hårdt.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så haft sådan et barn der aldrig har været stor fan af at hænge på arm... Hun har altid gerne ville ligge for sig selv. Det var jo nok fordi hun havde ondt i ryggen og det derfor ikke var rart at hænge på arm, men det har da holdt ved, selvom ryggen blev fikset da hun var 7-10 uger.

Hvis jeg får en lillebrøster, vil jeg bruge min strækvikle helt fra start, så vi kan have mere fysisk kontakt i de første måneder end Anna og jeg havde. Jeg tænker tit, at jeg ikke har gjort det godt nok da hun var helt lille :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så haft sådan et barn der aldrig har været stor fan af at hænge på arm... Hun har altid gerne ville ligge for sig selv. Det var jo nok fordi hun havde ondt i ryggen og det derfor ikke var rart at hænge på arm, men det har da holdt ved, selvom ryggen blev fikset da hun var 7-10 uger.

Hvis jeg får en lillebrøster, vil jeg bruge min strækvikle helt fra start, så vi kan have mere fysisk kontakt i de første måneder end Anna og jeg havde. Jeg tænker tit, at jeg ikke har gjort det godt nok da hun var helt lille :(

årh :kram2 Man gør det man kan! Jeg er sikker på du er en fantastisk og nærværende mor :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så haft sådan et barn der aldrig har været stor fan af at hænge på arm... Hun har altid gerne ville ligge for sig selv. Det var jo nok fordi hun havde ondt i ryggen og det derfor ikke var rart at hænge på arm, men det har da holdt ved, selvom ryggen blev fikset da hun var 7-10 uger.

Hvis jeg får en lillebrøster, vil jeg bruge min strækvikle helt fra start, så vi kan have mere fysisk kontakt i de første måneder end Anna og jeg havde. Jeg tænker tit, at jeg ikke har gjort det godt nok da hun var helt lille :(

rigtig go ide med strækviklen, det giver sådan en god kontakt mellem mor og barn, og så er den go for ryggen.... Astrid gad desværre overhoved ikke at være i min strækvikle, uanset hvordan hun blev placeret i den, så blev hun gal efter ca 5 minutter.... så købte vi en baby bjørn miracle bæresele, og den elsker hun at være i, så den bliver brugt meget og den er fantastisk.... hun kan ligefrem falde i søvn i den, og man har begge hænder helt fri.... :)

og og, du må ikke dunke dig selv sådan oven i hovedet, du har gjort det så godt som du kunne og så kan man ikke gøre mere.... er sikker på du er en fantastisk mor.... :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

årh :kram2 Man gør det man kan! Jeg er sikker på du er en fantastisk og nærværende mor :kiss

rigtig go ide med strækviklen, det giver sådan en god kontakt mellem mor og barn, og så er den go for ryggen.... Astrid gad desværre overhoved ikke at være i min strækvikle, uanset hvordan hun blev placeret i den, så blev hun gal efter ca 5 minutter.... så købte vi en baby bjørn miracle bæresele, og den elsker hun at være i, så den bliver brugt meget og den er fantastisk.... hun kan ligefrem falde i søvn i den, og man har begge hænder helt fri.... :)

og og, du må ikke dunke dig selv sådan oven i hovedet, du har gjort det så godt som du kunne og så kan man ikke gøre mere.... er sikker på du er en fantastisk mor.... :kram

Tak piger - det var nu ikke et råb om skulderklap og kram! Men de varmer nu alligevel ;)

Jeg ved godt, at jeg gjorde det så godt jeg kunne - det gjorde jeg virkelig! Jeg kan bare mærke på min mor, når hun spørger på den der helt særlige måde, om Anna ikke får flaske i min arm, at det bare slet ikke er optimalt, at det kun er om natten det sker. Hun har ikke spist flaske i min arm om dagen siden hun var 4 mdr - hun blev stiktosset og gik i flitsbue og jeg vil altså hellere have et barn der spiser, end kæmpe med hende om sådan noget.

Vi købte først viklen da hun var 3 mdr, så det er ikke så meget vi har brugt den og hun giver kun sidde der, når vi går udenfor - indenfor er det for kedeligt :rolleyes Men den skal meget mere i brug, hvis vi en dag får et barn mere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så haft sådan et barn der aldrig har været stor fan af at hænge på arm... Hun har altid gerne ville ligge for sig selv. Det var jo nok fordi hun havde ondt i ryggen og det derfor ikke var rart at hænge på arm, men det har da holdt ved, selvom ryggen blev fikset da hun var 7-10 uger.

Hvis jeg får en lillebrøster, vil jeg bruge min strækvikle helt fra start, så vi kan have mere fysisk kontakt i de første måneder end Anna og jeg havde. Jeg tænker tit, at jeg ikke har gjort det godt nok da hun var helt lille :(

Soede du, jeg har set det med mine egne oejne - du er og har hele tiden vaeret en fantastisk mor Kiss.gif

Ingen skal nogensinde saette dig andet i hovedetsm.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kender jeg godt. Simon ligger også tit på legetæppet og hygger sig så meget at jeg engang imellem glemmer han er der :whistling

Men det giver mulighed for lidt tid med den store og i løbet af dagen mig selv. Man skal huske, at hvis ikke man tager sig godt af mor, kan man heller ikke tage sig godt af baby, så tag du et velfortjent break engang imellem med god samvittighed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER