Nitzen1987

Valg af daginstitution

4 indlæg i dette emne

Man skal jo ret hurtigt efter fødslen skrive sit barn op på venteliste til daginstitution... Manden og jeg vil gerne have vores spire i dagpleje, men hvordan fungerer det lige? Skal man skrive sig op hos en bestemt dagplejer eller et dagplejeområde? Skal man ud og se dagplejerne, eller hvordan fungerer det lige?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror, det er forskelligt fra kommune til kommune, så jeg vil anbefale at du kigger på din kommunes hjemmeside :)

I Aalborg kommune, hvor jeg kommer fra, der får man en dagpleje i tilbud, som man så kan besøge og sige ja eller nej til. Så man kan godt sige nej tak, men man kan ikke sådan "surfe rundt" og finde den som man allerhelst vil have og specifikt søge dér - medmindre man søger blandt de private i hvert fald :)

Mht. område, så tror jeg nok at man bare automatisk bliver tildelt en, der såvidt muligt er i ens bopæls nærområde, men er ikke helt sikker.

Men altså, det kan jo være, at der er helt andre regler i din kommune :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan skrive et ønske om, hvor man gerne vil have sin guldklump passet. Vi havde istedet for et ønske om, hvor Kristine IKKE skulle passes. Det hele foregår digitalt i vores kommune (Ringkøbing-Skjern), men de er søde til at hjælpe i telefonen, hvis man er i tvivl om noget. Vi fik tilbudt en dp plads til Kristine, som vi nu har sagt ja tak til... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var inde på kommunens pldsanvisning og skrive lillepigen op til dagpleje...der skulle vi skrive hvilke tidspunkter dagplejeren helst skulle have åbent på.. efter nogen uger fik vi tilbudt en som vi sagde ja til...

Nu skal vi så bare lige have hende skrevet op til børnehave også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER